|   15:07:40
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
הרפורמה צפויה להגדיל את הצריכה באופן משמעותי. השר סילבן שלום בשיחה עם ח"כ דליה איציק[פלאש 90]

יוצאים לסוף שבוע ארוך?

התומכים בהצעת החוק שלפיה יום ראשון יהיה יום חופש הופתעו מהרצינות שבה קידם ראש הממשלה את ההצעה, כמו גם מכך ששר האוצר לא דחה אותה על הסף. השר סילבן שלום משוכנע שגם אם הממשלה לא תתמוך במהלך - הרכבת כבר יצאה מהתחנה
10/07/2011  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות

לעתים מתמקדות מפלגת השלטון בפרט והמערכת הפוליטית בכלל בדיון שהוא מהותי נטו. לא שאין מאחורי הקלעים אינטרסים ומאבקי כוחות, שיקולים אלקטורליים וניסיונות להורדת ידיים, אך בכל זאת הסוגיה שעומדת על הפרק עשויה לשנות את שגרת חייה של מדינת ישראל בממדים שהופכים את משחקי הכוח למשניים.

ביום שני דנה סיעת הליכוד ביוזמתו של סילבן שלום להנהיג בישראל סוף שבוע ארוך. זהו שבוע שני ברצף שבו עוסקת הסיעה בהצעתו של שלום.

הרעיון אינו חדש. 'ישראל בעלייה' ניסתה כבר לפני כעשור לקדם את היוזמה: בוחריה רגילים לשבוע עבודה בן חמישה ימים. זבולון אורלב מניח כבר שלוש קדנציות את הצעת החוק שנועדה לקבוע את יום ראשון כיום חופש נוסף. על-פי ההצעה, יום ראשון ייקבע כיום חופש, בימי שישי יעבדו חצי יום ויום העבודה בשאר השבוע יתארך בחצי שעה. סילבן שלום העלה את ההצעה בהיותו שר האוצר ב-2003, אך תוך זמן קצר החליף את חליפת שר האוצר בזו של שר החוץ. שרון הכניס את המדינה לסערת ההינתקות והעניין ירד מסדר היום.

לא מדובר באוטופיה (או באנטי-אוטופיה, תלוי בעיני המתבונן) של מזרח תיכון חדש, אלא בחזון שיקרב את החברה הישראלית לסגנון החיים בארה"ב ובמדינות מערב אירופה. גם נהיה שווייץ וגם שומרי השבת שבינינו יצליחו לצאת לבילויים משפחתיים וחברתיים מדי שבוע ולא רק בחול המועד ובימי החופשה השנתית - שבועיים בלבד בשנה אצל מרבית השכירים. איכות חיים לצד חיזוק המסורת. חזון אחרית הימים.

שאלת מיליון הדולר היא האם הוועדה שעל הקמתה הודיע ראש הממשלה ביום שני, ועדת קנדל, תקדם את הרפורמה או שמא היא עתידה לקבור אותה קבורת חמור.

הדתיים יגיעו לקניונים
[צילום: איתמר לוין]

בישיבת הסיעה פרץ ויכוח מסקרן בין שר האוצר ליו"ר הקואליציה, כששטייניץ מעלה טיעונים כלכליים ואלקין מפתיע אותו בנימוקים דמוגרפיים. בעוד עשרים שנה, אמר, הדתיים יהפכו לרוב במגזר היהודי, והעדר יום חופש שבו יוכלו לערוך קניות יפגע בצריכה. שטייניץ, שנחשף להערכה לראשונה, לא השיב

הצעת החוק של אורלב (הצעת חוק 'שעות עבודה ומנוחה') הונחה על שולחן הכנסת כמעט לפני שנתיים, באוקטובר 2009. אורלב לא קידם את ההצעה משום שטרם הובטח לה רוב בוועדת השרים לחקיקה, וללא תמיכת הממשלה אין לה סיכוי לעבור. הסוגיה, אגב, הוכנסה להסכם הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי.

אלא ששלושה מנדטים הם לא תשתית אופטימלית לקידום יוזמות מרחיקות לכת. אורלב דוגר על הביצה זה כמה שנים, אבל האפרוח בקע ממנה בישיבת סיעת הליכוד.

שלום מדבר על תוכנית שטרם גובשה כהצעת חוק ממשלתית. נתניהו הודיע כאמור על הקמת ועדה שתבחן את הנושא. עיקרי התוכנית הולמים את הצעת החוק של אורלב: שמירה על שעות העבודה כפי שהן. מוסדות שעבדו בימי שישי, דוגמת קופות החולים או חלק מהבנקים, יעבדו גם בימי ראשון. בבתי הספר ילמדו חמישה ימים בשבוע אבל יום הלימודים יהיה ארוך. התלמידים יקבלו ארוחות חמות. במקביל, לנשים עובדות תינתן אפשרות לעבוד במשרה מלאה ולהתקדם לתפקידים ניהוליים - כי לא יהיה עליהן לאסוף את הילדים מבית הספר בשעה שתיים.

הרפורמה תעלה את הצריכה: בימי שבת מגיעים לקניונים 150 אחוז קונים לעומת ימי החול. אם בשבתות יהיו רוב מרכזי הקניות סגורים, גם ייחסך חילול שבת המוני וגם תגדל הצריכה באופן משמעותי בעקבות השתתפות פעילה של הציבור הדתי והחרדי בקניות, גורם שיעודד את המשק. במרבית מדינות אירופה, מעיר שלום, אין פעילות כלכלית ואחרת בשבתות. הכול סגור, העסקים נפתחים בימי ראשון, ואז האזרחים יוצאים לקניות ולבילויים. הרפורמה תפַתח בישראל תרבות ימי פנאי. אין בארץ סוף שבוע אמיתי, נחלתו של כל תושב באירופה ובארה"ב. מלבד היותו משנה לרה"מ, שלום הוא גם השר לפיתוח הנגב והגליל, ואלה ירוויחו פלאים מהרפורמה: רבבות יגיעו לטיולים ולצימרים בדרום ובצפון בימי ראשון.

ויש גם נקודה נוספת - להיות על המפה. להיות מתואמים עם העולם שבו לא מתקיימת פעילות כלכלית בימי ראשון, ובימי שישי דווקא כן. בחברות היי-טק מתלוננים שימי ראשון לא אפקטיביים. העולם הוא כפר גלובלי, ולאחרונה אימצו תאילנד ויפן את שבוע העבודה המקובל בארה"ב ובאירופה. בשבועות האחרונים ערך שלום פגישות עם יו"ר איגוד התעשיינים שרגא ברוש, עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, עם יו"ר איגוד בתי המלון עמי פדרמן, עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ועם אחרים. לבסוף הציג את התוכנית.

אלקין, מתומכי הרעיון, לא ציפה להתקדמות מהירה כל כך. והוא לא היחיד: בתום ישיבת הסיעה הודו חלק מהמשתתפים שהופתעו מהעובדה שנתניהו הביע נכונות לדון בעניין ומכך ששטייניץ לא פסל את ההצעה על הסף. שר האוצר הציע להנהיג כְיום חופש את יום שישי ולא את יום ראשון. בין היתר, בגלל שהעדפת יום ראשון תעורר בעיה בקרב המוסלמים.

גדעון סער הביע את התנגדותו. סער ושלום הם יריבים פוליטיים, וההנחה הרווחת בליכוד היא שביום שאחרי נתניהו – אף שקשה להעריך בוודאות מתי יגיע היום - יתמודדו השניים על תפקיד היו"ר. אלא שהפעם, כפי שאמרנו, מדובר במחלוקת עניינית שלאו-דווקא נובעת מיריבות פוליטית. סער כשר החינוך חושש מקיצור שבוע הלימודים. מאות אלפי ילדים יישארו ללא המסגרת שלה הורגלו. שטייניץ מביע את החשש של משרד האוצר מהורדת התפוקה. הטענה היא שתוספת של חצי שעה ביום לא תפצה על קיצור שבוע העבודה.

בישיבת הסיעה פרץ ויכוח מסקרן בין שר האוצר ליו"ר הקואליציה, כששטייניץ מעלה טיעונים כלכליים ואלקין מפתיע אותו בנימוקים דמוגרפיים. בעוד עשרים שנה, אמר, הדתיים יהפכו לרוב במגזר היהודי, והעדר יום חופש שבו יוכלו לערוך קניות יפגע בצריכה. שטייניץ, שנחשף להערכה לראשונה, לא השיב.

בינתיים סיכם שלום עם אלקין ועם יריב לוין שיקדמו הצעות חוק פרטיות. שלום לא יכול להגיש הצעת חוק ממשלתית כי העניין לא נמצא בתחום משרדו. הצעה כזאת יכול להגיש משרד האוצר, משרד התמ"ת או משרד רה"מ.

מדוע שלא יתבסס שלום על הצעת החוק של אורלב שכבר הוגשה? משום שקנאת פוליטיקאים תרבה הצעות חוק? בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, לא מוותרים על קרדיט. אלקין, מתברר, הניח הצעת חוק דומה לפני כמה שבועות, וגם בכנסת הקודמת ניסה לקדם את העניין. אורלב קדם לו, הוא מאשר, אבל זכות הראשונים היא של נתן שרנסקי ושל יולי אדלשטיין שהגו את הרעיון עם כניסתה של 'ישראל בעלייה' לכנסת ב-1996.

לקח לציונות הדתית

הסוגיה פתוחה, ובינתיים יש לציונות הדתית מה ללמוד: עם שלושה מנדטים אי אפשר לקבוע סדר יום לאומי. סיעה של שמונה-תשעה מנדטים יכולה הייתה להוביל רפורמה שהייתה משנה את פני המדינה, מיטיבה עם הציבור שומר השבת ונרשמת על שמה של הציונות הדתית. אבל כשיש לך שלושה מנדטים אתה דוגר על הביצים והאפרוח בוקע בליכוד

מה תהיה עמדתן של השותפות הקואליציוניות? ישראל ביתנו צפויה לתמוך. עולים מחבר העמים רגילים לשבוע עבודה בן חמישה ימים, מה גם שהמבוגרים והפחות אמידים שביניהם קובלים על כך שאין להם אפשרות לצאת לים ולבילויים בשבת כי אין ברשותם רכב פרטי. אגב, גם עולים מארה"ב וממדינות אירופה רגילים למתכונת של סוף שבוע ארוך.

סיעת עצמאות תתיישר ככל הנראה על-פי ראש הממשלה. לשר התמ"ת שמחון נציג משלו בוועדת קנדל ועמדתו תתברר בהמשך, אך בדרך כלל הסיעה הולכת עם הממשלה. היא לא קמה כדי לחולל משברים.

לגבי שס שלום אופטימי, אך זו טרם גיבשה עמדה. יממה לאחר ישיבת סיעת הליכוד צוטט אלי ישי בראיון לרדיו 'קול חי' כמי שמתנגד ליוזמה לאור עמדתו של הרב עובדיה. יועץ התקשורת של ישי, רועי לחמנוביץ', מסביר שישי מתכוון לעמדה של פעם. בעבר המליץ לרב עובדיה יוסף להתנגד כי בכירי משרד התמ"ת (ישי שימש שר התמ"ת כשעלה הרעיון באחד מגלגוליו הקודמים) הזהירו אותו שהעובדים עלולים להיפגע מהרפורמה. הוא גם חושש ממצב שבו הילדים ייאלצו להסתובב בחוץ ללא מסגרת. אבל לדבריו, הוא יתיישר עם מסקנותיה של ועדת קנדל. אם זו תמליץ על רפורמה - ישקול לתמוך.

הרבנים החרדים האשכנזים עוד לא אמרו את דברם. לא הליטאים ולא החסידים. כעיקרון, המצביעים של יהדות התורה הם הציבור שיושפע במידה הפחותה ביותר מהרפורמה אם זו תתבצע: האברכים לא יפסיקו את לימודיהם בימי ראשון, מוסדות החינוך אינם כפופים ללו"ז של משרד החינוך ובעלי העסקים הקטנים ומי שעובד באופן לא רשמי גם לא ירגישו את השינוי על בשרם. אבל הסיעה אמורה להביע את דעתה, שכן הנושא הוא צביונה היהודי של מדינת ישראל.

הציבור שלגביו הרפורמה משמעותית הוא דווקא הציבור המסורתי, שברובו הגדול מצביע שס. חילונים לא ישמרו שבת גם אם תהיה להם אופציה לצאת לבילויים ולקניות בימי ראשון. המסורתיים, אם תוצע להם חלופה, ובין היתר אם משחקי הכדורגל ייערכו בימי ראשון - דווקא כן.

האם הוועדה תציג המלצות מעשיות? אורלב מותח ביקורת על הרכבה: ועדת פקידים, נציגי משרדים בלבד, ללא שרגא ברוש, ללא עופר עיני. ועדה בין-משרדית, הוא אומר, היא מאלה שהמציאו את הגמל הדו-דבשתי. יש לו שתי דבשות כי חברי הוועדה לא הסכימו על שום דבר.

שלום, כאמור, אופטימי. "הרכבת יצאה מהתחנה", הוא אומר. "הצעתי לראש הממשלה להוביל את העניין. אשר להרכב הוועדה, אני חושב שהיא צריכה לכלול גם ראשי ארגונים כלכליים. אני רוצה לתת קרדיט לראש הממשלה על כך שקיבל את ההחלטה ומקווה ששיקולי הוועדה יהיו ענייניים ולא זרים".

שלום לא מפרט מהם השיקולים הזרים, אך זאת כל תינוק בליכוד יודע: הוא יכול להבטיח לנתניהו קרדיט, אך הפטנט רשום על שמו. בסיעה מאשרים שבמידה רבה "יש בעיה לא עם ההצעה אלא עם המציע". שלום עצמו משוכנע שגם ללא תמיכה ממשלתית החוק יעבור.

הסוגיה פתוחה, ובינתיים הלקח הוא לציונות הדתית: עם שלושה מנדטים אי-אפשר לקבוע אג'נדה לאומית. סיעה של שמונה-תשעה מנדטים יכולה הייתה להוביל רפורמה שהייתה משנה את פני המדינה, מיטיבה עם הציבור שומר השבת ונרשמת על שמה של הציונות הדתית. אבל כשיש לך שלושה מנדטים אתה דוגר על הביצים והאפרוח בוקע בליכוד.

קדימה: המרד שלא היה
השאיר את מופז לבד. דיכטר [פלאש 90]

טריקות דלת היו בישיבת הסיעה של קדימה בעניין תקציב 2011, אך אין איום ממשי על כיסאה של לבני. בינתיים
▪ ▪ ▪

ההר שאבי דיכטר הבטיח בשבועיים האחרונים לא הוליד אפילו עכבר. הלידה נדחתה לשנת 2012, אז ייושמו חלק מהצעותיו של דיכטר. השבוע, בתום דיון סוער בישיבת הסיעה, אושרה הצעת התקציב של קדימה לשנת 2011 כפי שהיא.

במהלך השבוע התנהל ויכוח האם היו לדיכטר 15 חתומים על הצעת השינויים בתקציב שהגיש או לא היו. זאת משום שלא החתים את התומכים על דף אחד אלא אסף את החתימות בנפרד מחשש שיפזרו לו את הקבוצה. גם אם היו שם שמונה וגם אם היה מספר דו-ספרתי, לבני פיזרה את הקבוצה לאחר שדיכטר קיבל את מה שהוצג כהצעת הפשרה: חלק מהשינויים שהציע יוכנסו לתקציב שנת 2012. דיכטר קיבל את ההצעה והצביע בעד, וכך דוכא המרד בטרם התחיל.

נכון, היה היגיון בדבריו של דיכטר: מאוחר לשנות את התקציב לאחר שהשנה כבר החלה. אבל את ההצעה שלו לשינויים הוא לא הגיש בתחילת השנה אלא לפני שלושה שבועות. מדוע אם כן לא חיכה לשנת 2012?

חלק מהתומכים במהלך, דוגמת עתניאל שנלר, הדירו את רגליהם מישיבת הסיעה. שנלר העריך מלכתחילה ש"הכול יתמסמס" והעדיף להיעדר. מופז נשא נאום חריף נגד הצעת התקציב כפי שהיא אך גילה לפתע שהוא אינו אלא קול קורא במדבר. רונית תירוש ניהלה בישיבה ויכוח קולני עם יואל חסון שאותו האשימה בהתנהלות לא תקינה בניהול התקציבים המוניציפליים, אך הצביעה אף היא בעד הצעת התקציב. היחידה שנמנעה הייתה יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

שניים עזבו את החדר בזעם ובטריקת דלת. שאול מופז ומאיר שטרית. מופז השאיר פתק שבו הביע את התנגדותו לתקציב ויצא בסערה. שטרית חזר על טענתו הקודמת שאין שקיפות, קבע שאין טעם לדיון ויצא אף הוא מהחדר.

סיכום ביניים: דיכטר זז הצִדה, ומופז שבנה על המהלך שלו נשאר עם הראש בקיר. מופז לא יכול היה להרשות לעצמו שלא להשמיע מחאה, שלא לנקוט צעד מנהיגותי מול לבני, אך כשנאלץ להיכנס לעימות גלוי נאלץ גם לחשוף שלעת עתה אין לו חיילים בסיעה. הוא הצטייר כחלש ובזבז לשווא את הכוח שצבר בחודשים האחרונים, מאז קיבל לרשותו את ועדת החוץ והביטחון. במקום לדאוג לעצמו לחרב, הוא בנה על החרב של דיכטר וגילה מאוחר מדי שדיכטר הסתפק באיומים.

בזירה המפלגתית, לבני השיגה הפוגה לפחות עד אחרי החגים. כפי שהערכנו גם בשבוע הקודם, יריביה לא שברו את הכלים. מה שכן, הם לא ידעו לנצח לא רק במערכה אלא גם בקרב. אין שביתת נשק, אבל גם לא פותחים כרגע חזית חדשה. ושנת 2012 היא שנה שלפני הבחירות, ובה בכל מקרה יתכוננו בקדימה לפריימריז.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זבולון אורלב   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר שטרית   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נתן (אנטולי) שרנסקי   סופיה רון-מוריה   סטנלי פישר   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   עתניאל שנלר   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רונית תירוש   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלי הצונמי של הקוטג' מגיעים כעת לאזור החיתולים החד פעמיים. אין ספק שבחירתה של רשת מגה בחיתולי האגיס פרידום, היא בחירה מוצלחת, שכן היא מכה את יריבתה שופרסל פעמיים. פעם אחת פגיעה ישירה במחיר ופעם שנייה בחברת האם אי.די.בי, אשר מחזיקה גם במפעל חוגלה המייצר אותם בישראל. נשאלת כמובן השאלה האם זה תעלול פרסומי, או שמדובר כאן על מהלך לאורך זמן?
10/07/2011  |  יובל לובשנטיין  |   כתבות
קלינטק הנה מילת קיצור עבור טכנולוגיה נקיה. זהו מונח המציין מוצרים או שירותים המשפרים את הביצועים התפעוליים בעודם מפחיתים עלויות, תשומות, צריכת אנרגיה, פסולת או זיהום. בחמישי לחודש יולי נפתחה בגני התערוכה בתא תערוכה בנושא ובה מציגים חברות מחו"ל ומהארץ המראים את החידושים האחרונים בשטח.
10/07/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
הזדמן לי לשמוע את ההגדרה היצירתית ביותר למונח הידוע קידוש השם. על גבעה סחופת רוחות, שבגבה אתר הקידוח 'מגד 5' הסמוך לנתב"ג עמד טוביה לוסקין, הגיאולוג הראשי של חברת 'גבעות עולם', ובישר לקהל קדוש של כמה עשרות עיתונאים על השקתו הרשמית של הקידוח באתר.
09/07/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
בסוף חודש יוני נחת בתיבות המייל של מערכות העיתונים ואתרי האינטרנט הישראלים לוח שידורי חודש יולי של ערוץ 10. זה נראה מעודד יחסית; אמנם, שני ימי שידור תמימים הוקדשו לתוצר הריאליטי החדש והמיותר של הערוץ, הדור הבא24/7, אבל מסביבם נדמה היה כי נבנה לוח שידורים סביר והגון: קצת קומדיה מקורית (כאן גרים בכיף), קצת קומדיה חצי מקורית (החברים של נאור), קצת קומדיה מגוירת (בנות הזהב), קצת בידור וסאטירה (נבחרת ישראל בטלוויזיה, מה נסגר), קצת תרבות (המסע המופלא של אהרוני וגידי), קצת דוקו (בטבעת זו), קצת שעשועונים (לעוף על המיליון, ווייפאאוט ישראל), קצת דוקו ריאליטי (TLV - עושים את תל אביב). נשמע כמו תפריט מגוון, מאוזן, ראוי למאכל ואפילו כשר להפליא. רק לארוז בלאפה ולאכול חם.
08/07/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
לפני כשלוש שנים הפתיע שרגא ויסמן, היום בן 60, את עולם הנדל"ן שלנו, כאשר התפטר מתפקיד מנכ"ל חברת הבנייה אשדר, אחת הגדולות בענף. כשנשאל על סיבות הפרישה, אמר: "אני מנהל את החברה כבר 11שנים, ועכשיו מחפש משימות ויעדים חדשים".
08/07/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il