|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מי יאסוף את הדפים

מול עיני אני רואה המוני נשים, נשות הכותל האמיתיות, מהעבר ומההווה ואף מהעתיד, נשים מבוגרות צדיקות, שבמשך דורות על דורות מגיעות היו ועודן מגיעות אל הכותל, יום יום, ונושאות תפילה על הגאולה
21/06/2021  |   רינה אזולאי   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
מפזרות את הדפים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יום שישי שעבר היה ראש חודש תמוז. היום הקדוש הזה, יום של חג שבו אנו הנשים מקבלות את שכרנו על כך שלא היה לנו חלק בחטא העגל, הפך אצלי בשנים האחרונות ליום של כאב וחוסר אונים. יום קדוש ביהדות, שבו במקום הכי קדוש ביהדות, נערך טקס שפוגע בעקרונות המקודשים ביותר של הדת היקרה שלנו.

בעבר לא ידעתי על כך. ידעתי שיש קבוצת שעושות פרובוקציות בכותל. אך מעולם לא דיברתי איתן, ומעולם לא קראתי את דבריהן, ומעולם לא פתחתי את חוברות הפולחן שלהן, ומעולם לא ידעתי עד כמה מדובר בחורבן. עד שפעם אחת הצטלבו דרכינו. עד שפעם אחת דיברתי עם אחת מהן, ושאלתי, האם לא מפריע לה העובדה שהן גורמות שנאת חינם שמעכבת את בניית בית המקדש, והיא בתגובה חירפה וגידפה את האמונה שלנו, ולעגה לעבודת המקדש. ומאז אני פה.

וביום שישי האחרון קצת איחרתי. לא הייתי כשהן הגיעו והחלו לחולל את השנאה. לא שמעתי איך אחת המרכזיות שבחבורה הרפורמית מחרפת ומגדפת את קדושי מירון. לא ראיתי איך אישה אחרת כמעט מטיחה לארץ באלימות את אחת המתפללות המאמינות. לא ראיתי איך אחת מחוברות הכפירה שלהן, חוברת שמורדת בעיקרי האמונה היהודית וגורמת צער לשכינה, מגיעה לידי כמה ונקרעת על ידם מרוב כאב. אבל החוברת הזאת, אסור לקרוא אותה, ואסור היה גם לקרוע אותה. ואם הייתי שם, הייתי עוזרת לאסוף את הדפים.

ולמרות שהדפים האלו מכאיבים לי נורא. ולמרות שאני נאבקת מולם. ולמרות ששוב ושוב אני מתחננת אל החבורה הזו: בבקשה תוציאו מחדש. בבקשה תדפיסו מחדש. בבקשה תחזירו לסידוריכם את הדפים שתלשתם! בבקשה תוציאו סידורים על-פי ההלכה היהודית להתפלל מהם כאשר אתן באות למקום קדוש ליהדות! בבקשה אל תשתמשו בחוברת שמורכבת מתכנים שלועגים ליסודות הכי בסיסיים בדת שלנו! שמורכבת מתכנים שאסור לומר אותם על-פי עשרת הדיברות! ולמרות זאת, קריעת חוברות רעות אלו, אינה מביאה שום פתרון.

ואני לא הייתי שם, אבל היה שם יהודי מאמין אחר, יהודי חרדי-לאומי, רחוק מדרכם ומתנגד לדרכם! שעזר לאסוף את הדפים, וכך (בין היתר) הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חייבים להתנהג עם כבוד גם לאנשים שחולקים איתם (=עליהם).. רק עם כבוד הדדי ניתן לבנות "בית תפלה (ש)יקרא לכל העמים"". ואני חשבתי שכל הכבוד לו. שחבל שלא הייתי גם אני שם, לאסוף יחד איתם את הדפים שהתפזרו.

משמעות רוחנית

ואז חשבתי, שזה לא רק קרה. זה גם קורה. זה קורה כל רגע. גם עכשיו. כל רגע מתפזרים לנו דפים. ומי יצליח לעצור? ומי יצליח למנוע? ומי יצליח לאסוף את הדפים האבודים? כי גם אנחנו דפים. כל אחד מאיתנו הוא דף בספר של העם הנפלא שלנו, ומישהו משתמש בנו כדי לקרוע אותנו מהספר הגדול של העם שלנו. ומישהו משתמש בכותל כדי לבצע את הקריעה.

"מתווה הכותל מדבר על כך שיש יותר מדרך אחת לספק שירותי דת בכותל", כתבה ענת הופמן, יו"ר הארגון, במאמר מ-2019. "יישום המתווה יקדם את היום שבו תהיה יותר מדרך אחת להתחתן ולהתגרש בישראל, יותר מדרך אחת להיקבר, לשמור שבת, כשרות וכו'. הכותל טומן בתוכו את היסוד העמוק של יחסי דת ומדינה, ויש אפשרות לקדם דרכו פלורליזם דתי עבור כל מדינת ישראל".

והנירונים שבתוך הראש שלי כבר מתרגמים את כל זה תרגום אוטומטי: יותר מדרך אחת להתחתן: מתורגם להתבוללות. יותר מדרך אחת להתגרש מתורגם לנישואים של גילוי עריות, וגרימה למאות אלפי פסולי חיתון. יותר מדרך אחרת להיקבר: חילול כבוד המתים. יותר מדרך אחת לשמור שבת: חילולי שבת המוניים, מרידה במלכות שמים. יותר מדרך אחת לשמור כשרות: הפצת טריפות.

ואז אני רואה את הדפים מתפזרים, והם ממשיכים להתפזר מול עיני, עפים לכל עבר. מי יאסוף אותם? מי יציל אותם? מי יציל את הבית שלי? כי השימוש הזה שעושה התנועה הרפורמית במקום הכי קדוש ביהדות - מקום שהם מרדו בקדושתו - מקום שהם תלשו את עבודתו מהסידורים שלהם - מקום שמבחינתם אין בו שום משמעות רוחנית מיוחדת - ואת השטח שהוקצה להם הם השאירו שומם - אבל אם אפשר להשתמש בו למטרות אסטרטגיות, למה לא.

השימוש הזה שעושה התנועה הרפורמית בנשים תמימות אך קצת מתוסכלות, לנסות להגביר את תסכולן, להגביר את כאבן, להסית אותן נגד הדת המופלאה שלנו, ובעצם לנצל אותן כדי להרוס את הבסיס המשותף שלנו, השימוש הזה, הוא פוגע. כי למה להרוס, ולמה לפגוע, ולמה ולמה לבוא וללעוג לקדושה. ולמה לפזר דפים? הדפים שלנו, של כולנו, הם אלו שמתפזרים שם, כל רגע ורגע. דפים של מורשת, דפים של מסורת, דפים של שורשים עתיקים, שחולפים עכשיו עם הרוח.

מי יציל את הבית שלי?

ומחר יש יום חדש, אבל הדפים, איפה הדפים שלנו? ואיך נאסוף בחזרה את כולם? כי הדפים שלנו, דפים יקרים הם. דפים של מסירות נפש. דפים של אמונה מופלאה. דפים של ספרי יוחסין שנשמרו אלפיים שנה בכל הגלויות, וכאן, דווקא כאן, הם עומדים חלילה להתפזר. כי כל יהודי שמתחתן עם גויה - נקרע מהספר הקדוש שלנו. כי כל גויה שעברה פייק גיור ונישאת ליהודי - גורמת לעוד דף להיקרע. כי כל טקס פייק וכל סידור פייק וכל יהודי פייק שנופל לכל זה - הוא עוד דף שנמצא בדרך חלילה לאבדון. ומי יציל את הבית שלי? ומי יאחד ביחד את כולם? ומי יאסוף את הדפים?

ומול עיני אני רואה המוני נשים, נשות הכותל האמיתיות, מהעבר ומההווה ואף מהעתיד, נשים מבוגרות צדיקות, שבמשך דורות על דורות מגיעות היו ועודן מגיעות אל הכותל, יום יום, ונושאות תפילה על הגאולה. נשים שאחת מהן, וכשהן רואות את החבורה הזו, ואת ההתרסה, ואת המרידה, ואת השימוש הציני בסמלים המקודשים לנו ביותר, הן עומדות, לפעמים מנסות להוכיח, לפעמים מנסות לשתוק, אבל העיניים - - - העיניים אומרות הכל - - - ונפשי יוצאת אליהן, אל כל אותן נשים, מהעבר ומהווה ומהעתיד. הן מביטות, ובמבע עיניהן יש כאב אינסופי. כאב של אלפי שנים. כאב שאומר: איך. איך אפשר לעשות ככה. אוי, טאטע! תביא לנו משיח! אוי, טאטע, טאטע!

איפה אתם, טאייערע קינדער, כך זועק הוא מבטן. איפה אתם, לאן הלכתם? לאן התפזרתם? בואו האספו ואגידה לכם את מה שיקרה איתכם באחרית הימים. אז, שניה לפני הסוף, כאשר ינסו למחוק דפים מסידוריכם. כאשר ינסו להשמיד את זכרון יעקב...

אבל אתם תזכרו. אבל אתם תחזיקו חזק. אבל אתם אל תשכחו ואל תשכיחו את התקווה. ואל תעצמו עיניים. ואל תאטמו אוזניים. ואל תזייפו את הצלילים האחרונים של אקורד הסיום. ואל תתלשו מסורת מופלאה של אלפי שנות אחיזה בספר המופלא של העם שלנו. ואל תלכו לי לאיבוד.
ואיכשהו, בתוך כל הכאב הזה, פתאום ברור לי שרק טוב לב יכול לנצח כאן. רק טוב הלב של נשות הכותל האמיתיות. רק טוב הלב של כל אותם אנשים טובים שבאמצע הדרך, שעוצרים וזועקים. שאוספים את הדפים. או לפחות רוצים היו לאסוף.

לא צריך להעיף דפים. צריך לאסוף אותם. לא צריך לקרוע ספרים. צריך לחבר אותם. דף אל דף, ספר אל ספר, בחיבור מופלא אל ספר הספרים. אל ארון הספרים של כולנו. בואו, ילדים שלי, זועקות נשות הכותל האמיתיות. בואו, שבו ביחד. דברו במקום ללעוג. דברו במקום לפגוע. חיזרו אל ספר הספרים, חיזרו אל ארון הספרים, אנא שבו ביחד, כדי לתפור את כל הדפים מחדש. את הדפים המקוריים של העם הקדוש שלנו. את הדפים של העבר, ההווה, והעתיד המופלא שעוד מחכה לנו. את הדפים של הגאולה. והלוואי ומתוך אהבה ומתוך הבנה ומתוך כבוד הדדי נזכה לבנות כולנו ביחד בית תפלה לכל העמים. ועולותינו וזבחינו יתקבלו ברצון בבית המקדש בירושלים. במהרה בימינו אמן.

תאריך:  21/06/2021   |   עודכן:  21/06/2021
רינה אזולאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי יאסוף את הדפים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
vypgalak
20/12/22 04:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מעריץ את אותם אנשים נהדרים המודאגים בקולי-קולות וצקצוקי מקלדת בשעה שערבים אומללים ומסכנים בעזה נפגעים בפעולות אלימות של ממשלת זדון (ישראל, מה חשבתם?) הפועלת במטרה לעצור או להפסיק את מטחי הטילים של החמאס, ויש אומרים שגם בכדי להרוג ערבים... ידוע לאותם אנשים טובים באירופה, באמריקה וגם בארצנו, שהחמאס הוא ארגון טרור, לא עלינו, והם מתעלמים בתום לב כי אין בליבם שגגה. ידוע גם שהטרוריסטים, המוגדרים שאהידים בצד שני, מפעילים מערכות נשק קטלניות בקרבת, בצמוד, בסמוך ובמחיצת תושבים תמימים לכאורה, זקנים, נשים וילדים, כדי לשגר מוות והרס, כדי להרוג יהודים ללא הבחנה. הכל במטרה לשחרר את פלשתין הכבושה. 'פלשתין' - זה שם רודף לארץ ישראל (א"י) הנרדפת. למנהיגים מוסלמים וערבים בכלל זה יש רישיון והיתר להרוג ולרצוח מיליוני ערבים השכם והערב, בוקר וערב, ואיש בעולם התרבותי אינו מוחה ואינו נוקף אצבע. אבל ברגע שצהל הורג פלשתיני אחד, מפריח בלונים או יונים, קמה בעולם סערת רוח תזזית ואַמּוֹת הַסִּפִּים והסניפים של האו"ם צורחות חמאס ומבקשות להעפיל על הגג של האג. וצץ גם ניצן הורביץ בערוגת האידיוטים המשומשים לתועלת הצדק העולמי.
21/06/2021  |  אורי שרגיל  |   יומני בלוגרים
רוב בני האדם אוכלים בשביל לחיות אבל יש גם מיעוט שכותבים בשביל לחיות. האחרונים עושים זאת לא רק בשביל להשתכר, אלא שעבורם הכתיבה היא כמו אוויר לנשימה, כמו אלכוהול לאלכוהוליסט. היבול הספרותי של פרופסור רקובר הוא ענקי. בשנת 2020 יצא לאור הרומן השנים-עשר שלו "מחול הרפאים", וזאת בנוסף למספר רב של סיפורים קצרים, ספרים ומאמרים רבים בתחום הפסיכולוגיה. לכן לא אתפלא אם גם בשנתו הוא כותב טיוטות, ראשי פרקים ודיאלוגים.
21/06/2021  |  שמעון גרובר  |   יומני בלוגרים
השבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - מזל סרטן.
21/06/2021  |  צילה שיר-אל  |   יומני בלוגרים
בימים אלה מוגשים כתבי אישום נגד החשודים ברצח יהודים והחשודים בניסיון רצח יהודים, כתבי אישום נגד חלק מהמחבלים ששרפו בתי יהודים שהציתו עשרות רכבי יהודים, שהעלו באש בתי כנסת, ששרפו ספרי קודש, שביצעו לינצ'ים ופוגרומים ביהודים, שהשפילו, ביזו ושמו ללעג יהודים, שהטילו מורא ואימה על יהודים עד שהביאו לבריחת חלק מהמשפחות מבתיהם.
אם לא יתרחש דבר מה בלתי צפוי - נהייה עדים בשבועות הקרובים לדרמה של ממש במשפט נתניהו, שספק אם הייתה כמוה. בימים אלה שוקדת הפרקליטות, על-פי החלטת בית המשפט, על איסוף עשרות אלפי תכתובות שהתנהלו בין עד התביעה אילן ישועה לבין אנשים שונים - פוליטיקאים וסלבריטאים למיניהם - בהקשר לפרסומים שהיו בוואלה אודות אותם אנשים, וזאת - כדי לברר אם הטיפול של וואלה בפרסומים על-אודות נתניהו לקה בהיענות חריגה ביחס לטיפול בפרסומים על-אודות הפוליטיקאים האחרים.
21/06/2021  |  יוסי דר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il