|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

על דמותו של חלוץ למופת

תרומתו של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ושר העבודה והרווחה המנוח ישראל כ"ץ לחברה הישראלית מוארת בספר הביוגרפי "החלוץ החברתי" דרך עיניו של אריה אבנרי, כותב רב-ניסיון, חד-עין ובקי בחומרים שקיבץ בשקדנות להכרת גיבורו, דורו ותקופתו-תקופתנו על איש שהפך חלום למציאות ועשה זאת בדרכו המיוחדת
21/02/2014  |   עמוס אריכא   |   כתבות   |   תגובות
ד"ר ישראל כ"ץ. היה אדם בעל תבונה מושחזת [צילום: יעקב סער/לע"מ]

ביוגרפיה טובה מהי
לדעת פרופ' זאב שטרנהל ביוגרפיה כתובה היטב היא זו שפורשת באמצעות האישיות המרכזית את יריעת התקופה בה חי ופעל האיש.
וכך כתב שטרנהל: "צריך לעמוד על הזרמים האינטלקטואלים השולטים בה ועל מהות הכוחות החברתיים המעצבים אותה. במלים אחרות: כאן צריך להסביר את היחס הדיאלקטי בין האישיות לזמנה" [הארץ - ספרים 2005].

החלוץ החברתי
אריה אבנרי
ספר על ד"ר ישראל כ"ץ - מוביל מהפכת הרווחה בישראל * חובה לכל מי שבעיותיה החברתיות של המדינה קרובות לליבו ולכל מי שמבקש ללמד את ההיסטוריה של החברה הישראלית ללא כחל ושרק
לרשימה המלאה

בימים אלה הופיע ספרו החדש של אריה אבנרי "החלוץ החברתי", ביוגרפיה מסקרנת שהוצאה לאור ב"ספריית מעריב", בעריכתו של דני דור. הספר מתמקד בפרשת חייו של השר המנוח ד"ר ישראל כ"ץ (2010-1927). אלה הם חיי אדם שהתמודד כילד גלמוד במערכה מרגשת, לגדל את עצמו בתקופה הסוערת ביותר בתולדות העם היהודי ולהגיע למעלת שר נחשב בממשלת ישראל שבראשה עמד מנחם בגין.

תרומתו של ישראל כ"ץ לחברה הישראלית מוארת הפעם דרך עיניו של כותב רב-ניסיון, חד-עין ובקי בחומרים שקיבץ בשקדנות להכרת גיבורו, דורו ותקופתו-תקופתנו. הסיפור מרתק. הדמות של גיבור נפתולי-חיים אלה משכנעת, כי מדובר באיש יוצא-דופן בעל יכולת הישרדות, תבונה ורגישות למצוקות החיים. יכולותיו הן שקידמו אותו לפסגות של חלוץ חברתי מזן משובח. ככזה ייזכר ד"ר ישראל כ"ץ בדפי הזיכרון הקולקטיבי שלנו.

לביוגרפיות יש חוג קוראים נרחב גם אצלנו. כמה וכמה סופרים ועיתונאים התנסו ואף הוכיחו יכולתם בכתיבת תולדותיהם ופועלם של אישים שונים הבולטים במארג חיינו, רובם בזירה הפוליטית. גם הכותבים הבולטים שבהם דנים מעת לעת לא רק בטיבה של ביוגרפיה כלשהי אלא גם במערכת היחסים הנוצרת בין הכותב לבין גיבור פרשת-חיים, בין אם עודו בחיים, בין אם הלך לעולמו. לעתים, נכתבת פרשה כזו על דמות המעוררת תיעוב מתחילה, וגם כותב אותה פרשה צריך להתמודד עם יחסו האישי לאותה דמות. לעתים הדמות מעוררת אפילו יותר מאהדה מצד הכותב, וזה חייב לשמור על איזון בין חיבתו לבין ליטוש מיותר של זוויות, עניין שגורע.

לדעת פרופ' זאב שטרנהל ביוגרפיה כתובה היטב היא זו שפורשת באמצעות האישיות המרכזית את יריעת התקופה בה חי ופעל האיש. וכך כתב שטרנהל: "צריך לעמוד על הזרמים האינטלקטואלים השולטים בה ועל מהות הכוחות החברתיים המעצבים אותה. במלים אחרות: כאן צריך להסביר את היחס הדיאלקטי בין האישיות לזמנה" (הארץ - ספרים 2005).

גם דעתה של פרופ' אניטה שפירא תורמת נופך לדיון הזה. מכבר עשתה לעצמה שם ככותבת ביוגרפיות להשתבח בהן. על כך יעידו ספריה "ברל" (על ברל כצנלסון), וספרה החשוב על יגאל אלון. וזו הייתה הערתה לגבי נקודת האיזון ברקמת יחסים כה-מורכבת שבין כותב ביוגרפיה לבין מושאו: "ביוגרפיה נדרשת למצוא שיווי משקל בין אמפתיה לביקורת: בלי אמפתיה יש חשש לביוגרפיה מרושעת וצינית שעושה עוול למושא שלה. בלי ביקורת היא תגלוש להגיוגרפיה, שיר הלל בלתי אמין הגורם לניכורו של הקורא" (הארץ - מדור ספרים).

אריה אבנרי ככותב ביוגרפיות

אין ספק כי מי שהתנסה בכתיבת ביוגרפיות חייב להיות ער לאיזונים הנתבעים ממנו, בנוסף למחקר אמין ויסודי של כתיבת ספרו. אריה אבנרי, רב-כתיבה משלהי שנות החמישים של המאה הקודמת, פרסם עד היום ספרים רבים, מהם הגובלים בספרות, מהם סאטירות שנונות, אחרים מתמקדים בנושאים הפורצים משולי גלימתה של ההיסטוריה לטוב ולרע, ונמצאים ברומו של עולם. אני נמנה עם קוראיו הנאמנים של אבנרי כחמישים שנה. מצאתי עצמי לא פעם מקורב לנושא מנושאיו. למדתי להכירו ככותב שבמחוזותיו הוכיח מכבר שליטה בנושאים שברר לעצמו.

כבורר קפדן בבואו לקבוע את נושאיו התגלה אבנרי כמסנן בעל צפיפות גבוהה במוכנותו לכתוב ביוגרפיות. זהירותו מבחינה זו מסבירה את העובדה שבמרוצת שנים כה-רבות של כתיבה מקיפה כתב רק ביוגרפיות אחדות, כגון, "ספיר" על שר האוצר המיתולוגי פנחס ספיר, "רצח אופי" על יעקב לוינסון שכמעט והיה שר אוצר, "דוד לוי" על דוד לוי שהדעות עליו חלוקות עד היום, ו"הגביר" שחשף עלילותיו של אברהם שפירא מאגודת ישראל שבחש בכל קדרה וכונה על-ידי אנשי תקשורת, "המנכ"ל של המדינה".

אריה אבנרי עשה כמיטבו לאזן בין גיבורי הביוגרפיות שלו לבין תחושותיו האישיות. אין זה מעשה קל להשיג שיווי משקל מושלם. בשני הקצוות, בין אהדה כמו לדמותו הטרגית של יעקב לוינסון מנכ"ל בנק הפועלים שנאלץ לפרוש מתפקידו ושם קץ לחייו והוא בן חמישים ושלוש, לבין ההסתייגות שחש כאדם מול העסקן הבחשן של אגודת ישראל, שפירא. הקושי של אבנרי נובע לעתים מעצם היותו מעורב גם כחוקר בהתבוננות מקרוב במושאי כתיבתו. הוא ראה אותם בשיאם, בכאבם, לעתים במפלתם. גם כך וגם כך חשף עצמו אבנרי כסופר רגיש עד דקויות, למרות שהוא מצויד במלתעות מסוכנות של רוטווילר.

רגישות, ידיעה ויכולת להרכיב פסיפס

את רגישותו הוכיח אבנרי בספרו על יעקב לוינסון. הוא תיאר את עלייתו כמטאור שכבר דובר בו בשיאו כמועמד אידיאלי לתפקיד שר האוצר ונקרא לדגל. לוינסון, יליד תל אביב, נחשב מבואו לעולם כבן אצולה של מפא"י. אביו, גרשון, היה גזבר ההסתדרות. לוינסון, שבגיל צעיר יחסית כבר התמנה למנכ"ל בנק הפועלים, הפתיע ביכולותיו לאורך תחנותיו השונות. במרוצת שנות השבעים, עד סמוך למותו (1984), התבקש לכהן כשר אוצר ופעם אחר פעם דחה את הבקשות שהופנו אליו. סמוך למועד בו התאבד, נקלע למצוקה נפשית קשה בגין טעויותיו המקצועיות בהן טבע. את האיש המורכב הזה שרצה לשרת מעל ומעבר את שולחיו, כך כתבתי לפני שנים רבות, עיצב אבנרי כדמות מטרגדיה יוונית עתיקה. הוא בנה את הביוגרפיה הזו "רצח אופי" כאמן פסיפס ספרותי היורד לנבכי נשמת גיבורו.

לעומת זאת בספרו "הגביר" אכן נחשף אבנרי גם כנשכן שאיננו מרפה. בספר זה חשף את דרכו לעושר ולמעמד העל של ר' שפירא שבשיאו עמד בראש "אגודת ישראל", וכיהן כיו"ר ועדת הכספים בכנסת, עמדת-כוח כמעט אימתנית בפוליטיקה של אז. שפירא ניסה בכל האמצעים, מחנופה ועד לאיומים על אבנרי, למנוע את פרסום הספר והפצתו. משהסתבר לשפירא כי אבנרי נחרץ בדעתו המתבססת על עובדות מוצקות, פנה לערכאות בטענה כי שמו הטוב עלול להיפגע. לאחר הליך משפטי התברר כי אבנרי, שטען בשם זכות הציבור לדעת, מצא עצמו בעמדת נחותה כשבית המשפט המחוזי הוציא צו האוסר על מכירת הספר והפצתו, אלא אם יימסר קודם לעיונו של שפירא. אבנרי ערער על החלטה זו של בית המשפט המחוזי. הערעור נבחן בהרכב של שלושה שופטים עליונים, כשהבכיר ביניהם היה השופט אהרן ברק. הערעור של אבנרי התקבל ושופטי העליון קבעו מימוש עיקרון דרמטי ועקרוני המאשר כי חופש הביטוי גובר על זכות האדם לשם טוב.

מצאתי לנכון להקנות לקורא משהו מאופיו הנחוש של הסופר והעיתונאי החוקר, שאינו מהסס ביציקת תבנית של חיי אדם כפי שהוא רואה אותם לאור העובדות שלמד. זהו יסוד מיסודות כתיבת ביוגרפיות שאיש לא יכפור בו ובחשיבותו; זכות היוצר וחובתו היא להיות נאמן קודם לכל לעובדות.

ואלה תולדות איזידור

אחרי 6 שנים+
אחד המאושרים שזכה בתעודת העולה ברשות לארץ ישראל היה ישראל כ"ץ, אז בן אחת-עשרה, הודות לשליטתו בעברית. אך הוא נאלץ להיפרד מהוריו ומאחותו בתקווה כי לא ירחק יום ויחברו שנית למשפחה בארץ. זו תקווה שהתגשמה רק לאחר המתנה של כמעט יותר משש שנים, בהן התרחשה השואה

גם בספרו החדש של אבנרי "החלוץ החברתי" הוא טווה היטב את סיפורו האישי של הילד ישראל (איזידור) כ"ץ ושוזר אותו בתולדות תקומתה והתפתחותה של מדינת ישראל העצמאית. בדרך זו היטיב אבנרי לענות על אותו יסוד נדרש שאין לפרש אדם בניתוקו מהמתרחש בדורו. אבנרי הפך את הרקמה הזו ליריעה שלמה המשחזרת את האיש, פועלו והחברה בתוכה צמח ועבורה הציב את הישגיו ואלה היו רבים.

ישראל כ"ץ נולד בשנת 1927 בוינה שבאוסטריה. בתחילת שנות השלושים החל הכרסום הנאצי בעצמאותה של אוסטריה. הניסיון הראשון של הנאצים להשתלט על אוסטריה נעשה בשנת 1934, כשישראל כ"ץ היה בן שבע. הנאצים האוסטרים בגיבויו של היטלר הצליחו לחסל בלשכתו את הקנצלר הפאשיסטי האוסטרי אנגלברט דולפוס שהיה חסידו המובהק של מוסוליני, אך גם אוסטרי גאה שהתנגד לאיחוד. אבל תהליך האיחוד הכפוי הושלם כעבור ארבע שנים ב-1938, ובדפי ההיסטוריה סיפוח זה נודע כ"אנשלוס".

כבר לפני בוא ה"אנשלוס" היה ברור כי הכתובת לגבי גורל יהודי אוסטריה בוערת. מצוקתם התגברה עד להתעללות משפילה ברחובות ואיומים בוטים לפגוע בהם וברכושם. רבים ביקשו למצוא דרך להימלט ולא מעטים קיוו להגיע לארץ-ישראל. אלא שבאותה תקופה כבר הצרו אדוני המנדט הבריטי את קליטת היהודים בארץ-ישראל עוד יותר. "הספר הלבן" שחלקו הראשון התפרסם ב-1922 על-ידי שר המושבות הבריטי וינסטון צ'רצ'יל, היה בגדר נסיגה הרת-גורל מבחינת יהודי אירופה, ואז התחילה הכניעה המבישה לפרעות הערבים בארץ-ישראל. ניתן לומר בוודאות כי הכניעה הבריטית מנעה הצלת רבים מהשמדה בשואה.

בשני החלקים האחרים של תיקון קובץ התקנות, האחד משנת 1930 של שר המושבות דאז לורד פאספילד, שם ללעג את מהות המנדט של חבר הלאומים. ואילו הספר הלבן השלישי, הנקרא "הספר השחור", שנכתב על-ידי מלקולם מקדונלד ב-39', שר המושבות דאז, קרא למעשה להקמת מדינה דו-לאומית, צמצם את מספר הרשיונות להגירת יהודים והתנה את העילה של נוספים מעל לאותה מכסה, בהסכמת הערבים. ההטיה לטובת הערבים הייתה כה חדה ופוגעת בשעה הרת-גורל, עד שלמעשה התבררה הכוונה למסור את הארץ והישוב העברי לשליטתם.

באותם ימים נעשו פעולות רחבות להצלת ילדים מאוסטריה, רובם לבריטניה וחלקם לארץ. בוינה עמדו לחלק כחמישים סרטיפיקטים לילדים. אחד המאושרים שזכה בתעודת העולה ברשות לארץ ישראל היה ישראל כ"ץ, אז בן אחת-עשרה, הודות לשליטתו בעברית. אך הוא נאלץ להיפרד מהוריו ומאחותו בתקווה כי לא ירחק יום ויחברו שנית למשפחה בארץ. זו תקווה שהתגשמה רק לאחר המתנה של כמעט יותר משש שנים, בהן התרחשה השואה. הוריו ואחותו אכן הגיעו לארץ כעבור שנתיים, אך לאחר דרמה וטרגדיה בנמל חיפה הבריטים שלחו אותם להסגר במחנה מעצר באי מאוריציוס. רק בשנת ארבעים וחמש הם זכו להשתחרר ממחנה המעצר המרוחק, לעלות לארץ ולחבק את בנם, אז נער בן שמונה-עשרה, והוא כבר גבר צעיר ברשות עצמו.

יכולת להישרד, להתפתח ולתרום לחברה
אורי אבנרי. ביקר את כ"ץ [צילום: פלאש 90]

יכולת הישרדותו של הילד/נער הבודד ישראל כ"ץ היא סיפור העומד בפני עצמו, שכן למרות קרובי משפחה המפנים כלפיו יחס צונן, כמעט מתעלם מקיומו ומבדידותו, הוא לא מאבד את אחת מסגולותיו ליצור קשרים עם מוריו ומחנכיו, עם חבריו וידידיו. איזידור, שמעתה ייקרא ישראל, עושה דרכו בעולמנו בצניעות מרשימה כמי שמנסה להגשים את בקשתו של אביו בעת פרידתם שיזכור תמיד מהיכן בא. הוא זוכר ונחשף כתלמיד מבריק, בעל קליטה נדירה ועיבוד חכם של נתונים שהמציאות יוצרת סביבו.

ישראל הנער נקלט היטב בכפר הנוער "אהבה" בקריית ביאליק באזור המפרץ היפהפה של אז, מפרץ חיפה, היכן שציר הלימודים ממוקד בחקלאות. כפי שלאורך מסילתו הוא נפגש בנשים וגברים המסורים בכל מאודם לטיפול וטיפוח בילדים הבודדים, כך גם עולה בידי אבנרי לעתים במשפטים בודדים לשרטט בקווים מדויקים דמויות-משנה. לעתים מדובר בדמות החולפת כלעומת שבאה, לעתים באחת מאותן המטביעות חותם בישראל כ"ץ המתבגר כאדם המצמיח את עצמו, והוא מקסים ושובה-לב בבניית עצמו רובד על-גבי רובד.

אני מוצא בסיפור חיים זה של ישראל כ"ץ עלילת חיים שראויה לבוא לידיעת בני נוער רבים כאן והיום; בני נוער לא מעטים הגדלים בתוך אווירת מצוקה, שצריכים למצוא את הדרך הנכונה, נערה ונער בדרכם, לקבוע לעצמם יעד שלכאורה נראה בלתי מושג בתנאים כאלה. אבל הוא ניתן להשגה. היעד הזה איננו סתם חלום. פרשיית חייו של כ"ץ הנפרשת לעינינו בביוגרפיה זו מלמדת על-כך. תחנות חייו מאפשרות לאבנרי לזהות בהן את היקף תבונתו המושחזת של כ"ץ שבאה לביטוי מרשים בדרך בה בנה את עצמו תוך הבנה כי צבירת ידע הוא כוח עצום. זהו באמת אדם שצמח מתפקיד לתפקיד תוך טיפוח מרחיב של השכלתו והרחבה מתמדת של קשרים חברתיים.

לא תמיד התקבל כ"ץ בחיוכי אהדה, לא תמיד זכה בטפיחת כתף מעודדת. לעתים נתקל גם בביקורת כזו שהשמיע נגדו אורי אבנרי על שבמלחמת העצמאות לא נמנה עם הלוחמים. אמת. אריה אבנרי אינו מלטש את הפינה הזאת ומציג אותה כפי שהיתה. אורי הלוחם משדות פלשת טען שישראל כ"ץ לא לבש מדים כמותו. כנראה שהייתה זו אמירה לא מבוססת דיה, שכן על-פי העובדות ישראל כ"ץ התגייס במחצית מאי 48', ושירת בחיל המודיעין הודות לשליטתו בארבע שפות. אורי אבנרי ניסה לצבוע אותו בגוון ביקורתי על שלא היה חייל-לוחם. כן, הוא לא היה כזה. אבל רבים לא היו ושרתו בתפקידים שונים. מהר מאוד קלט כ"ץ כי מי שנמצא תחת זרקורים עלול להיווכח כי האור העז לעיתים מתגלה כלוהט עד כוויות. גם אפיזודה זו מצביעה על פן רגיש בחיי פוליטיקאי.

ההישגים המתקיימים מעבר לחיי אדם

ח"כ יצחק הרצוג:
"כ"ץ היה המהפכן האמיתי של שירותי הרווחה, והחלטותיו ויוזמותיו ניכרות עשרות שנים - עד עצם היום הזה"

אולם תחנות חייו של כ"ץ מעידות כי מדובר באדם שראה בשירות החברה את ייעודו. מדובר באיש צעיר שיכול היה לבחור לעצמו קריירות שונות ומגוונות, והעדיף על-פניהן קריירה שלכאורה איננה קריירה, שכן מדובר במתקן חברתי מתוך יוזמתו שלו, הנובעת מאהבת אדם. ישראל כ"ץ עשה דרך לימודים אקדמית שהעידה על כשרונותיו הרבים, אבל הוא תמיד קבע את בחירותיו ולא פעם הן נעשו בהתאם לצו לבו. לא סתם בין שיאי חייו נמצא תפקידו כמנכ"ל הביטוח הלאומי (1973-1968), ולאחר מכן כשר העבודה והרווחה שקידם בשקדנות תיקונים וחקיקות כשטובת האזרח לנגד עיניו (1981-1977).

בדרך לפסגות אלה הוכיח ישראל כ"ץ כי אכן מול עיניו נמצאת תמיד מצוקת החברה הישראלית. הוא הוכיח זאת בדרכו האלגנטית ומעוררת-כבוד כשוויתר על מקום שזכה בו לכנסת והעדיף להקים במקום הכיסא את מכון "ברוקדדייל" לחקר הזיקנה, ולעמוד בראשו שנים אחדות. הוא הוכיח זאת בדרך בה התמיד במאבקו למען הציבור. במאבק זה לא היסס להתעמת עם אישים שונים בזירה הפוליטית. אך גם רתם אישים שונים למערכותיו וטיפח איתם קשרים עמוקים. ידועה ומוכרת ידידותו העמוקה עם ראש ממשלתו מנחם בגין והערכה הדדית שנקשרה ביניהם. והיו עוד.

ח"כ יצחק הרצוג שכיהן אף הוא כשר הרווחה והשירותים החברתיים (2011-2007), כתב הקדמה לביוגרפיה הזאת בה הוא משבח את עשייתו המרשימה ורבת ההישגים של השר כ"ץ: "כ"ץ היה מקצוען. הוא הראשון, מאז קום המדינה, בקרב השרים שהופקדו על תחום הסעד והעבודה, אשר היה עובד סוציאלי שהבין את התחום ואת הגישה הטיפולית הנדרשת ואת עולם הרווחה כולו... כ"ץ היה המהפכן האמיתי של שירותי הרווחה, והחלטותיו ויוזמותיו ניכרות עשרות שנים - עד עצם היום הזה".

אין בכוונתי להתחרות בספרו זה של אריה אבנרי העשיר בתחנות חייו המסקרנות של ישראל כ"ץ. מניתי מעט שבמעט ממרחבי עשייתו של הילד הוינאי שעיצב את עולמו בארץ התהפוכות שלנו. עוצמת שרידותו מעוררת הערכה עמוקה ופורטת אצלי על אחד ממיתרי חולשותיי מכבר, להוקיר אנשים שהפכו חלום למציאות ועשו זאת בדרכם. מאז ומעולם רחשתי כלפי אלה כבוד מיוחד. דומני שגם אבנרי חש כך וגם ביטא יחס זה בעמודים בהם סיכם את פרק חייו האחרון והקשה של כ"ץ. זו ביוגרפיה מעוררת הערכה וראויה להימצא על מדף הביוגרפיות שנכתבו אצלנו על אישים בולטים בהיסטוריה שלנו.

תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על דמותו של חלוץ למופת
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
RRR
22/02/14 10:17
2
י.ש
22/02/14 10:42
 
בעל מידע
22/02/14 18:38
 
י.ש
23/02/14 10:26
 
איש תקשורת
5/03/14 05:49
3
הגיוגרפיה במיטבה
23/02/14 05:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הווילה היפהפייה שצמחה, לאחרונה, מן החורבות בפינת הרחובות נחלת בנימין ויהודה הלוי בתל אביב, מבהירה, כי לתל אביב, עיר בת מאה פלוס, יש רבדים סמויים שעתידים עוד להתגלות. במלחמה בין המגדלים החדישים והבתים של פעם, יש עוד כמה וכמה הפתעות, שיעניקו לנו טעם של פעם, עם נוסטלגיה ויופי.
20/02/2014  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
בשנתיים האחרונות, יותר ויותר שירותים מקוונים מציעים למשתמשים שלהם שירות אימות כפול או "אימות דו-שלבי" - זהו למעשה אמצעי הגנה או שכבת הגנה נוספת שתצריך מכם להזין קוד אימות חד-פעמי, בדרך כלל מאפליקציה או SMS, בנוסף לסיסמה הרגילה שלכם.
20/02/2014  |  גיל נוילנדר  |   כתבות
"אזמי ושז בטירוף" היא פנינה תיאטרלית קטנה, מרגשת ומצחיקה. זו הצגה שמעניקה לצופה חוויה מיוחדת, הצצה לעולם אחר, התעסקות במכלול של אירועים שמרכזם הוא מסע הזוי של גמלאית בודדה ואחייניתה בנפתולי החיים.
20/02/2014  |  חיים נוי  |   כתבות
שלא כרגיל הפעם שמענו אופרה עם סוף טוב, בלי רציחות ובלי שהגיבורה הראשית, הסופרנו, מתה בסוף או מישהו נרצח. אין הרבה אופרות עם סוף טוב כי רובן מבוססות על טרגדיות גדולות.
19/02/2014  |  ליאון אלי  |   כתבות
"דון פסקואלה" באופרה הישראלית הוא מעדן ענוג, קליל ומשובח מבית היוצר של מלחין האופרות האיטלקי הנודע גאטנו דוניצטי, שחיבר יותר מ-70 אופרות.
19/02/2014  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il