לבני הנוער של קריית השרון, שכונה בפאתי נתניה, אין דרך קלה להגיע למרכז העיר בסופי השבוע. מלבד התחבורה הציבורית שאינה פעילה בשבת, אף חברת מוניות שירות לא מפעילה קו במסלול זה. חברת "מוניות שי", שבעליה שומר מסורת, אינה נוסעת בקו בשבתות למרות האישור שיש לה, וגם אינה מאפשרת לחברות אחרות לעשות שימוש במסלול הקו.
מאחר שחברת מוניות שאינה מורשית אינה יכולה לפעול ולגבות תשלום בקו האמור, יצא מיכה פדרינג, המתמודד למועצת עיריית נתניה, ביוזמה מקורית. הוא שכר את שירותי חברת ההיסעים "בלדר מוניות" כדי שתסיע על בסיס קבוע את בני הנוער בשני הכיוונים. בני הנוער משלמים עשרה שקלים, אבל לא לנהגי המוניות עצמם, אלא לבעלי עסקים שנקבעו בשכונה עצמה. תמורת התשלום הם מקבלים מהם שוברי נסיעה, ועל הדרך הופכים מקומות אלה לאבן שואבת לבני נוער שגם מפרנסים אותם (בקניית גלידה וכדומה, מוצרים עליהם הם מקבלים הנחות).
בימי שישי בלילה חברת המוניות ממלאת מוניות בזו אחר זו בנערים ונערות שמגישים לנהגים שוברים, ויוצאות לדרך. הנהגים מוסרים את השוברים לבעלי החברה, שפעם בחודש עוברים בשלוש נקודות המכירה וגובים את הפדיון.
- איך אתה מתייחס לביקורת שעשויה להישמע ליוזמה שלך מצד בוחרים דתיים ומסורתיים?
מיכה פדרינג: "פשוט לא מתייחס. לנגד עיני עומדת טובת בני הנוער שתקועים בשכונה, טובת ההורים שנאלצים להסיע ולהחזיר אותם וטובת התושבים שנפגעים מכך. חלק מבני הנוער שלא היה להם איך לנסוע למקומות הבילוי התקבצו במקומות מסוימים והקימו רעש שהפריע לשכנים. אצל מקצתם זה התבטא בתופעות של השחתת רכוש".
מ
משרד התחבורה נמסר כי בעיר נתניה פועלים קווי לילה וכן מוניות שירות. באשר להפעלת מוניות בשבתות באמצעות שוברים, נמסר כי לא ידוע להם על התופעה. דובר משרד התחבורה אמר כי מדובר בפעילות שאינה חוקית, אך לא פירט את הסעיף בחוק האוסר תשלום עקיף באמצעות שוברים.