|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

שיפוט מהיר

שלום ולהתראות

רגע לפני שהיא מקודמת מבית משפט השלום בתל אביב לבית המשפט המחוזי, השופטת בלהה טולקובסקי יוצרת אווירה נינוחה המסייעת לה לקדם את הטיפול בתיקים הרבים שלפניה
10/04/2012  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שיפוט מהיר   |   תגובות
השופטת טולקובסקי. מכוונת להכרעות מהירות [צילום: בוצ´צ´ו]

לא חורגת מפרופורציות
בא-כוח הנתבעת טוען שאין ראיות לחסרון כיס, טולקובסקי מקשיבה לו בתשומת לב (בניגוד לשופטים רבים אחרים, היא אינה משתעבדת למסך ההקלדה וכנראה סומכת על הקלדנית), אבל אחרי דקה או שתיים מפסיקה אותו: "אנחנו לא חורגים קצת מפרופורציות?"

השופטת: בלהה טולקובסקי, בית משפט השלום בתל אביב

המועד: יום חמישי, 29.3.12, שעה 08:30

הנושא: קדם-משפט בתיקים אזרחיים

זהו היום האחרון של בלהה טולקובסקי בבית משפט השלום בתל אביב, רגע לפני שהיא מתקדמת לבית המשפט המחוזי בעיר. היא נכנסת לאולם בשעה 08:36 ומטפלת בתוך דקות ספורות בשלושה תיקים בהם ההחלטות הנדרשות הן טכניות בלבד - דחיית קדם-משפט, קביעת מועד להוכחות ומתן ארכה להגשת תצהירים. אולי יש מקום לאפשר לשופטים לטפל בעניינים כאלו בלי להטריח את הצדדים.

בתיק הבא מבקשת התובעת לפטור אותה מתשלום שכרו של המומחה. בא-כוח הנתבעת טוען שאין ראיות לחסרון כיס, טולקובסקי מקשיבה לו בתשומת לב (בניגוד לשופטים רבים אחרים, היא אינה משתעבדת למסך ההקלדה וכנראה סומכת על הקלדנית), אבל אחרי דקה או שתיים מפסיקה אותו: "אנחנו לא חורגים קצת מפרופורציות?" טולקובסקי מכתיבה במהירות החלטה קצרה: מדובר בהחלטת ביניים שניתן לשנות, ולכן היא קובעת כעת - בניגוד להחלטתה הקודמת - שהנתבעת תשא בשלב זה בשכר המומחה והיא תוכל לטעון בנושא זה בהמשך ההליך. קדם-המשפט נקבע ל-21.10.12.

"לצערי אני לא קובעת הוכחות למחר בבוקר"

בשעה 08:47 אין לטולקובסקי עם מי להתקדם, כי לא כל הצדדים הגיעו, והיא חוזרת ללשכתה. הקלדנית נשארת באולם ומנצלת את הזמן לשיחת טלפון עם בעלה, בבקשה שיבדוק משהו עם הגן של בנם, ומסיימת: "תסמס לי שהכל בסדר, אני נכנסת לדיון". טולקובסקי חוזרת ב-08:55 הישר לתוך תיק נזיקין נוסף, בו היא מפגינה בקיאות רבה.

בא-כוח התובע מציינת שהגישה חוות דעת רפואית מעודכנת, וטולקובסקי משיבה: "ראיתי". היא אומרת שעל-פי חוות דעת זו ראוי לעדכן את הצעת הפשרה של טולקובסקי, אשר מסכימה איתה אך לא יותר מדי: "זה נכון. בכאב וסבל לא יכול להיות שיכוח - זה על-פי התקנות. ב[סעיף ה]עזרה צריך לקחת בחשבון ש[על-פי חוות הדעת המעודכנת] זה 3% מתוך 30% [נכות], אפשר לעשות איזושהי התאמה. הצעתי 25,000 שקל ברכיב העזרה לפני שקיבלתי את חוות הדעת המעודכנת, אפשר לראות את זה בגבולות של עוד 10,000-5,000 שקל. ב-3% זה לא שינוי דרמטי. בגבולות האלה אני מציעה שתנהלו מו"מ". וכדי ללחוץ על הצדדים להתקדם, היא מוסיפה מילה אחת: "תצהירים?" כלומר: ייקבעו מועדים להמשך ההליך, ובינתיים הצדדים יוכלו להמשיך במו"מ.

בא-כוח הנתבעת משיב: "שיפרנו את ההצעה בצורה יפה מאוד, בנק ההצעות נגמר, מעבר לזה - תצהירים והוכחות". טולקובסקי מכתיבה לפרוטוקול תמצית קצרה, בלי ההצעה המספרית שלה, ובא-כוח התובע מתערבת: "לפני תצהירים אני מבקשת זמן למו"מ". טולקובסקי מחייכת: "חכי, הכל יהיה בסדר, לצערי אני לא קובעת לכם להוכחות מחר בבוקר". את מועדי התצהירים היא קובעת ליולי ולספטמבר ואת קדם-המשפט להמשך ספטמבר, כך שבאמת נותר זמן למו"מ.

בתיק הבא מבקשת טולקובסקי לראות תמונות מקוריות של המפגע שלטענת התובעת גרמה לתאונה, משום שהתמונות בתיק סרוקות בשחור-לבן והן אינן ברורות. כאשר בא-כוח התובעת אומרת שאין לה עימה את התקליטור, טולקובסקי מנענעת בראשה בחוסר שביעות רצון ברור: "אז איך גבירתי רוצה שאני אתייחס למפגע אם אני לא יכולה לראות אותו? קבענו לקדם-משפט כדי לקבל הצעת פשרה. מה שמעניין אותי זה לראות את המפגע שאתם טוענים לו; את תחשיבי הנזק קראתי".

הישועה מגיעה דווקא מבא-כוח הנתבעת, המגיש את התמונות שברשותו. טולקובסקי מתבוננת בהן ואומרת: "ראיתי את התמונה, ראיתי את התעודה הרפואית על גיבוס, אין ראיות להפסדי שכר. אין מחלוקת שבוצעו במקום עבודות, אבל ניתן היה לראות אותן ונדרשה זהירות גם מצד התובעת. אני מציעה 14,000 שקל פלוס שכר טירחה פלוס החזר אגרה". היא מכתיבה החלטה: הצדדים ימצו את המו"מ לפשרה, ואם לא יצליחו - יודיעו האם הם מסכימים שבית המשפט יפסוק על דרך הפשרה. בהעדר הסכמה גם לכך, נקבעים מועדים לתצהירים ולקדם-משפט.

"אני חושבת שכדאי לדבר על זה"

בתיק הבא מפגינה טולקובסקי שילוב של גמישות ולחץ, בניסיון להביא את הצדדים להסכמה. מדובר בתביעת נזיקין של עיזבון, כאשר הטענה היא שהמנוח נבהל מעבודות שבוצעו בשולי הדרך, לקה בהתקף לב ונפטר. בא-כוח חברת הביטוח הנתבעת אומר שהמו"מ לא עלה יפה, משום שהעיזבון מבקש כפול מהסכום שטולקובסקי הציעה. טולקובסקי: "לתצהירים?" בא-כוח העיזבון: "לפני כן אנחנו מבקשים מינוי מומחה מטעם בית המשפט, זו שאלה רפואית". טולקובסקי: "קודם צריך להכריע בנוגע לנסיבות, ולצערנו אין מי שיצהיר עליהן".

בא-כוח העיזבון מציע שהצדדים יסכימו שהאחריות היא 50-50 והדיון יהיה רק בשאלת גובה הנזק. טולקובסקי קונה את הרעיון: "אני חושבת שכדאי לדבר על זה. אני לא בטוחה כמה מומחה רפואי באמת יפתור את השאלות בתיק הזה. התיק הזה כולו שלוב בנסיבות, ולמנות מומחה ולהעביר לו את כל החומר - זה לא יקדם אותו. אם תנסו לגבש שאלות שתהיה עליהן הסכמה ושיועברו לקרדיולוג - בסדר. אבל עדיף הרעיון השני", של חלוקת האחריות והתמקדות בשאלת הנזק. הטון שלה ידידותי מאוד ומשקף ניסיון כן לסיים את המחלוקת במהירות וביעילות.

לבסוף מכתיבה טולקובסקי את הצעת חלוקת האחריות ואומרת שראוי לשקול אותה ושהצדדים ימצו את המו"מ בתוך 45 יום. אם לא יגיעו להסכמה - יודיעו לבית המשפט האם הסכימו על מינוי מומחה רפואי ועל השאלות שיעבירו לו, ויגישו אותן לאישור בית המשפט. אם גם בזה לא תהיה הסכמה, הנושא יידון בישיבה הבאה. טולקובסקי מציעה את 14.10.12 ונציג חברת הביטוח מבקש רגע כדי לבדוק את היומן בבלקברי שלו. טולקובסקי מניחה את ידה על היומן שלה ומחייכת: "יומן ידני הרבה יותר פשוט".

השורה התחתונה:
שופטת המשרה אווירה נינוחה שמסייעת בקידום התיקים. בקיאה היטב בפרטים ומנסה לקדם ככל האפשר השגת פשרות, כך שההכרעות יהיו מהירות ככל האפשר - אם כי כמובן זה לא רק בידיה.

מזג שיפוטי: 9.

יעילות: 9.

תאריך:  10/04/2012   |   עודכן:  10/04/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלום ולהתראות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אטבד מדינה
10/04/12 12:15
 
שול
10/04/12 13:59
2
מבאי אולמה.
10/04/12 23:49
3
ישמעאל
11/04/12 07:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-2004 דיווחה התקשורת הישראלית בבהלה על תרחיש האימים שממשלת ישראל קיבלה מוועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה. הערכת הוועדה הייתה שבמקרה של רעידה חזקה יחסית צפויים לקרוס עשרת אלפים מבנים בישראל, רבים מהם מבני ציבור כבתי ספר ובתי חולים; מספר ההרוגים צפוי לעמוד על כ-16 אלף איש, לצד 90 אלף פצועים ו-400 אלף עקורים שייאלצו לעזוב את בתיהם.
10/04/2012  |  אבינדב ויתקון  |   כתבות
ביקשתי מי', בכיר לשעבר בשב"כ, לצפות בעדותו של עוזי ארד בישיבת ועדת ביקורת המדינה. הדיאלוג עם י' החל כבר בעת החשיפה ב'ידיעות אחרונות' כי השב"כ עצר את ארד בפברואר בשנה שעברה וחקר אותו, לכאורה בשל הדלפה חמורה שהובילה להדחתו מראשות המועצה לביטחון לאומי.
09/04/2012  |  פזית רבינא  |   כתבות
לשכתו של רה"מ בנימין נתניהו פרסמה היום הודעה חגיגית: "היום (ב) עבר דף הפייסבוק האישי של רה"מ בנימין נתניהו את רף ה-200,000 אלף ליייקים" נאמר בהודעה. עוד נמסר ש"ממוצע המצטרפים החדשים ביום עומד על בין 800-1200 איש", וכי "הדף הוא כלי שמקשר בין העם לבין המנהיג". ההודעה גם מתפארת: "כל סטטוס של נתניהו זוכה לאלפי לייקים ותגובות, ומאות שיתופים, בזמן שכל הפוליטיקאים מדדים הרחק מאחור עם ממוצע נמוך מאוד שאינו מתקרב למאות לייקים." נגה כץ, דוברת הליכוד, חתומה על ההודעה.
09/04/2012  |  עמיחי סרגובי  |   כתבות
"לכתבת דוקו' – מחפשת נשים נשואות שעברו הפסקת הריון יזומה ומוכנות להתראיין על כך, אפשר תוך הצללה ועיוות קול". משפטים מהסוג הזה עולים מדי כמה דקות לעמוד פייסבוק סגור וייחודי, ומקבלים תגובות תוך שניות. מדובר בעמוד פייסבוק אקסקלוסיבי בשם PRguru, 'הגורו של יחסי הציבור', שמושך אליו מאות בקשות להצטרפות מאנשי תקשורת, עובדי ממשל ואישי ציבור.
09/04/2012  |  צביקה קליין  |   כתבות
חברה מערבית נוספת נכנסה לתחום המימון האיסלאמי, והפעם זו 'גולדמן סאקס', שבחודש אוקטובר האחרון יצאה בתוכנית להנפקת 'סוקוק', אג"ח איסלאמי, בסך 2 מיליארד דולר. אולם מתברר שבעולם המוסלמי לא כולם התלהבו מהמהלך. היו שאמרו שענק ההשקעות ממנהטן והבנקאות האיסלאמית לא הולכים ביחד. ההתקפות על היוזמה של 'גולדמן סאקס' התגברו לאחרונה ועוצמתן גרמה ליועץ השריעה, שליווה את פיתוח תוכנית ה'סוקוק' של הקבוצה, לצאת להגנתה. האיש הוא אסים חאן, מבכירי 'דאר אל אסתת'מאר', חברת ייעוץ בתחום המימון האיסלאמי. בהודעה לעיתונות אמר חאן: "הבנקים הגדולים מסוגו של 'גולדמן סאקס' יכולים לתרום לענף המימון האיסלאמי את ניסיונם המקצועי, את מיומנותם בסוגיות הנזילות והשקעות בשוקי המניות, וזה יקרב את המימון האיסלאמי לאידיאל שלמענו הוא פועל, כמובן תוך שמירת עקרונות השריעה המקובלים. נכון לעכשיו אין שום בסיס עובדתי להניח שהעקרונות האלה אינם נשמרים".
09/04/2012  |  אריה גלוזמן  |   כתבות
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
לוי בסבך הסחבת  /  איתמר לוין
שגיא בעקבות צ'כוב  /  איתמר לוין
עושים חיים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il