|   15:07:40
דלג
  יוסי דר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
פרופ' רון שפירא. נבלע ברעש ההמון [צילום: יח"צ]

פרופסורים בעד הרפורמה

פרופ' שפירא ועוד 119 פרופסורים מאשימים את אביר הדמוקרטיה שלנו על שהניף חרב ונעץ אותה בלב עקרון הפרדת הרשויות שהוא עיקרון בסיסי בדמוקרטיה - אותה דמוקרטיה שהחשש מפגיעה בה מטלטל את המדינה בימים אלה. אבל גילוי הדעת הזה של הפרופסורים נבלע ברעש ההמון הצובא על דלתות המספרה של שרה נתניהו בכיכר המדינה
04/03/2023  |   יוסי דר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות
אהרן ברק. חרב בלב עקרון הפרדת הרשויות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"הכשרת לבבות"
לוין ורוטמן לא השכילו להבין מבעוד מועד, שכדי להעביר רפורמה בסדר גודל שהם רוצים להעביר - לא די ברוב מספרי של אצבעות בכנסת: חייבים מידה מינימלית של "הכשרת לבבות" - תוך זיהוי נכון של התומכים הפוטנציאלים מחוץ לפוליטיקה - לרבות משורות האקדמיה.

מערכת המשפט משוועת לרוח פרצים שתחדור ביבבה אל החדר ותאוורר אותו - אחרי עשרות שנים של אמונה עיוורת באל אחד - משפטן בחסד - אבל גם מניפולטור ומאחז עיניים שאין שני לו - הלא הוא אהרן ברק שכידוע כתב לנו את לוחות הברית גירסה 2.0.

בימים אלה מתפרסם גילוי דעת של 120 פרופסורים - בהם כמה פרופסורים למשפטים, התומכים ברפורמה. בין הפרופסורים למשפטים צד את העין פרופ' רון שפירא המשמש כיום רקטור מרכז פרס וכן מרצה באוניברסיטאות שונות.

פרופ' שפירא השתתף בזמנו בכנס בר-אילן הידוע, ואף זכה שם למחמאות מפי אהרן ברק על הגותו המשפטית, וזאת - בניגוד לפרופסורים אחרים למשפטים שהשתתפו בכנס, שהודו לאלילת המזל על שברק לא הזמין פוסטה שתוביל אותם לאבו-כביר.

והנה פרופ' שפירא חתם על גילוי הדעת הקובע, בין היתר, כי:

"רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל...ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות"

במילים אחרות - פרופ' שפירא ועוד 119 פרופסורים מאשימים את אביר הדמוקרטיה שלנו על שהניף חרב ונעץ אותה בלב עקרון הפרדת הרשויות שהוא עיקרון בסיסי בדמוקרטיה - אותה דמוקרטיה שהחשש מפגיעה בה מטלטל את המדינה בימים אלה. אבל גילוי הדעת הזה של הפרופסורים נבלע ברעש ההמון הצובא על דלתות המספרה של שרה נתניהו בכיכר המדינה.

כי לוין ורוטמן לא השכילו להבין מבעוד מועד, שכדי להעביר רפורמה בסדר גודל שהם רוצים להעביר - לא די ברוב מספרי של אצבעות בכנסת: חייבים מידה מינימלית של "הכשרת לבבות" - תוך זיהוי נכון של התומכים הפוטנציאלים מחוץ לפוליטיקה - לרבות משורות האקדמיה.

הרי לוין ורוטמן זוכרים היטב כיצד ערב הגשת כתב האישום נגד נתניהו, כינס היועמ"ש מנדלבליט את פורום "כרמים" הידוע - הכולל חכמי משפט כמו היועמ"שים לשעבר ואחרים - כדי לדון בעניינים שונים הנוגעים לכתב האישום. הרי הפורום הנכבד הזה לא היה חיוני - משפטית - להפעלת מנגנון הפרקליטות, ובכל זאת הוא היה חיוני - ציבורית - כדי להעניק לפרקליטות את המכובדות ומראית העין של שיקול הדעת ועומק המחשבה הנחוצים כדי להאשים אדם במעמדו של ראש הממשלה.

ובכן, מה מנע מיריב לוין ושמחה רוטמן לארגן כנס משפטנים ואנשי ציבור מכובדים, שבסופו יופק נייר כרומו מהודר בדבר הצורך ברפורמה? מה היה ללוין ולרוטמן במחטף הנפל הזה שהם מתבוססים בו בימים אלה?

נכון, קווי המתאר של הרפורמה אמורים להיות מתוחמים בקונצנזוס ציבורי כלשהו, וקונצנזוס כזה אמור להיות מושג בכנס ראוי של אנשי ציבור ואקדמיה, ולא בסיפורים של יריב לוין שהוא "עובד על זה עשרים שנה".

וכך הגענו למצב המוטרף שבו אנו נמצאים כיום - מצב מייאש שבו הפקרנו עצמנו לאנשים קטועי קדנציה מסוגו של אהוד ברק, שכבר איבדו את האשראי הציבורי שלהם, והם מוצאים בעתות משבר הזדמנות למכור את מרכולתם באמצעות אמירות מדודות, כאילו מחושבות, בקצב הכתבה, ובתנועות ידיים חדות שפוצעות את האוויר.

וכשזו תמונת המצב, אין פתרון זולת כניסת בנימין נתניהו בשתי הרגליים לזירת המשבר כדי לרקוח הסדר נסבל - תוך הידברות עם מנהיג אחד או שניים מהאופוזיציה, שאינם שבויים ברטוריקה דמגוגית של מערכת בחירות.

תאריך:  04/03/2023   |   עודכן:  04/03/2023
יוסי דר
+המשטרה: הפעלת המכת"ז נועדה לאפשר ציר פתוח לאירוע חרום בנתב"ג
23:40 04/03/23  |  עידן יוסף
המשטרה אומרת כי הפעלת סילוני המים מכת"ז לכיוון מתפרעים על איילון סמוך לפרשת דרכים נועדה על-מנת לפנות את הציר לתנועת אמבולנסים ורכבי הצלה אחרים שהוזעקו לאירוע חירום בנתב"ג. פעילות המכת"ז הייתה מוגבלת.
[צילום: דוברות המשטרה]
+בן-גביר: אנרכיסטים שחוסמים צירים מבקשים להבעיר את מדינת ת"א
21:59 04/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+ליברמן מעריך: בתוך חודש - משבר חוקתי
21:37 04/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קורא לנשיא הרצוג, איש המפתח כלשונו, שלא לחתום על החקיקה לרפורמה משפטית. בנאום בהפגנה באשדוד, אמר: "גם אם זה נראה סמלי, יש לצעד זה משמעות גדולה.

כמו-כן הביע ליברמן ציפיה מבית המשפט העליון "לפסול את כל החוקים המטורללים הללו שהקואליציה מעבירה למען עצמה ואנשיה". הוא העריך כי בתוך חודש מדינת ישראל צפויה לעמוד בפני משבר חוקתי שמעולם לא חוותה כמותו: "במקרה ובית המשפט העליון אכן יפסול את החקיקה הנ״ל, תישאל השאלה מי כפוף למי ולמה. לדוגמה, האם הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ יצייתו להחלטות בית המשפט העליון או לחקיקה לא סבירה של הממשלה. במקרה כזה, אני קורא לנשיא להתייצב מול כל אזרחי מדינת ישראל ולהוציא מסר ברור שכל המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל והעומדים בראשם כפופים קודם כל להחלטות בית המשפט העליון״.
+המשטרה: ההמלצה שלא לאפשר חסימת איילון - שלנו
20:55 04/03/23  |  עידן יוסף
מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, היה זה שהמליץ הערב למפכ"ל שלא לאפשר לחסום את איילון, ורב-ניצב שבתאי קיבל את המלצתו. הנימוק להחלטה - השטח שנקבע להפגנה גדול מספיק להכיל את כל המפגינים ואין שום צורך להרחיב אותו ולאפשר להם להפגין גם באיילון.

גורם עלום במשטרה שצוטט בגלי צה"ל טוען כי המפכ"ל היה בעד לתת למפגינים לחסום את נתיבי איילון; מפקד מחוז תל אביב התנגד.
+הייעוץ המשפטי לכנסת מסתייג מחוק הנבצרות
20:28 04/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שיש להסדיר את נושא נבצרות ראש הממשלה, אך מצביע על בעייתיות בפרטי הצעתו של אופיר כץ ומזהיר שייתכנו טענות שיש מקום להתערבות שיפוטית
כץ. רוב של 75% [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מפגינים פרצו לאיילון והתעמתו עם המשטרה
19:58 04/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רב-ניצב קובי שבתאי בהצהרה בתחילת ההפגנה: לא נקבל מצב של ונדליזם וחסימת עורקים ראשיים ונעשה הכל כדי למנוע זאת  ▪  מתנגדי הרפורמה מוחים ברחוב קפלן בת"א, הפגנות קטנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ
[צילום: דוברות המשטרה]
הפגנה בת"א נגד הרפורמה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חלוץ: נתניהו לא פטריוט ישראלי
19:06 04/03/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ על ראש הממשלה נתניהו: "נתניהו לא פטריוט ישראלי יותר. הוא ישראלי אבל מבחינתו שתלך המדינה. אשתו אמרה את זה ב-99', ומאז זה רק הלך ומעצים. גם היטלר אמר ב-1920 אבל הוא נהיה שליט רק ב-1933".
+אוהל הסכמות להידברות יוקם בירושלים
19:05 04/03/23  |  עידן יוסף
מחר ייחנך אוהל ההסכמות במפגש מיוחד בין ח"כ חילי טרופר ובין ח"כ יולי אדלשטיין מיוזמי וחותמי מכתב הח"כים המשותף בקריאה להידברות ולהסכמות על הרפורמה-המשפטית. את המפגש ינחה העיתונאי ארי שביט. האוהל יוקם בין הכנסת, משרד ראש הממשלה ובית המשפט העליון (חדשות 12).
+אבירי האנרכיה "מודאגים" - האומנם
12:17 04/03/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
חייבים להתקדם לקראת פשרה עקב הטירוף שאחז בחלקים מן הציבור משני עברי הקשת הפוליטית ומפני שיהיה לא קל ולא רצוי לכפות אלה על אלה פתרון שנוי במחלוקת חריפה. האמת היא שיסוד המחלוקת איננו מציאותי או עובדתי אלא פוליטי ולפעמים פסיכולוגי, אך בעיקר נכלולי. כך או כך חייבים לקיים את עקרונות היסוד הדמוקרטיים לפיהם הציבור הוא הריבון
מפגינים נגד הרפורמה מול בית הנשיא [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+החזיקו מעמד!
11:34 04/03/23  |  ארי בוסל   |   לרשימה המלאה
איני יודע למה מצפה האופוזיציה. רק לאחרונה הייתם בשלטון. היכן הנסיון להגיע לעמק השווה? הלא שיח לא יכול להתקיים רק בכדי למלא את רצונכם. זיכרו: הבוחר אמר את דברו, לאחר ששלטונכם לא החזיק מעמד, כי אם התפורר בן רגע. כן, אתם קולניים. אתם כוחניים. אתם מסרבים להפרד מהכוח. אך היכן טובת המדינה? היכן הממלכתיות? היכן הדאגה לגורל האומה?
מפגינים נגד הרפורמה. שוברים את הכלים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופסורים בעד הרפורמה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
4/03/23 11:04
2
משה דב
4/03/23 17:59
3
רואה ברור
4/03/23 19:17
4
ד"ר עדי ירדן
5/03/23 14:48
 
א. וינשטיין
6/03/23 14:24
5
סיירוס
9/03/23 01:30
6
סם
17/03/23 16:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
הספר "75 שנות עצמאות במשפט" שפורסם השבוע מראה אלו זכויות יסוד העניק בית המשפט העליון לכל אזרחי המדינה קרוב לוודאי ששופטים הכפופים לממשלה לא היו פוסקים באותה צורה
03/03/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
חברת אסם פרסמה (יום ה', 2.3.23) הודעת 'ריקול' לאריזות במבה לאחר שקיבלה מספר תלונות על הימצאות פיסת אריזה בתוך שקית החטיף. התלונות הן, ככל הנראה מאזור הדרום.
02/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ראשי שב"כ ומוסד, מפכ"לים לשעבר במשטרה וקצינים בכירים לשעבר בצה"ל מותחים ביקורת על השימוש שנעשה אמש בפלוגות של שוטרי מג"ב סדירים, בפיזור ההפגנה מול המספרה שבה הסתפרה אמש אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. פיזור המפגינים, על-ידי השוטרים הסדירים של מג"ב שהגיעו אל המקום בהמוניהם היה כרוך בהפעלת אלימות נגד המפגינים.
02/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד הממשלה החלה (יום ה', 2.3.23), לדון בהצעה לתיקון הסעיפים העוסקים בנבצרות ראש הממשלה, בהכנת החוק לקראת קריאה ראשונה.
02/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ההיסטוריה תשפוט את ניסיון ההפיכה האלימה והבריונית, ההפיכה המעניקה רוח גבית לתנועות החרם על ישראל, מה-בי.די.אס ועד לאנטישמים גזעניים, ההיסטוריה תשפוט את כל משתפי הפעולה וסייעניהם של חלק ממובילי המחאה, המבקשים להמיט חורבן על מדינת ישראל, להבעיר את האסמים, לזרוע כאוס. ההיסטוריה תשפוט את סרבני קבלת תוצאות הבחירות, את סירובם לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, את מחוללי ניפוץ המכנה המשותף של החברה הישראלית, את הקודחים בלב האונייה ומאיימים להטביעה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il