News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 495,264  סלולר - 928,092
   |   15:07:40
דלג
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר
עו"ד צבי שוב, עו"ד ספיר זילבר
נכון לעכשיו המגיפה אינה מהווה "כוח עליון" המאפשר לבטל עסקות ולדחות מסירת נכסים    במקביל עולות שאלות מורכבות של מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה
איתמר לוין
איתמר לוין
מי אמר שאי-אפשר לחיות על המאדים? דומה שכבר כיום יש שם פוליטיקאים - הן מארה"ב והן מישראל - צוות שלם של פקידים, איגודים מקצועיים ואפילו כדורגלנים. זה לפחות הרושם שמצטייר בשבועות המטל...
מתים בטהרן [צילום: איברהים נורוזי, AP]
מיקי אהרונסון, ד"ר איימן מנצור  |  
רוסיה ממשיכה להעמיק את חדירתה    סין עשויה לצאת מן המגיפה בעלת מעמד איתן יותר מאי פעם    סעודיה נכנסה למלחמת מחירים בנפט וממשיכה להיות שקועה בתימן    אירן אינה מפסיקה לרגע את פעולותיה...
הפגנה מול הכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אבישי לוין
רק שינוי השיטה יציל אותנו מטעויות כמו כל אלו שנעשות היום. רק אם ניפרד מן המאה ועשרים, נשלח אותם מעל פנינו ונאמץ שיטה אחרת לניהול המדינה, נוכל להתגבר על שלל האתגרים של החיים במזרח ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
גרסטל. בוררת [צילום: פלאש 90]
בוררת ומגשרת
הילה גרסטל. ילידת 13.6.1955, ישראל. נשואה לראובן ולהם שני ילדים.

ב-1973 סיימה את לימודיה התיכוניים בתיכון עירוני בהרצליה. בשנים 1975-1973 שירתה בצה
איתן ששינסקי [צילום: פלאש 90]
כלכלן
איתן ששינסקי (נולד: 29 ביוני 1937), כלכלן ואיש אקדמיה ישראלי.
תום שגב [צילום: AP]
סופר, עיתונאי
תום שגב (נולד: 1 במרץ 1945), עיתונאי, פובליציסט והיסטוריון ישראלי.
לכל הערכים במועדון+
הכובעים של ג'ונס [צילום: AP]
יומן תרבות (21)
מוזיאון העיצוב בחולון מתכבד בתערוכת הכובעים המיוחדת של המעצב האגדי סטיבן ג'ונס תסריט הסרט "דיאנה" רדוד ובו קלישאות לרוב; לא מעניין בעליל המיצב 'קִפסול' של אילנה סלמה אורתר במוזיאון ת"א הוא ארכיון חי המורכב ממיכלי זיכרון עתידיים הגונזים, 'מְקפסלים', עבודות על נייר שנוצרו לאורך השנים

>
>
▪  ▪  ▪
במוזיאון העיצוב בחולון בחר מעצב הכובעים האגדי, הבריטי, סטיבן ג'ונס, עשרים כובעים מיוחדים במינם מתקופות שונות בקריירה שלו, להציגם בתערוכה מיוחדת במינה. הכובעים חולקים תכונות פיסוליות עם המבנה בו הם מוצגים. המבנה האייקוני של רון ארד, בו גם התקיימה לאחרונה תערוכה משלו בשם "רוורס".

ג'ונס מתכתב עם המבנה העיצובי המיוחד בעזרת כובעיו, הבלתי שגרתיים, בעקרונות של פיסול, ארכיטקטורה, עיצוב ואמנות. לדבריו, הוא עוסק בחלק היפה של הגוף, בראש, ומתאים לו כובעים מדהימים.

ג'ונס, יליד 1957, מעצב כובעים מוביל וחשוב במאות ה-20 וה-21. אין כמעט אישיות בריטית חשובה שג'ונס לא שיתף פעולה עימה - כריסטיאן דיור, פול גוטייה, ג'ון גליאנו, מרק ג'ייקובס ובתי אופנה מפורסמים בעולם האופנה.

דבר ידוע הוא, כי אופנה ואמנות הולכים בד-בבד, לכן לכבוד הוא לנו, שאמן כמו סטיבן ג'ונס הגיע לישראל, לכבוד שבוע האופנה שהתקיים במוזיאון העיצוב בחולון, מוזיאון שקיבל מקום מכובד וחשוב בין מוזיאוני עיצוב חשובים בעולם.

הסרט "דיאנה" חוטא לאישיותה [צילום: AP]

סרט הקולנוע "דיאנה"

יש סרטים המיועדים לנשים בלבד. ואף כי הסרט מנסה לשחזר דרמה ביוגרפית של הנסיכה לאחר פירודה מבית המלוכה ומבעלה הנסיך צ'ארלס, זה סרט טרגי רומנטי על סף הקיטש, העוסק בשנתיים האחרונות של הנסיכה ובניסיון לשקם את חייה בעזרת אהבה חדשה - אהבתה למנתח הלב הפקיסטני.

את תפקיד הנסיכה מגלמת השחקנית האוסטרלית נעמי ווטס. את תפקיד המנתח ממוצא מוסלמי חאסנט חאן מגלם השחקן נאבין אנדרוז, דמות שטחית ולא מרתקת במיוחד. מעבר להיותו מכור לעבודתו הרפואית, שהיא מודגשת בסרט כהצלת חיי אדם, הוא חובב ג'אז, מעשן בשרשרת ואוכל אוכל-זבל.

הם שני עולמות שהקשר ביניהם אינו מתאפשר משום בחינה. הוא מוסלמי, היא נוצרייה; הוא רופא מופנם, היא נסיכה פופולרית; היא גרושה והוא רווק, נתון לדעת קרובי משפחתו המאוחדת והגדולה, בעיקר לקביעותיה של אמו; היא מבודדת חסרת משפחה, ובלתי מקובלת במשפחת המלוכה בשל התנהגותה האישית והציבורית.

המאהב המוסלמי האחר שלה, אשר נהרג יחד עמה בתאונת הדרכים המפורסמת, הוא דודי אלפאייד, המוקרן בסרט על היאכטה שלו, ללא שום הדגש על אישיותו או חלקו בחייה המורכבים של דיאנה.

קשה לזהות במשחקה של נעמי ווטס את אופייה הביישני, הצנוע והפשוט של מלכת הלבבות, הנסיכה פשוטת ההליכות, שלא הסתדרה עם גינוני המלוכה והטקסים השמרניים שבארמון בקינגהאם, וכל רצונה היה לפעול למען הנזקקים והחלשים בחברה, באנגליה וברחבי העולם כולו.

עוצמתה ועצמיותה של הנסיכה האמיתית, כוחה והשפעתה על ההמונים אינם מודגשים בסרט. הדמות על המסך נראית לנו שטחית, עסוקה יומם וליל ברומן הפרטי שלה, החשאי והאובססיבי לרופא. ואילו הוא מגלם דמות אגוצנטרית העסוקה בייעודו כרופא מצליח, שאינו מוכן להכיל בתוכו את אהובתו האישית, מפאת החשש לאיבוד פרטיותו ולחשיפתו בפני העולם כולו בגלל כישוריה ופרסומה של דיאנה.

בית-המלוכה אינו מודגש בסרט, גם לא אהבתה הגדולה של הנסיכה לילדיה. מסופר כי דיאנה חיה בגפה בארמון אחר, וכמעט אינה נזקקת לשירותים המלכותיים. היא מתנהגת כאדם רגיל, מן השורה, רצה בפארק, אוכלת טוסט ושעועית אפויה עליו, ואף לבושה בפשטות, למרות שנחשבה בחייה לאייקון אופנתי זוהר, והייתה לבושה כשחקנית קולנוע זוהרת ויפה.

את התסריט כתב סטיבן ג'פריס, תסריט רדוד, שבו קלישאות לרוב, ולא מעניין בעליל. הוא כנראה מכשיל את הסרט כולו. ביום הסרט נעשה על-ידי הבמאי הגרמני אוליבר הירש בייגל, שביים גם את הסרט "הנפילה", על חיי היטלר.

ולבסוף לא למדנו דבר חדש על הנסיכה האגדית אבל רציתי לראותה על המרקע בשל דבר אחד: זכיתי לראות את דיאנה מקרוב, בביאנאלה ה-50 בוונציה, כשבאה לפתוח את הביתן האנגלי. היא נראתה יפה ועדינה, אישה בעלת אישיות מיוחדת, דעתנית למרות שבריריותה ודקיקותה. היא חייכה בביישנות ורק אמרה בפשטות כובשת: "הלו".

אילנה סלמה אורתר: 'קִפּסול'
במוזיאון תל אביב לאמנות; גלריה ג'ינה וגבריאל כאתרי, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר; פתיחה: יום חמישי, 17.10, בשעה 20:00

אילנה סלמה אורתר - אמנית רב-תחומית - נעה בין תל אביב, ברלין, לונדון ומרסיי, בהן יוצרת היא פרויקטים אמנותיים-אורבניים, site specific, העוסקים בדיאלקטיקה שבין המושגים עקירה, פליטות והגירה במרחב הפרטי ובמרחב הציבורי, לבין המושג 'מחנה'. כל פרויקט הוא יצירה בשלבים הבאה לבטא מצבים שבהם המורשת של היחיד או של הקולקטיב נדחקה ואף נמחקה; מצבי חרום ארכיטקטוניים, חברתיים ופוליטיים שבהם המושגים זיכרון וזהות מועלים כסימני שאלה. על-ידי שיחזור של שברי זיכרון, שכתובם, עיבודם והעלאתם היא חושפת עקבות ומבקשת להעלות אותם לתודעה.

המיצב 'קִפסול' הוא ארכיון חי המורכב ממיכלי זיכרון עתידיים הגונזים, 'מְקפסלים', עבודות על נייר שנוצרו לאורך השנים. הרישומים, 'עקבות על נייר', הם מעין דפי מעבדה העוברים תהליכים של היעלמות, הסתרה או מחיקה. הם חושפים קטעים גיאומטריים הנראים לעתים כחלקי מבנים, שלדי בניינים, חלקי גשרים, מפת-שטח, תצלום ממבט הציפור או מוצר ארכיאולוגי, ולעתים הם כמגילות קלף מחוק שעליהן חריטות ושריטות המפוררות את הנייר והדימוי. בתוך מיכלי הזיכרון, מיכלי זכוכית שקופה, שהם בעלי מימדים משתנים והנוצרים אחד-אחד על-ידי ניפוח זכוכית, האמנית יוצרת תהליך ההופך בנייר ומעבד אותו כחומר עבודה.

דוגמה לשתי עבודות הן קפסולות זכוכית המכילות כל אחת לחוד (1) הגדלה משמעותית של טביעת האצבע של האמנית כדימוי המייצג: מעברי גבולות, זהות, חתימה ביומטרית, חדירה לפרט, שליטה; (2) תעודת הלידה של האמנית ילידת אלכסנדריה הכתובה ערבית.

אירית הדר, אוצרת התערוכה, כותבת כי "יצירתה ה'אוטוביוגרפית' של אילנה סלמה אורתר מעוגנת בחוויות מכוננות של עקירה, פליטוּת ונוודוּת, ועימן התובנה שזהות היא תהליך מתמשך ובלתי פוסק, המזין את עצמו במהלכים של צבירה ובחירה. משקעי עבר אלה הצמיחו בסלמה אורתר רגישות למצבים של התערבות כוחנית בחייהם של אנשים ושל השעיית חוק (בכסות של 'מצב חירום') המכשירה הדרה חברתית ועקירה פיזית ופוליטית.

"...מיצב הרישומים קִפסול, שבו פרטים רבים מפעולות ומיצבים קודמים, הוא מעין קפסולה המחזיקה תמצית ממכלול יצירתה של סלמה אורתר. אומנם המיצב ממוקם בתוך מוסד המוזיאון, בקובייה הלבנה של הגלריה, כשהוא מבודד ומנותק מאתרי החירום ומהטראומה האישית שהתניעו אותו - אולם בתוך כך הוא סופח אליו מאיכויותיו של המוזיאון כאתר של התבוננות ופתיחוּת ליסוד הפואטי החמקמק; כמקום שאמנם מנתק את הפרויקטים (נוכחיים וקודמים) מן הרצף ההיסטורי, אך זאת כדי למסגר ולהמשיג את התשוקות והחוויות הטראומטיות ולדבר מתוכן על המתח המובנה בין מצב החירום לבין העשייה האמנותית".

התערוכה במוזיאון אוצרת בתוכה גם קליפ המייצג את המיצב "תעודת מעבר" על מחנה היהודים במרסיי. המיצב הנ"ל המוצג בימים אלו במרסיי נעשה בהזמנת "סדנאות אירופה - הים התיכון" AEM במסגרת אירועי "מרסיי: בירת התרבות האירופית לשנת 2013". ראשיתו בפרויקט קודם של אילנה סלמה אורתר במרסיי, שעסק במחנה ארנאס "מחנה היהודים" והוצג לראשונה במוזיאון לאמנות עכשווית בעיר במסגרת העונה הישראלית בצרפת "ישראל בראי האמנים" 1998-99. ב-2005 הוצג שלב נוסף של המיצב במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, ונלווה לו הספר מחנה היהודים (בהוצאת הקיבוץ המאוחד, קו אדום אמנות). ב-2006 זכתה האמנית בפרס שרת המדע התרבות והספורט לאמנות ועיצוב. מחקר רפלקסיבי על כל הפרויקטים לאמנות של סלמה אורתר תחת הנושא של "סיוויק פרפורמנס ארט ואדריכלות חירום", היה נושא הדוקטורט אשר הוענק לה באוניברסיטת רוהמפטון שבלונדון בשנת 2008.

עבודותיה של סלמה אורתר נמצאות באוספים רבים, פרטיים וציבוריים, בארץ וברחבי העולם, ביניהם מוזיאון מטרופוליטן ניו-יורק, מוזיאון גוגנהיים ניו-יורק, מוזיאון ברוקלין ניו-יורק, מוזיאון פילדלפיה, מוזיאון סטדליק אמסטרדם, מוזיאון ישראל ומוזיאון תל אביב.

תאריך:  20/10/2013   |   עודכן:  20/10/2013
לאה טרן
מועדון הבלוגרים עוקבים: 13 לקבלת רשימות לאה טרן לדוא"ל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
רשימות קודמות
השינה היא תהליך חיוני לבריאות הגוף והנפש ויתרונותיה הם לא בכדי. השינה הינה צורך עליון העוזר לנו בתפקוד פרודוקטיבי יעיל בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו. תפקודנו היומי הינו פועל יוצא באם ישנו מספיק שעות בלילה.
20/10/2013  |  איילת נדיב  |   כתבות
את הנאום המכונן והמפורט ביותר שלו בחר שר התחבורה ישראל כ"ץ לשאת דווקא במסגרת כינוס יום התחבורה הציבורית שקיימה (יום ה', 17.10.13) עמותת תחבורה היום ומחר. כ"ץ, שבמהלך כהונתו נראה כי התעניין יותר בתשתיות הרכבות, בנמלים ובכבישים, עשה סיבוב פרסה והתייחס גם לנושאים שעליהם הוא ממעט לדבר – ליבת הפעילות של התחבורה הציבורית. "אני שר הרכבות, ושר הנת"צים ושר האוטובוסים ושר המוניות ושאר הדברים", הבהיר, "כי מי שלא עשה בזה – לא עשה בזה".
20/10/2013  |  עידן יוסף  |   כתבות
דאגה רבה ואף חשש כבד אחזו בלקוחות ממשרדו של עו"ד יוסי כהן, בעקבות החשיפה ב-News1 לפיה הוא הקליט שיחות שקיים עם לקוחותיו. כמה מהם, שנדהמו מהגילויים, פנו אל הח"מ וביקשו לקבל מידע נוסף בטרם יפעלו נגדו.
19/10/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
"אין מקום לקבוע כי קיומה של תת-התמחות שוללת את האפשרות להיזקק לחוות דעת של מי שאינו עוסק באותה תת-התמחות" - ד"ר גבריאל קלינג, בית המשפט המחוזי בתל אביב.
18/10/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   כתבות
פעמים רבות אנו נשאלים האם העובד זכאי בכל מקרה של עזיבת עבודה לכספי הפיצויים שהופקדו לתוכניות הפנסיוניות שלו במהלך עבודתו. בשבועות האחרונים התפרסמו שני פסקי דין מעניינים, שלהם השלכות חשובות הנוגעות לשאלה זו. מאחורי שני פסקי הדין עומד מוטיב מרכזי משותף - בעת סיום העבודה המעסיק משך את כספי הפיצויים שהופקדו לתוכנית הפנסיונית של העובד.
18/10/2013  |  מולי הורוביץ  |   כתבות
סיפורים חמים(72 שעות)
יואב יצחק
התוכנית של נתניהו-וגנץ: ידווחו לנשיא - הצלחנו להקים ממשלה
עו"ד יוסי דר
בג"ץ חייב את מעמדו לשי ניצן
היום לפני
[צילום: AP]
שיר היובל [1974]
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עורך-דין אביב טסה על תמ"א 38
כתיבת המומחים
עדות מהחזית: יוסי חננאל חוזר לקרב ששינה את חייו
יום הולדת
לוי ירון 11/4
קלוגמן יעל 12/4
אלבז שלמה 12/4
מלצר חנן 12/4
אביטל חן 12/4
אבסדזה נינו 12/4
חותה איילת 12/4
חברי מערכת News1 (דוא''ל)
   ארד מירבעיתונאית
   גדות יפעתעיתונאית
   דנון יצחקעיתונאי
   וולף איציקעיתונאי
   יוסף עידןעורך חדשות
   יצחק יואבמו"ל ועורך ראשי
   יצחק-אוגנוב גליתעיתונאית
   לוין איתמרעורך משפטי
   מגנזי שרוןעיתונאית
   פישביין איילתעיתונאית
   רויכמן ינוןעיתונאי
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il