|   15:07:40
  אריה אבישור  
חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הראשים הלא פורמליים של ה-CIA והגרעין האירני

הנשיא אובמה פשוט הטביע אותם בים של פרטים טכניים ועל-ידי כך בלבל אותם ושכנע אותם. הוא דיבר איתם על סוגים שונים של סרכזות, על אחוזי העשרת אורניום, על מים כבדים, על אראק, נתנז ופורדו ועל שיטות הפיקוח של סבא"א. והוא הרגיע אותם שאם האירנים יבלפו תמיד יהיה אפשר להחזיר את הסנקציות על-כנן
05/04/2015  |   אריה אבישור   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
אובמה מקבל עדכון על שיחות הגרעין [צילום: הבית הלבן]

מדוע קרי אובססיבי?
כזכור לכם, באמצע ינואר השנה הודלפה התבטאות של שר הביטחון בוגי יעלון כי מזכיר המדינה האמריקני הוא משיחי ואובססיבי. אני אתייחס בעיקר לעניין האובססיביות. ברור שהתבטאות זו נכונה, אך נשאלת השאלה: מדוע קרי אובססיבי? אין ספק שהממשלים האמריקנים עוסקים בסכסוך הישראלי-ערבי באופן בלתי פרופורציונלי לחשיבותו לאזרח האמריקני. ונשאלת השאלה: למה? התשובה לכך נעוצה בכך שהממשל האמריקני שבוי בידי האליטה של תעשיות הנפט והנשק האמריקניות המנהלות אימפריה. הם שודדים את העושר הערבי במפרץ הפרסי. בפועל זה מתבטא בתשלום תמלוגים מגוחכים לממשלות של מדינות המפרץ על שאיבת הנפט, במימון הבסיסים האמריקנים שם ע"י מדינות המפרץ ובעסקות נשק מופרכות. גם חוזים של פרויקטים מקומיים במדינות המפרץ מועברים ללא מכרז לחברות של האליטה האמריקנית.

אותה אליטה שולטת בפוליטיקה האמריקנית באמצעות ה-CIA. בכירי החברות הללו משמשים כראשים הלא פורמליים של ה-CIA בדיוק כמו ששמעון פרס משמש כראש השיטה בישראל. כ-80% מהסנטורים בארה"ב וכ-50% מחברי בית הנבחרים האמריקני גויסו כסוכני CIA. הם פועלים לטובת האינטרסים של האימפריה האנגלו-אמריקנית. הממשל כמובן שבוי בידי האליטה האמריקנית. באמצעות מימון למערכת הבחירות, הם מגייסים ל-CIA את כל המועמדים הרציניים לנשיאות עוד בטרם הבחירות כך שמי שלא ייבחר הוא יהיה איש שלהם. כך היה גם עם ברק אובמה, הנשיא המכהן של ארה"ב. ג'ון קרי גויס ל-CIA עוד בהיותו סנטור מטעם מדינת מסצ'וסטס ובאופן טבעי היה מועמד לנשיאות מטעם השיטה האמריקנית בשנת 2004 לאחר שנבחר כמועמד המפלגה הדמוקרטית. הוא כידוע הפסיד לג'ורג' בוש הבן שהוא איש האליטה האמריקנית.

הממשל הפדרלי בארה"ב, אם כן, שבוי בידי תעשיות הנפט והנשק האמריקניות המנהלות אימפריה. לאור השוד הנזכר של העושר הערבי במפרץ, יש סנטימנט אנטי-אמריקני גדול במדינות ערב. כפועל יוצא מכך, לממשל האמריקני אינטרס להקים מדינה פלשתינית משום שעל-ידי כך הם מפצים את הערבים על חשבונה של ישראל ומשפרים את ה-PR שלהם במדינות ערב, ומסיטים את תשומת הלב של ההמונים הערבים מהמפרץ ל"פלשתין". זו הסיבה שניהול האימפריה דורש עיסוק אובססיבי של הממשל בסכסוך הישראלי-ערבי. לכן חלוקת הזמן והמשאבים של ג'ון קרי, האמון על מדיניות החוץ האמריקנית, מוטה באופן קיצוני לטובת הסכסוך הישראלי-ערבי.

בתוך כך הוא מזניח פעילויות אחרות החשובות לאזרח האמריקני כגון הסכמי סחר חדשים עם סין, הודו ויפן, שת"פ כלכלי עם אינדונזיה ומיזמים משותפים עם דנמרק. ההזנחה הזו פוגעת באזרחי ארה"ב, במעמד הביניים שם ובשכיר האמריקני. רמת השכר נפגעת, יוקר המחיה נפגע, הביטחון בתעסוקה נפגע ויש השלכות לגבי שיעור האבטלה בארה"ב. אני קורא מכאן לאזרחי ארה"ב לדרוש מנשיא ארה"ב לחדול מלעסוק באופן אובססיבי בסכסוך הישראלי-ערבי! עליכם לתבוע ממנו להפעיל את מזכיר המדינה לטובת האזרח האמריקני ולא להתמסר לניהול האימפריה. עליכם לתבוע ממנו להפסיק את ההזנחה הפושעת בטיפול בנושאים החשובים לרווחת אזרחי ארה"ב.
▪ אריה אבישור

ביום חמישי האחרון, 2 באפריל 2015, הושג בלוזאן שבשוויץ הסכם מסגרת בין אירן למעצמות, בהנהגת ארה"ב, בנושא הגרעין האירני. אירן תגביל למשך עשר שנים את יכולת ההעשרה שלה כדי להגביל את זמן הפריצה לגרעין לשנה לפחות. בתמורה להשהיית תוכנית הגרעין האירנית, הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי הקשורות לגרעין יושהו אחרי וידוא של סבא"א שאירן נוקטת את הצעדים העיקריים המפורטים בהסכם. כל ההחלטות של מועצת הביטחון על סנקציות נגד אירן יוסרו בו-זמנית עם השלמת כל הפעולות הנדרשות בתחומי ההעשרה, פורדו, אראק, עיצוב נשק גרעיני ושקיפות.

שלושה אלמנטים חשובים בהסכם זה ראויים לציון. ראשית, כל מתקני הגרעין של אירן ישארו על-כנם. אירן תשאר מדינת סף גרעינית ותוכל להגיע לפצצה בזמן קצר יחסית כשתרצה בכך. שנית, שאיפותיה ופעילותה האימפריאליסטית של אירן במזרח התיכון באמצעות טרור ופעילות חתרנית של ארגונים הנמצאים תחת חסותה ופועלים במימונה אינם נמצאים בהסכם. אירן תוכל להמשיך בפעילותה הטרוריסטית והחתרנית במדינות שונות במזרח התיכון כמו לבנון, תימן, סעודיה ובחריין. פעילות חתרנית זו של אירן מאיימת בראש ובראשונה על האינטרסים של האימפריה האנגלו-אמריקנית. ושלישית, אירן לא נסוגה מהצהרותיה כי בכוונתה לחסל את מדינת ישראל, או את "המשטר הציוני" כלשונם.

כבר כתבתי בעבר כי כל נשיא אמריקני, כולל אובמה, ממומן ולפיכך נשלט על-ידי הראשים הלא פורמליים של ה-CIA. אלה הם בכירי חברות הנפט והגז האמריקניות ותעשיית הנשק האמריקנית המנהלים את האימפריה האנגלו-אמריקנית (ראה מאמרי שכותרתו "מדוע קרי אובססיבי?"). הסכם המסגרת שנחתם בלוזאן מסכן תרתי משמע את האימפריה האנגלו-אמריקנית המנוהלת על ידם באמצעות ה-CIA. לפיכך, באופן טבעי, עולה השאלה כיצד עבד אובמה על הראשים הלא פורמליים של ה-CIA בעניין הגרעין האירני? כיצד כהו חושיהם בנושא כל כך קריטי לאימפריה שלהם???

התשובה לכך מורכבת משלושה אלמנטים מרכזיים. האלמנט הראשון הוא שאובמה, המעוניין בהישג כלשהו לממשלו בחזית מדיניות החוץ, פשוט הטביע אותם בים של פרטים טכניים ועל-ידי כך בלבל אותם ושכנע אותם. הוא דיבר איתם על סוגים שונים של סרכזות, על אחוזי העשרת אורניום, על מים כבדים, על אראק, נתנז ופורדו ועל שיטות הפיקוח של סבא"א. והוא הרגיע אותם שאם האירנים יבלפו תמיד יהיה אפשר להחזיר את הסנקציות על-כנן.

האלמנט השני הוא שאובמה סיפר להם סיפורים מחרידים על דאעש ועל אירגונים איסלמים קיצונים אחרים המאיימים על המערב ועל כך שאירן השיעית היא אויבתם של אותם אירגונים סונים ולכן מטבע הדברים היא בעלת בריתה של ארה"ב. נתניהו כבר אמר בהקשר זה בנאומו בקונגרס האמריקני כי זה לא תמיד נכון שהאויב של אויבי הוא ידידי. לפעמים מתקיים שגם האויב של אויבי הוא אויבי. ועל כך אין צורך להוסיף.

אז תשאלו מדוע הראשים הלא פורמליים של ה-CIA אינם מקשיבים לנתניהו? הרי הוא אומר דברי טעם בעניין תוכנית הגרעין האירנית ובעניין שאיפותיה האימפריאליסטיות של הרפובליקה האיסלאמית של אירן. לדבריו, "בתוך שנים ספורות העסקה הזאת תסיר מאירן כמעט את כל המגבלות על תוכנית הגרעין, כך שאירן תוכל לפתח יכולות גרעיניות נרחבות עוד יותר, שבאמצעותן היא תוכל לייצר פצצות גרעין רבות, תוך כמה חודשים. עסקה כזאת תחזק את הכלכלה של אירן, ובכך תעניק לה משאבים כבירים להגביר את התוקפנות והטרור שלה ברחבי המזרח התיכון ובעולם כולו".

התשובה היא שמטבע הדברים אותם אנשים התפתחו, חונכו וסיגלו לעצמם אידיאולוגיה אנטי-ישראלית ואפילו אנטישמית. הפרו-ערביות שלהם בסכסוך הישראלי-ערבי הביאה אותם לכך. אז לכן אין להם נטייה או עניין לתמוך בנתניהו או אפילו להקשיב לדבריו. וזהו האלמנט השלישי שאיפשר לאובמה להערים על הראשים הלא פורמליים של ה-CIA.

הראשים הלא פורמליים של ה-CIA עדיין שבויים בקונספציה שפגיעה בישראל היא הכלי המוביל בניהול האימפריה שלהם. הם למעשה שקולים לגנרלים שמנהלים בהווה את מלחמות העבר.

ואולם, האיום של דאעש או ג'בהת אל-נוסרה אינו דומה ואינו שקול לאיום האירני! היכולות הצבאיות שלהם הרבה יותר צנועות ועם קצת מאמץ ארה"ב, יחד עם המערב, יכולים לחסל אותם. נטיות העבר, קרי עויינותם לישראל, וזעזועים מההווה, קרי ההוצאות הזוועתיות להורג של דאעש, גרמו לראשים הלא פורמליים של ה-CIA להתבלבל ולקבל החלטות שגויות בעניין הגרעין האירני. מתוך האינטרסים הצרים שלהם, אינטרסים של ניהול האימפריה, עליהם להתנגד להסכם המסגרת שנחתם בלוזאן.

הסכם נכון צריך לכלול את הדברים הבאים: (1) פירוק וחיסול כל האלמנטים הצבאיים בתוכנית הגרעין האירנית כתנאי מקדים להסרת הסנקציות; (2) ביטול שאיפותיה האימפריאליסטיות של אירן והפסקת כל פעילותה החתרנית במדינות המזרח התיכון וברחבי העולם; (3) הצהרה אירנית על ביטול כוונתה להשמיד את ישראל; ו- (4) הפסקת התעמולה האנטי-ישראלית והאנטי-אמריקנית ברחבי אירן. צריך להדגיש כי גם האיום כי בכוונתה של אירן להשמיד את מדינת ישראל ניזון מהשאיפות האימפריאליסטיות שלה. היא מקווה על-ידי כך לזכות בלגיטימציה ברחוב הערבי ועל-ידי כך להשתלט על אוצרות הנפט במפרץ הפרסי. זו אגב הייתה גם הטקטיקה של נשיא מצרים בעבר גמאל עבדול נאסר. איומיו להשמיד את ישראל הובילו למלחמת ששת הימים ב-1967.

ולסיום, אסור לתת לגיטימציה בינלאומית לתוכנית הגרעין האירנית. דוקא כשהיא מראה סימני חולשה צריך להמשיך את הלחץ על אירן עד להשגת הסכם טוב. המערב לא צריך למצמץ ראשון לנוכח כישורי המשא-ומתן האירניים הידועים בכל העולם. מדובר בביטחון העולם כולו, בביטחון מדינות רבות במזרח התיכון, כולל ישראל, ובמקרה הנדון גם באינטרסים של האימפריה האנגלו-אמריקנית.

הכותב הוא חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה.
תאריך:  05/04/2015   |   עודכן:  05/04/2015
אריה אבישור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הראשים הלא פורמליים של ה-CIA והגרעין האירני
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
5/04/15 17:03
2
פרעאנקי
7/04/15 16:07
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
הדיפלומטיה ניצחה בלוזאן. המרוויחה העיקרית מהסכם המסגרת על הגרעין הינה אירן.
04/04/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הקבינט המדיני-ביטחוני מאוחד בהתנגדותו לעסקת המסגרת שהושגה בין המעצמות ואירן, כך נמסר (יום ו', 3.4.15) ממשרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצהרה שפורסמה בתום פגישה מיוחדת של הקבינט.
03/04/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הלילה (יום ו', 3.4.15) עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ומחה בפניו על החתימה על הסכם מסגרת עם אירן ביחס לתוכנית הגרעין שלה.
03/04/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אומר (יום ה', 2.4.15) כי העסקה עם אירן היא עסקה טובה והבנה היסטורית וכי אם אכן תיושם, היא תגביר את ביטחונן של ארצות הברית ושל בעלות בריתה. לדבריו, יישום ההסכם יהפוך את העולם למקום בטוח יותר.
02/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוזאן שבשוויץ נמסרה (יום ה', 2.4.15) הודעה לפיה האיחוד האירופי, שר החוץ האירני ג'וואד זריף ושרי החוץ, הגיעו לפתרונות בכמה נקודות מפתח. בהודעה נאמר כי ההסכמות הן תוצאה של רצון טוב ועבודה בין כל הצדדים.
02/04/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il