|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

לושי-עבודי כמו אימא כעסנית

לשופטת השלום ברחובות, איריס לושי-עבודי, אין סבלנות לנתבעת שמייצגת את עצמה והמסכנה חוטפת על הראש בתיק השני שבפניה, צריכה לושי-עבודי להתמודד עם עורך דין חמדן שמנסה להוציא מלקוחתו עשרות אלפי שקלים ללא הצדקה
11/05/2011  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שיפוט מהיר   |   תגובות
איריס לושי-עבודי. יעילה אך קצרת רוח [צילום: בוצ´צ´ו]

השופטת: איריס לושי-עבודי, בית משפט השלום, רחובות

המועד: יום חמישי, 14.04.2011, שעה 09:00

הנושא: תביעות אזרחיות

השופטת איריס לושי-עבודי נכנסת לאולם ב-09:14 ופונה מיד אל הצדדים - קבלן ומי שרכש ממנו דירה: "הסתדרתם בחוץ? איפה אתם תקועים? אני יכולה לעזור?" הצדדים מדברים על שאלונים, אבל היא נחרצת: "התחלתם רע. זה לא רלוונטי, אם אתם רוצים שאעזור לכם". כעת בודקת לושי-עבודי מדוע הנתבעת 2, בתו של הקבלן (נתבע 1), אינה מיוצגת. זו מתחילה להסביר שנותרה בלי עורך דין וכעת תייצג את עצמה, אך לושי-עבודי מאבדת מיד את סבלנותה:

"כבר גרוע מאוד. את לא יכולה לייצג את עצמך בתיק הזה. אין לך מושג מה קורה בתיק הזה. את יודעת מה המצב המשפטי?" הנתבעת המסכנה עומדת חסרת אונים כאשר לושי-עבודי מתחילה לצעוק עליה: "את יודעת כמה זמן עורכי דין לומדים כדי לדעת מה שאני אומרת לכם? איזה מין דבר זה?" ולבסוף, בטון של אימא כעסנית: "תעשו מה שאתם רוצים".

בכלל, לושי-עבודי מאוד קצרת-רוח כלפי הנתבעים, שלא השיבו בזמן וכראוי לשאלונים, ואחת מהם (בת נוספת של הקבלן) לא טרחה להגיע לדיון. היא מפגינה בקיאות בתיק ומסבירה: "יש פה הפרה, יש פה איחור [במסירת הדירה], כל השאר לא משנה. צריך לדבר פה לפחות על הפיצוי המוסכם, בלי [פיצוי על] הנזקים. עשיתי חישוב ומגיעים בקלות לסכום התביעה, הגעתי ל-25 אלף דולר, אני מציעה שתגמרו את זה ב-15 אלף דולר [סכום הפיצוי המוסכם]. הטענה [שהאיחור לא היה באשמת הקבלן] לא חזקה במיוחד, ואני אומרת את זה בזהירות".

כעת מתעוררת שאלה את מי בדיוק מייצג עורך הדין של הנתבעים: רק את אלו שבאולם, או גם את הבת הנוספת? זוהי שאלה חשובה, לושי-עבודי לוחצת על עורך הדין לתת תשובות מהימנות, אך מתקבל הרושם שהיא עושה טובה בכך שהיא נותנת לו להסביר. קוצר-הרוח שלה כלפי הנתבעים בולט עוד יותר לנוכח אורך הרוח כלפי פרקליטו של התובע.

לבסוף לושי-עבודי מכתיבה החלטה בדבר המשך הדיון, לאחר שהצעת הפשרה שלה נמוגה לה מאליה. היא מתקנת מדי פעם את עצמה, ולאחר סיום ההקלדה - עוברת במשך דקות ארוכות על הנוסח המודפס ומכניסה בו לא-מעט תיקונים. זה נראה מוזר, לנוכח העובדה שמדובר בתיק פשוט ובהחלטות טכניות. בסיכומו של דבר, 29 דקות חלפו בלי שהדיון התקדם במיוחד, ובאשמת הצדדים שלא השיבו על השאלונים. לושי-עבודי נותנת להם חודשיים לעשות זאת ואת הדיון הבא (עוד קדם-משפט) קובעת לחודש נובמבר. בקצב הזה, אם הצדדים לא יתפשרו, הם ייפגשו אצלה במשך עוד כמה שנים.

מדוע לא קשה לשנוא עורכי דין

התיק הבא מלמד מדוע לא קשה לשנוא עורכי דין. מעשה בעולה מברית המועצות, שתבעה את המעביד שלה. עורך הדין, עולה ותיק יותר, סיכם איתה על שכר טירחה יוצא דופן (בלשון המעטה): 45% ממה שתקבל, אבל אם תשיג הסכם בלעדיו - 15,000 דולר. המעביד הציע 3,000 שקל, עורך הדין סירב, היא הגיעה לבדה להסדר על 4,000 שקל, וכעת הוא תובע את אותם 15,000 דולר. הטיעון המרכזי שלו: הגברת קיבלה כספים נוספים שהיא מסתירה ממנו.

לושי-עבודי בקיאה מאוד בפרטים ומנהלת את הדיון כאילו לא עבר זמן מאז הפעם הקודמת. בא-כוח הנתבעת מגיש לה ערימת מסמכים והיא מעיינת בהם ביעילות, תוך הצגת כמה שאלות. לפתע היא קולטת אותי: "לאיזה דיון אתה שייך?" אני משיב שאני הקהל. "יש כאלה שבאים רק לצפות", היא מגיבה, "משעמם נורא". אולי, אבל לושי-עבודי בהחלט קלטה היטב מה קורה בתיק הזה ומסכמת: "אני לא רואה פה שום הפתעות".

התובע מבקש לעיין במסמכים ומביע פליאה כאשר לושי-עבודי מסרבת, אך היא מזכירה לו שבדיון הקודם החליטה שהמסמכים - בעיקר פירוט חשבונות בנק של הנתבעת ובני משפחתה - יוגשו רק לעיונה כדי שתוכל לראות האם יש בהם ביסוס כלשהו לטענתו בדבר כספים שהועלמו ממנו. "אם אדוני לא נותן אמון בבית המשפט, זה דבר אחר. בכוונה קבעתי לערב פסח, כי אני רוצה לסיים את זה, כי זה מעיק על כולם". אין במסמכים שום עדות להעברות כספים כאלו, היא קובעת; נכון, הנתבעת קיבלה 80,000 שקל - אבל זו הייתה הלוואה בנקאית רגילה לחלוטין.

לושי-עבודי עשתה צעד נבון ויעיל, בניסיון ליַתר למעשה את התביעה. אבל התובע מתעקש, ומוכיח את נכונותה של האימרה הישנה לפיה לעורך דין המייצג את עצמו, יש לקוח טיפש. במבט מהצד ברור, שעורך דין בלתי תלוי היה אומר לו: בוא נעזוב את זה לפני שנחטוף הוצאות. אך הוא, כאמור, לא מוכן לוותר ודורש לראות את המסמכים. לושי-עבודי מראה לו חלק מהניירות כדי להוכיח שאין בסיס לתביעתו. לא עוזר.

"לאדוני מגיע שכר טירחה, זה ברור", היא מנסה שוב. "השאלה היא כמה מגיע. הגברת הזאת קיבלה 4,000 שקל, אז בכמה שכר טירחה אפשר לחייב אותה? צריך גם להיות הגיוני. אם אין הסדר כזה [למתן עוד סכומים] - אדוני יכול לנהל את התביעה עשר שנים וזה לא יעזור, כי אין הסכם כזה. אין. אני לא רואה כזה".

התובע יוצא למסע דיג

התובע עומד על שלו, ודווקא בא-כוחה של הנתבעת מציע דרך להתקדם: חמש דקות הפסקה, התובע יגיד אלו מסמכים הוא רוצה, את חלקם יקבל מיד ועל האחרים יחליט בית המשפט. לושי-עבודי מסכימה, אם כי ההפסקה מתארכת ל-25 דקות ומנוצלת גם לתיקון המזגן מאחורי הדוכן. בשעה טובה סיים התובע את מלאכתו (לאחר שגם ניצל את הזמן לשיחות בטלפון הסלולרי) והוא מגיש רשימה ארוכה: כל חשבונות הבנק של התובעת, שלה ושל בעלה, ושל בנה הגדול; פרטים על שריפה שהתחוללה בדירתה ועל הפיצויים ששילמה לשכניה (כהוכחה לכך שיש לה כסף ממקורות עלומים) ואפילו פירוט שיחות הסלולר שלה במשך תשעת החודשים שסביב ההסכם עם המעביד.

לושי-עבודי תוהה: "נניח שהיא שילמה כסף [לשכנים]; אז מה? תוכיח את התביעה שלך. אני לא אאשר, כי אין לזה שום בסיס משפטי". בא-כוח התובעת מגיש בהסכמה כמה מסמכים ומתנגד לאחרים, ולושי-עבודי מקבלת את עמדתו. היא מורה לגלות רק את דפי החשבון של הנתבעת ואת הסכם ההלוואה ודוחה את כל יתר הבקשות, וקובעת את התיק להוכחות.

השורה התחתונה: שופטת יעילה, מנסה לקדם את הדיונים אבל לא תמיד מצליחה בגלל התעקשות של הצדדים. בקיאה היטב בפרטים, וניכר שהיא מכינה את שיעורי הבית. קוצר הרוח כלפי הנתבעת בתיק הראשון נראה מוגזם והצעקות ודאי היו מיותרות.

מזג שיפוטי: 4

יעילות: 8

כל המשפט בכף-ידך
תאריך:  11/05/2011   |   עודכן:  11/05/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לושי-עבודי כמו אימא כעסנית
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קוהלת
11/05/11 09:29
 
קורןנאוה טבריה
11/05/11 09:57
2
איילאו
11/05/11 11:43
 
קורןנאוה טבריה
11/05/11 15:16
3
סתם_1
11/05/11 12:57
4
חד העיין
11/05/11 13:48
 
123454321
16/05/11 10:03
5
חסרת סבלנות
11/05/11 14:23
6
מה כבר מצפים מכזו
11/05/11 14:29
 
מנקמק לאומי
11/05/11 15:52
7
ד"ר לפיזיקה
11/05/11 15:10
8
אליהו חיים
11/05/11 15:20
9
machinery
11/05/11 21:05
10
oscars
11/05/11 22:23
11
כל הכבוד למידע
12/05/11 10:25
12
דן ה
12/05/11 11:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעיני רוב המשתתפים ב"מסיבת המוות הגדולה ביותר בעולם", כתיאורו של כתב השבועון "טיים" אלכס אלטמן את הילולת החוגגים ברחובות אמריקה את חיסול אוסאמה בן-לאדן, אין ספק שגיבורי היום היו הנשיא ברק אובמה ו"אריות הים", לוחמי הקומנדו של הצי. אבל מי שקרא את עיתוני אמריקה, ובעיקר את אתרי התקשורת באינטרנט מאז החיסול, יכול להתרשם שגם קית אורבאן וסואהיב אתר מילאו תפקיד משמעותי במבצע.
11/05/2011  |  רפי מן  |   כתבות
השבוע הזדמנתי לבית משפחת צרתרבוים כדי להחזיר להם את הספר שהם השאילו לי פעם. כבר עמדתי לנקוש על דלתם, כשמתוך הדירה נשמעו פתאום צעקות אימים, אחריהן בכי, אחר כך משהו נשבר, ואז נפתחה הדלת ובפתח חלפה דמותה הסוערת של הבת הגדולה לבית משפחת צרתרבוים, בגיל ההתבגרות על-פי כל הסימנים.
10/05/2011  |  דביר שרייבר  |   כתבות
את חג הפורים האחרון בחייו, החליט אלירז פרץ הי"ד לערוך בביתו שבעלי. הוא הזמין את המשפחה והחברים, והבטיח לאמו שיגיע בזמן מעזה. "הגענו לביתם, פרשתי מפה. החברים הגיעו ואלירז איננו", כותבת האם, מרים פרץ, בספרה 'שירת מרים' שיצא השבוע בהוצאת 'ידיעות ספרים'. "כעבור שעה וחצי הוא נכנס כרוח סערה. שמח, מקפץ, עם שקיות מהסופר, באחת בקבוקי יין ובשנייה עשרות סלטים, ובן רגע ברכה בשולחן. התיישבנו לסעודת פורים, אלירז בראש השולחן ואני בקצה השני, מולו.
10/05/2011  |  נאוה סטולר  |   כתבות
לפני למעלה מחמישים שנה, בידיעה במעריב מ-6 בינואר 1958 של הכתב שמואל שגב, נחשפו כמה מזיכרונות של המופתי, חאג' אמין אל-חוסייני. "אחד התנאים שלנו לשיתוף פעולה צבאי בין הערבים לבין גרמניה היה מתן יד-חופשית לחיסול היהודים בארץ ישראל ובמדינות ערב האחרות. באיגרת רשמית ששלחתי לאדולף היטלר תבעתי הצהרה מפורשת מצד גרמניה ואיטליה כי הן מכירות בזכותן של מדינות ערב לפתור את בעיית המיעוטים היהודיים בצורה ההולמת את השאיפות הגזעיות והלאומיות שלהן ובהתאם לשיטות המדעיות שנקטו גרמניה ואיטליה כלפי היהודים שלהן. תשובת הגרמנים הייתה: 'היהודים שלך'".
10/05/2011  |  דוד מרחב  |   כתבות
גם השנה יהיו סרוגי-כיפות שלא יחגגו את יום העצמאות, אלא רק את יום ירושלים. הם ינהגו כך אף שהם יודעים שעם ישראל חוגג בהמוניו את יום העצמאות, ולא מכיר את יום ירושלים. מוטב לדייק: הם ינהגו כך דווקא משום שעם ישראל לא מכיר את יום ירושלים. לא נאה להם לחגוג עם כולם. זה לא שהם רוצים להחליף את היום; הם רוצים להחליף את העם.
09/05/2011  |  חיים נבון  |   כתבות
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
"אוהבת החלטות של גופמן"  /  איתמר לוין
ניתוח קיסרי  /  איתמר לוין
סאלח להם  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il