|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ברקת. הופעה במחשוף בפני הנוכחים [צילום: שחר צרפתי]
מיוחד ב-News1 / הלכלוך יוצא החוצה

נאפופים וזימה במשרד התחבורה

משחקי הג'נגה בבית של ב', הבייבי דול של איריס ברקת, החזייה שנפתחה, העיסויים של הסמנכ"ל והבילויים המשותפים. מה עשו בכירי משרד התחבורה במקום לעבוד? גילויים חדשים
10/04/2013  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
"פתאום בעלך יקבל טלפון..."
עידן יוסף
שי מלכה, מנהל בכיר במשרד התחבורה, מואשם כי ניסה להניא עובדות מלספר את האמת על מעללי סמנכ"ל המשרד. הנציבות טוענת כי "על הדרך" הספיק להעסיק תחתיו קרוב משפחה עם עבר פלילי, לפעול בניגוד עניינים ולבצע עבירות משמעת נוספות
לרשימה המלאה

בכירה חשודה בשידול מיני של עובדות
עידן יוסף
הממונה על הפרויקטים במינהל היבשה במשרד התחבורה, איריס ברקת, עומדת לדין משמעתי על קשריה עם המנכ"ל בפועל אלכס לנגר * מהיין על חוף הים ועד מין בשלישייה במלון
לרשימה המלאה

תגובות
שר התחבורה ישראל כ"ץ מעדיף שלא להתייחס לפרטים ורק ציין שמדובר ב"דברים חמורים". הוא הפנה שאלה בנושא למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, שהשיב כי "מדובר במקרה חמור. למרות שהמעשים המיוחסים התרחשו בשנים 2007 וב-2008, הנהלת משרד התחבורה הייתה מעורבת בחקירה והשעתה כאשר נדרשה את העובדים המעורבים. אני מקווה שנציבות שירות המדינה תמצה את הדין ותטפל בהם במסגרת בית הדין".

סניגורה של איריס ברקת אמר כי היא מכחישה את המיוחס לה ובכוונתה להלחם על שמה הטוב במוסדות המוסמכים לכך ולא בכלי התקשורת.

אחרי א' ממשרד התחבורה, שעל הנסיונות לפתותה בידי איריס ברקת דיווח News1 מוקדם יותר, מתברר שהייתה עובדת נוספת - ב' (39), המשמשת כעוזרת באגף תחבורה ציבורית במינהל היבשה. משכך, שימש אלכס לנגר כממונה העקיף שלה.

בשנת 2007, הזמינה ב' את ברקת, את לנגר ואת עובד המשרד שי מלכה לביתה בשעות הערב. זאת, בהמשך למפגשים חברתיים קודמים בהם השתתפו מחוץ למשרד ובביתה של ב'.

במהלך המפגש שיחקו הארבעה במשחק קופסה המכונה ג'נגה. ברקת קבעה כי המפסיד יצטרך למלא הוראה כלשהי שתינתן לו על-ידי יתר השחקנים. כאשר הפסידה ברקת, לנגר הורה לה ללבוש את הבגד התחתון ("בייבי דול") אשר קיבלה במהלך המפגש לרגל יום הולדתה. ברקת נענתה לבקשתו והופיעה לבושה בפני הנוכחים בבגד החושפני.

כאשר ב' הפסידה במשחק, היא הודיעה כי אינה מוכנה לעשות דבר. ברקת הציעה כי לנגר יעסה את גבה, אך ב' התנגדה לכך בתוקף. או-אז הציעה ברקת כי היא זו שתעסה את גבה ולכך ב' הסכימה, שכן לא ראתה פסול בקבלת עיסוי מחברתה - מעל לבגדיה, יודגש.

ברקת הורתה לב' לשכב על בטנה כשפניה כלפי השטיח, וברקת התיישבה על ישבנה של ב' והחלה לעסות את גבה תוך שהיא פותחת את החזייה שב' לבשה.

פתאום חשה ב' זוג ידיים נוספות על גבה. היו אלה ידיו של לנגר. בתגובה, ב' קפאה על מקומה, כיווצה את כל גופה וסגרה את ידיה, כדי למנוע מהשניים להגיע לאזור החזה שלה. בשלב זה, ב' לא קמה הן משום שברקת ישבה עליה והן משום שחששה שגופה ייחשף בפני כל כאשר תתרומם.

האירוע בא לקיצו כש-ב' אמרה "די, מספיק!". ברקת התרוממה מישבנה וב' הסתלקה בבושה לחדר אחר. בעקבות אירוע זה ניתקה ב' את קשריה החברתיים עם ברקת ועם לנגר.

במעשיה, מואשמת ברקת כי איפשרה בידי לנגר להטריד מינית עובדת שהייתה נתונה למרותו. כן טוענת הנציבות שהיא פגעה במשמעת בשירות המדינה והתנהגה התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

רכב צמוד-צמוד

החל מחודש מאי 2006, בו קיבלה ברקת את רישיון הנהיגה הממשלתי שלה, היא נהגה להשתמש ברכבי משרד התחבורה וברכבו הצמוד של לנגר לצרכיה הפרטיים. היא עשתה זאת לא רק בשעות העבודה אלא גם במועדים בהם לפי דוחות הנוכחות שלה כלל לא עבדה ואף בשבתות.

כך למשל, לאורך תקופת לימודיה לתואר במשפטים, נהגה להשתמש ברכבו הצמוד של לנגר לצורך נסיעותיה למכללת שערי משפט שבהוד השרון.

איריס ברקת נהגה גם לדווח דיווחים כוזבים על נוכחות במקום העבודה כאשר בפועל היא שהתה מחוצה לו. במהלך תקופת לימודיה לתואר במשפטים כמו גם ביחס למועדי המבחנים בקורסים שלמדה, דיווחה באופן כוזב על 5 מועדים בהם שהתה בעבודה על-אף שבפועל היא נבחנה במכללה. הדיווחים הכוזבים איפשרו לה לקבל סכומי כסף להם לא הייתה זכאית.

ב-20 ביולי 2011, דיווחה ברקת על יציאה בתפקיד בשעות 17:00-07:30, כאשר בפועל בילתה יחד עם לנגר ב"בקתה בגן" שבמושב בית אלעזרי.

עבודה פרטית בעייתית

ב-25 ביולי 2010 הגישה ברקת בקשה ליתן שירותים משפטיים למשרד רואי חשבון בבעלות משפחתה. בקשה זו התייחסה לתקופה שבין 15.8.10 ל-15.8.11. כחצי שנה אחר כך, ב-25.1.11 החליטה הוועדה המרכזית לאשר את בקשתה להיתר עבודה פרטית בכפוף לשני סייגים: ראשית, נאסר עליה שימוש בתואר עורך דין בין באופן ישיר ובין באופן עקיף בעבודתה הפרטית. שנית, נאסר עליה לעמוד בקשר כלשהו עם רשויות המדינה באשר הן. בנוסף, תוקפו של ההיתר הוגבל עד ל-31 בדצמבר 2011.

לברקת זה לא ממש הזיז. היא עשתה שימוש בתואר עורך דין במסגרת עבודתה הפרטית כאשר חתמה בתואר זה על גבי מסמכים ותצהירים שונים. כמו-כן, היא ייצגה לקוחות של העסק המשפחתי אל מול רשויות מדינה כדוגמת משרד המשפטים ורשות החברות הממשלתיות, והכל בניגוד גמור להגבלות שהוטלו עליה.

לא זו אף זו, ב-17 באפריל 2012 התקבלה בפקס המחלקתי של אגף תחבורה ציבורית תשדורת פקס בת 18 עמודים ממשרד המשפטים, שעניינה "סירוב רשום דיווח בדבר חיסול חברת יעקב אבישר", הליך בו טיפלה ברקת במסגרת עבודתה הפרטית ללא היתר, כאמור.

בעמוד 3 של אותה תשדורת הייתה הודעת פקס מיום 23 בנובמבר 2011 הנושאת את הסמליל של "משרד התחבורה, המשנה למנהל הכללי" על-אף שעניינה פירוקה של חברה אשר טופלה על-ידי ברקת במסגרת עבודתה הפרטית. הודעה זו הייתה ממוענת אל רשם החברות וחתומה על-ידי ברקת בתוארה כעו"ד. ברקת המשיכה בעבודתה הפרטית בעסק המשפחתי גם בשנת 2012 מבלי שהיה בידה היתר לעבודה פרטית.

היועץ שנשלח לקנות הלבשה תחתונה

במסגרת תפקידה כממונה פרויקטים, הסתייעה ברקת בשני יועצים חיצוניים - יעל אלבז וגיא נעים. ברקת הייתה האחראית הישירה שלהם במשרד התחבורה בכל הנוגע לנושא קידום נגישות בתחבורה ציבורית. בהזדמנויות שונות, נהגה לבקש מאלבז לבצע בעבורה מטלות אישיות שאינן קשורות לתפקידה. בין היתר, ביצעה בעבורה אלבז רכישה בבית המרקחת, שליחות למוסך, ניסחה בעבורה מכתב תלונה באנגלית וסייעה לה בכתיבת עבודות ללימודיה כשהזדקקה לעזרה באנגלית. כמו-כן, בשתי הזדמנויות בהן נסעה אלבז לחו"ל רכשה לבקשת ברקת מכשיר פלאפון ובשמים עבור האחראית עליה.

באופן דומה, התבקש גם נעים לקחת את נעליה של ברקת לסנדלר ולרכוש בעבורה הלבשה תחתונה... במעשיה אלה, היא מואשמת בין היתר בניצול לרעה של תפקידה כדי לשעבד את היועצים הכפופים לה לצרכיה הפרטיים.

ניסיון לשיבוש החקירה

בתחילת שנת 2012, לאחר שנפתחה חקירה משטרתית נגד לנגר, הזמינה ברקת את א' לביתה באחד מימי השישי במטרה להדריכה כיצד לנהוג במקרה בו תוזמן למתן עדות במשטרה בעניינו של לנגר ועל-מנת לוודא כי לא סיפרה לאיש על שהתרחש ביניהן לבין לנגר. בנוסף, פנתה ברקת לעובדת המשרד, דלית רגב, שבוע לאחר שזו תושאלה במשטרה בעניינו של לנגר במטרה לקבל ממנה פרטים בנושא. בהתנהגות זו היא מואשמת כי ניסתה לשבש חקירה ולהניע את א' למסור הודעת שקר.

לנגר הלך, אבל רוחו נשארה

במסדרונות משרד התחבורה שוררת אווירה של פחד. האווירה מלאה בחשדנות הדדית, חששות להתנכלות והדבר גם משפיע על יחסי העבודה במשרד הממשלתי. השאלה הגדולה המנקרת היא מדוע יצא אלכס לנגר בזול, חרף מעשיו החמורים ולא נפתחה נגדו גם חקירה פלילית במשטרה. מהפרטים הנחשפים בימים האחרונים עולה כי הוא אינו היחיד שנגדו צריכה להיפתח חקירה ויש לחקור גם האם בצמרת המשרד שמעו את כל הלחשושים, וידעו על המעשים.

המעשים המיוחסים לעובדים הבכירים לא נעשו רק מחוץ לשעות העבודה, אלא גם תוך כדי. הייתה להם השפעה ישירה לא רק על עבודתם של הבכירים אלא גם על זו של הדרגים הזוטרים הכפופים להם, וממילא על הציבור כולו. כשמישהו, סליחה על הביטוי, דופק מהצד - משהו במערכת לא דופק!

הבהרה: אין בכל האמור לעיל משום קביעת עובדה. המעשים המתוארים הם אלה שמייחסת נציבות שירות המדינה לעובדים שנגדם הוגשו קובלנות.
תאריך:  10/04/2013   |   עודכן:  15/09/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאפופים וזימה במשרד התחבורה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
11/04/13 01:39
 
עידןסובול
11/04/13 11:05
2
גם אני רוצה
11/04/13 08:18
3
רוקח
25/04/13 15:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
סערה בצפון. במשך חודשים, תיעדו חוקרים פרטיים בכיר בהנהלת בתי המשפט בצפון כשהוא מבלה בחדרי אירוח עם פקידה הכפופה לו. הבילוי המשותף של השניים התבצע לכאורה בזמן שהשניים דיווחו כי היו בעבודה או בלימודים לטובת העבודה.
10/04/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי מועצת עיריית אילת, חיים אלעל ודניאל אדרעי, מואשמים בקבלת שוחד בסך 400,000 שקל מידי סוכן משטרתי, בתמורה לסיועם במתן אישור לשימוש חורג למתחם חברת ביג בעיר. כתב האישום נגד השניים הוגש (יום ג', 2.4.13) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
02/04/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הסגרתו הבלתי צפויה של השופט בדימוס דן כהן מפרו לישראל, בעיצומו של מו"מ מתקדם שניהלו פרקליטיו עם הפרקליטות, שמה לכאורה קץ למסע הבריחה שלו מהארץ שאירע לפני שמונה שנים והוא אמור לעמוד לדין על מעלליו ולשאת בעונש.
22/03/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
משפטו של עו"ד דן כהן יהיה הדבר הבא בסדר היום של העניין הציבורי. אחרי סערת הבחירות והקואליציה וביקור אובמה, יהיו אזרחי ישראל עדים לפרטי פרטים מעולם תאוות הבצע ועסקות פליליות של כסף גדול, בניצוח תכונת האנוש מהמכוערות ביותר בהן זכה האדם: תאוות הבצע. זו תהיה הדרמה, הטרגדיה והסיפור המקומם ביותר במדינה בה סיפורים מקוממים בתחום הכסף הגדול הם סיפור של יום ביומו.
19/03/2013  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלהב 433, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), הסתיימה חקירה שהתנהלה כנגד ראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, כנגד סגנו לשעבר, מרדכי אלון וכנגד שתי עובדות מועצה בכירות.
17/03/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il