בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
המרכז הספיריטואלי לריפוי עצמי
|
קומונה רוחנית ישראלית מציבה לה כיעד להקנות לחבריה בסיס פילוסופי חדש, המותאם לשנות האלפיים, שיאפשר לכל אחד מהם התמודדות ראויה עם מצבם הקיומי, על-פי תורת ה"ניו אייג'"
|
להגיע אל עצמנו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
על-פי "המרכז הספיריטואלי" פושטות הדתות את הרגל והריקנות פושה בכל פרט. לכן גורס המרכז כי יותר מתמיד זקוק הפרט בשנות האלפיים לבסיס פילוסופי-רוחני חדש, שיאפשר לו להתמודד עם מצבו הקיומי החדש | |
|
|
|
|
"המרכז הספיריטואלי" הוא קומונה רוחנית ישראלית חדשה, המונה כ-30 אלף חברים מרחבי הארץ. המרכז הציב לעצמו מספר יעדים: הגברת המודעות העצמית של חבריו, גילוי רזי המימד הרוחני, החסר כל כך בחייו של כל אחד מהם; טיפול בבעיותיהם הגופניות והנפשיות, על-פי השיטה ההוליסטית; וסיוע לכולם להבין את עצמם טוב יותר, לקראת ההתמודדות הבלתי-נמנעת עם ה"ניו אייג'" של שנות האלפיים. תקציר התפישה של "המרכז הספיריטואלי" גורס שהעולם עבר במאה השנים האחרונות שינויים אדירים, כשהתפתחות הטכנולוגיה שינתה אותו מן הקצה אל הקצה. עם זאת מסתבר שהבריות ממשיכות עדיין לחשוב על-פי דפוסים קודמים ונושנים, ולפעול על-פי השקפות שרווחו במאה הקודמת, ללא יכולת להתאים את עצמן לזינוק הטכנולוגי האדיר שהתחולל בינתיים. השינוי המיוחל על-פי "המרכז הספיריטואלי" מאיים יצר ההרס יותר ויותר על קיומה של האנושות. הפערים שבין העשירים לעניים רק הולכים וגדלים. האדם אומנם הצליח להשתחרר מכבלים חיצוניים שקשרו את ידיו, אלא שהיום מונחים כבלים אלה על ליבו. ובכל זאת משוכנע "המרכז הספיריטואלי" שלא קיימת שום מניעה לכך שהעולם הזה לא יהפוך לגן עדן של ממש; שהרי ברשות האנושות מצויים כל האמצעים והכישורים הדרושים לכך. המצע של המרכז קובע כי יש לנו, אומנם, שיטות טכנולוגיות צבאיות, חברתיות ופסיכולוגיות, אבל כל אלה אינן מסייעות לחולל את השינוי המהותי המיוחל ללא המימד הרוחני. על-פי "המרכז הספיריטואלי" פושטות הדתות את הרגל והריקנות פושה בכל פרט. לכן גורס המרכז כי יותר מתמיד זקוק הפרט בשנות האלפיים לבסיס פילוסופי-רוחני חדש, שיאפשר לו להתמודד עם מצבו הקיומי החדש. מילת המפתח מהו המימד הרוחני הזה, מה הפתרון, איך ניתן לנטרל את יצר ההרס העצמי הטבוע בכל אחד מאיתנו, ואיך, בעצם, עושים את זה? מסתבר שמילת המפתח לכך, על-פי "המרכז הספיריטואלי", היא פשוט "אהבה", כזו שעשויה לשמש מתכון לשינוי פני העולם, שבו השמחה תמלא את מקומו של העצב ושיתוף הפעולה יבוא במקום התחרות; החיוך יחליף את הפנים הזועמות, ההקשבה תבוא במקום ההשמעה, הסבלנות תבוא תחת הקופצנות, הגישה היצירתית תחליף את הגישה התגובתית, השלווה והרוגע ימלאו את מקומן של חרדות ועצבנות, כאשר אנרגיות חיוביות יבואו תחת אנרגיות שליליות. יעדים אלה הם משאת-נפשו של "המרכז הספיריטואלי" והמשימה הראשונה למימושם תתבטא בעקירתו של הפחד. חברי המרכז משוכנעים בכל ליבם שמקור כל הרע בעולם נעוץ בפחד, ומי שאיננו פוחד גם אינו שונא, אינו מקנא, אינו נוטר ואינו הורס. לכן נודעת חשיבות עליונה ליצירת אלטרנטיבות לפחדים ולחרדות, כדי להוכיח שאפשר גם אחרת. מה שדרוש הוא יצירת אווירה אוהבת ותומכת, שתאפשר לפרט להיות הוא עצמו, ללא שקרים וללא חשש ממשהו. סוד הריפוי "המרכז הספיריטואלי" מציע, לכן, לחבריו מרכז לריפוי עצמי, מתוך הנחה שהפרט מייצר את מחלותיו עקב מצבים נפשיים מסוימים המשתלטים עליו. הריפוי מושתת על ההנחה שבה במידה שאדם ממציא לעצמו את המחלה ומגדל, למשל, במו ידיו, את הסרטן - כך הוא מסוגל לסלק אותו ולרפא את עצמו. הריפוי אמור להיעשות באמצעות העברת אנרגיות, הפעלת דמיון והכנסת המימד הספיריטואלי למאבק במחלה. מרכזי הקומונה יודעים לספר שהצליחו לרפא בדרך זו לא מעט מקרים של סרטן, שהרפואה הקונבנציונאלית הרימה מולם ידיים. ב"מרכז הספיריטואלי" מופעלות גם סדנאות להגברת המודעות והצמיחה העצמית. המרכז מאמין כי דרך שורה של התנסויות חווייתיות, תרגילים של ביו-אנרגיה, ריקוד, ציור, שיחות קבוצתיות ומדיטציה, יכול כל אחד "להיפתח", להגיע אל עצמו, להשיל מעליו את הקליפות, להתקשר עם האנשים האחרים במרכז, עם הטבע, עם עצמו ואפילו עם אלוהים. הזיקה לתורה, למורשת היהדות ולמחשבת-ישראל, היא אחד מעמודי התווך של "המרכז הספיריטואלי". המרכז רואה עצמו כקבוצה רוחנית יהודית-ישראלית המחוברת בקשרים עבותים לתולדות העם היהודי. קונצנזוס מוחלט את ההחלטות ב"מרכז הספיריטואלי" מקבלים אך ורק בקונצנזוס מוחלט ובשום אופן לא מופעלת בו שיטת הרוב הקובע. כל החלטה, כל מועמד חדש וכל נוסח הופכים למקובלים על כולם, או שהם פשוט יורדים מן הפרק. בקומונה אוכלים חבריה את ארוחותיהם במשותף והרווחים משכר הלימוד של התלמידים הנכנסים לקומונה, מחולקים שווה בשווה. כל חבר-קומונה אמור להיות מדריך או מנחה, או מפעיל-סדנה, וכל זמנו יהיה מוקדש מבוקר עד ערב ל"מרכז הספיריטואלי". שהות של שבוע אחד לאדם המבקש לחוות התנסות בסדנת "המרכז הספיריטואלי" עולה 1,200 שקל, כנהוג במאות מרכזים ספיריטואליים דומים בעולם הרחב, הפועלים במתכונת דומה, ושמהם גם שאבו חברי הקומונה בארץ את הרעיונות והשיטות שלהם.
|
תאריך:
|
10/02/2013
|
|
|
עודכן:
|
10/02/2013
|
|
ראובן לייב
|
המרכז הספיריטואלי לריפוי עצמי
|
|
"האספן" בתיאטרון הספרייה ברמת גן הוא מחזה מרשים, דיאלוג מהפנט בין שניים שהם הפכים גמורים, תוכן מעורר מתח ואימה, אך עם תובנות וחוויה תיאטרלית ייחודית.
|
|
|
בן ציון יהושע הוא מספר ירושלמי מובהק, ואת הקריירה הספרותית פתח בקובץ סיפורים, שטבע את חותמו על שאר הספרים שבדרך: הקובץ "עיר באופק", סיפורים ירושלמים קסומים ומרגשים.
|
|
|
פעמיים סיכם בן עמי פיינגולד את מטרת ספרו החדש, "השואה בדרמה העברית" (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2012), המהווה מהדורה מורחבת ומעודכנת של המהדורה הקודמת של הספר משנת 1989. ב"פתח הספר" הסתפק בניסוח הקצר שהופיע במהדורתו הראשונה: "מטרת הספר היא לסקור ולנתח את המחזות השונים על נושא השואה בדרמה ובתיאטרון הישראלי העברי", אך באחד מפרקיו האחרונים והחדשים של הספר הרחיב את הגדרת המטרה באופן נאמן יותר לדרכו רבת השנים כמבקר תיאטרון וכמרצה לדרמה העברית: "מטרתנו בחיבור זה אינה להעריך ולנתח את המחזות השונים רק מבחינת חשיבותם ואיכותם כדרמה וכשפת-תיאטרון אפקטיבית, קריטריון שהוא חשוב ומשמעותי לגופו. המטרה (היא גם) להצביע על מגמות וציוני דרך בכל הנוגע להמחזת נושא השואה בדרמה הישראלית בקונטקסט רחב, היסטורי ואידיאולוגי" (ע' 190). ואכן, ברוח ההרחבה נוספה כותרת משנה למהדורה המורחבת של הספר המפרטת את תוכנו הנוכחי: "סוגיות, צורות, מגמות (1946 - 2010)".
|
|
|
בפברואר 1966, כשמלאו למעריב 18 שנה, נערך במערכת העיתון רב-שיח שעסק, בין היתר, בסוגיה "החיוב והשלילה בעיתוני ישראל". מסביב לשולחן הצטופפו בכירי מעריב, שהיה אז בשיא כוחו כעיתון הנפוץ ביותר במדינה, ולצדם גם אישים בכירים אחרים, ביניהם גולדה מאיר, יגאל ידין, זאב שרף ושמואל תמיר.
|
|
|
פרקליטות המדינה הודיעה לבית המשפט העליון, כי היא מסכימה למתן פסק דין בערעור שיבטל את ההיתרים שניתנו לבניית פרויקט בית ליר אור. העילה לכך: ההיתרים ניתנו בעקבות שתדלנותו של ראש העיר רמת גן, צבי בר, שקיבל שוחד תמורת סיוע ב"סידור" ההיתרים.
|
|
|
|