|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
תקיפות צה"ל בעזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

הכישלון של הג'יהאד האיסלאמי

הג'יהאד האיסלאמי נאלץ להסכים להצעת הפסקת האש המצרית לרדת מהעץ, כעת הוא מנסה להציג את עצמו כמי שניצח במערכה הקצרה שבה ספג מכה קשה מישראל. ברחוב העזתי יש זעם על חמאס שלא השתתף בלחימה נגד ישראל, אך הג'יהאד האיסלאמי מפגין אחדות עם חמאס כדי שיוכל לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו
08/08/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   מבצע עלות השחר   |   תגובות

אמש בחצות הושגה הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי ולפי שעה היא נשמרת, המשך הפסקת האש הוא מבחן לאמינות ההתחייבות של הארגון לשמור על הפסקת האש ולאמינות של חמאס להבטיח שהג'יהאד האיסלאמי יעמוד במילתו לנצור את האש.

הג'יהאד האיסלאמי חיפש הישגים בעימות הצבאי עם ישראל שיאפשרו לו לרדת בצורה מכובדת מהעץ הגבוה שעליו טיפס כשהתחיל לשגר מאות רקטות לעבר ישראל בתגובה על חיסולי בכירי הזרוע הצבאית שלו. בסופו של דבר הוא נאלץ להסתפק בהודעה קצרה שפירסמה מצרים ובה הבטחה כי יעשו מאמץ לשחרר את האסיר המנהלי ח'ליל אלעוואוודה לטיפול רפואי וכי יפעלו לשחרורו של בכיר הגי'האד האיסלאמי בסאם א-סעדחי בהקדם האפשרי.

בג'יהאד האיסלאמי יודעים שאין ערך ממשי הודעה הזו אבל מצאו בה סולם לרדת מהעץץ שעליו טיפסו ומנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה אמר כי ארגונו ימתין שבוע למימוש ההבטחות. הג'יהאד האיסלאמי הגביר אמש את ירי הרקטות וירה מטחים כבדים לעבר ישראל הוא חיפש תמונת ניצחון שתמחוק את התמונות המחפירות של חיסול בכירי הזרוע הצבאית ח'אלד מנצור ותייסיר אלג'עברי.

למרות המכות הקשות שישראל הנחיתה על ראשו ואף השפילה אותו,הג'יהאד הפלשתיני עדיין נחשב ברחוב הפלשתיני כארגון היחידי העומד במילתו ונלחם למען העם הפלשתיני בעוד בכירי הנהגת חמאס עזבו את רצועת עזה ועברו לגור בטורקיה וקטר כשהם חיים חיי פאר ומגלגלים מאות מיליוני דולרים של כספים המיועדים לרצועת עזה לצורך הקמת עסקים עבורם ועבור בני משפחותיהם.

למרות המכות הקשות שחטף מישראל הג'יהאד האיסלאמי זוקף לעצמו הישגים: הוא הצליח לירות מטחי רקטות כבדים לעבר ישראל עד לרגע האחרון למרות חיסול הצמרת הצבאית של הארגון והוא הצליח למרר ולשתק את חייהם של תשובי עוטף עזה. הג'יהאד האיסלאמי ארגן מתקפה חסרת תקדים על מנהיג חמאס אסמעיל הניה ברשתות החברתיות שבה הוא הואשם בשיתוף פעולה עם ישראל וחוסר מוטיבציה לסייע בלחימה לג'יהאד האיסלאמי.

בחמאס טוענים כי הג'יהאד האיסלאמי פועל על-פי אג'נדה אירנית וכי הוא איבד את עצמאות ההחלטה הפלשתינית וכי הכישלון שלו לשנות את כללי המשחק וליצור משוואה חדשה שחק את ההישגים של מבצע "חרב ירושלים" שיזמה הזרוע הצבאית של חמאס במאי 2021. משוואת "עזה-ירושלים" נשחקה, המוני יהודים עלו להר-הבית בצום תשעה באב ללא שום בעיות וישראל איננה מורתעת עוד מהכוח הצבאי של הארגונים ברצועת עזה.

הגי'האד האיסלאמי גם נחלש בשטחי הגדה, האימפריה האוטונומית שהוא החל להקים בצפון השומרון(ג'נין ושכם) תוך דחיקת רגלי הרש"פ וחמאס מהאזור בתהליך של קריסה בעקבות מבצעי המעצרים של כוחות צה"ל. הג'יהאד האיסלאמי הושפל גם בפני האסירים המנהליים השובתים רעב בכלא הישראלי שהיו בטוחים כי בזכות ההסלמה הצבאית וירי הרקטות יגיעו שלטונות הכלא הישראלי להסדרים עמם שיאפשרו את שחרורם המיידי.

כעס על חמאס ברחוב העזתי

ארגון חמאס הופתע גם הוא מפעילות החיסול הישראלית של תייסיר אלג'עברי, הוא ניסה למתן את התגובה של הג'יהאד האיסלאמי ללא הצלחה. חמאס איבד מאמינותו בגלל שלא נטל חלק בלחימה לצד הג'יהאד האיסלאמי. גורמים בג'יהאד האיסלאמי אומרים כי הזרוע הצבאית של חמאס הפרה את ההבטחה שלה לפלגים הפלשתינים כי כל התקפה ישראלית אל מפקד צבאי של אחד הפלגים תענה בתגובה צבאית מאוחדת של כל הפלגים. על-פי אותם הגורמים, יחיא סינוואר, שמשמש גם כמפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה, רצה לקיים את ההבטחה נתקל בהתנגדות עזה של הלשכה המדינית של חמאס. סינוואר תכנן להגיב במגוון אמצעים נגד ישראל ולא רק באמצעות ירי רקטות.
לאחר השגת הפסקת האש מנסים בכירי הג'יהאד האיסלאמי לטשטש את המחלוקת העמוקה עם חמאס. הם יודעים כי הם זקוקים כעת לחמאס כדי שיוכלו לשקם את היכולות הצבאיות שלהם ברצועת עזה באין מפריע.

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד אלנח'אלה אמר אמש: "חמאס היא עמוד השדרה והחיק של ההתנגדות, אנחנו וחמאס בברית מתמשכת לעימות עם האויב ונישאר מאוחדים במלחמה נגד האויב עם כל כוחות ההתנגדות". ואילו מוחמד אלוהינדי, ראש המחלקה המדינית של הארגון אמר: "היחסים שלנו עם חמאס התחזקו והכיבוש נכשל בניסיון לפצל בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי".

הג'יהאד האיסלאמי גם מנסה לשכך את הזעם העממי של תושבי הרצועה לאחר שעשרות רקטות ששיגר לעבר ישראל נפלו ברצועה והרגו אזרחים חפים מפשע. אמש החל הארגון בהפצת ידיעות ברשתות החברתיות שהוא שוקל הקמת מנגנון פיצויים למשפחות שנפגעו, כמובן שאת הכסף תשלם אירן.

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
יוני בן-מנחם
+"אם יהיה צורך נצא גם בעתיד למכת מנע"
20:19 08/08/22  |     |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה ושר הביטחון פנו לציבור בהצהרה משותפת לסיכום ימי מבצע עלות השחר  ▪  לפיד הודה לאופוזיציה על תמיכתה  ▪  גנץ: גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך נצא למכת מנע להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה  ▪  "זה נכון בכל החזיתית - מטהרן ועד חאן יונס"
לפיד. האויבים שלנו הם בחוץ [צילום: לע"מ]
+אישי ציבור בשולי הדרך
19:03 08/08/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
אם מבצע עלות השחר יסתיים כפי שנראה עתה ירשמו לעצמם יאיר לפיד ובני גנץ ואביב כוכבי ונפתלי בנט והממשלה בכללה הישג מזהיר  ▪  כה יעיל, כה קצר, כה מדויק, ממש כמו סיסמה אולימפית
אלון דוידי [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+מערך מתורגמני סימנים הנגיש החדשות בהתנדבות
18:47 08/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שידורי החדשות האינטנסיביים של מבצע 'עלות השחר' הביאו את ח"כ שירלי פינטו ואת מתורגמניות שפת הסימנים רביד אדרי ולי דן להקים מערך התנדבותי של מתורגמנים וטכנאי שידור שהנגישו את מהדורות החדשות כמעט בזמן אמת
(תרגום מהדורת חדשות במבצע עלות השחר לשפת סימנים [צילום: דוברות ח"כ שירלי פינטו])
+ארדואן נגד ישראל: אין שום תירוץ לרצח ילדים בעזה
15:06 08/08/22  |  עידן יוסף
נשיא טורקיה ארדואן במתקפה חריפה על ישראל: "אנחנו מגנים את הפעולות של כוחות הביטחון הישראלים בימים האחרונים בעזה - אין שום תירוץ לרצח ילדים. אנחנו עומדים לצד אחינו הפלשתינים".
+135 תביעות נזק הוגשו למס רכוש בעקבות 'עלות השחר'
13:05 08/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שתי משפחות שבית המגורים שלה נפגע בפגיעה ישירה של רקטה פלשתינית והפך ללא ראוי למגורים הועברו על-ידי מס רכוש לדיור חלופי
34 מכוניות ו-28 מבנים נפגעו באשקלון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"הודעה מוקדמת על הסכמה להפסקת אש - חולשה"
09:59 08/08/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, טוען שהיה מקום לשקול הארכה של מבצע עלות השחר לצורך כתישה נוספת של הג'יהאד האיסלאמי  ▪  ראש המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור, טוען שהמבצע הסתיים באופן מוצלח וכי הוא מוכיח שאסור לישראל לאפשר לארגוני טרור להכתיב את התנהגותה  ▪  "זה נכון גם לגבי חיזבאללה ביחס להפעלת שדה כריש בים התיכון"
פלשתינים בוחנים את ההריסות באתר שהופצץ בידי חיל האוויר [צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90]
+אחר-הצהריים תתחדש תנועת הרכבות שהופסקו בעוטף
09:25 08/08/22  |  עידן יוסף
הבוקר התקבל מגורמי הביטחון אישור לבדיקת תוואי המסילה שבין תחנות אשקלון ונתיבות, אשר היה סגור בימים האחרונים, והפעלת רכבות נוסעים החל משעות הצהריים (אם תשתיות המסילה יאפשרו זאת).

עם קבלת האישור החלה רכבת ישראל בהכנות הנדרשות לחידושה של תנועת הרכבות, ובכלל זה בדיקת תקינות המסילה באמצעות כלים הנדסיים וכן הסעת רכבות ריקות כחלק מנוהל פתיחת צירים.

בדיקות אלה הן בטיחותיות וחיוניות טרם הפעלת רכבות נוסעים, בשל העובדה שנרשמו נפילות רבות באזור בימים האחרונים.

תנועת הרכבות מתחנת נתיבות לכיוון שדרות ואשקלון צפוייה להתחדש בשעה 14:35 (רכבת מספר 970). תנועת הרכבות מתחנת אשקלון לכיוון שדרות ונתיבות צפויה להתחדש בשעה 14:33 (רכבת מספר 249).
+מבצע "עלות השחר" - טכנולוגיה מול אמונה
08:07 08/08/22  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
סיבוב נוסף במלחמה בין תרבות טכנולוגית-הומניסטית-דמוקרטית לבין תרבות אמונית אנטי-הומניסטית עם פיגור טכנולוגי
מחנה הפליטים ג'בליה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+פיקוד העורף: ההגבלות עדיין בתוקף
00:56 08/08/22  |  עידן יוסף
בתום הערכת המצב שהתקיימה הלילה, הוחלט בפיקוד העורף כי ההגבלות לעורף נותרו בתוקף ויש להמשיך ולפעול על-פי ההנחיות. ההגבלות לציבור יבחנו שוב בהערכת המצב שתתקיים בשעות הבוקר.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכישלון של הג'יהאד האיסלאמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע עלות השחר
בשעה 23:00 נכנסה לתוקף הפסקת האש בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי, כשעד הרגע האחרון תקפו צה"ל והג'יהאד האיסלאמי. אולם דקות ספורות לאחר המועד ירו הפלשתינים מטח לעבר ישובי העוטף. תקיפת צה"ל כללה מטוסי ומסוקי קרב, כלי טיס מאויש מרחוק ואש קרקעית.
07/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הלילה (יום א', 7.8.22) בפני קהל תומכים רחב בלבנון לזכר נפילתו חלל של אל-חוסין הקדוש לשיעים, חתנו של נביא האיסלאם מוחמד.
07/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
על מבצע עלות השחר החליטושלושה בלבד - ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. שרי הקבינט עודכנו מראש, אבל לא היו שותפים להחלטה. הנסיבות הללו הובילו (מוצ"ש, 6.8.22) את שר הבריאות ניצן הורוביץ, כך על-פי דיווח בחדשות 13, לומר ללפיד במהלך דיון: "איך יצאת למבצע הזה בלעדינו?"
07/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך חיסול ח׳אלד מנצור אתמול (שבת, 7.8.22), זוהו ילדים במרחב התקיפה ועל כן נדחתה התקיפה כמה וכמה פעמים. מאוחר יותר, כאשר הילדים לא נכחו באיזור, בוצעה התקיפה בהצלחה והבכיר הפלשתיני חוסל.
07/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבצע עלות השחר | פיקוד העורף מפרסם הנחיות, שיהיו בתוקף עד מחר ב-18:00.
07/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il