|   15:07:40
  globes globes  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

יצרני המזון הקטינו אריזות - מה עם המחיר?

בחלק מהמוצרים המחיר זינק בעשרות אחוזים קמעונאי בכיר ל"גלובס": "הקטנת המוצר אינה פסולה כל עוד המחיר יורד באותו שיעור. הבעיה שאף אחד לא מספר על כך והצרכן עצמו לא שם לב. הוא חושב שהוא קונה במחיר זול יותר"
20/10/2014  |   globes globes   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

תגובות
קבוצת נטו מסרה בתגובה כי "ויליגר אכן מציעה מוצר חדש וזול יותר באריזה מוקטנת בהתאם למגמה העולמית והעדפות הצרכנים. הורדת מחיר הטונה לקמעונאי מגלמת את החלק היחסי של הטונה כחומר גלם כין כלל רכיבי ייצור המוצר הסופי כגון ייצור, האריזה, שכר העובדים, שינוע ועוד".

חברת פרוקטר אנד גמבל מסרה בתגובה כי "במהלך השנה החולפת שונו חלק מהאריזות של מוצרים אלה. כנדרש בחוק, השינוי בגודל האריזה תוקשר על גבי האריזה באופן ברור ובמשך מספר חודשים".

חברת יוניליוור מסרה בתגובה כי "אריזת הקרמבו הגדולה המונה 40 יחידות הוחלפה בשתי אריזות חדשות המונות 20 יחידות ו-32 יחידות, במטרה להרחיב את מגוון האריזות המשפחתיות לנוחיות הצרכנים. עצם השינוי במספר היחידות מצוין במובלט על גבי האריזות. אריזת דגני דליפקאן הוקטנה לפני כ-3.5 שנים במסגרת התאמתה למאפייני הצריכה בשוק. המשקל החדש צוין באופן ברור ובולט בחזית המוצר למשך תקופה של למעלה מחצי שנה. בכל מקרה, המחיר הסופי לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאים".

לדברי קמעונאי, "החברה השאירה את אותה צורת אריזה. אני מעריך שרק 5% עד 10% מהצרכנים שמו לב שהכמות באריזה קטנה יותר". אותו קמעונאי טוען כי האריזות השונות גורמות גם להטעיה בין רשתות השיווק: "צרכן שיום אחד נוסע לרמי לוי, יום אחר לשופרסל ויום אחר לויקטורי, רואה כל פעם את המחיר השונה בין הרשתות, אבל לא שם לב לשינוי בגודל האריזה - פעם אחת 600 מ"ל ופעם שנייה 500 מ"ל. הוא בטוח שההבדל בין הרשתות הוא רק במחיר. זה ממש דומה ולא שמים לב".

פרוקטר אנד גמבל ביצעה את אותו המהלך גם במותגים נוספים של החברה: פנטן ופיירי. כך, כמות השמפו והמרכך במותג פנטן צנחה ב-20% - מ-750 מ"ל ל-600 מ"ל. במקביל, בוצעה הורדת מחיר לקמעונאי בשיעור דומה. לדברי קמעונאי, "במותג פנטן שינו את הבקבוק ונוצר אצל הצרכן הרושם שמדובר באריזה חדשה. הוא לא יודע שהם הקטינו את הכמות".

בנוזל כלים פיירי הכמות הופחתה מ-750 מ"ל ל-650 מ"ל - הפחתה של 13.5%, והמחיר לקמעונאי ירד באותו שיעור. אולם מי שירכוש כיום את המותג פיירי באריזה מוקטנת, עשוי שלא לשים לב שהכמות הוקטנה. בחלק מהרשתות ניתן עדיין למצוא גם פיירי באריזה של 750 מ"ל, אולם לדברי קמעונאים מדובר במלאי שנותר.

לדברי קמעונאי, "בקבוק הפיירי החדש הוא בדיוק אותו הדבר במראה ובצורה. אתה לא יכול להרגיש בפער. כיום אין שום סימון על הבקבוק בסגנון 'הכמות הוקטנה' או 'המחיר ירד כי הכמות הוקטנה'. במצבים כאלה יש אפשרות לדבר עם הלקוח דרך הפריט וכאן כלום. פשוט ביום אחד מספקים 650 מ"ל במקום 750 מ"ל וזהו. עוד פרק בסדרת ההטעיות".

מאחורי הקטנת האריזות עומד רצון החברות להתגבר על מחסום המחיר במיוחד על-רקע הירידה בצריכה. אותו קמעונאי אומר ל"גלובס" כי "למחיר יש משקל במכירות. החברות זיהו שלצרכן יש חסמים: חסם ה-10 שקלים, חסם של 20 שקל. כדי להתאים את עצמן לביקוש וליכולת של הצרכן לשלם הם עשו התאמת אריזה. הקטנת המוצר אינה פסולה כל עוד המחיר יורד באותו שיעור. הבעיה כאן שאף אחד לא מספר על כך לצרכן והצרכן עצמו לא שם לב. הוא חושב שהוא קונה במחיר זול יותר".

אריזה מטעה

שיטת עליית המחיר דרך הקטנת האריזות או הטעיית הצרכן באותה הדרך, אינה חדשה למרבה הצער. כפי שחשף "גלובס" לאחרונה, גם חברת יוניליוור הפחיתה את כמות הקרמבו במארז של "קרמבו שטראוס" בשיעור של 20%, ודרך זה ביצעה עליית מחיר לצרכן בשיעור של 27%-30%. קרמבו שטראוס הוא המותג המוביל בקטגוריה ואחראי לכמעט כל מכירותיה. למרות שמו, המותג נמצא כיום בבעלות מלאה של חברת יוניליוור שרכשה את מלוא הבעלות על חברת גלידת שטראוס המחזיקה גם במותג הקרמבו.

בשנים קודמות, כולל אשתקד, מכרה יוניליוור את הקרמבו באריזות של 40 יחידות ובאריזות של 8 יחידות. השנה, החליטה החברה לבטל את מארז 40 היחידות ולהשיק במקומו שני מארזים חדשים: מארז של 32 יחידות ומארז של 20 יחידות. הקטנת הכמות לא באה לידי ביטוי בהקטנת המחיר באותו היחס. אשתקד מכרה שטראוס לרשתות השיווק אריזה של 40 יחידות במחיר של 38.45 שקל (לפני מע"מ ולפני הנחות מסחריות). השנה היא מוכרת לרשתות מארז של 20 יחידות במחיר של 22.95 שקל. מכאן, שבזמן שהכמות במארז נחתכה בחצי, המחיר במידוד הכמויות עלה ב-19.3%. יתרה מכך, בתוספת מרווח קמעונאי ומע"מ, המחיר לצרכן נסק כאמור בשיעור של 27%-30%.

בהתייחס לכך מסר קמעונאי ל"גלובס", "האריזה של 32 יחידות מטעה, כי היא נראית בדיוק כמו האריזה שהייתה ל-40 יחידות. לא כתוב עליה בגדול 'הכמות הוקטנה' או 'שינינו את הכמות'. הצרכן הרגיל לא ישים לב לשינוי".

גם כשמדובר בחברת יוניליוור נראה שלא מדובר בשיטה חדשה. ממש טרם חרם הקוטג' הפחיתה החברה את הכמות בדגני הבוקר דליפקאן מ-450 גרם ל-400 גרם - הפחתה של 11%. המחיר לקמעונאי ירד אז בשיעור של 5% בלבד, ומכאן שבמידוד הכמויות המחיר לקמעונאי עלה בשיעור של כ-10%.

יתרה מכך, בדצמבר 2012 ביצעה יוניליוור עליית מחיר במוצר לקמעונאי והמחיר קפץ חזרה ל-19.8 שקל והשלים עליית מחיר של 12.5%. חמורה לא פחות היא העובדה שיוניליוור לא הקטינה כלל את האריזה, וגם היום נמכרים דגני הבוקר דליפקאן המכילים 400 גרם באותה האריזה בדיוק שבה נמכרים דגני הבוקר ברנפלקס 500 גרם - אריזה מטעה שעשויה לגרום לצרכן לחשוב שמדובר באותה הכמות בדיוק.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
אילנית חיות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יצרני המזון הקטינו אריזות - מה עם המחיר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
20/10/14 03:53
2
יצרן
20/10/14 03:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תת-ניצב אפרים ברכה מוסיף חטא על פשע. במקום להפנים את מצבו האמיתי ולהימנע מהפרחת כזבים נוספים ומסיבוך עצמו בצרות, הוא פועל במטרה להטעות את בית המשפט העליון ולסכל חקירתו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים.
19/10/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
"הרי אתה נושא את שמי" הנה הכותרת שניתנה לסדרת כתבות שפרסם העיתונאי נורבט לברט בשנת 1960, שבה ראיין את בניהם ובנותיהם של הפושעים הנאצים הבכירים. כעבור ארבעים שנה החליט שטפן לברט, בנו, לחזור ולעקוב אחר אותם הילדים, שבינתיים הפכו לאנשים מבוגרים. הבן גם הוסיף על סיפורם האישי של כל אחד מהם את סיפורה של החברה הגרמנית בכללותה, תוך שהוא מנסה לבדוק כיצד היא ממשיכה להתמודד עם הפשעים שנעשו בעבר.
19/10/2014  |  יוסי ברנע  |   כתבות
שנת הלימודים האקדמית שאוטוטו נפתחת, מאופיינת בימים ארוכים עם ישיבה ממושכת ונטייה לנשנושים לאורך היום. לרוב הסטודנטים יום הלימודים מסתיים בשעות אחר-הצהריים המאוחרות וחלקם אף ממשיכים לעיתים לעבודה וחוזרים הביתה רק בשעות הערב או להפך לאחר יום עבודה, ומתחילים את יום הלימודים. מה שמוביל לכך שרוב הארוחות שאותם סטודנטים אוכלים הן בחוץ, ועל-מנת להימנע מעלייה במשקל בתקופה זו חשוב להיערך בהתאם.
19/10/2014  |  מיטל עזר  |   כתבות
בילדותי ונערותי, בעיר חיפה בה גדלתי, כלי התחבורה היחידי עבורי ועבור משפחתי היה האוטובוס, בד"כ של אגד או דן. מכונית פרטית הייתה אביזר לוקסוס ליחידי סגולה שמצבם הכלכלי היה גבוה לאין ערוך משלנו ומשל רוב מכריי וידידיי. גם לאחר הצבא כשעברתי לתל אביב הגדולה, הרגליים היוו את כלי התחבורה העיקרי וכאשר המטרה הייתה רחוקה יותר, האוטובוס השלים את המלאכה. לאחר שנים מספר כאשר חזרתי מלימודיי בחו"ל ובחרתי שוב בתל אביב כעיר מגוריי, עדיין לא היה ברשותי רישיון נהיגה ועדיין השתמשתי בתחבורה ציבורית. עברו עוד מספר שנים, התחתנתי וילדתי ורק לאחר הולדת בני השני קיבלתי את רישיון הנהיגה ועברתי למכונית הפרטית המשפחתית שלנו... אוטומטית כמובן. התפתחות מאוחרת במקצת... גרנו בשכונת חבצלת בקצה העיר רחובות ומכונית הייתה אביזר הכרחי, ולולא היא, קרוב לוודאי שהייתי בורחת מאותה שכונה לעיר שכה אהבתי טרום נישואיי, תל אביב, העיר ללא הפסקה...
19/10/2014  |  שיה מלכין  |   כתבות
רוח הקולגיאליות טבועה, מן הסתם, עמוק בדמם של תושבי ברצלונה. נוכחנו בכך על כל צעד ושעל במרוצת השבוע שבילינו בבירת-קטלוניה.
19/10/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il