|   15:07:40
דלג
  איילת פדה-גולדשטיין  
מנכ"ל פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  איתי הל-אור  
יועץ בכיר מצוות פ.ד.ה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

כיצד לעבוד מהבית ולשרוד כדי לספר

הרעיון המרכזי הוא לאמץ לעצמנו גישה חדשה שמותאמת לעולם החדש שנכנסנו אליו ולזנוח את הגישות הישנות שאולי שירתו אותנו בעולם הישן
17/11/2020  |   איילת פדה-גולדשטיין, איתי הל-אור   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
העולם הישן [צילום: פלאש 90]

הסיכון לשקוע בשחיקה נפשית כיום גבוה יותר בשל מגוון מרכיבים הנוגסים בכוחותינו ובהם: השינויים התכופים, חוסר הוודאות, קשיים כלכליים, עומס מטלות כי הילדים בבית כל היום והעובדה שהיכולת להיעזר בסבא או סבתא פחותה ואנו הופכים להיות יותר ויותר המשענת עבורם, העבודה שהשתלטה על החיים האישיים, החשש הבריאותי, ועוד ועוד. אז איך שומרים על חוסן, וממשיכים לתפקד באופן אפקטיבי?

הרעיון המרכזי הוא לאמץ לעצמנו גישה חדשה שמותאמת לעולם החדש שנכנסנו אליו ולזנוח את הגישות הישנות שאולי שירתו אותנו בעולם הישן. גישה של לקיחת אחריות, או במונחים פסיכולוגיים - מיקוד שליטה פנימי. האמונה שגם אם השינוי נכפה עלינו ואינו בשליטתנו, התוצאות שנשיג - נגרמות על ידינו, ולא על-ידי הסביבה. אנשים עם מיקוד שליטה פנימי, שלוקחים אחריות למעשיהם, על-פי מחקרים, מסתגלים טוב יותר למצבי לחץ. הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר להישגים, מגיעים לתוצאות טובות יותר, פחות דיכאוניים ועוד.

נמחיש מספר טיפים דרך הדוגמה המאתגרת של עבודה מהבית - הבחירה לעבוד מהבית (גם אם בעבר ייחלנו לה) היא כיום לא בידינו, אלא נכפית עלינו. עם זאת, האפשרות לעבוד מהבית עם מינימום סבל ומקסימום הנאה ופרודוקטיביות - נמצאת בתוך מעגל ההשפעה שלנו:

א. יצירת מרחב שליטה וביטחון: קביעת זמני העבודה, ביסוס שגרה וסדר יום קבוע, הגדרת גבולות מוגדרים בין זמני העבודה לזמן החיים האישיים, כדי לשמור על האיזון בין בית ועבודה (חשוב רק לזכור ליידע את הקולגות בכך).

ב. יצירת עמדת עבודה נוחה: בתוך חלל הבית שנועד במקור לצרכים אחרים, חשוב ליצור את המיקום הקבוע של העבודה, שיכניס אתכם למצב צבירה של קשב וריכוז, גם אם זה בתוך חדר השינה. אם אין רקע מיטבי של חדר עבודה למפגשים מקוונים - קבעו תמונה כרקע במסך.

ג. שלבו מוטיב של הנאה: חברו את המשימה (ובפרט כאלה שאתם נוטים לדחות) לפעולות שגורמות לכם הנאה. בדומה למי שרוצה להתחיל כושר וקשה לו, ומומלץ לו לצלוח זאת דרך חיבור הפעילות הספורטיבית להנאה כמו חבירה לחבר/ה טוב/ה או לחיק הטבע עם מוזיקה טובה, או הליכון מול סדרה שאוהבים בטלוויזיה. כך גם משימות של עבודה שאנו נוטים לדחות, ניתן לחבר למוטיב הנאה כמו ארוחה טובה עם סיום הפעילות, או ביצוע המשימה עם קולגה שאנו אוהבים באמצעות הזום.

הטיפ האחרון מדגיש לנו סיבה מרכזית נוספת מדוע היום, יותר מתמיד, חשוב לקחת אחריות ולתפקד ממקום של מיקוד שליטה פנימי, היות שהעייפות והשחיקה עלולים לגרום לדחיינות של משימות. וכך המון דברים שאנחנו מתכננים ורוצים לעשות לא יוצאים לפועל.

אילת פדה גולדשטיין בעלת MA בפסיכולוגיה חברתית ומנכ"לית פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה. איתי הל-אור יועץ בכיר בצוות פ.ד.ה.
תאריך:  17/11/2020   |   עודכן:  07/09/2023
איילת פדה-גולדשטיין, איתי הל-אור
+עליה במגמת התחלואה: 1.8% מהבדיקות חיוביות
00:09 18/11/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נמשכת מגמת העלייה בתחלואה 8,150 ושיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות הוא 1.8%. אתמול חלה ירידה קלה במספר החולים קשה ומספרם הוא 317.
+פייזר: קרובים צעד נוסף להגשת בקשה לאישור חרום לחיסון
00:03 18/11/20  |  עידן יוסף
מנכ"ל פייזר, ד"ר אלברט בורלה, אומר שהחברה קרובה צעד נוסף להגשת בקשה ל-FDA לאישור חרום לחיסון, לאחר שעברה גם את שלב הבטיחות. וכעת מכינים את החומר להגשה. לא ציין מתי יוגש החומר ל-FDA.
+בג"ץ עשוי להגביל השימוש באיכוני השב"כ
21:54 17/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הורו למדינה לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יוגבל השימוש בכלי השב"כ "למקרים שבהם החולה המאומת אינו משתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית, או שלא מסר כלל דיווח על מגעים"  ▪  עשויים גם לקבוע שמשרד הבריאות אינו עומד בחובתו לפתח כלי אזרחי חלופי
הדרך: איכון פלאפונים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
התנגד לשימוש בכלי מחשש לחשיפת יכולות
+ישרוטל אגמים פתח שעריו בניגוד לחוק
21:33 17/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
למרות שעדיין נאסר על מלונות לפעול עד הלילה בשעה 00:30 הפר מלון ישרוטל אגמים באילת את תקנות הקורונה וקיבל אורחים מהבוקר  ▪  בתיעוד שהגיע לידי News1 ניתן לראות את חדר האוכל במלון פעיל
(סועדים בחדר האוכל בישרוטל אגמים, הערב)
+נתניהו: מו"מ להגדלת אספקת החיסון מחברת מודרנה
18:37 17/11/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתמול שוחחתי עם מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן באנסל. חברת מודרנה עברה את הניסוי על החיסון בהצלחה, עם נתון עוד יותר גבוה - 94.5% הצלחה. אנחנו חתמנו איתם על הסכם לאספקה בהיקף מסוים, אנחנו מנהלים איתם מו"מ על היקף נוסף, ואני מקווה שבעקבות השיחה נוכל להשלים את המשא ומתן הזה במהרה. אני חייב להגיד לכם שהמנכ"ל היה מאוד ידידותי. המדיניות שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים, בכמה שפחות זמן".
+בני ברק: המשטרה סגרה את בית הכנסת איצקוביץ'
18:05 17/11/20  |  עידן יוסף
במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, שוטרי תחנת בני ברק הבחינו בתכונה בבית הכנסת איצקוביץ', אשר נחזה להיות סגור. בדיקה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות. קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה. השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דוח על סך 5,000 ש"ח.
+כ-85 אלף עסקים ייסגרו עקב המשבר
17:21 17/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשות המיסים: מתוך 230 אלף בקשות שאושרו והועברו להם 8 מיליארד שקל, רק ב-450 מקרים, בהיקף 60 מיליון שקל, התברר כי שולם להם כסף שלא כדין, והם התבקשו להשיבו
(אכיפה בשוק הכרמל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+חולים מאומתים ומבודדים יבחרו בקלפיות ייעודיות
15:35 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על-פי ההצעה החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.
(ח"כ קרעי בקלפיות הקורונה [צילום: פלאש 90])
+תביעה בטענה לאספקת אלכוג'ל פגום
13:39 17/11/20  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
יצרנית הקוסמטיקה אלין כהן תובעת 5 מיליון שקל מיצרן התמרוקים חגי קאופמן, בטענה שסיפק מוצר שלא עמד בדרישות משרד הבריאות
([צילום אילוסטרציה: חן ליאופולד, פלאש 90])
+ביומיים האחרונים נרשמו 3,505 דו״חות בגין הפרות הקורונה
12:42 17/11/20  |  מירב ארד
ביומיים האחרונים (15-16.11.2020) נרשמו ע״י המשטרה 3,505 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 3,048 דו"חות, ובהם גם 68 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח, 133 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק וכן 54 דו״חות בגין שהייה במקום ציבורי/עסקי שפעילותו נאסרה.
+כשאחזור
12:31 17/11/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
בית הכנסת עבורי הוא המקום אליו מתנקז החשש הגדול ביום שאחזור לפקוד אותו, החשש מהמפגש עם הכסאות הריקים, החשש מהידיעה על החולים, המתמודדים, השורדים
(געגועים וחשש [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+מחר ייפתחו המלונות באילת ובים המלח
11:52 17/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בתי המלון יוכלו לפתוח עבור האורחים את חדרי האוכל, הבריכות ובתי התפילה שבתחומם, לשימוש אורחי המלון בלבד  ▪  על הנופשים להציג בדיקת קורונה שלישית בוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה
(תיירים בים המלח [צילום: פלאש 90])
+430 אלף משכורות פחות מבחודש מרס
08:21 17/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בחודש אוקטובר נמשכה מגמת הירידה בכמות מקבלי שכר הנטו - חודש שלישי ברציפות למגמה  ▪  היקף תשלומי השכר בגין חודש אוקטובר עמד על סכום כולל של 23.149 מיליארד שקל לעומת סכום כולל של 24.052 מיליארד שקל ששולמו בגין משכורת ספטמבר
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד לעבוד מהבית ולשרוד כדי לספר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
העיר אילת ואזור ים המלח, הוכרזו כ"אזור תיירות מיוחד" ומוגדרים לאיים ירוקים המאפשרים הגעה של תיירים לאזור. החל ממחר (רביעי) בתי המלון יפתחו לקבלת נופשים. האורחים ידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף, שבוצעה עד 72 שעות לפני ההגעה, או אישור החלמה מקורונה.
17/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בחודש אוקטובר נמשכה מגמת הירידה בכמות מקבלי שכר הנטו. כך עולה (יום ג', 17.11.20) מנתוני חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), המפעילה את המערכת הלאומית המרכזית להעברת תשלומים בישראל. מדובר בחודש השלישי ברציפות שבה קיימת ירידה בכמות מקבלי המשכורות במשק ובסך-הכל כ-200 אלף ישראלים לא קיבלו משכורת בגין אוקטובר בהשוואה לחודש יולי האחרון.
17/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הונגריה ופולין מאיימות להטיל וטו על תוכנית הסיוע של האיחוד האירופי להתמודדות עם הקורונה ועל תקציב האיחוד. שני המהלכים אמורים לקבל את אישור מנהיגי האיחוד בפגישת פסגה וירטואלית שיקיימו מחרתיים (יום ה', 19.11.20) כללי האיחוד דורשים הסכמה פה אחד של 27 החברות בו. הפרלמנט האירופי אומנם אישר את הסיוע והתקציב, אך שתי המדינות יכולות לחסום את ביצועם.
17/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מרכזי הקניות הפתוחים ייפתחו למסחר ממחר בבוקר בערים ה'ירוקות'. כך סוכם (יום ב', 16.11.20) בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ. נתניהו וגנץ סיכמו עוד כי כיתות ה' וכיתות ו' ייפתחו בשבוע הבא בערים ירוקות וצהובות, ויצטרפו לכיתות א' עד ד' שלומדות בבתי הספר כבר כמה שבועות. על-פי הסיכום, בעוד שבועיים יתחדשו הלימודים הפרונטליים גם בכיתות י"א ובכיתות י"ב באותן ערים.
16/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בעלי הקניונים הסגורים, הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה תוך בקרה ופיקוח, שהוצג (יום ב', 16.11.20) בפירוט בוועדת הקורונה בכנסת. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, פתיחת החנויות אך מולן הגבלת המסחר במקומות ובשעות מסוימות - גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה כנדרש. לציבור אין ודאות בעתיד לאן יובילו אותנו שמירת ההנחיות. מפעלי חיים ועסקים רבים - כבר לא יקומו. יש לנהל סיכונים בצורה אחרת, ופתיחת אפשרויות נוספות - תשחרר צווארי-בקבוק". לדבריה, אם הכרחי סגר - הרי שיש לפצות באופן מלא את בעלי העסקים.
16/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il