|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מי אחראי להמשכיות הכיבוש?

הפלשתינים דחו 7 הזדמנויות להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל. אם בעבר הם התחזו למעוניינים במו"מ, אם כי דחו כל הצעה שהוצעה להם - כיום, הם חותרים לקבל מדינה מהאו"ם ללא הוויתורים המתחייבים מהסכם עם ישראל כדי שיוכלו להמשיך במאבק לחיסולה
12/03/2015  |   רבקה שפק ליסק   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
תעמולה שקרית [צילום: פלאש 90]

השמאל הקיצוני תוקף את ישראל על היותה מדינה כובשת הפוגעת באוכלוסייה הפלשתינית ומבצעת פשעי מלחמה. חנין זועבי אינה מפגרת אחרי השמאל הקיצוני ותוקפת את ישראל באותן האשמות. על חלק לא מבוטל מהגדה המערבית שולטת הרשות הפלשתינית מאז הסכם אוסלו ועזה נמצאת תחת שלטון החמאס מאז סולקה משם הרשות הפלשתינית. למרות מיליוני הדולרים המוענקים לרשות הפלשתינית על-ידי מדינות המערב הרשות אינה עושה דבר לשיפור מצבה של האוכלוסייה. החמאס מקבל אף הוא מיליוני דולרים מאירן ו/או קטר אבל משקיע הכל בהכנה למלחמה בישראל ואינו עושה דבר לשיפור מצב האוכלוסייה. אבל מבחינת החוק הבינלאומי עדיין ישראל נחשבת לכוח כובש.

הרשות הפלשתינית הצליחה בעזרת תעמולה שיקרית לעשות לישראל דמוניזציה ודה-לגיטימציה ולהפוך את ישראל לגורם היחיד האחראי להמשכיות הכיבוש תוך ניצול העובדה שמאז עלה הליכוד לשלטון בישראל ישראל אינה מגלה רצון לשינוי המצב הקיים. נתניהו דיבר עד לאחרונה בשני קולות. מצד אחד הוא הצהיר שהוא בעד פתרון של שתי מדינות אך מצד שני הוא המשיך בבניית התנחלויות ולא עשה מאמץ כן לנהל מו"מ. כעת הוא גם חזר בו מהסכמתו שהייתה כמסתבר רק טקטית לפתרון של 2 מדינות.

אבל, נתניהו נמצא בשלטון רק בשנים האחרונות. היכן היו הפלשתינים כאשר ישראל הציעה להם הצעות הוגנות במשך שנים ארוכות לפני עלייתו של נתניהו לשלטון וכאשר הוא איבד את השלטון? מדוע הפלשתינים לא חתמו על הסכם שיביא להקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל כאשר היה בישראל שלטון שהושיט להם יד לשלום?

הפלשתינים והרשות הפלשתינית דחו במשך שנים רבות את ידה המושטת של ישראל להסכם:

  • ב-1936 הציעה ועדת פיל לחלק את הארץ לשתי מדינות. הערבים דחו את ההצעה

  • ב-1947 החליט האו"ם על הקמת שתי מדינות. הערבים דחו את ההצעה.

  • בין 1948 ל-1967 היו הפלשתינים תחת שלטון ערבי. מדוע הם לא הקימו מדינה?

  • ב-1967 לא היו התנחלויות, אבל הצעתו של ראש ממשלת ישראל לוי אשכול ל"שטחים תמורת שלום" לאחר מלחמת ששת הימים נדחתה על-ידי המנהיגות הפלשתינית והערבית.

  • הרשות הפלשתינית הונתה את ישראל בהסכם אוסלו.

  • הרשות הפלשתינית דחתה אפשרות להסכם ב-2000 בקמפ דויד, שכלל הצעה הוגנת של קלינטון-ברק לפתרון נושא ההתנחלויות, תחת מנהיגותו של ערפאת.

  • אבו מאזן לא השיב בחיוב להצעתו מרחיקת הלכת של אולמרט ב-2008 אף על-פי שהוא הודה בראיון לכתב ה"וושינגטון פוסט" באותה שנה שהצעתו של אולמרט הייתה טובה מהצעת קלינטון-ברק.

נתניהו נאלץ בלחצו של הנשיא אובמה להסכים להקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך 9 חודשים כדי שאבו מאזן יסכים לחזור לשולחן המו"מ. נתניהו הקפיא את הבנייה במשך 9 חודשים, אך אבו מאזן חזר למו"מ רק לקראת סיום ההקפאה ואז דרש 3 חודשים נוספים. הפעם נתניהו סרב. האחריות כאן היא לפחות הדדית.

אבו מאזן ניצל באופן ציני את חוסר הניסיון והבקיאות של אובמה בסכסוך. העיתונאי הפלשתיני אבו טועמה כתב במאמר שפירסם לאחרונה שהרשות הפלשתינית קיבלה החלטה אסטרטגית לא לנהל מו"מ עם ישראל ולכפות עליה הסדר, להבדיל מהסכם, על-ידי לחץ בינלאומי, ללא כל ויתורים מצד הרשות הפלשתינית. אובמה ממש שיחק לידיו של אבו-מאזן.

אבו מאזן רוצה מדינה מהאו"ם, ללא הסכם עם ישראל. הוא כלל אינו מעוניין בהסכם עם ישראל כי הסכם יחייבו לוותר על הדרישה ל"זכות השיבה", כלומר ליישובם של הפליטים בישראל. כל בר דעת מבין שיישובם בישראל יהפוך את היהודים למיעוט וכך ניתן יהיה לחסל את מדינת היהודים באורח דמוקרטי. הדרישה ל"זכות השיבה" היא סוס טרויאני לחיסול מדינת היהודים. אם הרשות הפלשתינית תקבל מדינה מהאו"ם בגדה המערבית ועזה, לא רק שלא יהיה צורך לוותר על "זכות השיבה", אלא המאבק לדמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל ימשך עם הדרישה ליישוב הפליטים בישראל. אין סכסוך לאומי אחד בעולם שהסתיים בהשבת פליטים. יתר על כן, רוב הפליטים ברחו על-פי הוראת מנהיגיהם שהבטיחו להם חזרה מהירה לאחר ש"היהודים ייזרקו לים".

ראיות שזוהי האסטרטגיה של אבו מאזן ניתן לקבל משתי עובדות נוספות:

  • בתקשורת הפלשתינית המנהיגים הפלשתינים כולם, כולל אבו מאזן, לא רק שלא מוותרים על הדרישה ל"זכות השיבה". הם מכריזים, בערבית - לא באנגלית - שלעולם לא יוותרו על זכות זו. במערכת החינוך הפלשתינית ישראל כלל אינה מופיעה במפת האזור. אפילו לא בקווי 1967. במערכת החינוך ובתקשורת הפלשתינית מתנהלת הסתה נגד ישראל והיהודים והיסטוריונים פלשתינים מפברקים היסטוריה מדומיינת לפיה הם צאצאי הכנענים או לחלופין צאצאי כוזרים ולכן ליהודים אין בארץ כל זכויות. היסטוריונים ומנהיגים אף טוענים שאין עם יהודי ויש רק דת יהודית ולדת לא מגיעה מדינה.

  • בהחלטות ועידת הפתח האחרונה ב-2009 יש מספר סעיפים המונעים סיכוי להסכם:

הקפאת ההתנחלויות - תנאי לחידוש המו"מ. גם אם ישראל תסכים להקפאה לא יהיו צעדים לנורמליזציה אלא לאחר חתימת הסכם השלום. במצע מופיע המונח סיום ההתנחלויות. הניסוח מעורפל. אין כל התייחסות לפשרה אפשרית בעניין ההתנחלויות על-פי ההצעה של קלינטון-ברק בספטמבר 2000 עליה חזר אהוד אולמרט בהצעתו לאבו- מאזן, דהיינו, ריכוז ההתנחלויות בגושים לאחר פינוי המאחזים המבודדים ומתן פיצוי טריטוריאלי משטח ישראל על שטח ההתנחלויות שיסופח לישראל. הפתח עומד על הדרישה ל"פירוק כל ההתנחלויות", דרישה שעלולה להביא למלחמת אזרחים בישראל ולהתפרקותה.

בעיית הפליטים - המצע שולל ישוב הפליטים במדינות ערב ומביע מחויבותו לדרישה של העם הפלשתיני לשיבת הפליטים. לאן ישובו הפליטים ? על-פי החלטה 149 עליהם לשוב לבתיהם, כלומר לישראל. שיבת הפליטים לישראל תהפוך את הפלשתינים לרוב ובבחירות דמוקרטיות ניתן יהיה להביא לחיסולה של מדינת היהודים והפיכתה לפלשתין.

ירושלים - במצע מדובר על שחרור האדמות הפלשתיניות, כולל ירושלים. מכאן, שאין כל כוונה להתפשר, למשל, על ניהול משותף של העיר העתיקה והר-הבית.

סיום הסכסוך - המצע מתנגד להכרזה פלשתינית על כך שאין לפלשתינים דרישות נוספות מישראל. כלומר, גם הסכם שלום לא יביא לסיום הסכסוך.

כאשר בוחנים את הסעיפים במצע מתברר שהאופציה נשארת פתוחה ל"שחרור המולדת", ל"שחרור אדמותיו של העם הפלשתיני", ו"למימוש זכויותיו של העם הפלשתיני", על מה, לאחר שהגדה ועזה יהפכו לפלשתין? על שאר חלקי הארץ.

המצע המדיני של פתח הוא מלאכת מחשבת של תיחכום, הונאה ואחיזת עיניים. המורשת של ערפאת לא נשכחה. עם תנאים כאלה אין כל סיכוי לסיום הסכסוך באמצעות מו"מ.

האחריות של מנהיגי ערביי ישראל

המנהיגים הערבים בישראל אחראים אף הם להעדר הסכם שלום והקמת מדינה פלשתינית:

  • הדרישה של מפלגת בל"ד בהנהגתם של חברי הכנסת זאחלקה וזועבי להחלפת מדינת היהודים ב"מדינת כל אזרחיה" משמעותה, למעשה, התנגדות לעצם קיומה של מדינה יהודית ולהמשך הכיבוש עד שמדינת היהודים תחוסל באמצעות מערכה בינלאומית לדמוניזציה ודה- לגיטימציה של ישראל. המצע של בל"ד דורש יישוב הפליטים בישראל. כך יווצר רוב פלשתיני ומדינת היהודית תחוסל.

  • הועד העליון של ערביי ישראל, מכון המחקר החיפאי ועדאלה תרמו אף הם את חלקם לדחיית כל פתרון של פשרה כפי שניתן ללמוד מהחלטות, הצהרות ופרסום הצעות שכל מטרתן חיסול מדינת היהודים ע"י מחיקת כל המאפיינים של המדינה היהודית והושבת הפליטים בישראל ולא במדינת פלשתין. (נא לעיין באתרים של ארגונים אלה ).

לסיום, המנהיגות הערבית בישראל צריכה הייתה לשמש גשר לשלום, להכרה הדדית ולסיום הסכסוך אבל היא לא עשתה דבר בכיוון זה אלא להפך. הרשות הפלשתינית והמנהיגות של ערביי ישראל אחראים לא פחות מנתניהו להעדר הסכם. לא נותר אלא לקוות שהמפלגה הערבית המאוחדת תחליט לפתוח דף חדש ביחסי ערבים ויהודים בישראל ותשתף פעולה עם הגורמים בפוליטיקה הישראלית החותרים לפתרון של שתי מדינות לשני עמים, לעם היהודי והפלשתיני, לשוויון אזרחי של ערביי ישראל במדינה היהודית ולסיום הסכסוך שהקיז דמים משני הצדדים.

תאריך:  12/03/2015   |   עודכן:  12/03/2015
ד"ר רבקה שפק ליסק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי אחראי להמשכיות הכיבוש?
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רבקה שפק ליסק
12/03/15 12:31
2
אהוד פרלסמן
12/03/15 14:22
 
רבקה שפק ליסק
12/03/15 16:46
 
אהוד פרלסמן
12/03/15 18:27
 
רבקה שפק ליסק
13/03/15 08:52
 
אהוד פרלסמן
13/03/15 11:38
 
רבקה שפק ליסק
14/03/15 09:36
3
עובד1
13/03/15 14:28
4
סניל
13/03/15 15:49
5
י.ש
14/03/15 13:18
 
רבקה שפק ליסק
14/03/15 16:52
 
י.ש
14/03/15 18:26
 
רבקה שפק ליסק
14/03/15 22:55
6
אהוד פרלסמן
15/03/15 00:46
7
קורא ותיק
16/03/15 15:35
 
רבקה שפק ליסק
16/03/15 16:56
 
רבקה שפק ליסק
17/03/15 08:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
נראה כי הרשות הפלשתינית איננה מסתפקת בהפרת סעיפים מדיניים בהסכמי אוסלו ונקיטת צעדים חד-צדדים כמו פניה למועצת הביטחון של האו"ם ובית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אלא היא מתכננת גם להתנתק מהסכמי פריז הכלכליים שהינם חלק בלתי נפרד מהסכמי אוסלו.
12/03/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
למערכת הבחירות של המערך האדום יש שלושה מאפיינים בולטים, ונובעת מהם מסקנה חשובה:
12/03/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בית המשפט העליון מחק (יום ד', 11.3.15) עתירה שנדונה בפניו מאז שנת 2007 בנוגע לבידוק הביטחוני בנמלי התעופה ובראשם נמל התעופה בן-גוריון, לאחר שהושגה התקדמות ניכרת במניעת אפליה פומבית של ערביי ישראל.
11/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רגע לפני הבחירות ממשיך שר הכלכלה נפתלי בנט בהצבת תוכניתו המדינית להחלה הדרגתית של הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון. המידע אליו נחשף בשבתו כחבר בקבינט המדיני ביטחוני לא רק שלא הביא אותו למחשבה מחודשת על התוכנית אלא אף חיזק אותה.
10/03/2015  |  כתב העת ריבונות  |   כתבות
מבצע 'צוק איתן' הסתיים באוגוסט 2014 והותיר את רצועת עזה במציאות הומניטרית סבוכה. תשתיות חרבו, כ-100,000 איש הפכו חסרי בית. המצב הכלכלי הורע במידה דרמטית עקב המבצע וכן כתוצאה מהמדיניות המצרית הנוקשה כלפי חמאס והרצועה, המתבטאת בין היתר בניתוקו המוחלט כמעט של האזור ממצרים ובמיטוט תעשיית ההברחות דרך המנהרות לאורך ציר פילדלפי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il