News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 108,264  סלולר - 440,457
   |   15:07:40
דלג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
[צילום: משה שי/פלאש 90]
אביעד ויוסלי
הטענה של נפתלי בנט, בני גנץ ויאיר לפיד שישראל היא הריבון בהר-הבית היא 90% שקר וכזב    הריבון שומר על חוק וסדר ואוכף את החוק בשטח הריבוני    משטרת ישראל אינה אוכפת את החוק ואינה שומרת...
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת דרך שווה עשויה להבריח את הנוסעים דלי האמצעים מרכבת ישראל ואולי אף לגרום הפסד כספי למדינה. היא פוגעת קשות בתושבי הפריפריה השבויים ברכבת בנסיעות בין-עירוניות מבלי שיש חלופה סב...
יורם דורי
יורם דורי
נקראנו יחד למלחמה בצו 8, נסענו יחד לנקודת האיסוף ומשם לימ"ח, זה שהיה מבורדק ומבולגן ולא ערוך למלחמה    אתה הגעת לפלוגה ב' ואני לא
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ההישג העצום אשר תועמלני וסוכני ממשלת רק לא ביבי, ניסו לגמד, הסכמי אברהם, הולך ומאבד מכוחו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
תמר אברהמי (ילידת ישראל), שופטת בית משפט שלום.
שופטת בית משפט שלום    לסיפור המלא
ניצב אילן פרנקו (יליד 1954) ניצב בדימוס, סגן המפכ"ל לשעבר
ניצב בדימוס    לסיפור המלא
איש עסקים
ישראל זיו (נולד: 1957), מנהל ואיש עסקים. אלוף במיל'.
לכל הערכים במועדון+
התשובות המתאימות
חנך לנער על-פי דרכו
שם האדם ותאריך לידתו מורכבים מאותיות ומספרים, על-פי האמונה היהודית והקבלה הם הבסיס עליהם נברא היקום כולו ולכן בהכרח יש להם השפעות על החיים שלנו

▪  ▪  ▪
החברה האנושית בה אנו חיים במאה ה-21 רוויית הריגושים מציבה אותנו ואת ילדינו במלכוד דיכוטומי חריף. מצד אחד, מקדשים את ה"אני", את המיוחדות של כל אדם, את האינדיבידואליזם. מצד שני עומדת מערכת החינוך ומנחילה לתלמיד באופן התנהגותי ערכים הפוכים. כולם לומדים את אותם חומרים, על כולם לעמוד באותם הבחינות והכי משמעותי, לכל תלמיד באשר הוא מועברים חומרי הלימוד באותה שיטה, שיטתו של המורה. אין זה משנה למורה כיצד הילד מפנים או לא מפנים את חומרי הלימוד. כולם נמדדים באותם פרמטרים ונדרשים לעמוד באותם יעדים - ציונים גבוהים בשלל מקצועות ותחומים שלחלקם אין הילד מתחבר כלל ועיקר.

האם מערכת החינוך מתנהגת בצורה דו-משמעית ו/או אפילו צבועה? הבה ונבחן את השאלה. מצד אחד יש שמירה על דפוסי התנהגות אחידים, כלומר עדריות ומצד שני מאלילים עד כדי אידאליזציה ואוטופיה את ערך החשיבה העצמאית.

וההורים המסכנים, הם עוד יותר מבולבלים. הם, האוהבים את ילדם נותנים לו את ההרגשה שהוא מרכז העולם ואין יחיד ומיוחד ממנו בתבל. כאשר הוא מגיע לפעוטון אפילו, שלא לדבר על הגן ומערכת החינוך הוא לומד שהוא אחד מרבים, שהוא אפילו איזה בורג קטן. אז למי להאמין? להורים בבית? לגננות ולמורים? הבלבול הזה בהחלט עשוי להביא לכעס ולתרעומת.

ההורים, לא רק שהם מבולבלים, הם אפילו קרועים עד כדי חווית פיצול פנימי. מה לעשות? האם לעודד את הייחודיות של הילד? האם לעודד אותו לשחות נגד הזרם ובכך לחשוף אותו לסנקציות חברתיות? או האם יש לעודד אותו "לשחות עם הזרם", להיות קונפורמיסט ולוותר על הגוון הייחודי שלו שמבדל אותו מאחרים. מה אנו מקבלים כאן? עולם מבולבל של הילד, של ההורה ושל המורה, שבסך-הכל רוצה ללמד ולחזור הביתה בשלום.

האם מצב זה היה בעבר או האם הוא אופייני רק לתקופתנו? אולי מצב זה אינו חדש ואינו מיוחד רק כיום? אולי התחבטו בשאלה עוד קודם? על-מנת לענות על סוגיה זו הניצבת בפני כל ילד והורה, בצורה טובה יותר, כדאי לחזור למקורות שלנו. כבר שלמה המלך, עליו נאמר החכם מכל אדם - כתב בספר משלי "חנוך לנער על-פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה" (משלי כ"ד, ו). שאלו חכמים: מה כוונת המלך? האם החינוך והלימוד הוא הטבעת תכונות חדשות ועיצוב דמותו של הלומד על-פי הכוונת המחנך-המורה, או חשיפה של התכונות הטבועות בנפש, הדרכתן והכוונתן?

אומר הגר"א, אחד מהמפרשים הגדולים של המקרא: "חנוך לנער על-פי דרכו -[משמעו] לפי דרך מזלו וטבעו תחנכהו ותדריכהו... ואז גם כאשר יזקין לא יסור ממנה, אבל כשאתה מכריחו נגד טבעו, עתה ישמע לך, מיראתו אותך, אבל אחר כך בעת יוסר עולך מעל צווארו, יסור מזה כי אי-אפשר לו לשבור מזלו".

הפסוק מספר שסוגיה זו כבר נדונה בעבר והיא עתיקה, ישנה ומוכרת. כבר שאלו בעבר האם חינוך עדרי או חינוך ייחודי המתאים לכל אחד ואחד. הפסוק דורש, לדעתי, חינוך אינדיבדואלי בהחלט, אבל איזה? לפי תכונותיו וכישרונותיו של החניך, לפי נטיותיו וכוחותיו השכליים והנפשיים, אשר על כן לא כל שיטה מתאימה לכל חניך וחניך. אלא שיטה הנובעת ממזלו ומטבעו הגלומים בתאריך לידתו ובשמו.

אז איך עושים את זה בצורה נעימה ואפשרית?

על-רקע זה, עולות מספר שאלות מרתקות, כמו: מה התנאים האידיאליים עבור תלמיד מסוים, שבעזרתם הוא יוכל להפנים את מה שקרא ולמד טוב יותר? מה יכול לעודד את הבהירות המחשבתית הדרושה לו כדי ללמוד היטב? איך יוכל התלמיד לחוש בנוח בתוך קבוצה, למצוא את מקומו ביניהם ולתקשר איתם בקלות רבה יותר? מה נדרש כדי שהתלמיד יוכל לפעול בצורה היעילה ביותר ולבטא את כישרונותיו בהתאם? איך יוצרים סביבה שבה התלמיד יוכל לחוש משמעות במעשיו ולהרגיש מאושר?

שם האדם ותאריך לידתו מורכבים מאותיות ומספרים, על-פי האמונה היהודית והקבלה הם הבסיס עליהם נברא היקום כולו ולכן בהכרח יש להם השפעות על החיים שלנו. אותיות ומספרים אלה קשורים גם לכוכבים ולמזלות בקשר נסתר, אך משמעותי. כאשר אנו יודעים להבין השפעות אלו, אנו יכולים לשנות את ההתנהגות וההתייחסות שלנו לאירועים בהתאם. צריך להדגיש את העובדה שעצם ההבנה של ההשפעות האלה הספציפיות לגבינו כבר לכשעצמה גורמת לנו להתייחס בצורה שונה למה שקורה לנו בחיים.

הצבת קודים מספריים אילו על גבי עץ החיים הקבלי נותן לנו מימד נוסף על הקשרים בין כל המרכיבים של מפת החיים. זהו מהותה של תורת הנומרולוגיה הקבלית. הנומרולוגיה הקבלית יודעת לספק את התשובות המתאימות. על-פי השיטה הייחודית שפיתחתי, אפשר לאפיין שבעה עשר טיפוסי תלמידים. לכל טיפוס מאפיינים משלו, המשפיעים על צורת הלמידה המיטבית עבורו. בנוסף נוכל לדעת:

· מהו תחום הלימודים המתאים לו.

· מהם הכישרונות הטמונים בתלמיד והכיוונים המקצועיים בהם יהיה במיטבו, כלומר היכן טמונה הצלחתו בלימודים.

· מהי הדרך הנכונה לפנות אליו.

· מהם המשפטים השגורים בפיו.

· מהו אופן ביטוי וחשיבה המובילים לקשרים חיוביים.

· מהו אופן פניה שתוביל לקשרים שלילים.

· כלפי מי הוא יהיה חסר סבלנות/שיפוטי.

השימוש בנומרולוגיה הקבלית עדיין אינו נפוץ. עם זאת, התוצאות המדויקות והמהירות שהוא מניב מלמדות, כי זהו כלי רב עוצמה, שעשוי למנוע ולצמצם תסכולים רבים של תלמידים והורים כאחד. זהו כלי מעשי ויישומי היכול לעזור לכל הורה, מורה ופעיל חינוך, להגיע לתוצאות טובות יותר ולעזור לתלמיד באופן מעשי.

בשיטת האבחון החדשה ניתן לזהות את החוזקות והקשיים של ילדים החל מגיל קטן ביותר. כל ילד קולט, מעבד וזוכר את החומרים בדרך שלו. התאמת סביבת הלמידה לסגנונו של התלמיד תשפר את יכולותיו תוך זמן קצר ביותר.

כאשר תכירו את סוד יכולת הלמידה של ילדכם, מהו טיפוס הלמידה המאפיין אותו, תבינו כיצד לפנות אליו, או אז תהיה ביניכם מערכת יחסים נכונה ואיכותית. כתוצאה מזה תקשורת טובה וילדכם יוכל להצליח ולשגשג בחייו ולהביא את יכולותיו למימוש מיטבי ומירבי.

תאריך:  09/05/2022   |   עודכן:  09/05/2022
שרון נריה בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הארכת התמ"א 38 בשנה אחת, הזכירה לי את אגדת הילדים המפורסמת של הסופר הדני הנס כריסטיאן אנדרסן בגדי המלך החדשים, בה המלך צועד עירום ועריה במצעד חגיגי, כל הקהל מריע לכבודו ולכבוד בגדיו החדשים, עד שילד קטן זועק לפתע "המלך הוא עירום".
09/05/2022  |  רוני מזרחי  |   יומני בלוגרים
הר הטירוף האנושי, הר הזעם, הר הגעש, הר האיבה, הר המחלוקת, הר השנאה, הר הדמעות, ההר שהיה אמור להיות כולו קדושה, אחווה, ברכה ושמחה. הר בלי בעל הבית. מה יש בו בהר הזה אשר במקום שדגל של אהבה וחמלה, פיוס ואחווה יתנוסס במרכזו, זולגת משם לבה רותחת, לבה של שדה קרב, לבה של שנאת אלוקים ואדמה, לבה של חרפה אנושית המתעטפת בקדושה של דם ורשע.
תם נאומו של הנשיא פוטין בכיכר האדומה במוסקבה. נתחיל במה שלא נאמר - לא הצהרת מלחמה נגד אוקראינה או הנאציזם, לא הצהרה על גיוס כללי או שום צעד דרמטי אחר. כל זה לא אומר כמובן שזה לא עשוי להתרחש בשעות הקרובות או בימים הקרובים. ייתכן שהרוסים רוצים להשאיר לעצמם מרחב עמימות והפתעה מסוים מול שירותי הביון של המערב ואוקראינה, לכן צריך להמתין.
09/05/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
הרצוג בחר לא להיות רב (כמו יעקב, אחיו הצעיר), יצא ללמוד משפטים בלונדון, והקדיש זמן נכבד לפעילות ציונית
סקירה על ספר שיריה של המשוררת אסתי בר זו שירה היודעת לבטא היטב את המכאובים שעברה בחייה, ואת יכולות הנפש שלה לעבור על מהמורות החיים ולהמשיך הלאה
09/05/2022  |  חגי קמרט  |   יומני בלוגרים
סיפורים חמים(72 שעות)
איתמר לוין
פילבר לא אמר בחקירותיו דבר על "פגישת ההכוונה"
איתמר לוין
המדינה תתקשה להוכיח עבירות שוחד בתיק 4000
היום לפני
שריפת ספרים [צילום: ציור: פדרו ברוגטה]
גמרא בלהבות [1244]
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
גבי ושני בר: "למעלה מ-120 מיליון משפיענים יכולים להצמיח את המותג שלך בכל העולם"
כתיבת המומחים
איך כותבים ברכה לאבא הכי טוב בעולם
יום הולדת
שטרסברג-כהן טובה 12/5
סביר משה-שמואל 12/5
ויטלסון ישראל 12/5
מטלון משה (מוץ) 12/5
גילאון אילן 12/5
הרמן מיכה 12/5
וקנין יצחק 12/5
חברי מערכת News1 (דוא''ל)
   ארד מירבעיתונאית
   גדות יפעתעיתונאית
   דנון יצחקעיתונאי
   וולף איציקעיתונאי
   יוסף עידןעורך חדשות
   יצחק יואבמו"ל ועורך ראשי
   יצחק-אוגנוב גליתעיתונאית
   לוין איתמרכתב משפטי
   מגנזי שרוןעיתונאית
   פישביין איילתעיתונאית
   רויכמן ינוןעיתונאי
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il