|   15:07:40
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

על עכברים ואנשים

מבחינתי, דיסקין כעד אופי או כמומחה ביטחון, בהתייחס לעדויות על נתניהו - פסול. אם הוא רוצה לנהל מאבק פוליטי, שיצטרף לארגון פוליטי או יקים אחד כזה וישכנע את הציבור כפוליטיקאי שהוא יודע על מה הוא מדבר ויודע להציע גם תחליף נאות
18/02/2015  |   רפי לאופרט   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
יובל דיסקין. אנטי-ביבי מובהק [צילום: AP]

הומופוביה

קראתי: "הומופוביה זה לא עניין פוליטי" (ידיעות אחרונות, תמר טרבלסי-חדד, 15.2.15).

הדברים צוטטו מדבריו של תלמיד כיתה י"ב בבי"ס "בליך" בר"ג, במסגרת "סיעור מוחות" שמתנהל במקום בכל ערב בחירות כלליות, כמסורת מפוקפקת בעיני.

ראשית, העבודה שתלמידי כתה י"ב הצליחו בעבר מספר פעמי ם לבטא מראש פרופיל הצבעה ציבורית בבחירות טוב יותר מסקרי דעת קהל "מקצועיים", אינה מהווה אסמכתא לכושר נבואה או לחשיבה יוצאת דופן של תלמידי ביה"ס. היא מבטאת מקרים. הואיל וגם המורים, גם התלמידים וגם התוצאות שונים, פולחן "הניבוי" שמנהלת התקשורת במקום ערב הבחירות - מיותר.

נראה שדברי התלמיד שצוטטו מוכיחים חוסר הבנה של מהות של הפוליטיקה והדמוקרטיה. שני המושגים באים לומר שבחברה חופשית ופלורליסטית יש דעות רבות, יש מקום לניהול מאבקי שכנוע על צדקת דרך כזו או אחרת להשגת מטרות חברתיות, יש מקום לאי-הסכמות ויש דרכי הכרעה מוסכמות. ובמקום שמתנהל דיאלוג ציבורי ומאבק ציבורי על דעות, אידיאות ודרכי פעולה הנובעות מהן, יש פוליטיקה...

הומופוביה מבטאת את אחד הנושאים השנויים במחלוקת בין קבוצות שונות בחברה. מצד קיצון אחד יש מי שמבקשים להפכה למציאות נורמטיבית ואפילו רצויה, ומצד שני יש מי שרואים בה "סטיית תקן" של הטבע, שיש דרכים מעשיות ודרושות דרכים כאלה בכדי לתקנה או להתחשב בה בנירמול החיים היום-יומיים. ראיה זו אינה מקדשת סטיות-תקן ואינה רואה בהן מציאות רצויה. אלא עובדה קיימת. אני תומך בגישה השנייה.

גימיקים במקום חזון ותוכנית לאומית

קראתי: "המפגינים בכיכר יקראו להחליף את השלטון" (ידיעות אחרונות, איתמר אייכנר, 15.2.15)

הידיעה מיוחסת לעמותת "מיליון ידיים", עוד ארגון "מטעם האזרחים נגד ביבי בכל מחיר" שתפקידו לייצר "בזים" תקשורתיים נגד הימין בשם האופוזיציה ותומכיה בארץ ובחו"ל. מובן שאת העצרת מקיימים בכיכר רבין, ובאותה הזדמנות ממחזרים גם את "הג'וקר" הפוליטי של רצח רבין, בדיוק מאותה סיבה ובדיוק לאותה מטרה...

כל הגימיקים מבטאים בריחה מהצורך לדבר אל הציבור בגובה העיניים, ולהציג לשיפוטו תוכניות פעולה לאומיות בנושאים המרכזיים שעל סדר היום שלנו. לחטא זה שותפות כל המפלגות שמתכוונות להשתתף בבחירות הקרובות. מהן כאלה שאין להם מסר והן פסדה פשוטה של אינטרסים סקטוריאליים כאלה ואחרים ותפקידן להבטיח אחרי הבחירות שמירה על אינטרסים אלה במוסדות החקיקה והביצוע הממלכתיים. ומהן כאלה שנמנעות במכוון מהתמודדות עניינית משום שהן יודעות שרוב ההחלטות המרכזיות בישראל מתקבלות במסגרת אילוצים שמותירים מעט מאוד גמישות להחלטות עצמאיות ובלתי-תלויות.

עובדה זו חריפה הרבה יותר בשמאל, ששבוי בידי תומכיו באירופה וארה"ב. תומכים שמממנים את פעולותיו ובה בעת מתנים את המשך התמיכה והסיוע בהמשך הפעילות בשירות מטרות שרוב הציבור בישראל אינו מסכים להן או לחלקן הגדול. באופן זה הופכת הפעילות להתקפות אישיות וגימיקים ציבוריים ותקשורתיים תוך התעלמות מהציבור, שאלותיו ומשאלותיו. בעוד שבשמאל זו תוצאת האילוצים שקבל על עצמו במטרה להחליף את השלטון בתמיכת אחרים, אצל הימין זו תוצאה של מרחב הגמישות המצומצם של חופש הפעולה המוקנה לו ע"י החתרנות האינטנסיבית מבית ומבחוץ.

אילו היה הדבר בידי, הייתי ממליץ לציבור להפסיק להתייחס ולהשתתף בסקרים ובמשאלי דעת-קהל, במטרה להטיל "איפול" על עמדותיו כלפי המפלגות המשתתפות בבחירות, ולהכריח אותן להתאמץ ולשכנע אותו עד הרגע האחרון בזכאותן לקבל את תמיכתו.

אי-השתתפות בבחירות היא אקט בלתי-דמוקרטי ומזיק, משום שאלה שאינם משתתפים מחלישים את עמדותיהם בתוצאות הארציות ומעניקים עמדות כוח לקבוצות מיעוט הומוגניות, ופנטיות לעמדותיהן. אי-השתתפות בבחירות היא פתח מוטעה ובכל זאת בלתי-מבוטל לאי-ציות אזרחי למוסדות ולשלטונות המדינה, מתוך שהיא שוללת את לגיטימיות ההחלטות המתקבלות ע"י רוב, שהוא עצמו מיעוט בציבור. הדרך שאינה מחוללת לקונות אלה ועם זאת מצביעה בפני המפלגות על אי-שביעות רצון ציבורית מדרך התנהלותן, הדרך שמקשה על המפלגות למכור עצמן ערב הבחירות על בסיס של גימיקים חסרי ערך וחסרי תכלית, היא דרך דוגמת זו המוצעת לעיל.

ברור שהדרך האולטימטיבית היא להתנתק פעם ולתמיד מהשבלונה ההתנהגותית המקובלת, המשקפת סטריאוטיפ מחשבתי, נאמנות עיוורת לדרך שלעולם אינה מתממשת בפועל ודפוס התנהגות של "לקוח שבוי" (captive customer), היא לשקול גישה אידיאולוגית אחת מול גישה אידיאולוגית אחרת ולהחליט על הרע במיעוטו: ימין - ציוני, לאומי, יהודי, מול שמאל - פוסט-ציוני, חסר זהות אתנית וברובו אנטי-יהודי. אני קורא לכך הרע במיעוטו משום שאין ספק שהכל מבינים שגם אם תתקבל הכרעה פוליטית ברורה בין ימין לשמאל, בקדנציה אחת לא ניתן יהיה לטפל בכל הבעיות ולפתור את כולן.

עולה להתקפה

קראתי: "בעקבות סרטון של הליכוד... - תקף ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין את נתניהו..." (ידיעות אחרונות, איתמר אייכנר, 15.2.15)

דיסקין הציב עצמו בעמדה של "אנטי-ביבי מובהק", והוא מתמיד בה מאז סיים את תפקידו כראש השב"כ. בכדי שיקל עליו להיות אופוזיציה שמשתמשת בתואר של תפקידו הקודם, ללא הנטל של איש ציבור מכהן, גם נמנע מהצטרפות למחנה פוליטי מוגדר, והוא מניח לציבור לשפוט היכן הוא עומד. לבד מאי-הגינות שיש בכך שאיננו מזהה עצמו פוליטית אבל עוסק בפוליטיקה ממלכתית פר-אקסלנס, הוא מצטייר כמי שיש לו חשבון אישי עם ראש הממשלה, וחשבון אישי בדרך כלל אינו מעיד על אוביקטיביות והגינות.

אין זו פעם ראשונה בתקופה האחרונה, ומיד לאחר הדברים הנ"ל, טרח לתקוף את הפרסומים על בית ראש הממשלה, כאילו רק הוא יודע להעריך אם קיים סיכון ביטחוני בפרסומים אלה או לא קיים סיכון כזה. מאחר שניתן להניח שהשב"כ לא הפסיק את הפיקוח על בית ראש הממשלה גם לאחר תקופת דיסקין, והוא ממשיך לנהל את קיום הביטחון השוטף על ראש הממשלה, ביתו, משפחתו וכו', מקבלת התקפתו של דיסקין גוון חזק עוד יותר של חשבון אישי, שהרי לא תקף את תפקוד השב"כ אלא את ראש הממשלה (או אשתו, שגם היא על הכוונת של ידידי משפחת נתניהו) בניסיון נואל ליחס עוד מחדל, ולו במשתמע, לראש הממשלה השנוא עליו.

דיסקין הוא אחד מסדרת מבקרים ביטחוניסטים לשעבר ששמו להם מטרה - כל אחד ונימוקיו הסמויים עימו, שהרי איש מהם לא הציב על השולחן טענות אמיתיות ומוכחות לעמדותיו רק חוות-דעת אישית על הממונה לשעבר- לנגח את נתניהו. אני רואה בגישה כולה ובדרך בה היא מנוהלת ניסיון מתמשך לחסל פוליטית את נתניהו בדרך המלוכלכת ביותר האפשרית.שיטת "הגימיקים" עובדת גם כאן.

מבחינתי, דיסקין כעד אופי או כמומחה ביטחון, בהתייחס לעדויות על נתניהו - פסול. אם הוא רוצה לנהל מאבק פוליטי, שיצטרף לארגון פוליטי או יקים אחד כזה וישכנע את הציבור כפוליטיקאי שהוא יודע על מה הוא מדבר ויודע להציע גם תחליף נאות. אם הוא חותר למאבק משפטי, שיציג את טיעוניו בפורומים הנכונים ויש לו מספיק קשרים בתוקף עברו כדי לעשות זאת. אבל אם יש כאן חשבון אישי, שיכבד וישב בביתו וישתוק. אני מעריך שבדומה לי יש רבין שאינם מעוניינים בדם הרע שצבר דיסקין כלפי נתניהו בדרכים הסמויות בהם התנהלו שניהם במשך שנים, כשרוב הציבור כלל אינו יודע במה מדובר ומי משניהם הוא באמת האישיות הבעייתית.

תאריך:  18/02/2015   |   עודכן:  18/02/2015
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על עכברים ואנשים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
18/02/15 18:56
 
רפי לאופרט
18/02/15 20:33
 
שלמה המגיב
18/02/15 21:51
 
רפי לאופרט
20/02/15 11:55
 
שלמה המגיב
21/02/15 07:27
2
אהרון שחר
18/02/15 20:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
תרשו לי ניחוש: פסק הדין של בית המשפט העליון בעניינם של חנין זועבי וברוך מרזל יוקיע את הדברים ואולי אף את המעשים של השניים, ויקבע שלא התגבשה מסה קריטית המצדיקה את הצעד הקיצוני של פסילת מועמדותם לכנסת ה-20. מאחר שהנימוקים יתפרסמו רק בעוד כמה חודשים, אין לנו כרגע אלא לנחש - על סמך ניסיון העבר ועל סמך דבריהם של כמה מן השופטים בדיון בשתי הפסילות.
18/02/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בית המשפט העליון ביטל (יום ד', 18.2.15) את פסילתה של ח"כ חנין זועבי מהרשימה הערבית המשותפת ואת פסילתו של ברוך מרזל מרשימת "יחד" בבחירות לכנסת ה-20. פסק הדין ניתן בלא נימוקים, שכן החוק מחייב את בית המשפט העליון להכריע בנושא לכל המאוחר 23 יום לפני הבחירות, כך שהנימוקים יפורסמו במועד מאוחר יותר.
18/02/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בשבוע שעבר, ביום רביעי (11.2) הגיע ראש הממשלה מר נתניהו לביקור בישוב עלי ובעיקר במכינה הקד"צ הפועלת במקום. למה בא לשומרון ומדוע דווקא לעלי? מה היה לו כל כך חשוב להיפגש במיוחד עם ראש המכינה הרב סדן וגם עם יו"ר הועד המקומי מר אלירז? והרי גלוי וידוע שנתניהו לא ממש מחשיב את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, אותה הקפיא לחלוטין בקדנציה הקודמת קבל עם ועולם, ובקדנציה הנוכחית שב ביתר תחכום וערמומיות והקפיא אותה באופן שקט: אין תכנון, אין שיווק, עוד מעט קט ואין כלל בנייה ביו"ש. ואכן כך נאה וכך יאה לו למי שדוגל כנתניהו באידאולוגיה המסוכנת של 'שתי מדינות לשני עמים', שההתיישבות ניצבת בעוז ובעוצמה מנגד לה ולפיכך היא בלבד המונעת את התגשמותה והיא אויבתה הגדולה ביותר.
18/02/2015  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
כשהיה רמטכ"ל קיים משה דיין יחסים רומנטיים עם אשתו של אחד ממפקדי החטיבות. המח"ט התלונן באזני ראש הממשלה ושר הביטחון דוד בן-גוריון. "מייסד המדינה" השיב: גם דוד המלך קיים יחסים רומנטיים עם אחד הקצינים בצבאו: אוריה החיתי. ואגב לפי האמונה היהודית, המלך המשיח יולד מזרעו של דוד שהפרה את בת שבע (אלמנתו של אוריה). מכאן שהמעשה הפלילי של דוד, יגאל את עם ישראל ולפי האמונה היהודית יגאל גם את העולם.
18/02/2015  |  אורי מילשטיין  |   מאמרים
בשל רדידותה האינטלקטואלית של מערכת הבחירות זו, הולך ומתברר בעליל שהיא בכלל מיותרת.
18/02/2015  |  מרק בריל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
יחימוביץ': "לראשונה בחיי יצאתי מאולפן"  /  עידן יוסף
נתניהו מחזיר את לבני לקדמת הבימה  /  עידן יוסף
נדחתה עתירת "קרקע חינם" שהגיש הליכוד  /  עידן יוסף
זוהי רק ההתחלה   /  ציפי לידר
בוז'י מתאים?  /  מנחם רהט
שטיפת המוח בשירות מוזס  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il