כן, דווקא היום, כשמדינת ישראל מצויה במהלך אחת המלחמות הקשות והכואבות בכל תולדותיה, חשוב ונחוץ להכריז על תוכנית המטרו בגוש-דן ובערים נוספות(!)כעל פרויקט לאומי חיוני למשך העשורים הבאים, הן אורבנית, הן כלכלית והן מן הפן הביטחוני המובהק.
יתרה מכך: לטעמי היה מקום לשקול גם לקדם מטרו במתחמים אורבניים צפופים נוספים דוגמת מטרופולין חיפה, ירושלים (בנוסף לרכבת הקלה) וכן גם בבאר שבע ואולי גם בערים נוספות שסבלו משך שנים ארוכות מהתקפות טילים דוגמת אשדוד, אשקלון ועוד.
נכון, מדובר בהשקעה כלכלית אדירה, אולם השקעה שבהחלט תחזיר את עצמה הן ביטחונית ובטיחותית, הן כלכלית, הן תחבורתית והן מבחינת ההשפעה על המורל הלאומי שנפגע קשות.
הדוגמה של מיליוני תושבי לונדון שבמלחמת העולם השנייה מצאו מחסה מפני הפצצות גרמניה הנאצית בתוך מנהרות הרכבת התחתית של בירת בריטניה שבהקמתה התחילו עוד במחצית המאה ה-19, היא ללא ספק דוגמה קלאסית, אחת מיני רבות.
במצב הביטחוני בו אנו שרויים כיום, ושיימשך מן הסתם גם כאשר יידומו הדי המלחמה הנוכחית, סכנת הטילים הינה המוחשית ביותר ועל כן ההגנה על העורף הישראלי חשובה לא פחות מהעובדה שיש לנו צבא חזק.
אולם, וזה אולם גדול, למטרו, למרות ההשקעה האדירה, יש ערך גם מן הפן הכלכלי והתעסוקתי וגם מן הפן של פרויקט דגל לאומי, בדומה למוביל הארצי שהיה פרויקט הדגל שלנו במהלך שנות ה-50 וה-80 של המאה הקודמת ובדומה לכביש "חוצה ישראל" במהלך העשורים הקודמים.
ראשית, הוא יעסיק רבבות רבות של עובדים בענפי הנדל"ן והתשתיות, כולל יזמים וקבלנים, מהנדסים, אדריכלים, מתכננים, חברות ביצוע וכו', ובכך יתרום מאוד לתעסוקה במדינת ישראל. שנית, הוא מהווה את החלופה היחידה לפתרון בעיית הפקקים בגוש-דן שהולכת ומחמירה משנה לשנה, ובכך גם ישפר מאוד את איכות החיים של התושבים וגם יחסוך מיליארדים רבים.
שלישית, תהיה לו השפעה מרחיקת לכת גם מן הפן של הקטנת זיהום האוויר ובריאות הציבור בכלל. רביעית, הוא יסייע מאוד לצמיחה הכלכלית במשק הישראלי ויביא עימו גם לא מעט השקעות זרות, כולל שיקום ענף התיירות.
ונזכור נא כולנו: כדי שמדינת ישראל שלנו תישאר חסונה וחזקה, חשוב לא פחות מהניצחון בקרבות שגם הכלכלה והתעסוקה שלנו יהיו חסונות, קל וחומר הביטחון האישי של מיליוני אזרחי המדינה. והמטרו, מעבר לערך התחבורתי שלו, יוכל לגלם בתוכו את היעדים שצוינו לעיל.