|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

איש הנדל"ן של השבוע

הבלש שהפך למתווך הגדול ביותר

אוהד ג'רפי מחדרה הפך בגיל 32 למתווך מספר 1 של רימקס 107 עסקות, הכנסות של הרבה יותר ממיליון שקל מדוע הדירות בחדרה לא התייקרו כך עוברים מדירה לווילה "החשוב ביותר - לבדוק מיד אם לקונה יש כסף"
01/02/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אוהד ג'רפי. מספר 1 [צילום: יח"צ]

אלעזר לוין
אוהד ג'רפי - המתווך המצטיין של רימקס

אוהד ג'רפי מחדרה, 32, הוא הסוכן הגדול ביותר של חברת התיווך המובילה רימקס, ומן הסתם גם אחד ממתווכי הדירות הגדולים בישראל: במוצאי שבת (26.1.13) קיבל מהנהלת החברה תואר כפול: הוא גבר על כ-900 סוכנים של החברה, ותיווך אשתקד במספר העסקות הגדול ביותר. בנוסף, קצר גם את סכום העמלות הגבוה ביותר.

כמה? חברת רימקס אינה אוהבת לפרסם מספרים. הנה כמה נתונים שריכזנו על ג'רפי: הוא תיווך אשתקד ב-107 עסקות, 90 אחוז מהן בדירות יד שנייה, והיתר בדירות יד ראשונה. הכנסותיו מעמלות עמדו, ברוטו, על הרבה יותר ממיליון שקל, והן קרובות כנראה הרבה יותר ל-2 מיליון שקל. הוא גובה דמי תיווך של 2% ועוד מע"מ מכל צד (לקונה ולמוכר אין ברוב המקרים מה לעשות עם המע"מ, וג'רפי חייב להעבירו לאוצר, בניכוי מס תשומות).

ג'רפי נכנס לעולם התיווך לפני שש שנים. קודם לכן עבד בחו"ל, והיה גם בלש במשטרת חדרה. אין לו לפי שעה השכלה אקדמית, ואת המקצוע למד בקורס בחברת רימקס. הוא נשוי פלוס 2, אשתו עורכת-דין, שפרשה זמנית כדי לטפל בילדים.

הסוכנת ציפי

איך הגעת למקום הראשון?

ג'רפי: כבר ב-2011 הייתי במקום שלישי במספר העסקות, ובמקום השני בהכנסות. כדי להצליח צריך רצון והתמדה. בנוסף, חייב המתווך להתרכז באזור מסוים. אני משווק דירות במרכז העיר ובשכונת "האוצר". צריך ללמוד ולהכיר את השכונה, הרחובות, הבתים והמאפיינים.

אתה עובד לבד?

ג'רפי: עכשיו כבר לא, וזו סיבה מרכזית להצלחתי. אשתקד גיליתי שאני קורס תחת עומס העבודה. החלטתי לקחת סוכנת שתעבוד לידי, צפורה (ציפי) מורי. אני בודק את הנכסים ומקבל אותם לשיווק בלעדי, וציפי מטפלת בקונים.

אתה לא לבד בחדרה.

ג'רפי: נכון. הזכיין, אבי קורש, מעסיק כ-30 סוכנים, המחולקים לפי אזורים.

כולם משלמים עמלות
ברנרד רסקין

מה הם ההסדרים הכספיים?

ג'רפי: הזכיין קורש מממן לנו את המשרד, המזכירה והוצאות שוטפות. בתמורה, אנחנו מעבירים לו 30 עד 35 אחוז מדמי התיווך, לעתים יותר.

כולם משלמים עמלות: קורש, ככל זכיין, חייב להעביר לחברת רימקס 7% מהכנסותיו כדמי זכיינות, ועוד 3% למימון שיווק מרכזי ופעולות אחרות, כולל מימון חלקי של אירועים. רימקס ישראל, בבעלות ד"ר ברנרד רסקין (70%) והמשקיע ג'ון שליט מאוסטרליה (30%), חייבת לשלם מדי שנה לרימקס-אירופה בעד הזיכיון בישראל.

3 חדרים במרכז = קוטג' בחדרה

תמורה לכסף
"אדם מכר דירת 3 חדרים בתל אביב, בא לחדרה, וקנה בתמורה קוטג' בן 160 מ"ר, על מגרש בן 250 מ"ר, ברחוב ליובין. הוא שילם 1.8 מיליון שקל"

אתה מתווך בשתי עסקות בממוצע לשבוע, על חלק לא גדול מחדרה. זה נשמע הרבה.

ג'רפי: נכון. הביקוש לדירות בחדרה גדל בשנה האחרונה. העיר, שהייתה תמיד ברירת מחדל, הפכה כמעט לפתע למבוקשת. רבים, שהתקשו לקנות דירה באזור תל אביב, גילו שכאן הדירות זולות בהרבה. דירות 4 חדרים יד שנייה עולות 800 אלף שקל, הרבה פחות ממחירי דירות 2 חדרים בתל אביב! הנגישות מחדרה למרכז הארץ השתפרה, ומה שצריך זה לנסוע לעבודה עוד 20 דקות מדי בוקר. מי שמכר דירת 3 חדרים באזור תל אביב, קנה כאן בתמורה דירת 5 חדרים, ואפילו קוטג'.

תן דוגמאות.

ג'רפי: אדם מכר דירת 3 חדרים בתל אביב (המחירים ליד שנייה נעים סביב 2 מיליון שקל - א.ל.), בא לחדרה, וקנה בתמורה קוטג' בן 160 מ"ר, על מגרש בן 250 מ"ר, ברחוב ליובין. הוא שילם 1.8 מיליון שקל.

יש גם עסקות של קונים מחוץ לתל אביב?

ג'רפי: לא מזמן הגיעה אלי משפחה, שמכרה דירת 5 חדרים במודיעין בכ-2 מיליון שקל. היא קנתה ב-2.15 מיליון שקל וילה עם בריכת שחייה בשכונת נווה חיים. המוכר הוא קבלן מקומי, שבנה את הווילה, גר בה שנתיים, ועתה החליט למכרה ברווח ולעבור לבית אחר.

לפי מה שאתה מספר, מחירי הדירות בחדרה היו צריכים לזנק.

ג'רפי: זה לא קורה, כי במקביל לביקוש גדל גם ההיצע, בייחוד בשכונת הפארק החדשה. שיכון ובינוי תבנה 1,000 דירות, חלקן כבר בבנייה. גם היזמים עודד תורג'מן (חברת אמירי גן) ויגאל דמרי יבנו יחידות. דירות 4 חדרים עולות שם 1.05 עד 1.1 מיליון. הגידול בהצעה מאזן את העלייה בביקוש. מחירי דירות יד שנייה נשארו, לכן, ללא שינוי.

משבר המחאה החברתית פסח עליכם?

ג'רפי: לא בדיוק. לפני שנתיים, כשהשוק בער, יכולתי למכור דירה בשיחת טלפון. היום אין דבר כזה. הקונים מאופקים וזהירים. מי שבא לקנות דירת 4 חדרים יד שנייה במקום מרכזי ב-900 אלף שקל, יודע שאם יעשה מאמץ ויגייס עוד 150 אלף שקל, יוכל לקנות דירה יד ראשונה מודרנית בשכונת הפארק.

עסקת שרשרת

מהי העסקה הפיקנטית ביותר של השנה האחרונה?

ג'רפי (לאחר שנועץ בסוכנת ציפי מורי): "הייתה לנו עסקת שרשרת. לקוח קנה קוטג' ברחוב ירושלים (אומדן מחיר: כ-1.5 מיליון שקל - א.ל.), וביקש למכור את דירתו הנוכחית ברחוב ארלוזורוב. מצאתי לו קונה, שהיה חייב למכור דירה ברחוב ביאליק. איתרתי גם את הקונה השלי שי, אבל גם הוא היה חייב למכור דירה... בסך-הכל, הייתה כאן שרשרת של ארבע עסקות, וכל החוזים נחתמו כמעט בבת אחת, יום אחרי יום.

מי הקונים?

ג'רפי: הרבה זוגות צעירים. הרבה משפרי דיור מחדרה. יש גם קונים מאזור תל אביב.

החשוב ביותר: לוודא מקורות כספיים

מה אתה בודק לפני תחילת המו"מ?

ג'רפי: הדבר החשוב ביותר הוא לוודא, שלקונה-בכוח יש אמצעים כספיים לממן את הקנייה. זה הדבר הראשון שאני בודק, כשמגיע קונה. בתחילת דרכי לא הבנתי עיקרון בסיסי זה. הגיע קונה, שביקש לקות דירת 4 חדרים ב-800 אלף שקל. הראיתי לו דירה ועוד דירה ועוד דירה. כשהגענו לדבר על כסף, התברר שיש לו 100 אלף שקל בלבד, שעוד לא מצא קונה לדירתו הנכחית, ואין לו אישור מהבנק למשכנתה! למדתי את הלקח. היום, אני שואל את הקונה מיד בתחילת הדרך: מכרת את דירתך הנוכחית? קיבלת אישור מהבנק למשכנתה? מה יהיה גובה ההלוואה, ואיך תפרע אותה? מהי ההכנסה שלך? האם גם אשתך עובדת? כמה הון עצמי תוכל לגייס?

יש גם רמאים

שואף גבוה
רימקס איננה נותנת למצטיינים שלה צ'קים. "אין דבר" - מתנחם ג'רפי - "אשים את הגביע והמגינים במשרד. זה שווה יותר מכסף, ויכול לעזור לילד לגדול. אני מקווה להיות בשנת 2013 במקום ה-15 עד 20 בין 1,500 סוכני רימקס אירופה!"

יש גם רמאים?

אוהד ג'רפי: לצערי, כן. יש מי שמנסה לנפח את מחיר הדירה, כדי לקבל משכנתה גדולה. הנה מקרה אחרון: התנהל מו"מ לרכישת דירה ב-780 אלף שקל. הקונה ביקש מהמוכרת, אישה בשם אורה, לרשום בחוזה שהדירה נמכרה ב-1.02 מיליון שקל. אורה שאלה לעצתי. אמרתי לה: היזהרי! אל תכתבי נתונים לא נכונים בחוזה! זה לא חוקי ולא מעשי! הבנק שלח שמאי לבדוק את שווי הדירה, הוא יגלה שהדירה שווה הרבה פחות מהכתוב בחוזה, אין משכנתה, והפסדת עסקה!

הזהירות לא הפריעה לאוהד ג'רפי לקבל במוצאי שבת גביע, שלושה מגינים ותעודות הצטיינות. רימקס איננה נותנת למצטיינים שלה צ'קים. "אין דבר" - מתנחם ג'רפי - "אשים את הגביע והמגינים במשרד. זה שווה יותר מכסף, ויכול לעזור לילד לגדול. אני מקווה להיות בשנת 2013 במקום ה-15 עד 20 בין 1,500 סוכני רימקס אירופה!"

מול כל התוכניות לעתיד, חייב אוהד ג'רפי לדאוג גם לפרנסה שוטפת. אתמול (ה', 31.1.13) אמר, בראיון ל-News1: "בעוד כמה שעות אני עומד לחתום על חוזה למכירת קוטג' בן 20 שנה, 150 מ"ר על מגרש בן 250 מ"ר, ברחוב הגיבורים, במרכז העיר. הקונה, מקומי, ישלם כ-1.5 מיליון שקל. ברור שבדקתי את אמצעיו: הוא מוכר דירת 3.5 חדרים, ויש לו הון עצמי ואישור למשכנתה!"

תאריך:  01/02/2013   |   עודכן:  01/02/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלש שהפך למתווך הגדול ביותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהו שבוע שהרגישות בו גבוהה קצת יותר, בעיקר סביב התאריך 4.2. אם אתם עובדים עם חומרים צורבים וחריפים, או חומרים שאינכם מכירים, היזהרו מאוד. זה נכון גם למי שמשתמשים בחומרים חריפים בניקיונות הבית, וגם לאלה העובדים דרך קבע ליד חומרים כאלה. בנוסף, אלה ימים בהם האלרגיות "חוגגות". חפשו דרך לפעילות פיזית שתשפיע על מצב הרוח הטוב.
01/02/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
אין לי טלוויזיה בבית. כבר חסכתי ככה אלפי שקלים בתשלומי האגרה, ואת הדברים המומלצים אפשר תמיד למצוא באינטרנט. ביום שלישי המצופה, בואכה עשר בערב, התיישבתי מול המחשב וחיפשתי לאיזה ערוץ להתחבר. באופן טבעי, פתחתי את אתרי החדשות הרגילים שבהם אני רגיל לדפדף בימים כתיקונם, והתברר כי גם הם מחזיקים אולפנים בעלי מנחים מנוסים, פרשנים, וכתבים במטות המפלגות. הימרתי.
01/02/2013  |  אורן זונדר  |   כתבות
ביום רביעי, לאחר פרסום כוונתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לפרוש מתפקידו לאחר יותר משמונה שנים בתפקיד, פירסם העיתון שפעם היתה לו מדינה בכותרתו הראשית: "אי אמון בנתניהו". לצורך המשימה גויס סבר פלוצקר, שלא ממש ידע להצביע על סיבת הפרישה, אבל קבע בוודאות שזו "הבעת אי אמון... גם אם תוכחש מפיו של פישר עצמו". לא ייאמן.
01/02/2013  |  דרור אידר  |   כתבות
אין ספק שהבחירות האחרונות לכנסת מעניקות עידוד רב לראשי ערים לשעבר ולאישי ציבור למיניהם שהורשעו בעבר בביצוע עבירות פליליות ברמות שונות ומבקשים להתמודד במערכת הבחירות המוניציפלית שאמורה להתקיים ברחבי המדינה בחודש נובמבר הקרוב.
01/02/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
ההבנה שהקיום הוא עסק מפוקפק התנפלה עליי כמו שבר ענן. אותו ערב התנגנה ברדיו סימפוניה מס' 25 של מוצרט, מהיצירות הנפלאות בתולדות האי-פעם (ועתידו), רוב המטלות מאחוריי, חֶברה מעניינת לפניי. אחרי חודש גרוטסקי בתקלותיו ומעקשיו, נאנחו קנוקנות ההנאה הכמושות בהקלה. ואז, באמצע ערוגת האידיליה, לפת אותי צער חלול שאין לו תקנה משום שאין לו סיבה. מרוב הפתעה לא ניסיתי להתנגד. וכי ניתן להתנגד לצער הקדמון, המקנן במאורות חלל שאפילו האור נזהר ועוקף? ואולי עולמנו נברא כתשובת-נגד לצער הקמאי, אך מעללי האנושות רק הוסיפו עוד ועוד לכוחו?
31/01/2013  |  חגית כהן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il