|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
היידה ביבי [צילום: AP] 43 ח"כים בגוש הימין [פלאש 90]

הכרעה 2015: הלכסיקון

מאובמה עד התקשורת <br>

המפסיד הגדול בצד המנצח דמוקרטיה בערבון מוגבל אין שמחה כשמחה לאיד ירייה עצמית ברגל העתירה שנראית מגוחכת לחלוטין על הבמה עם כוס בירה דרוש חשבון נפש מקצועי הבחירות לכנסת ה-21
18/03/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
בחירות 2015 - כנסת 20 לעומת כנסת 19
שם המפלגה
הכנסת ה-20
הכנסת ה-19
הליכוד (נתניהו)
30
18
המחנה הציוני (הרצוג)
24
21
הרשימה המשותפת (עודה)
13
11
יש עתיד (לפיד)
11
19
כולנו (כחלון)
10
-
הבית היהודי (בנט)
8
12
ש"ס (דרעי)
7
11
יהדות התורה (ליצמן)
6
7
ישראל ביתנו (ליברמן)
6
13
מרצ (גלאון)
5
6
יחד (ישי)
0
-
קואליציה בראשות נתניהו
67

מחצית ממה שצפו הסקרים בתחילת הדרך [צילום: פלאש 90]

הימין עשה זאת שוב [צילום: פלאש 90]

סיים את הקריירה [צילום: פלאש 90]

אל תלכו שולל [צילום: פלאש 90]

אובמה ברק. אז מה, אדוני הנשיא? האם אתה סבור שיש לכבד תוצאות של בחירות דמוקרטיות גם כאשר הן אינן מעלות לשלטון את האחים המוסלמים?

בנט נפתלי. המפסיד הגדול בצד המנצח. נכנס לקמפיין עם סקרים שניבאו לבית היהודי 17-16 מנדטים, ומסיים עם מחצית מכך. לא הצליח להסביר לתומכיו מדוע לא להצביע במישרין לליכוד.

גושים. החלוקה הקלאסית אינה קיימת. הימין: 43 מנדטים. השמאל: 42 מנדטים. מרכז/חברתי: 21 מנדטים. חרדים: 14 מנדטים. אבל למרות זאת, לבנימין נתניהו תהיה קואליציה יציבה למדי.

גלאון זהבה. הראשונה וכנראה גם היחידה שתישא אישית באחריות על כשלון מפלגתה. הכנסת מאבדת פרלמנטרית מצוינת.

דמוקרטיה בערבון מוגבל. ביטוי של השופט אליקים רובינשטיין לתיאור מפלגות הנשלטות בידי יחידים או מועצות גדולים/חכמים. בכנסת הקרובה יהיו 41 חברי כנסת כאלו (יש עתיד, כולנו, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו). תופעה מדאיגה שיש לאסור אותה בחקיקה.

דרעי אריה. אין שמחה כשמחה לאיד.

הרצוג יצחק. מי זה?

הרשימה הערבית המשותפת. העתירה נגד העלאת אחוז החסימה בטענה שהערבים ייפגעו, נראית כעת מגוחכת לחלוטין. המשימה של יתר 104 הח"כים: לתת לה ייצוג הולם, בלא לפגוע באינטרסים חיוניים של המדינה (אחרי שהודיעה שלא תבקש נציגות בוועדת החוץ והביטחון).

חרדים. יחזירו לאחור את כל ההתקדמות שנכפתה עליהם בקדנציה הקודמת. את המחיר תשלם המדינה, הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך.

ידיעות אחרונות. העיתון של המדינה גילה שהמדינה איננה של העיתון.

ישי אלי. הוכיח שוב שאין כמו הימין בירייה עצמית ברגל.

כחלון משה. פופוליסט ושטחי. טעה קשות כאשר עלה אמש לבמה ובידו כוס בירה. שר האוצר הבא.

כנסת 21. הניחוש שלי: הבחירות הבאות יתקיימו מתישהו ב-2017.

לבני ציפי. מישהו מוכן להמר היכן היא תהיה בבחירות הבאות?

ליברמן אביגדור. כל העולם ואשתו אשמים באובדן מחצית מהמנדטים, חוץ מאשר פאינה קירשנבאום. ובכל זאת, עשוי להיות שר החוץ.

לפיד יאיר. סיים את הקריירה. אין לו מה למכור באופוזיציה.

מדגמים. כישלון מהדהד של כל השלושה. הפער בין התחזית למחנה הציוני לבין התוצאות עומד על 11% - כמעט פי שלושה מטעות הדגימה. מחייב חשבון נפש מקצועי שוודאי לא ייעשה.

ממשלה 34. זו הבעיה האמיתית שלנו. אי-אפשר לנהל שום דבר עם אופק תפקודי בלתי ברור, העומד בממוצע על שנתיים. את זה צריך לפתור.

ממשלת אחדות. קו ההגנה האחרון של מתנגדי נתניהו, בעיקר בתקשורת. האיום שיפנה נתניהו כלפי שותפיו הטבעיים אם יעשו יותר מדי בעיות במו"מ. הרצוג ולבני ירוצו לממשלה כזאת; מי שמחכים להרצוג בפינה - ויש הרבה כאלו - יתנגדו. מכל מקום, זו כנראה ממילא אפשרות תיאורטית.

נתניהו בנימין. גבר על מסע דה-לגיטימציה חסר תקדים, שגבל לעיתים בדה-הומניזציה. ובכל זאת, ראוי שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלו.

סקרים. שוב הוכח שהם נכונים אולי לאותו רגע, ולא יותר מכך. אבל ימשיכו להיות האורים והתומים של המפלגות והתקשורת.

עודה אימן. אל תלכו שולל אחרי החזות הנעימה והמתונה.

קדמון סימה. נתניהו היטה את הכף "ממומנטום שלילי של מפלגתו לניצחון פראי תוך שימוש בשקרים ובשלהוב יצרים". ממש חוצפה מצידו, במיוחד לנוכח העובדה שהקמפיין נגדו היה כולו אמת ומתינות.

שיעור ההצבעה. עמד על 71.8% - הגבוה ביותר מאז 1999. למרות שהסקרים-מטעם הראו שרוב הישראלים ממש לא מרוצים מהמצב, הרי שלמעלה מ-4 מיליון מהם יצאו לקלפיות ורובם הצביעו בעד המשך הקו הקיים.

תיקים. ככל הניתן, כדאי מאוד ששרים שמכהנים בממשלה היוצאת יישארו באותם משרדים בממשלה הבאה. זה יחסוך זמן רב של למידה ותכנון, ויאפשר חלקית ונקודתית להתגבר על בעיית המשילות.

תקשורת. ערוץ 2, ערוץ 10, ידיעות אחרונות ומעריב - כולם התגייסו נגד בנימין נתניהו, שנהנה רק מתמיכתו של ישראל היום. ב-News1 הזהרנו שוב ושוב מפני תופעה זו. המסקנה מן התוצאות: לתקשורת מגויסת וחד-צדדית אין השפעה כאשר מגיעים לרגע האמת.

בחירות 2015 - חברי הכנסת ה-20
1.
הליכוד - בנימין נתניהו, גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, ישראל כ"ץ, מירי רגב, סילבן שלום, משה יעלון, זאב אלקין, דני דנון, יריב לוין, בני בגין, צחי הנגבי, יובל שטייניץ, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, דוד ביטן, חיים כץ, ז'קי לוי, יואב קיש, ציפי חוטובלי, דוד אמסלם, מיקי זוהר, ענת ברקו, איוב קרא, נאוה בוקר, אבי דיכטר, אברהם נגוסה, נורית קורן, (ירון מזוז).
2.
המחנה הציוני - יצחק הרצוג, ציפי לבני, שלי יחימוביץ', סתיו שפיר, איציק שמולי, עמר בר-לב, חיליק בר, עמיר פרץ, מרב מיכאלי, איתן כבל, מנואל טרכטנברג, אראל מרגלית, מיקי רוזנטל, רויטל סויד, דני עטר, יואל חסון, זוהיר בהלול, איתן ברושי, מיכל בירן, נחמן שי, קסניה סבטלובה, אילת נחמיאס-ורבין, יוסי יונה, אייל בן-ראובן.
3.
הרשימה המשותפת - אימן עודה, מסעוד גנאים, ג'מאל זחאלקה, אחמד טיבי, עאידה תומא, עבד אל-חכים חאג'-יחיא, חנין זועבי, דב חנין, טלב אבו-ערער, יוסוף ג'בארין, באסל גטאט, אוסמה סעדי, עבדאללה אבו-מערוף, ג'ומעה אזברגה.
4.
יש עתיד - יאיר לפיד, שי פירון, יעל גרמן, מאיר כהן, יעקב פרי, עפר שלח, חיים ילין, קארין אלהרר, יואל רזבוזוב, עליזה לביא, מיקי לוי.
5.
כולנו - משה כחלון, יואב גלנט, אלי אלאלוף, מייקל אורן, רחל עזריה, טלי פלוסקוב, יפעת שאשא-ביטון, אלי כהן, רועי פולקמן, מירב בן-ארי.
6.
הבית היהודי - נפתלי בנט, אורי אריאל, איילת שקד, אלי בן-דהן, ניסן סלומינסקי, ינון מגל, מוטי יוגב, בצלאל סמורטיץ'.
7.
ש"ס - אריה דרעי, יצחק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, דוד אזולאי, יואב בן-צור, יצחק וקנין.
8.
יהדות התורה - יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, מנחם אליעזר מוזס, ישראל אייכלר, (אליעזר סורוצקין).
9.
ישראל ביתנו - אביגדור ליברמן, אורלי לוי-אבקסיס, סופה לנדבר, אילן שוחט, שרון גל, חמד עמאר.
10.
מרצ -זהבה גלאון, אילן גילאון, עיסאווי פריג', מיכל רוזין, (תמר זנדברג).
תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאובמה עד התקשורת
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
18/03/15 10:33
 
מספר הערות
18/03/15 11:15
2
אהוד פרלסמן
18/03/15 10:49
3
מתי יהיה פה?
18/03/15 11:16
4
אפי5100
18/03/15 11:37
5
אורי מילשטיין
18/03/15 11:43
6
סקרן
18/03/15 11:59
7
Daja Vu
18/03/15 12:01
8
@ בנצי - א @
18/03/15 12:23
9
סיני
18/03/15 12:54
 
משה מיכאל
18/03/15 13:49
10
ברוריה רימוני
18/03/15 14:37
11
רם עמנואל
18/03/15 16:43
 
לרם עמנואל (מצחיק
18/03/15 19:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
1. נכון לכתיבת שורות אלה, תוצאות האמת עדיין אינן ידועות. גם עתה אפשר לחלץ בר מתבן הבחירות שנערם בחודשים האחרונים. שוב ושוב אמרו דוברי שמאל שהבחירות הללו הן משאל עם על בנימין נתניהו. זה נכון. אבל נכון לא פחות שהבחירות הללו היו משאל עם על התקשורת הישראלית. בצהריים הזמינו אותי לערוץ טלוויזיה שבו ישבתי לבדי מול חמישה אנשי שמאל. עסקים כרגיל. התגייסות התקשורת להדחת הימין ונתניהו בראשו הייתה טוטאלית ומפחידה. לא היה מקום לספק או למחשבה הפוכה. הרצוג ולבני בזבזו לשווא את כספי הפרסום שלהם; הם קיבלו זאת בחינם ברוב מערכות העיתונים, הרדיו והטלוויזיה. ניסיתם לספר לנו ש"הציבור מאס" בנתניהו; ובכן, הציבור אמר את דברו: הוא מאס בכם ובהתנשאות הקבועה שלכם, בחוסר הפתיחות ובפוליטיזציה החד-ממדית במסווה עיתונאי.
18/03/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
זהו. למתבונן מן הצד ניתן עכשיו, לכאורה, לנשום לרווחה מלוא החזה. עברה - חלפה כביכול סופת הבחירות. האומנם? לא בטוח. מערכת הבחירות האחרונה לימדה אותנו שיש למשטר בישראל הרבה יתרונות, וביניהם עליה לפסגות הדמוקרטיה. אבל גם הרבה חסרונות - נפילה לתהומות השיטה הזו, וחילול שמה ברבים. לדעתי סך החסרונות עולה על סך היתרונות. אנחנו נשארים במינוס. מה שווה לנו דמוקרטיה, כאשר בעת יישומה בפועל ממש, בעיצומה של מערכת בחירות, היא כבר נכרכת בחילול שמה? ולא. אני לא מתכוון להישאר במסגרת עיון פילוסופי בנושא זה. החומרים עליהם נדבר צבועים בצבעים עזים מדי, מסמאים מדי, מכדי שאפשר לעבור עליהם לסדר היום.
18/03/2015  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
יושב-ראש מרצ זהבה גלאון הודיעה (יום ד', 18.3.15) כי היא נושאת באחריות אישית ואם יתברר כי מרצ קיבלה רק ארבעה מנדטים תתפטר מן הכנסת.
18/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
תוצאות המדגם מאוד מאכזבות, ואני מאוד מקווה, תוצאות האמת תהיינה יותר טובות.
הבחירות נסתיימו. על העם לחזור עכשיו לחיים האמיתיים והלא פשוטים המצפים למדינה. בביטחון, בכלכלה, ביחסי החוץ ובשאר תחומי החיים התחזית קשה ודורשת גיוס הכוחות הטובים ביותר כדי להתמודד איתה. תמכתי ב"כולנו" של כחלון מתוך אמונה באיש ובדרכו אולם גם מתוך אמונה,שהתממשה, שיהווה לשון מאזניים בין גושי השמאל והימין. תקוותי הייתה שמתוך דאגה כנה לעתיד המדינה יוכל כחלון לגשר בין המחנות הציוניים הלא קיצוניים למען הקמת ממשלת אחדות לאומית. האמנתי שהדרישה לכך הייתה צריכה להתעורר כבר לפני הבחירות, אולי על בסיס קריאתה של רחלי פרנקל לאחר רצח בנה, כדי שממשלה כזאת תקום מתוך אמונה שהאחדות תהיה התשובה של העם היושב בציון לאתגרי העתיד ולא מתוך כורחבלית ברירה. שום מפלגה לא הצהירה או פעלה בכיוון מתוך חשש, שקריאה לממשלת אחדות לאומית תהווה הודעה מראש בכישלון.
18/03/2015  |  אורי גנני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il