|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מדדי הצלחה של השף

הצלחתו של השף תבוא לידי ביטוי אם יצליח לשמור על "המשולש הקדוש" משביעות רצון הלקוח, עמידה בעלויות המזון ועמידה בתקציב כוח אדם השף צריך להיות יצירתי ובעל תכונות שיביאו אותו להצלחה על בסיס קבוע ולא נקודתי
20/07/2014  |     |   כתבות   |   תגובות
השף נושא באחריות רבה [צילום: יח"צ]

בשנים האחרונות הצלחתו של שף נמדדת בשלושה מדדים, שלהם אני קורא "המשולש הקדוש":

  • המדד הראשון: שביעות רצון של הלקוח מהרמה הגסטרונומית;
  • המדד השני: עמידה בעלות מזון (food cost) במהלך החודש;
  • המדד השלישי: ניהול נכון של תקציב כ"א במטבח.

המדד הראשון - שביעות רצון הלקוח

כיום כשאורחנו חשופים להרבה סגנונות בישול, לטעמים רבים, למדיות תקשורתיות שונות, מבקרים במגוון מסעדות, נופשים בהרבה בתי מלון בארץ ובעולם ותמיד משווים את המזון ומצפים לקבל תמורה הולמת על המחיר ששילמו, הצפייה והדרישה, גורמים לנו השפים להיות יצירתיים, להתחדש כל הזמן, כי מבחינה קולינרית להישאר במקום, זה ללכת אחורה.

התחרות בענף מאוד קשה וצפופה, לכן אנחנו צריכים להוביל את התחום ואל לנו להיות מובלים. אנחנו נבחנים על-ידי הלקוחות יום יום, ארוחה אחרי ארוחה ובכל מנה שנגיש (תמיד הלקוחות יזכרו את המנה שהוגשה עכשיו ולא את זו שהוגשה בעבר), בעקבות כך הרבה אנשים הופכים להיות "מבקרי מסעדות" וכל מנה מוצגת (לטוב ולרע) ברשתות החברתיות (פייסבוק, וואצאפ, אינסטגראם, טוויטר וכדומה).

אנו השפים צריכים לזכור, כי איכות המזון המוגשת ללקוח עוברת "מבחן" של כל לקוח. הרי תמיד שואלים בחתונה איך היה האוכל ורק אחר-כך שואלים איך האולם, איך הייתה המוזיקה או איך נראתה הכלה. גם האורחים שמגיעים לנפוש בבית מלון, שואלים את אותה שאלה.

במחקרים שנעשו, האוכל תופס מקום מאוד גבוה בשיקול של לקוח אם לבוא למלון או לא. בשנים האחרונות נכנסו מספר שיטות של סקרים הבוחנים את טיב האוכל על-ידי הלקוח.

השיטה הראשונה, נקראת דוח מרקט-טסט: דוח זה עובד בשיטה בה החברה הסוקרת מתקשרת למספר רב של לקוחות שהתארחו באותו חודש במלון ועל-ידי דירוג הלקוחות, בנושא שביעות רצון מהמזון ובשכלול של כל הנשאלים באותו חודש, המטבח מקבל ציון. ציון זה מדרג את השף כל חודש. וגם במדדים מסוימים משווה באיכות המוצר מול בתי מלון אחרים בחברה.

השיטה השנייה נקראת דוח תובנות: בשיטה זו אין טלפונים יזומים לאורחים, אורחים המסיימים את שהותם במלון, ממלאים טופס עם כתובת מייל, שאליו נשלח שאלון. הלקוחות מנקדים את שביעות הרצון מהמזון ועל-פי זה ובשכלול של כל השאלונים שמילאו באותה נקודת זמן, השף מקבל את הציון בזמן אמת. ידוע כי בדרך-כלל, מי שממלא את השאלונים הללו אלו אנשים שהיו מרוצים מאוד או שלא היו שביעי רצון ורוצים להביע את דעתם.

אין ספק ששתי השיטות הן לא מדעיות, היות שבסופו של דבר, אוכל זה דבר סובייקטיבי. אך למרות זאת, אין ספק כי כל שיטה בפני עצמה, נותנת לנו הרבה חומר למחשבה ומראה לנו, את עצמנו בעיניים של אדם אחר. אנו השפים צריכים לדעת לקחת את הדברים הטובים וכמובן לשפר את הליקויים.

המדד השני: ניהול נכון של תקציב מזון
מה שנקרא FOOD COST
▪ ▪ ▪

היום בתי מלון, מסעדות, שירותי קטרינג וכדומה, נמדדים בתקציב הוצאות, שנגזר מהכנסות של אותו מקום. על-פי זה השף אמור לתכנן את ההוצאות של המזון באותו חודש. בדרך-כלל נהוג, שעלות המזון תהווה 35% מכלל ההכנסות. השף אמור להיות מעודכן במספרים ברמה היום יומית על-מנת שיוכל לתכנן את המשך ההוצאות במהלך החודש.

מאוד קל לנו השפיים לשפר את רמת המזון על חשבון הגדלת ההוצאות וקניית מוצרים טובים ואיכותיים יותר. הגדולה של השף היא לשמור על רמת הוצאות שתוקצבה באותו החודש ובמקביל לשמור על רמת שביעות הרצון של הלקוח, מפני שאם המשוואה הזו לא תעבוד, הלקוח יצביע ברגליים. לנו השפים יש תמיד נטייה לשפר את רמת המוצר, אך אנו צריכים לזכור כי המטבח הוא מקום הפרנסה שלנו (גם כעצמאים וגם כשכירים) ואסור לנו לאבד את האיזון שבין ההוצאות להכנסות.

המדד השלישי - ניהול נכון של כ"א

תקציב עלות כ"א, אמור להיות בדומה למזון כ-35% הוצאות מכלל ההכנסות. תקציב כ"א כולל לא רק את הטבחים, אלא את כל הוצאות כ"א במסעדה, בקטרינג או באולם.

במלון אנחנו מדברים על כ"א הכולל את עובדי המטבח, שטיפת כלים, מלצרים, נותני שירות בניקיון האולמות ונותני שירות בנושא אחזקה, לכן אחריותו של השף מאוד גבוהה בנושא זה, מפני שהוא אחראי באופן ישיר על כ"א של המטבח ושל שוטפי הכלים, מחלקות עתירות בכוח אדם בדרך-כלל.

בסיכומו של דבר, השף נושא באחריות רבה הדורשת תשומת לב רבה לאיכות המוצר ולשביעות רצון גבוהה של הלקוח. הוא אף מתמודד עם האתגרים של עמידה ביעדי עלות המזון והתמודדות עם מגוון משתנים, כגון התייקרות מוצרים, תחרות עם מקומות המקבילים אלנו וכניסת "שחקנים חדשים לשוק" ולמרות כל אלו, השף צריך לשמור על יעדי התקציב במזון.

כמובן על השף לעמוד בתקציב כ"א, הן מבחינת משרות והן מבחינת שכר העובדים, כך שבסופו של כל חודש, תקציב כ"א יעמוד ביעדים שהוקצבו ויהיו בקורלציה לרמת ההכנסות באותו חודש.

הצלחתו של השף תבוא לידי ביטוי אם יצליח לשמור על "המשולש הקדוש" המורכב משביעות רצון הלקוח, עמידה בעלויות המזון ועמידה בתקציב כוח אדם. השף צריך להיות יצירתי ובעל תכונות שיביאו אותו להצלחה על בסיס קבוע ולא נקודתי.

הכותב הוא שף מלון רימונים גלי כנרת ומרצה במכללת רימונים טבריה
תאריך:  20/07/2014   |   עודכן:  20/07/2014
מאיר רוזנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרבה מאוד כותבים על החופש הגדול. איך להתמודד עם הילדים? איך לעזור להם להכניס מסגרת בחופש הגדול? להעסיק אותם, למנוע מריבות, לאן לנסוע ואיך לחסוך כספים. דבר אחד עוד לא ראיתי שכתבו וזה על ההורים. איך ההורים יכולים ליהנות מהעובדה שהילדים קמים מאוחר, ללא הכנת מערכת וכריכים בבוקר, ללא טלפונים מבית-הספר ובכלל ליהנות מעצם העובדה שקיץ והילדים בחופשה.
20/07/2014  |  נורית לוי  |   כתבות
"יש 10% מעורכי הדין שיודעים לחקור", אומרת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן. "יכול להיות שהשופט נכנס לנישה מסוימת, לא מאפשר שאלות, לא מאפשר גילוי. רוב עורכי הדין מתעקשים, חוזרים שוב ושוב - וזה בדרך כלל מעצבן את השופט, גם אם הוא לא יראה את זה. התוצאה בדרך כלל תהיה הפוכה. תעזבו את זה; תחזרו לזה במקום אחר. ואם לא - אז בסוף לבקש בנימוס שיירשם שטענתם ככה וככה".
20/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
עורכי הדין רונאל פישר ויוסי כהן בלטו בזכות הופעותיהם בתקשורת. במשך שנים הם הוצגו כמומחים בתחומם, כפרשנים בתחומים שונים וכמצליחנים שהתעשרו ממקצועם. למרות מעשיהם המפוקפקים, הם היו לאורחים מבוקשים באולפנים של ערוצי הטלוויזיה המובילים. במיוחד המסחריים - ערוץ 2, ערוץ 10. בזכות הפרסום שבו זכו, הם הצליחו להשיג לקוחות מפורסמים, דבר שהעצים עוד יותר את מעמדם.
19/07/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
"אני קונה ומוכר מגרשים כבר 20 שנה" - אומר יזם הנדל"ן מיכאל (מייקל) זלמנסון (43). הוא מוסיף ומדגיש: "אני קונה רק מגרשים פרטיים עם יעוד חקלאי, משביח אותם ומוכר ברווח. המטרה הסופית היא לשנות את יעודם לבנייה. ההליך הוא ארוך, וצריך להיות סבלני ולחכות שנים".
18/07/2014  |  אלעזר לוין  |   כתבות
האגו חזק יותר בימים הקרובים. קשה לשמור על שליטה עצמית, הרגשות עולים וצפים במהירות וגורמים לאנשים להיות יותר אובססיביים ותובעניים במערכות יחסים. קיימת נטייה להקצין מצבים בכדי להשיג מטרות. אלה ימים בהם כדור שלג קטן יכול להפוך בקלות למפולת שלגים. רצוי להיות זהירים בסגנון הדיבור, להיות ערים לתקשורת בכל סיטואציה, המילה המדוברת והכתובה יכולה להשפיע על השיח עם הרבה כוח ומעבר למה שהתכוונתם.
18/07/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il