|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
שקד. חשד לעבירות שוחד [יח"צ רשות השידור] מצקביץ'. גוננה על שקד

לא תם ולא נשלם / מאחורי הקלעים של החקירה

קשרי השוחד בין שקד למנהלי פיל"ת

המשטרה המליצה להעמיד לדין את אריה שקד ואת ששון עוז בגין השימוש הבלתי חוקי שעשו בדוח האבחון של יוני בן-מנחם, אך במקביל נמנעה מחקירת קשרי השוחד ביניהם וממיצוי הדין עם הסייענים: יוסי בר-מוחא וחיים ריבלין בדיקה מתחייבת גם לגבי אבי ליכט וחנה מצקביץ', בשאלה: מדוע נמנעו מנקיטת צעדים נגד אריה שקד
19/11/2011  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
בן-מנחם. הגיש תלונה [ששון תירם]

נמצאה תשתית ראייתית לעבירות מצד אריה שקד ומנכ"ל פיל"ת
יואב יצחק
המשטרה חקרה ואישרה: נמצאה תשתית ראייתית לכך שאריה שקד ומנכ"ל פיל"ת ששון עוז עשו שימוש בלתי חוקי במסמך אבחון שנערך ליוני בן-מנחם בניסיון לסכל מינויו למנהל רשות השידור * החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגיש בן-מנחם
לרשימה המלאה

האיש עם הפאה: אריה שקד
יואב יצחק
סערה ברשות השידור בעקבות החשיפה ב-News1 * עשרות עיתונאים שהאזינו להקלטת דבריו של האיש עם הפאה קובעים: האיש שהופיע עם פאה והשמיץ את רשות השידור הוא אריה שקד * אריה שקד נמנע מלהגיע למשרדי קול ישראל
לרשימה המלאה

ימים ספורים לאחר שהמשטרה הכריזה בהודעה רשמית (17.11.11) על סיום החקירה ועל המלצתה להגיש כתב אישום נגד מנהל קול ישראל (היוצא) אריה שקד, ומנכ"ל פיל"ת ישראל ששון עוז, באשמה שביצעו עבירות פליליות חמורות, מתברר כי המשטרה השתמטה מביצוע מלוא חובתה על-פי דין.

עם או בלי "הדרכה" מצד ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יואב סגלוביץ', צוות החקירה התמקד רק בעבירות הנוגעות לפגיעה הישירה במנהל רשות השידור, יוני בן-מנחם, אך נמנע מטיפול בשורה של עניינים/חשדות שהועלו - שהינם בעלי חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה.

בהודעת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב-433, בראשה עומד ניצב דוד מנצור, נאמר כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד אריה שקד לביצוע עבירות פליליות של פגיעה בפרטיות, לפי חוק הגנת הפרטיות ועבירה של הוצאת מסמך ממשמורת, לפי חוק העונשין; עוד מצאה היחידה כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד ששון עוז, מנכ"ל חברת פיל"ת, לביצוע עבירות של סיוע לפגיעה בפרטיות והוצאת מסמך ממשמורת. המלצת היחידה הועברה לפרקליטות להגשת כתב אישום.

אלא שהמשטרה ביצעה עבודה חלקית. בנסיבות דנן, ומחמת זאת שבוצעה כאמור חקירה מצומצמת - תוך הימנעות מחקירת סוגיות חמורות יותר, עלולים לחמוק מאימת הדין גורמים נוספים, שנטלו חלק פעיל בקנוניה הפלילית שנרקמה כדי לטרפד את מינויו של יוני בן-מנחם למנהל רשות השידור. בנוסף, כפי הנראה בכוונת מכוון, נמנעה המשטרה מחקירת עבירות חמורות עוד יותר שביצעו שקד וששון עוז, כפי שנפרט בהמשך.

מדוע לא נחקרו עבירות שוחד
מדוע צומצמה החקירה [צילום: פלאש 90]

על-פי המידע המצוי בידי רשות השידור – שחלקו פורסם ב-News1, ומחומר הראיות שהתגלה בחקירה דלעיל שבוצעה, עולה חשד מוצק למדי לפיו שקד קיים קשרי שוחד עם מנהלי פיל"ת, ובראשם עם המנכ"ל ששון עוז. "יד רוחצת יד". על-חשבון הציבור, כמובן.

דוח הביקורת שנערך על-ידי המבקרת איתנה גרגור מגלה, כי בתקופה ששימש אריה שקד בתפקיד מנהל קול ישראל, הוא אישר במהלך 2010 תשלומים חריגים ובלתי תקינים לחברת פיל"ת. תשלומים חריגים שולמו גם בגין עבודתו של ששון עוז, מנהל הפרויקט מטעם פיל"ת. בביקורת נמצא, כי שולמו בגין עבודתו כספים לפי תעריף "יועץ 1", בעוד שעל-פי ההסכם ונוכח מעמד המקצועי אמורה הייתה הרשות לשלם לפי תעריף "יועץ 2". תשלומי היתר ששולמו לפיל"ת בגין מרכיב זה לבדו: 41,026 ש"ח. פיל"ת נדרשה להשיב סכום זה.

כפי שחשפנו כאן, שקד המשיך במעשיו הבלתי-חוקיים, ואף חתר תחת אורגני רשות השידור, גם בהמשך. דוח הביקורת קובע:

  • "בתחילת אפריל 2011 הגישה פיל"ת חשבון לחודש ספטמבר 2010, שהייתה אותה החשבונית שהוגשה ונדחתה ב-2010 בסך 158,910 ש"ח (כולל מע"מ) עקב היעדר זיכויים על שעות לא מאושרות. החשבונית נבדקה ואושרה ב-08.04.11 על-ידי מר אריה שקד מבלי שצורפו חשבוניות זיכוי כנדרש".

הנה-כי-כן: שקד אישר ביצוע התשלומים תוך עקיפת הגורמים המקצועיים המוסמכים ובטרם עמדה פיל"ת בדרישת הגורמים המקצועיים.

בחקירת המשטרה התברר, כי כבר בתחילת 2010 נוצר קשר מושחת ופלילי בין אריה שקד מצד אחד לבין ששון עוז מצד פיל"ת. כך קובעת המשטרה בהודעתה מיום 17.11.11:

  • "ממצאי החקירה העלו כי החשוד אריה שקד, מי שהיה עד לאחרונה מנהל קול ישראל ומי שהתחרה עם בן-מנחם במכרז לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, פנה למנכ"ל חברת פיל"ת בראשית שנת 2010 וביקש לקבל לידיו את דוח האבחון שנערך לבן-מנחם, אבחון אותו לא היה מוסמך לקבל. מנכ"ל חברת פיל"ת פעל ודאג כי דוח האבחון יועבר לידי שקד. לאחר ששקד קיבל לידיו את הדוח, הוא מסר אותו לעיתונאים שונים לצורך פרסומו"

    [ההדגשה הוספה, י.י.].

העובדות שהתגלו – הן בחקירת המשטרה, והן קודם לכן בבדיקת מבקרת רשות השידור, מלמדות: אריה שקד ביקש וקיבל מפיל"ת ומששון עוז (המנכ"ל) דוח האבחון שנערך לבן-מנחם; ומאוחר יותר פעל לתשלומים חריגים ובאופן בלתי חוקי לפיל"ת. ובמילים פשוטות: השניים ביצעו לכאורה עבירות שוחד פשוטה וברורה. צוות חקירה מנוסה היה אמור להבחין בנקל בקשר שבין שתי הפרשות כביכול.

מדוע המשטרה נמנעת מלחקור חשד זה? התשובה, כפי שנודעה ל-News1: צוות החקירה הוסמך לבצע חקירה מוגבלת רק לעניין מסמך-האבחון. בנסיבות אלה, הוגבלה החקירה לעבירה על חוק הגנת הפרטיות, ועל הדלפת המסמך על-ידי שקד. בד-בבד עם כך נמנעה, משיקולים זרים, חקירת עבירה חמורה בהרבה, היא עבירת השוחד.

לא מוצה הדין עם הסייענים
בר-מוחא. התגייס לטובת שקד


המשטרה נמנעה, משום מה, ממיצוי הדין עם גורמים נוספים שנטלו חלק פעיל בהעברה ו/או בשימוש במסמך-האבחון. עם אלה נמנו לפחות שניים המוכרים היטב בתקשורת:


א) יוסי בר-מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים -

בר-מוחא פעל לקידום מועמדותו של שקד לתפקיד מנהל קול ישראל, ולאחר מכן למנהל רשות השידור, וכשל. בר-מוחא עשה כל שלאל ידו לקידום מטרותיו, והוא אף לא בחל בהפצת שקרים ובהכפשת גורמים שונים. בר-מוחא קיבל בעבר סיוע מאסיבי וחריג ביותר משקד לקיום כינוס העיתונאים באילת - הבייבי של בר-מוחא - תוך שימוש באמצעים ובכלים של רשות השידור. גם במקרה זה מדובר ב: יד רוחצת יד'. במסגרת זו הוא קיבל - אולי משקד - את דוח האבחון, והציגו בפני כמה עיתונאים ובעלי תפקידים בכירים. בר-מוחא החזיק במסמך באופן בלתי חוקי, ועשה בו שימוש בלתי חוקי, הטעון כמובן חקירה ומיצוי הדין עימו.

יודגש: בר-מוחא לא יכול ליהנות מחסינות יחסית השמורה לעיתונאי, מכיוון שלא פעל כעיתונאי. בר-מוחא משמש מנכ"ל אגודת העיתונאים, ובפועל כמאעכר. בשנים האחרונות הוא לא נמנע משימוש בכוחו ובמעמדו לקידום מטרות הזרות לאגודת העיתונאים. העובדה שחברי האגודה ממשיכים לשלם את שכרו המופקע כמנכ"ל, ומאפשרים לו להובילם בכחש, מטילה עליהם אחריות לנעשה מטעמם. טוב יעשו אם יתפכחו וייפעלו לגרשו מתפקידו. פשוטו כמשמעו.

ב) חיים ריבלין, כתב ערוץ 2 -

חיים ריבלין עשה שימוש בדוח האבחון ופרסמו בחדשות ערוץ 2. המטרה שלא הוסתרה: לפגוע בסיכוייו של יוני בן-מנחם להתמנות למנהל רשות השידור. ריבלין חטא לתפקידו, ובפועל-אף ביצע פעולה העולה כדי חשד לעבירה פלילית, כאשר עשה שימוש (פסול ואסור) בדוח האבחון מצד אחד, וראיין את אריה שקד מצד שני - "האיש עם הפאה" - תוך הטעיית ציבור הצופים.

ריבלין ראיין את שקד כשזה חבוש בפאה וקולו עוות. ריבלין, יחד עם שקד, הונה את הצופים, בכך שהסתיר מהם כי האיש עם הפאה, שמשמיץ את בן-מנחם בשידור וזהותו מוסווית, באופן יזום ובתיאום עימו, הוא איש קול ישראל המתמודד בעצמו במכרזים מול בן-מנחם.

ובמילים פשוטות: ריבלין לא ביצע עבודה עיתונאית נקייה מפניות - שהייתה יכולה לזכותו בחסינות יחסית במקרה של חשד לעבירה על חוק הגנת הפרטיות. ריבלין נטל חלק פעיל בקונספירציה פלילית לטירפוד מינויו של בן-מנחם, דבר הפסול והאסור על-פי חוק.

מצקביץ', אבי ליכט

היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ', והמשנה ליועמ"ש, אבי ליכט, גוננו על אריה שקד זמן רב. זמן רב מדי. הם הדפו תלונות שהוגשו נגדו, וגם לאחר שהתגלה כי שקד הוא: "האיש עם הפאה", הם נמנעו ממיצוי הדין עימו, ממתן הנחייה לפתיחת הליכים משמעתיים נגדו, וממתן הנחייה לפסול על-הסף את מועמדותו לתפקידים בכירים ברשות השידור.

יותר מזה: ליכט ומצקביץ' פעלו להצר צעדיהם של חברי מליאת רשות השידור ושל חברי הוועד המנהל, וזאת במטרה: לשלוט בעצמם בתהליכי המינוי, ולהבטיח גם בעתיד שליטתם ברשות השידור ובאורגניה החשובים: ערוץ 1 וקול ישראל.

מצקביץ' ביצעה שורה של פעולות פסולות ואסורות - שאין זה המקום לפרטן. למרות זאת, גם עתה היא מקבלת גיבוי מאבי ליכט, תוך ניצול מעמדו לרעה. מצב זה לא יוכל להימשך זמן רב. שכן, ליכט לא יוכל להמשיך ולהתל בכולם כל הזמן.

תאריך:  19/11/2011   |   עודכן:  19/11/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קשרי השוחד בין שקד למנהלי פיל"ת
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
19/11/11 14:13
2
הרועה ואינו נראה
19/11/11 14:30
 
ד.מוקרט
19/11/11 15:25
 
הרועה ואינו נראה
19/11/11 17:14
 
ד. מוקרט
20/11/11 08:48
 
הרועה ואינו נראה
20/11/11 09:34
3
משה מרמת גן
19/11/11 18:25
4
יודעי דבר
19/11/11 19:19
5
עולה לשמיים
19/11/11 22:13
6
urixo
19/11/11 22:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על פניו, זה סיפור כמעט מינורי. עגום, אבל לא מספיק עגום כדי להגיע לעמוד הראשון של העיתון. הוא מתאים יותר לעמודים הפנימיים, ידיעה פלילית מצומקת בעמוד 13: "גופת תיירת אמריקנית נמצאה ללא רוח חיים בחוף הים בתל אביב. החשד: התאבדות". למעשה, מדובר בסיפור מתח אדיר. כשמזיזים את גופתה התלויה של ג'ני מיי, מגלים מאחוריה סודות אפלים ומפתיעים, ורשלנות גדולה.
18/11/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
התאריך הסמלי 11.11.11 הטריף בשבוע שעבר את העולם. באולמות האירועים חגגו חתונות, בחדרי היולדות לחצו תינוקות, ובפייסבוק נאסרה הכניסה על מי שלא מביא אותה באיזו התייחסות מחוכמת לתאריך. מתברר שהיה עוד מישהו שחשב לנצל את התאריך החד פעמי הזה: הערוץ הראשון. ערוץ 1, 11 על הממיר. כמה סמלי.
18/11/2011  |  ניב שטנדל  |   כתבות
יצחק (איציק) קליידר היה מוכר במשךשנים רבות כאחד מבכירי המתווכים בישראל. הוא היה מנהל ושותף בחברת מטרופוליס, הידועה יותר בשם אנגלו-סכסון תל אביב. יחד עם שותפו וגיסו המנוח, עמוס גלזר, חלשו השנים על חלק גדול מעיסקי הנכסים המניבים בישראל כולה, ובאזור תל אביב בפרט.
18/11/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ההרגשה שהקצב איטי יותר אינה מקרית, אנו לפני עצירת כוכב מרקורי, העומד לחזור על עקבותיו, החל בתאריך 24.11.11, אבל הצל של הנסיגה כבר החל להשפיע בימים האלה והתקשורת הבינאישית נתקלת באי-הבנות, הרבה שמועות "עפות" באוויר, חלקן טובות יותר, כמו ידיעות בנושא דיור, למרות שרוב הידיעות הן זמניות.
18/11/2011  |  טובה ספרא  |   כתבות
"גדול בטירוף" (באנגלית: Insanely great) היה הביטוי החביב על סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל שהלך לעולמו ב-6 באוקטובר השנה. ג'ובס העניק לעולם טכנולוגיות חדשניות ("בטירוף") והשפיע באופן ישיר על הדרך שבה כל אחד מאיתנו צורך טכנולוגיה כבר שלושה עשורים.
18/11/2011  |  ענת פרסמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il