|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ערוץ 2 מציג: אולמרט, אברמוביץ', ורוח "ידיעות"

"כשל חמור בהפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות", קבעה ועדת וינוגרד על היציאה של אולמרט למלחמת לבנון ה-2 הפרת אמונים ב-4 פרשות, והרשעה בביהמ"ש אז מה הוא עשה ב"אולפן שישי" בערוץ 2, המאכלס זן נכחד במפה הפוליטית? עוד הייתה לו החוצפה לתקוף, להפחיד ולתת עצות
13/01/2013  |   דרור אידר   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
אמנון אברמוביץ'. מוותיקי השבט [צילום: פלאש 90]

סיסמאות נבובות ותופינים מקולקלים
אפשר להשתגע מחבורת המופקרים הזאת שכבר עשרים שנה מוליכה אותנו באף עם סיסמאות נבובות על שלום והתפייסות והסדר מדיני ושאר תופינים שמעניקים להם כבוד בינלאומי אבל עד כה הניבו חמש מלחמות, אלפי הרוגים, פיגועי התאבדות למכביר, עשרות אלפי קסאמים עלינו ומוצב אירני בעזה

הפוך גוטה, הפוך
דרור אידר
מסמך הרפז שיחק לידי אמנון אברמוביץ' וחבר מרעיו בתקשורת שקיוו להשחיל שתי ציפורים בירייה אחת: גם להעניש את אהוד ברק וגם לערער את ממשלת נתניהו. לכן הוצג המסמך כניסיון כביכול של לשכת ברק לפגוע בגבי אשכנזי. דוח המבקר הוכיח את ההפך
לרשימה המלאה

   דרור אידר
כש"ידיעות" מחממים איטריות קרות

דרור אידר
המלחמה הרעה של נוני מוזס

דרור אידר
השטיקים והטריקים של ידיעות אחרונות

זה שנים ש"אולפן שישי" בערוץ 2 מאכלס שמורת טבע של זן נכחד במפה הפוליטית שנוכחותו מוחלטת בתקשורת האלקטרונית (וגם בידיעות אחרונות ובהארץ). בשישי בערב הזדמנו לאולפן שני נציגים מרתקים לשבט הזה: האחד, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שחצה את הקווים והמיר את דתו ואמונתו לטובת כבוד מפוקפק בפורום סבן, והשני, מוותיקי השבט, אמנון אברמוביץ'.

שניהם לא אוהבים התנחלויות, גם לא את נתניהו. לשניהם נטייה מגונה להפקיר חבלי מולדת לטובת הסכמים מפוקפקים. הם חושבים שבסיפור בועז הרפז האיש הרע הוא דווקא שר הביטחון אהוד ברק, ולא אנשי הצבא שעשו מעשים פסולים תחת דרג מדיני נבחר. בהיותם קשורים בעבותות לידיעות אחרונות, הם גם לא ממש אוהבים את "ישראל היום". שברו להם את הכלים, אתם יודעים. עד שהגחנו לעולם, יכול היה השבט הנכחד להחזיק את כולנו באזורים הרגישים באמצעות האימפריה של נוני מוזס - משם הם סימנו את האויבים האמיתיים: המתנחלים, הדתיים, החרדים, הליכוד ודמונים נוספים שהפריעו לטמטם את מוחות הציבור בהזיות ההבל המדיניות שלא נס ליחן גם בימים אלה בלשכת נשיא המדינה, בכותרות "ידיעות" ובחדשות ערוץ 2.

מה חידש הראיון עם אולמרט?

ראשית, לשמוע את אולמרט מדבר על "כסף זר" ו"שחיתות" בארשת פנים חסודה זה משעשע, בעיקר מאדם שהורשע בהפרת אמונים בארבע פרשיות. חוץ מזה, לא הרבה; לבד מהטפה להצביע לשאול מופז (אנחנו כבר רצים), התמיכה בפרסום דבריו של דיסקין (ציפיתם שאולמרט יאמר משהו נגד "ידיעות"?) והחזרה בתמצית על דבריהם של פרס ולבני ושאר אושיות שמאל שעיקרם הפחדה, הפחדה, הפחדה. זה מה שנשאר לאיש שפעם עמד בראש המדינה: תחזית אינתיפאדה חדשה אם לא יחודש המו"מ (שמשמעותה לגיטימציה עקיפה לטרור), בידוד עולמי של ישראל וייחול לסנקציות אמריקניות נגד ישראל בשל "מדיניות הסרבנות המתגרה והפרובוקטיבית של ממשלת ישראל בראשות נתניהו נגד כל העולם".

אפשר להשתגע מחבורת המופקרים הזאת שכבר עשרים שנה מוליכה אותנו באף עם סיסמאות נבובות על שלום והתפייסות והסדר מדיני ושאר תופינים שמעניקים להם כבוד בינלאומי אבל עד כה הניבו חמש מלחמות, אלפי הרוגים, פיגועי התאבדות למכביר, עשרות אלפי קסאמים עלינו ומוצב אירני בעזה. וכל זה כשאנחנו מבקשים שלום ומקבלים מלחמה, והעולם - כמה מפתיע - מצדד בפלשתינים. יש לו ברירה? גם פרס ואולמרט מצדדים בהם וטוענים שאנחנו אשמים. התקשורת העולמית יכולה גם לצטט את שנינותו של אברמוביץ' על כך שנתניהו "עובד על כל העולם המערבי". הנה תמצית עמדת השמאל הישראלי ביחס לסכסוך עם שכנינו: אנחנו הבעיה. ממש כמו פרעה, רק בהפוך: אבו מאזן הצדיק, ואני ועמי הרשעים.

אבל אולמרט היה שם והציע לאבו מאזן יותר מכל מנהיג ישראלי אחר. הרבה יותר מדי: חלוקת ירושלים, מסירת המקומות הקדושים לפיקוח בינלאומי, נסיגה כמעט מלאה, הכרה בסבל הפליטים הפלשתינים והסכמה חלקית לדרישת השיבה ועוד. ל"אולפן שישי" אמר אולמרט ש"יצא מזה הרבה מאוד, וייתכן שאם היה עוד קצת אז היה יוצא גם שלום".

הנה האמת שנחשפה במסמכי ויקיליקס ופורסמה אצלנו בעיתון ("ישראל היום") בעקבות מחקר של בועז קנטור: ראש צוות המו"מ מטעם הפלשתינים, סאיב עריקאת, הינחה את צוותו לענות להצעת אולמרט באחת משלוש הדרכים: הצעה נגדית; תשובה מעורפלת (מתחמקת); תשובה שלילית. עוד הינחה אותם לחשוב על תגובה נוספת בתנאים הבאים: לא יהיה אפשר להאשים את הצד הפלשתיני בסרבנות; המו"מ לא ייפסק ולא תוצע הצעה שלא יהיה אפשר לסגת ממנה. אולי שמישהו יודיע לאולמרט מה הייתה תשובת הפלשתינים. על הדרך אפשר גם להודיע לשמעון - מכיר את אבו מאזן כבר שלושים שנה - פרס, שהפרטנר צוחק על כולנו.

עוד רמז אולמרט להשקעה מיותרת של מיליארדים מצד הממשלה היוצאת בנושא הגרעין האירני: "הזיות הרפתקניות שלא התממשו". את זה אומר מי שיצא למלחמה "במהירות וללא בחינה עמוקה של זירת המערכה... ללא תוכנית מעובדת היטב וללא מתווה אסטרטגי ברור... ללא שווידא את רמת המוכנות הצבאית... אלה מצטרפים יחד לכשל חמור הנוגע להפעלת שיקול דעת, אחריות וזהירות" (מתוך דוח וינוגרד על מלחמת לבנון השנייה).

אולמרט סיים בקריאה להעמיד על סדר היום של הבחירות את העניין המדיני, וחתם: "אני מקווה מאוד שהציבור הישראלי יגלה את הרצינות ואת האחריות הדרושה וינהג בהתאם". בדיוק. נקווה שהבחירות הללו ישאירו את חבורת אוסלו, תומכיה והוזיה, במקום הנכון: מחסן הגרוטאות של ההיסטוריה.

פורסם במקור: ישראל היום (א', 13.1.13)
תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אהוד ברק   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   איסמעיל הנייה   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון אברמוביץ'   אמנון יצחק   בג"צ וינוגרד   בועז הרפז   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גדעון לוי / Gideon Levi   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד גרנות   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צבי יחזקאלי   ראובן אגסי   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   שאול מופז 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ערוץ 2 מציג: אולמרט, אברמוביץ', ורוח "ידיעות"
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוד כתבת דוברות
13/01/13 13:08
 
ברוך שטיין
13/01/13 23:23
 
ברוך, א-ברוך.
14/01/13 11:08
 
קורןנאוה טבריה
14/01/13 05:11
2
עזרא מועלם
13/01/13 23:08
 
אורי פ
14/01/13 10:50
 
אראל
14/01/13 14:32
 
יוסי מ
14/01/13 16:14
3
קורןנאוה טבריה
14/01/13 04:41
4
קורןנאוה טבריה
14/01/13 05:00
5
ציונית
14/01/13 10:53
6
יום יפה היום
14/01/13 11:12
7
דודי30
14/01/13 12:30
8
אביתר בן-צדף
14/01/13 13:51
 
יוסי מ
14/01/13 14:14
9
יוסי מ
14/01/13 14:34
 
א.ל. רמת גן
15/01/13 11:13
 
יוד יוד
15/01/13 23:47
10
עזרא מנצור
14/01/13 18:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
נשיא המדינה שמעון פרס, החתרן הבלתי נלאה להפלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרת לאחרונה ללא בושה את תעמולת הבחירות של השמאל, ומנצל כל הזדמנות להתגולל על מדיניותו.
13/01/2013  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
אופורטוניזם היא תכונה או שיטה, הכרחית. תיאוריות הן טובות בבסיס, אך בעולם המעש יש לעיתים לחרוג מהדרך האידיאלית, על-מנת להגיע למטרה. אך כל דבר במידה, כל דבר בשיקול דעת. אופורטוניזם הוא ודאי כלי לדילוג על מכשולים בדרך, אך ודאי לא כלי לפליפ-פלופ במטרות.
13/01/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
משה אלקמן ראש מחקר שלום במזרח התיכון ונורית גרינגר חברה מייעצת לדירקטוריון מחכים בקוצר רוח לתוצאות הבחירות הקרובות בישראל ומעלים השארות לגבי מי שיקים ממשלת קואליציה עם בנימין נתניהו, שעשוי לזכות במרוץ. בינתיים מספר יהודים מודאגים יצרו קבוצה בינלאומית תחת חסותו של ארגון חדש שנוסד, מחקר שלום במזרח התיכון-אמ-אי-פי-אר.
13/01/2013  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
מפלגת הבית היהודי תקבל פטור ממשמעת קואליציונית בנושאים הקשורים להתיישבות בארץ ישראל אם תהיה חברת קואליציה לאחר הבחירות. כך עולה מדבריו של מספר 2 ברשימת הבית היהודי, ח"כ אורי אריאל.
12/01/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בבית הספר לימדו אותנו ירון לונדון והגשש החיוור, שלא לסמוך על המזל. מצד שני, כל ילד יודע שכאשר עליו לבחור בין שתי אפשרויות, שאינו יכול לקבל את שתיהן, אחת הטכניקות לקבלת ההחלטה הגורלית היא "אן-דן-דינו". מצד שלישי, כאשר בצד הבחירה מונחים הפסד או רווח (אישי, כלכלי או פוליטי), נכנס לתמונה החוק האוסר הימורים. אבל מי שמתלבטים בין ביבי לבנט, בין יאיר לציפי, בין שלי לזהבה, בין הרב עובדיה יוסף לרב יעקב אריה אלתר, עשויים למצוא דרך לחלק את קולם בין ה"מוטבים" השונים. כדי לעשות זאת עליהם פשוט לסמוך, לא על "המזל", אלא על חוקי הסטטיסטיקה. תצפיות בפיסיקה ובזואולוגיה, מראות שלשיטה שתתואר בהמשך, ואשר מבוססת על סוג מסוים של הגרלה, יש יתרונות אבולוציוניים לא מבוטלים.
12/01/2013  |  יבשם עזגד  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
סרטון החשפנות המצונזר של מפלגת כלכלה  /  מחלקה ראשונה
יעלון: אין מקום כרגע למדינה פלשתינית  /  איציק וולף
מצנע: "כמעט ולא ניתן להשפיע מהאופוזיציה"  /  עופר וולפסון
מקבצים נדבות  /  חיים שאולזון
מתלבטים במי לבחור?  /  נורית מץ
זו השיטה טמבל  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il