|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

קח מקל, קח תרמיל: מטיילים בגליל העליון

רוצים לצאת מחוץ לעיר? למה לא לצאת לטיול בצפון? לפניכם הצעה לטיול משפחתי של יומיים בגליל העליון, כולל לינה, אטרקציות כיפיות ואפילו מקומות שווים לאכול
08/08/2012  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
כיף בצוק מנרה [צילום: רינה נגילה-יח"צ]

   רשימות קודמות
  רגעי החסד של שמוליק קראוס
  טיול משפחתי מטיילת ראש הנקרה לאכזיב
  היכן הפנים האמיתיות של משפחת ארגוב?
  טיול חינמי בפארק עמק התכלת
  תערוכת "עידן הדינוזאורים": לחובבי הז'אנר

שיא הקיץ, במרכז הארץ כבר אי-אפשר להסתובב בלי להיות דביקים מזיעה. הטיול שנתאר כאן הוא על תקן המלצה ליום-יומיים (או יותר) מופלאים בגליל העליון. מובטח לכם שתפיקו ממנו כל מה שאתם צריכים כמשפחה כדי לבלות נהדר, עם נקודת עניין לקטנטנים, לצעירים, למתבגרים ולמבוגרים. כל אחד ימצא את מבוקשו.

מתחילים את הטיול במנוחה

קודם כל מתמקמים בחדרים. תופתעו לגלות שהנסיעה לגליל העליון פחות ארוכה משחשבתם. נמליץ לכם על שני ישובים מקסימים: הראשון הוא רמות נפתלי, כפר תיירותי עם כ-130 יחידות אירוח. ההיצע הרחב במקום מאפשר לבחור לינה שתתאים למשפחה, כולל בריכה וחדר אוכל לשימוש עצמי (למשל הקומפלקס של חדרי האירוח "נופש בהרים" של שרהל'ה הוותיקה והמקסימה), אבל גם לזוגות. האפשרויות רבות, המחירים לא מופקעים, והכי חשוב - היישוב עצמו מלא קסם.

אפשרות נוספת ללינה, קיימת ביישוב מלכיה, השוכן ממש על קו הגבול עם לבנון. בקיבוץ פועל "מלון המטיילים מלכיה", ובו דירות נופש כפריות, חדרי סטודיו וחדרים זוגיים. כולם מעוצבים בצורה נעימה. המחירים של המקום נוחים, ובנוסף בסביבתם תמצאו כרי דשא מוצלים, פינות למנגל, בריכת שחייה הפתוחה בעונה, פינת חי חביבה, ועוד מתקנים שמתאימים לבילוי משפחתי נינוח. בנוסף, המלון משמש מרכז ממנו אפשר לצאת לטיולים ברגל או ברכב למקומות יפהפיים כמו אגמון החולה, צפת, ראש פינה, "נחל דישון", יער ביריה, צוק מנרה ועוד.

אחרי שתתמקמו תוכלו ללכת לתור קצת את הסביבה הקרובה. למלכיה מורשת קרב ענפה ומרשימה במיוחד, עם סיפורי גבורה ייחודיים ולא מוכרים. מומלץ להגיע אל המצפור לזכר הנופלים, הממוקם בחורש הטבעי במרחק דקות הליכה מעטות מהחדרים. הנוף הנשקף ממנו פשוט מהמם. שילוב מהפנט של ירוק וחום, של הרי הגולן ועמק החולה, כרמים ומטעים ירוקים של עצי בוסתן ופרי, והר החרמון הנישא באופק. קחו את הילדים לשם ותרוויחו עוד קצת ידע על ארץ ישראל, מפגשים עם צמחייה וחי האופייניים לאזור, ונקודת תצפית מרתקת.

הטיול האמיתי מתחיל

קמתם? בוקר טוב. לאחר ארוחת בוקר גלילית צאו לטייל ביישוב. ברמות נפתלי - הממוקם, אגב, על תוואי שביל ישראל - פועלים גלריה, מבשלת בירה ועוד. בעת שיטוט ברחבי המושב מומלץ לקחת את הילדים אל ביתה של גאולה הראל, אומנית בתחום הטקסטיל המייצרת בובות בעבודת יד. אפשר רק להתבונן, אין כל חובה לקנות, והמפגש עם האמנית עצמה ועם ביתה עטור הבובות מקסים. במושב פועלים ארבעה יקבי בוטיק: יקב שלושה גפנים, יקב עמרם, י"קב רמות נפתלי" ויקב נעמן. הארבעה שונים זה מזה ולכל אחד ייחוד משלו, אולם בכולם מתקיימים סיורים מאורגנים ויודעים לארח באופן מרתק וברוחב לב. ביקור ביקב נדמה אולי כפעילות למבוגרים בלבד, אבל לא כך הוא. אומנם הילדים ייאלצו לוותר על טעימת היין המסחררת, אבל הם יוכלו להתלוות אליכם בעת הסיור ביקב, להתרשם מהכרמים ומהסברים על תהליך הייצור, ואולי גם לקבל השראה בנוגע לשאלה מה ירצו לעשות כשיהיו גדולים.

היעד המרגש והמרשים ביותר ברמות נפתלי הוא ללא ספק אתר ההנצחה לזכרו של בן הישוב רב-סרן איתן בלחסן, מפקד סיירת צנחנים שנהרג בפברואר 99' בעת קרב קשה בלבנון. האתר הוא מצפה, אותו עיצבה האדריכלית רחל בן-דוד, וממנו ניתן להשקיף אל עמק החולה, הרי הלבנון והחרמון. המעקה של המצפה מרובד בלוחות ועליהם כרטיסי טווח וציוני מקום של הנוף הנפלא. תוכלו להסביר לילדים על המראות ולאחר מכן לקחת אותם להתרשם מהייחור המלבלב מעץ הערמונים של אנה פרנק, שניטע בקרבת המצפה. ספרו להם שמדובר בעץ ערמונים שצמח ליד הבית שבו הסתתרה הנערה היהודיה בשואה, ושאוזכר רבות ביומנה. העץ הזקן, שהיה עבורה סמל לחירות ולתקווה, קרס בסופה בחורף האחרון ולפני שנכרת לגמרי נלקחו ממנו ייחורים שישתלו ברחבי העולם ובישראל ברמות נפתלי, כדי שהעץ שימשיך לחיות ולהיות סמל של תקווה וחירות גם בעתיד. מרגש.

עולים גבוה: צוק מנרה
פעילות בצוק מנרה

בצוק מנרה יש שלוש תחנות (תחתונה, אמצעית, ועליונה) שביניהן מחבר הרכבל הארוך בישראל. אורכו 1,940 מטר והוא מטפס לגובה של 750 מטר, עד למצוק העליון. הרכבל הוא אטרקציה לוהטת בעבור כל בני המשפחה והנוף ממנו מסחרר. אל חשש - מדובר במתקן יציב ובטוח שממש חבל להחמיץ.

לדעתי, אפשר לבלות באתר בקלות יום שלם. יש בו תחנות הפעלה ופעילויות רבות לכל המשפחה. אחת מהן היא התחנה "רכבת בצוק": מדובר בטרקטור המוביל שתי קרוניות ומסיע עד 40 אנשים במסלול מעגלי. הסיור יוצא בכל שעה עגולה מהתחנה העליונה ועובר לאורך כביש המערכת, עמדת האו"ם, מגיע לתצפית על לבנון, לתצפית על עמק החולה וכן עורך סיור במטעי הקיבוץ. בפסגת הצוק יש גם בריכת שחיה (בעונה) והכי חשוב - הפעלות יצירה לילדים הקטנים יותר. בתחנה התחתונה נמצאת אטרקציה פופולרית שהילדים מאוד אוהבים: מגלשות הרים באורך של כ-1,200 מטר. במקום מתקיימות מגוון פעילויות (בתשלום): סדנת טיפוס וגלישה ממצוקים, סדנת צילום בטבע עם הצלם טל גליק, ועוד. חשוב לברר פרטים על מועד הסדנאות והפעילויות לפני ההגעה. בנוסף, הוכשרו על-ידי קק"ל מסלולי הליכה בחורש הטבעי. המסלולים בדרגות קושי שונות ומיועדים למיטיבי לכת וכן למשפחות עם ילדים.

במרומי הצוק ממתין למבקרים בית תה כפרי גלילי של השף פראנק אזולאי. בבית התה מגישים מגוון חליטות ותה מכל העולם לצד מעדנים ודליקטסים מיניאטוריים - מאפים, כריכים, סלטים, קישים ועוד. גם מבית התה הנוף לא פחות מעוצר נשימה, ואוויר הפסגות מחיה נפשות. זו נקודה נהדרת להפוגה קצרה או ארוכה ביום הטיול הארוך.

עמוק בבוץ: טרקטורוני דישון
טרקטורוני דישון [צילום: אייל לנדסמן-יח"צ]

אם לא שבעתם אקשן בצוק, אין כל ספק שטיול טרקטורונים יספק את כל צרכיכם, ויותר. ב"טרקטורוני דישון", שנמצאים בכניסה למושב דישון, יציעו לכם טיולים ממונעים מלהיבים, הנפרשים על פני שטח רחב וכוללים טיולים בני שעה או יותר (עד יומיים). טיול השטח מתבצע כשאתם נוסעים בטרקטורונים חד ודו-מושביים או בריינג'רים, המתאימים לנהג ושני נוסעים. האפשרויות למסלולים רבות ומומלץ במיוחד טיול משגע לנחל דישון ולבקעת קדש.

הטיולים מתבצעים בנהיגה עצמית בליווי מדריכים, ובמהלכם תעצרו בפינות טבע קסומות וירוקות לשתיית קפה ותה צמחים. טיול בדרך זו מאפשר להגיע למקומות שלא מגיעים אליהם לרוב, וליהנות גם מהאתגר. תופתעו לגלות שהטרקטורונים צולחים פשוט כל תוואי דרך ומקנים תחושה בטוחה ומיוחדת במינה.

נפרדים מהצפון עם טעם איטלקי

לקינוח נמליץ לכם על דובדבן איטלקי מופלא: נונוצ'לו - מסעדה איטלקית השוכנת במושב דישון, בצמוד למתחם הטרקטורונים. המסעדה כפרית ונראית ומרגישה באמת כמו פונדק דרכים פסטורלי, אבל הדבר המפתיע ביותר בה הוא האוכל המעולה, לא פחות. פיצות, פוקצ'ות, פסטות איכותיות ברטבים מצוינים, ומתוקים ביתיים מושלמים. הכל חלבי, משובח ואותנטי, עם טעמים שכולם, פשוט כולם, אוהבים. האם יש דרך טובה מזו כדי לסיים טיול מופלא ולצאת בחזרה בדרך הביתה?


תאריך:  08/08/2012   |   עודכן:  08/08/2012
גלי פיאלקוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קח מקל, קח תרמיל: מטיילים בגליל העליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחַתּי בשדה התעופה קרטאג' בתוניסיה ביום חמישי. ערפל כהה עטף את השמיים, דימוי מוצלח למצב הפוליטי במדינה שהתחילה את גל המהפכות בעולם הערבי אי אז ב-25 בינואר 2011. בדרך לבית המלון עוד אפשר היה לראות מזכרות מימיה הסוערים של תוניסיה, בדמות כתובות גרפיטי שזועקות בצרפתית "ויו לה ליברטה", יחי החופש, ובערבית "א-שעב יוּריד אִסקאט א-ניזאם", העם רוצה בהפלת השלטון.
08/08/2012  |  אסף גבור, תוניסיה  |   כתבות
גם אם לא זכיתם לקבל טיפול נאות בגיל צעיר, תוכלו כעת לעבור יישור שיניים למבוגרים. לא משנה אם בילדותכם נמנע מכם הטיפול בגלל סיבות כלכליות של ההורים, קושי בהסתגלות לטיפול בגיל צעיר או עקב שיטות טיפול ישנות שלא התאימו לבעיה הספציפית, בגיל מבוגר יותר אתם חופשיים לשקול מחדש את הטיפול.
08/08/2012  |  ד"ר אילן פרייס  |   כתבות
בתי הדין הרבניים מתקשים להשתחרר מהתדמית השלילית ממנה הם סובלים. אין ספק שחלק מהתדמית הזו נובע מכך שהצדדים מגיעים אליהם ברגעים הרגישים והקשים ביותר (כשם שבתי המשפט למשפחה סופגים תלונות אינספור), וחלק גם נובע מהפער התרבותי שבין הדיינים לבין רוב המתדיינים. אך אולי יש עוד סיבה: הלשון בה נכתבים פסקי הדין.
07/08/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
כוח ושרירים הם רק חלק ממה שהופך ספורטאי לגדול מאוד. צריכה להתווסף לכך מיומנות ולא פחות מכך, יכולת להתעלות ברגעי השיא ולנצח! כדי להבין מהיכן נובעת היכולת להתעלות ולנצח ברגעים המכריעים ומהי מיומנות נדון במערכת הרגשית הלא מודעת.
07/08/2012  |  קרן אלמוג  |   כתבות
שתי פצצות מרגמה נפלו בשבוע שעבר 400 מטר מהגבול הצפוני, באזור הכפר הסורי ג'ובתא אל-חשב. כשמצרפים לאירוע הזה את הדי הפיצוצים ששמע שר הביטחון אהוד ברק בביקורו בגבול הצפון בשבוע שעבר ואת כלל האירועים הפנימיים בסוריה, נראה שמלחמת משטרו הקורס של אסד מתקרבת בצעדי ענק לכיוון ישראל. גורמים בצה"ל אומנם מסבירים שהירי אינו מכוון לשטח ישראל, אך אי-אפשר להתעלם מהמתיחות הביטחונית השוררת באזור ומההיערכות לתרחיש שבו מצפון תיפתח הרעה. החשש הגדול של הרמטכ"ל גנץ ושל בכירי מערכת הביטחון הוא שנשק בלתי קונבנציונלי שנמצא בכמויות אדירות בידי משטר אסד יתגלגל עם נפילתו לרשות חיזבאללה בלבנון.
07/08/2012  |  יוחאי עופר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il