|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

איש הנדל"ן של השבוע

דובי אמיתי סוגר את ביה"ס שבו למד

נשיא התאחדות האיכרים נקלע השבוע לפרשת בית הספר החקלאי בפרדס חנה ומכירת מגרשיו הוא גם עומד לדין על לקיחת דרכוניהם של עובדים זרים העסקים הפרטיים של הנשיא
18/05/2012  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
דובי אמיתי. השפעה ועוצמה [צילום: יח"צ]

   אלעזר לוין
התאחדות האיכרים: הממשלה אישרה מכירת המגרשים

המדינה: נשיא האיכרים עשק פועלים תאילנדים
איתמר לוין
דובי אמיתי מואשם בכך ששילם לפועלים רק כשני שלישים משכר המינימום, חייב אותם לעבוד שבעה ימים בשבוע, העניק הפסקה של 40 דקות ביום עבודה בן 10 שעות ואיים להחזיר לתאילנד את מי שלא ייענה לדרישותיו
לרשימה המלאה

תיכון חקלאי פרדס חנה - הסוף
אלעזר לוין
בית הספר הוותיק, בבעלות התאחדות האיכרים, עומד להתחסל: חזיר למינהל את כל שטחי העיבוד החקלאי שלנו, 1,400 דונם * ביה"ס יעבור לבעלות המדינה ויהפוך לתיכון רגיל * יתרת הקרקע תימכר ליזמי נדל"ן למגורים
לרשימה המלאה

"למנוע מכירת ביה"ס החקלאי בפרדס חנה"
אלעזר לוין
אומ"ץ דורשת ממשרד הפנים וממינהל מקרקעי ישראל לפעול לעצירת ההליכים למכירת 200 דונם מקרקעות בית הספר החקלאי ההיסטורי בפרדס חנה * "מוכרים את הקרקעות בניגוד לתוכנית המיתאר ולמטרות בית הספר כדי לבנות שכונת מגורים" * 52 דונם כבר נמכרו ב-19 מיליון שקל
לרשימה המלאה

נשיא התאחדות האיכרים, דב (דובי) אמיתי, 52, נקלע השבוע, אולי שלא מרצונו, לפרשה לא נעימה: News1 חשף שההתאחדות סוגרת את בית הספר החקלאי המיתולוגי בפרדס חנה, מכרה חלק ממגרשיו ליזם פרטי, ואולי - אמיתי מכחיש - מבקשת למכור מגרשים נוספים. האם התאחדות האיכרים, גוף ציבורי מכובד שנוסד לפני 90 שנה, מבקש לחסל או לפגוע בהכשרת בני נוער לעבודה בחקלאות?

אמיתי, יחד עם מנכ"ל ההתאחדות דוד הימן, הסבירו (יום ה', 17.5.12) ל-News1, למינהל מקרקעי ישראל ולמשרד הפנים: אכן, מכרנו ב-2009 כ-54 דונם ליזם פרטי לבניית 140 דירות ב-19 מיליון; עשינו זאת על-פי הוראת משרד החינוך, בעיקר כדי לכסות גרעונות בהפרשות לפנסיה של עובדי בית הספר. אומנם בסוף 2008 התחייבנו למשרד האוצר שלא למכור אף מגרש, אבל חזקה עלינו הוראת משרד החינוך.

האם משרד החינוך יכול להורות להתאחדות האיכרים לבטל סעיף מהותי בחוזה שחתמה קודם לכן עם המדינה, באמצעות משרד האוצר?! לא ברור. זו אולי שאלה משפטית.

עוד אומרים אמיתי והימן: העברנו למדינה - לא מכרנו! - 33 דונם נוספים, ועליהם מבני בית הספר החקלאי, והיא העבירה אותם למועצה המקומית, שהפכה את המקום לבית ספר רגיל. האם מכר ללא תמורה נקרא מכירה, או לא? כנראה שכן. שוב עולה השאלה, האם העברת ה-33 דונם תואמת את החוזה עם האוצר.

בנקודה העיקרית, מכירת 77 הדונם שנותרו, ששווים 30 מיליון שקל ויותר, אומרים אמיתי והימן חד-משמעית: לא נמכור את הקרקע, ולטענות בעניין זה אין בסיס! נפעל לפתיחת מכללה לחינוך חקלאי-סביבתי במקום. נחיה ונראה. הטענות פורטו השבוע במכתב ששלחה תנועת אומ"ץ לראשי המינהל ולאחרים.

מיהו דובי אמיתי, העומד לפתע במרכזה של פרשיה כלכלית-נדל"נית זו? איך הגיע לראשות התאחדות האיכרים, המאגדת 1,500 משפחות ממטולה, מראש פינה, מיסוד המעלה, מזכרון יעקב, מבת שלמה ומישובים ותיקים אחרים?

אל"מ, בעל מטעים וחברה לקירור, גם מסעדן

הוא יליד מטולה, דור רביעי במושבה. אביו אורי אמיתי הוא מוותיקי החקלאים במושבה, ובניו בעקבותיו. דובי אמיתי סיים את לימודי התיכון שלו, למרבה האירוניה, בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. אחר כך, ב-1978 התגייס לצה"ל, סיים קורס קצינים, עבר השתלמויות נוספות והגיע לדרגת אלוף משנה. לאחר השירות חזר למושבה ופיתח בה את פעילותו ועסקיו.

בדיקת News1 גילתה, כי אמיתי אינו סתם חקלאי מן השורה, אלא אחד הגדולים והמובילים במטולה, ולא רק בה. אולי בגלל פעילותו המסועפת נבחר לפני כחמש שנים לנשיא התאחדות האיכרים.

אמיתי הוא, קודם כל, חקלאי, מנהל את משק "אורי אמיתי ובניו" - מטעים משפחתיים, בעיקר של דובדבנים ואפרסקים. "עונת הדובדבנים כבר כמעט הסתיימה, אבל אתם מוזמנים לעלות למטולה ולטעום מהאפרסקים המצוינים שלנו!" - הוא אומר. הוא נשוי לאיריס, ובניו כבר שותפים בפעילות.

בנוסף, דב אמיתי הוא יו"ר החברה המקומית לקירור ולאריזת פרי. בבעלותו גם מסעדה. מקומיים מתארים אותו כאחד "האנשים החזקים" של מטולה. לפני מספר שנים אף נבחר למועצה המקומית, והגיע לדרגת סגן ראש המועצה.

גם יו"ר החברה הציבורית עמיר שיווק

אין זה פלא אפוא, שלפני כחמש שנים (יולי 2007), נבחר אמיתי לנשיא התאחדות האיכרים. הוא יושב על כיסא מכובד מאוד: הנשיא הראשון והמיתולוגי היה צבי איזקסון. בנו אליהו איזקסון ירש אותו. בראשית העשור הקודם כיהן בתפקיד, שנים לא מעטות, פסח גרופר, חקלאי מעתלית, שהיה בעבר גם שר החקלאות. לפני כחמש שנים הודיע גרופר על פרישתו, פשוט משום שהגיע לגיל 84.

אמיתי יושב על כיסא נוסף: הוא גם יושב-ראש דירקטוריון חברת עמיר שיווק, אחת מחברות השיווק הגדולות בארץ, שמניותיה נסחרות בבורסה. גם בתפקיד זה ירש את גרופר, שעמד שנים בראש החברה. עמיר משווקת תשומות לחקלאות – דשנים, זרעים, חמרי הדברה, תערובות, ציוד טכני ואפילו אריזות. 72% ממניותיה של עמיר-שיווק נמצאות בידי חברת עמיר, בבעלות התאחדות האיכרים. אגב, גם מנכ"ל ההתאחדות, דוד הימן, הוא דירקטור בעמיר שיווק.

אמיתי חולש על חברה גדולה. סך נכסיה לסוף 2011 עמדו על 536 מיליון שקל, ההון העצמי הוא 151 מיליון שקל, והרווח הנקי כ-14 מיליון שקל. מחלקה מיוחדת בעמיר העוסקת בכל הקשור לעובדים זרים לחברי ההתאחדות.

חקירות פליליות בפסגה

אולם בהגיעו לפסגה אירעו לאמיתי כמה דברים לא נעימים. בספטמבר 2008 נחקר במשטרת ההגירה בחשד, שהעסיק במטעיו פועלים תאילנדים בתנאים קשים. הוא נשלח למעצר בית. אמיתי הכחיש את החשדות נגדו. ככל הידוע, הסתיימה החקירה ללא אירוע פלילי.

דבר זה אי-אפשר לומר על תיק אחר שבו מעורב כיום אמיתי: הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום, שלפיו עשק פועלים תאילנדים - ששילם לפועלים רק כשני שלישים משכר המינימום, חייב אותם לעבוד שבעה ימים בשבוע, העניק הפסקה של 40 דקות ביום עבודה בן 10 שעות ואיים להחזיר לתאילנד את מי שלא ייענה לדרישותיו. התיק נדון בבית המשפט המחוזי בנצרת.
מהי תגובתך?
- אמיתי: אמסור את תגובתי לבית המשפט, והוא יאמר את דברו (נזכיר, כי במשפט פלילי אין הנאשם מגיש כתב הגנה).

אמיתי וכמה מבני משפחתו מעורבים גם בשלוש תביעות אזרחיות, בשני תיקים הם נתבעים, ובתיק השלישי הם התובעים. אחת הטענות נגד אמיתי, לפני מספר שנים, הייתה שהוא ואנשיו ריססו את המטעים המשפחתיים, וחומרי הריסוס חדרו לבתי שכנים וגרמו מטרדים. במהלך המשפט התברר, שחלק מהשכנים ביטלו את תביעתם, מנימוק זה או אחר. יש להניח, שאמיתי ובני משפחתו יצאו בשלום מהתיק.

"מצאתי בהתאחדות מערכת מיושנת"
שלמה ריזמן

למרות עיסוקיו הרבים של אמיתי - המטעים, החברה לקירור ואריזת פרי, המסעדה והתיקים המשפטיים – הוא מוצא די זמן לטפל בעסקי התאחדות האיכרים. כשנבחר לתפקידו, לפני כחמש שנים, שלח אגרת פנימית לחברי ההתאחדות ובה טען כי "מצאתי בהתאחדות מערכת מיושנת, הזקוקה לריענון מאסיבי". אינני בטוח שחברי ההתאחדות אהבו התבטאות זו.

זו אולי הסיבה לחילופי גברי שנערכו בשנים האחרונות בתפקיד המנכ"ל. לפני כארבע שנים פרש המנכ"ל הוותיק (36 שנים בתפקיד, 50 שנה בהתאחדות!) שלמה ריזמן, ובמקומו מונה משה שמעוני.

אם את פרישתו של ריזמן אפשר להסביר בגילו אז, 73, הרי שאין לומר זאת על שמעוני, שייחוסו כלל נישואים לחני, נכדתו של הרב עובדיה יוסף. שמעוני, איש שס, היה לראשונה בהתאחדות מינוי עם גוון פוליטי, ולא מקצועי-חקלאי בלבד (ריזמן, לשם השוואה, הוא בעל משק חקלאי בכרמי יוסף. שמעוני אף היה מנכ"ל משרד הדתות, כשהיה בידי שס).

אשתקד פרש שמעוני, ובמקומו מונה דוד וימן. ההתאחדות לא חזרה על הסיפור של מינוי פוליטי, ובחרה לתפקיד חקלאי ותיק מנס ציונה.

הסיפור עוד לא נגמר

שניהם, אמיתי ווימן, עוד ייאלצו, ככל הנראה, לעסוק בעתיד בפרשת סגירת בית הספר התיכון החקלאי בפרדס חנה, שעוד לא נגמר:
  • קבוצת עובדים שפוטרו הגישה ערעור לבית המשפט העליון, על החלטת בית המשפט המחוזי (מרס 2011), שלא לדון בתביעתם נגד הנהלת בית הספר.
  • רשם ההקדשות במשרד המשפטים מינה רואה חשבון חיצוני, שיבדוק את כל ההליכים והפעולות שנעשו בבית הספר בפרדס חנה.

אולי עוד יהיה שמח, ולאמיתי יהיה עוד מה לעשות בנושא זה.

תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  18/05/2012
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דובי אמיתי סוגר את ביה"ס שבו למד
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כוח להשחית
18/05/12 15:12
2
תודה לאלעזר לוין
18/05/12 19:37
3
גם חברת הקירור לא
19/05/12 00:16
4
אביב10
19/05/12 14:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליקוי החמה שיתקיים בתאריך 21.5 לפנות בוקר באזורנו, נמצא במנעד שיעורר במהלך החודש חוסר מנוחה, חוסר-ודאות וחרדות, שיתרחבו בגלל ספינים שונים שיגיעו אלינו, גם בארץ וגם בעולם. המצבים הללו יכולים להתרחש גם ברמה האישית, אך זה תלוי במפה האישית של כל אחד.
18/05/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
נתן אשל, כך היה כתוב בידיעות אחרונות, זוכה להטבות כספיות, לאחר שאולץ לפרוש מלשכת ראש הממשלה - וזה בניגוד להוראות נציבות שירות המדינה. שלושה ימים רצופים העיתון מתעסק בזה, עד שברשימה השלישית (17.5.12) התבשרו הקוראים שההטבות הופסקו. הסכום הזעום (רכב וטלפון) היה התירוץ. הסיבה האמיתית לפרסום, הייתה ההזדמנות להזכיר לקוראים את הסיבה בגינה פרש אשל.
18/05/2012  |  נרי אבנרי  |   כתבות
המקלט האטומי, המצוי מתחת לפני הקרקע בדיזנגוף-סנטר; הצריף הסודי שבשכונת ביצרון, שממנו שודרה הכרזת המדינה; ומרכז בקרת הרמזורים מאחורי זרימת התנועה העירונית - הם רק קומץ מעשרות המבנים שייחשפו לראשונה לקהל הרחב היום ומחר (שישי ושבת - 18 ו-19 במאי), במסגרת אירוע "בתים מבפנים" של העיר תל אביב.
18/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
הודעתו האחרונה של יו"ר מועצת קדימה, חיים רמון, על פרישתו מהמפלגה בעקבות חתימת הסכם הצטרפותה לקואליציה בין מנהיג המפלגה החדש שאול מופז לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, הייתה צעד בלתי נמנע. רמון הוא איש עקרונות דלוחים, שלא ייתן לחגבים פוליטיים לגרור אותו למחוזות שהוא לא שייך אליהם. הוא שייך עדיין בעיני עצמו לאליטה פוליטית שמצמיחה ראשי ממשלה.
18/05/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
בשנת 1999 עמד העבריין יחיעם אוחנה במרכזה של הפארסה הגדולה ביותר בתולדות העיתונות הישראלית. אוחנה מכר (כן, מכר) למעריב מסמכים שהוכיחו, לטענתו, כי השופט העליון תאודור אור ניהל - כאשר שימש כשופט שלום בטבריה - מערכת יחסים עם קטינה והכניס אותה להריון. בעקבות זאת, טען אוחנה, סחטו המשטרה והפרקליטות את אור והוציאו ממנו הרשעות כוזבות, בין היתר - את הרשעתו של אוחנה עצמו בסחר בסמים.
18/05/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
צבי גיל
צבי גיל
מערכה על אופי המדינה שלנו שהיא לא פחות חשובה מאשר מערכה צבאית וממערכה לא בורחים    בתולדות כל מדינה, וישראל אינה יוצאת דופן, ישנן עליות ומורדות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il