News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 193,819  סלולר - 310,279
   |   15:07:40
דלג
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
זה הזיכרון המרטיט הישראלי - מין צורך של מי שמשלמים בחייהם להתנצל בחצי פה על אי-השלמת משימתם
רון בריימן
רון בריימן
נתניהו ולפיד שגו בכך שקידמו את הקיצוניים במחנותיהם על חשבון מפלגותיהם. כיום, התאומים הקיצוניים משני הצדדים, הורוביץ וסמוטריץ', זנדברג ובן-גביר, בועטים בסיוע שקיבלו ומערימים מכשולים...
תחייה לאומית [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
חניאל פרבר
חג העצמאות - יש לראות דווקא את היום הזה כיום גאולת העם ועצמאותו בארצו, ולכן התוכן המעצב יום זה אמור להיות קשור לגאולה
תוח קדוש? [צילום: לע"מ]
אורי שרגיל
מי שמתעמק במניעי ההתנפלות האובססיבית של השמאל על נתניהו בעשרים השנים האחרונות, מבין שגם מאחורי 'התותח הקדוש' ניצבה אותה אג'נדה אפלה, זדונית, קיומית: למי בעצם שייכת המדינה?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
רועי בלכר [צילום: תמר מצפי, גלובס]
עורך דין
רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
גורי אלפי [צילום: רונן אקרמן]
קומיקאי, שחקן
גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
מגי אזרזר [צילום: איציק בירן, יח"צ]
שחקנית
מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
לכל הערכים במועדון+
אותות ומופתים בין המילים
יש לזכור את משימתנו העיקרית בעולם - באנו חושך לגרש [צילום: פלאש 90]

המוטיב של הדלקת האור, שעומד במרכז חג האורים, חזר על עצמו שוב ושוב במקורות השונים. אנחנו נדרשים להדליק אור במקומות החשוכים שבחיינו האישיים והקולקטיביים כאחד. באמצעות הדלקת הנרות הסימבולית, ניתן להדליק את האור שנפש פנימה ובכך לשפר את הטעון שיפור

▪  ▪  ▪
הבורא יתברך, ברצונו להנחיל לחברה האנושית חכמה ודרך ארץ, בחר לעשות זאת באמצעות התנ"ך. במילים אחרות - תרתי משמע - הצופן שדרכו בחר האלוהים לתקשר עם בני האדם זה באמצעות המילים. כשמדברים על התורה ששבעים פנים לה - הכוונה לכל אותם רבדים גלויים וסמויים שנחבאים בין הפסוקים ובין האותיות. מכאן גם שלכל מילה, בין כתובה ובין מדוברת, יש משמעויות להקשר הישיר והגלוי. פיענוח מלפני ומלפנים של כל אותן מילים, יסייעו בעדנו להבין טוב יותר את ייעודנו בחיים.

ראשית דבר

כבר בתחילת דברי הבורא, בספר בראשית פרק א פסוק 3, נאמר: " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי-אוֹר". מכאן אנו למדים, שההוצאה לפועל של רעיון הנה באמצעות המילים. אומנם אנחנו כאין כאפס ביחס לבורא עולם, אבל ברגע שצץ לנו רעיון בראש ואנחנו אומרים אותו לחבר או מכר שנמצא בקרבתנו או לחלופין מעלים אותו על נס מעל גביי נייר או באמצעות סרטון שבו אנחנו מתועדים מבטאים את הרעיון במילים, הוא כבר לא בלעדי לחלוטין. הוצאת הרעיון המתועד, אם על ידינו ואם על-ידי צד שלישי, אל הפועל יוצר הלכה למעשה את המציאות סביבנו. לפנינו אם כן משולש הבריאה האנושית: מחשבה, ביטוי מילולי שלה, מימושה בפועל.

איזו מן מילה?

המילה, כל מילה, הנה סך האותות המרכיבות אותה. כל אות מהווה יחידה אנרגטית בפני עצמה, ומכילה 3 פנים. צורה כתובה, כפי שהיא באה לידי ביטוי מעל גבי הנייר. ערך מספרי שלה. הצליל של הגייתה. ליודעי הסוד שבינינו נוסיף ונאמר שזוהי בדיוק כוונתו של אברהם אבינו, בכותבו בספר היצירה, המיוחס לו, את הפסוק הפותח את הספר "בשלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה חקק י"ה יהו"ה צבאות את עולמו בשלושה ספרים בסֵפֶר סְפָר וסיפוּר".

בעוד הפן הראשון והשלישי, הכתוב והמושמע של האות, יחסית מוכרים, הערך המספרי מצריך קצת יותר תשומת לב. הערך המספרי מתקבל מהגימטרייה, שהופכת כל אות למספר, ומחיבור המספרים שמחברים את המילה השלמה בכדי להבין את המשמעות האנרגטית שלהם. חשוב לציין חזור וציין כי לכל מילה, כתובה והגויה כאחד, יש משמעות נומרולוגית.

אור, חושך, ומה שביניהם

אין כמו שירה הנפלא של שרה לוי תנאי "באנו חושך לגרש" על-מנת להבין את העיקרון המנחה של מלחמת האור בחושך ב-8 ימי חג החנוכה:

באנו חושך לגרש,
בידינו אור ואש.
כל אחד הוא אור קטן,
וכולנו אור איתן.

סורה חושך, הלאה שחור!
סורה מפני האור!

ראשית האור והחושך, כפי שכבר רמזתי בתחילת דבריי, כבר בראשית של ספור הבריאה בספר בראשית:

בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ: וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם: וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר: וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ: וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם אֶחָד (בראשית א' א-ה).

כלומר, העולם נברא בחושך ובתוהו ובוהו. החושך, משורש ח-ש-ך, הוא מצב של העדר, לא ניתן להבחין בשם דבר, ריק מוחלט. האור לעומת זאת, הוא מצב של בהירות. הכול גלוי, ללא היעלמויות או הסתרה. העולם לעומת זאת, מקורו בלשון נעלם. תוהו ובוהו ביוונית זה כאוס, או תהום בלשון התורה. התהום רוחשת כוחות רוע ואופל ובולעת לתוכה ללא הבחנה גם את הטוב.

באמצעות האור מובחנים כוחות הרוע שמקורם כאמור בחושך, וניתן להשתלט עליהם ולהשליט תחתם את הטוב והראוי. על-פי המסופר בסיפור בראשית, העולם נברא במצב של "וחושך על פני תהום". האלוהים מצווה "ויהי אור" בכדי שניתן יהיה להתחיל לעשות סדר בתוהו ובוהו. המציאות, מלשון נמצא, מושתת על כך שבאמצעות האור אנו יכולים להבחין במה שנמצא ולארגן אותו בצורה שתסייע לנו.

הבריאה בצל החנוכה

בחג חנוכה אנחנו מציינים וחוגגים את ניצחונם הצבאי הניסי של החשמונאים במאה השנייה לפני הספירה על האימפריה הגדולה בעולם באותם ימים - ממלכת יוון. אולם חשוב הרבה יותר מכך - בחנוכה מציינים את ניצחון התורה וערכי היהדות על פני הערכים הזרים שניסו לכפות עלינו היוונים. גם בחלוף 2,000 שנה מאז אותם מאורעות, מלחמת האור בחושך נמשכת במלוא עוזה. כל אחד נאבק בתוכו פנימה אל מול יצריו וכולנו "כנר אחד" אל מול התרבות המיובאת והרדודה שאורבת מעבר לכל פינה.

המוטיב של הדלקת האור, שעומד במרכז של חג האורים, חזר על עצמו שוב ושוב במקורות השונים. אנחנו נדרשים להדליק אור במקומות החשוכים שבחיינו האישיים והקולקטיביים כאחד. אדם נבון יתייחס לחג כאל הזדמנות נוספת לבחון את אורחות חייו. באמצעות הדלקת הנרות הסימבולית, הוא יכול להדליק את האור שנפש פנימה ובכך לשפר את הטעון שיפור, להסיר את הרוע ולהרחיב את להבת הטוב.

במישור החברתי, משמעות הדלקת האור זה להחזיר את האחווה והרעות ההדדית שבזכותן העם היהודי החזיק ועדיין מחזיק עמד במשך 2,000 שנות גלות. כוחנו נמצא ב"ביחד", בערבות ההדדית שבין אדם לחברו, בין אדם לעמיתו ומעסיקו, השכנים, הנהגים בכבישים וכמובן האישה והילדים. האכפתיות פירושה לרצות ולשאוף שגם לזולת יהיה את הטוב ביותר, גם במחיר של ויתור על האינטרס האישי הצר לטובת חברים והמכרים מסביב.

"כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן" - אנוכיות וניכור יכולים להביא לסוג של הנאה וסיפוק (אור), אבל לעולם הוא יישאר קטן וסופו להעלם מהר ולהשאיר ריח רע. רק באחדות האור נהיה איתן!!

האותיות של חג האורות

כעת נבדוק מספר מילים משמעותיות הקשורות לחג החנוכה. פיענוח המארג המופלא של אנרגיית המספרים האלה יאפשר לנו לגלות פן נסתר וסודי המשלים בצורה כל כך יפה את המילה. זה למעשה ה"אות" שמאחורי האות.

אז, כמה ימים אנו חוגגים את חג החנוכה? שמונה ימים. כמה נרות אנחנו מדליקים במשך כל ימי החנוכה? 44 נרות. אם נחבר 4+4, קיבלנו שמונה.

כעת ניקח את המילה חנוכה ונבדוק את הערך הנומרולוגי של המילה חנוכה, ח=8, נ=5, ו=6, כ=2, ה=5. נחבר: 8+5+6+2+5 נקבל 26, 2+6 = 8.

בנומרולוגיה המספר 8 מסמל לנו אנרגטיות, שאיפה להצלחה לכוח וסמכות, יכולת הסתגלות גבוהה. המספר מייצג מלך בביצוע, תכליתי, מעשי, הישגי, רכושני,חזק ועוצמתי.

בנומרולוגיה הקבלית-יהודית הספרה 8 מסמלת את האינסוף. היא מסמלת את הנשמה שמעבר לעולם הגשמי. את האינסופיות של הנצח.

בשפה המתמטית, צורת הספרה 8 כשהיא שכובה על צדה היא סימן האינסוף. במתמטיקה ידוע כי האינסוף לא קיים בתוך העולם החומרי. האינסוף קיים רק בשכל שלנו. כי הלוא במציאות יש סוף גם לטיפות שבים, גם לגרגרי החול שבחוף וגם לכוכבים שבשמים. במציאות הכול מדיד ושקיל וניתן לספירה באופן פוטנציאלי.

לכן 8 מסמל את האינסופיות שלא נמצאת בעולם הגשמי, אלא קיימת בעולם האמיתי, שהוא העולם הרוחני. האינסוף קיים וניתן לתפיסה רק במימד של הרוח. בקבלה, אלוהים מיוצג על-ידי המונח אינסוף. גם צורתו של ה-8 מרמזת על שני עולמות- שני עיגולים- עולם של מטה שנושק בצורה מושלמת לעולם של מעלה.

זרקור על האור

המילה "אור" נותנת לנו את הערך 9. כך גם המילה "מכבי" וגם הפסוק שראשי תיבותיו נותנים לנו את המילה "מכבי" שמות ט"ו פסוק י"א, " מִי-כָמֹכָה בָּאֵלִם יְהוָה" כנ"ל גם אותיות המילה "אמת" בגימטרייה שוות 9. מכאן אנו לומדים שהספרה 9 מסמלת את האמת (כהיפוכה של הספרה 6, המסמלת את השקר).

בנומרולוגיה המספר 9 מייצג לנו מספר מאסטר, מלך המורה האוניברסאלי, נתינה ללא גבולות, רוחב לב אין סופי, רחב אופקים, רוחנית ברמה גבוהה, חכם, מחונן, ממציא, "בורא מציאות", הישרדותי, מנהיג העולם הגדול, רואה הכול בגדול, אחריו הולכים באש ובמים.

בנומרולוגיה הקבלית-יהודית 9 מייצג עולם שהוא לכאורה עולם של לא-כלום, כי אין בו דבר מוחשי או נראה, בדיוק כפי שהאלוהים אינו מוחשי ואינו נראה. אפילו האינסוף (הספרה 8) איננו קיים בעולם זה, אלא רק האלוהות ללא כל כינוי זה או אחר; כי גם "אינסוף" הוא כינוי מסוים לאל, כשלמעשה אין לו שום כינוי כלל וכלל.

גירוש החושך

המילה "חושך" לעומת זאת, נותנת לנו את הערך המספרי 19, המסתכם לספרה 1. מספר 19 מספר לנו על שיעור קשה, שיעור הקורבנות, חוב הערך העצמי והזהות. קיימת תחושת הקורבן השזורה לאורך החיים ותחושת אפסיות וקושי להצליח לבד תוך ניצול הזדמנויות בלתי כשרות. מספר זה מאופיין כלפי חוץ ע"י עוצמות או חולשות אדירות, המלוות בחוסר ביטחון עצמי ורגשי נחיתות עם קושי לביצוע.

באפשרות של כל אחד מאתנו לגרש את החושך ולהרבות אור בחייו ובחיי הסובבים אותו. אין משימה נעלה מזו. יש לזכור את משימתנו העיקרית בעולם - באנו חושך לגרש. הרי כבר דרשו חכמים שגם מעט האור יגרש את הרבה החושך.
ויהי אור!!

תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
שרון נריה בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אותות ומופתים בין המילים
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
פורום: חגים ומועדים כתוב הודעה
+
פר שימשון
5/10/20 23:38
+
קובע
22/05/20 16:35
+
עזרא מנצור
8/05/20 20:32
+
עטרה שגב קלימי
8/03/15 13:05
 
ע. בן-יוסף
11/04/15 03:15
 
לאורך שנים!!!
23/04/15 09:08
 
בבון זה קוף
10/05/15 11:04
 
מגיב ותיק
22/09/15 15:04
 
בבון זה קוף.
11/04/16 00:15
 
גרמני נאור
22/04/19 22:14
 
ב.ל
23/09/15 11:04
 
ב.ל
22/03/16 19:08
 
ב.ל משורר מבוזבז
1/01/20 07:19
 
לשון וורודה
17/04/16 21:29
 
אלון לוי
23/04/15 09:18
 
מודד מוח
11/05/16 10:16
 
תומס
11/05/16 19:28
 
אורי9812
23/04/18 21:02
 
תימוני
23/04/19 14:33
 
מוטי1
29/04/20 07:34
 
mozer
29/04/20 14:02
 
mozer
29/04/20 14:06
 
דוד לוי
22/04/15 04:53
 
עזרא מנצור
22/04/15 13:35
 
שוחר-שלום
22/04/15 21:16
 
אורי פ
23/04/15 10:46
 
ע_הראל
13/09/15 10:53
 
ע_הראל
7/12/15 23:58
 
ירדנה
22/09/17 10:00
 
אורי231
2/06/19 14:54
 
כמה כסף?
22/04/15 15:40
 
jj
12/05/16 14:32
 
עזרא מנצור
12/05/16 20:30
 
ברכה נורדאו
19/12/16 20:46
 
סחלה
13/03/17 05:06
 
מחמוד עבאס
1/05/17 02:06
 
הגועש
1/04/18 16:42
 
משה מיכאל
19/04/18 09:12
 
הניה פינטר
10/05/19 10:56
 
די לשיסוע ופילוג!
8/10/19 20:38
 
ישראל שסועה מתמיד
29/04/20 10:42
 
שמחה חן
1/05/20 22:55
 
עחרה רגב קמילי
6/05/20 17:39
 
חרטרה רגב מליקי
7/05/20 07:25
+
כרמי
29/04/20 05:38
 
דנציג
6/05/20 17:33
+
לא חרדית
29/04/20 06:43
תגובות בפייסבוק
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
שרידי חווה חקלאית מהתקופה החשמונאית, וכן בקבוק בושם ומשקולת עשויה עופרת, נחשפו לאחרונה בחפירות ארכיאולוגיות שערכה רשות העתיקות לפני עבודות התשתית של הרכבת הקלה בשכונת קריית יובל בירושלים.
10/12/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
נפלאות הן דרכיה של ההיסטוריה הצבאית, כשניתן בהחלט למצוא הקבלה קולעת ואופיינית לצה"ל של היום מבחינת שלבי גידולו של הצבא החשמונאי שמלפני אלפיים שנה ומבחינת עוצמת הנשק העברי שלו.
10/12/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מי שמתלבט האם חנוכה הוא חג דתי או לאומי מתעלם מהעובדה שהיהדות מעולם לא הפרידה בין השניים. היהדות בכללה היא שלשלת אחת בת שלוש חוליות, שילוב של תורת ישראל עם תולדות עם ישראל והקשר המתמיד לארץ ישראל. נותקה חוליה אחת - אבדה משמעותן של שתי החוליות הנותרות.
09/12/2012  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
חג החנוכה שלי זה לא חג הנס ולא חג פך השמן, זה החג בו ההרה עלינו, לעמק ירדנו כדי לחשוף ולגלות את האורות הגנוזים. וזאת למרות שלדור הנכדים והנינים אמשיך להעניק סביבונים עם המסר "נס גדול היה פה". עבורי זה חג של תמרורי אור ולקח היסטורי רב-משמעות לימינו אנו.
09/12/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
כברת-דרך ארוכה עבר הכפר החשמונאי, הסמוך לקברי המכבים שבאזור מודיעין, במרוצת 33 שנות-קיומו. האתר המשוחזר, שבמושב שילת, ממוקם על גבעת-טרשים ועוטה כולו נוף-קדומים מרטיט-לבבות. לכל התוהה אחר אורח-חייהם של החשמונאים הוא מהווה אבן שואבת במרוצת כל ימות השנה ובימי החנוכה במיוחד.
09/12/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  
חנוכיות קריסטל ברשת ג'נטלמן  /  רונן הלל
נרות חנוכה - להדליק על בטוח  /  אנדרי מטיאס
חוגגים חנוכה ב-"בן&ג'ריס"  /  עדי וילדר
מפלס הכינרת הוא נס?  /  ציפי לידר
מנורת המאור של חיינו  /  יצחק מאיר
חנוכה על שום מה ולמה?  /  אלכס לוין
סיפורים חמים(72 שעות)
איתמר לוין
תמונה עגומה במיוחד של וואלה
איתמר לוין
האם נמצא האקדח המעשן
היום לפני
[צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
קיסרית ומלכה [1921]
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
יום הולדת בדקה ה-90? איך תרכשו את המתנה האולטימטיבית
כתיבת המומחים
להפיק בקלות את המסיבה המושלמת - אוזניות למסיבת אוזניות
יום הולדת
זמיר יצחק 15/4
טובי אמיר 15/4
בר-עם משה 15/4
גלר-אהרוני שרון 15/4
אבן-עזרא יעקב 16/4
ארד צבי 16/4
פיילס בן 16/4
חברי מערכת News1 (דוא''ל)
   ארד מירבעיתונאית
   גדות יפעתעיתונאית
   דנון יצחקעיתונאי
   וולף איציקעיתונאי
   יוסף עידןעורך חדשות
   יצחק יואבמו"ל ועורך ראשי
   יצחק-אוגנוב גליתעיתונאית
   לוין איתמרעורך משפטי
   מגנזי שרוןעיתונאית
   פישביין איילתעיתונאית
   רויכמן ינוןעיתונאי
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il