|   15:07:40
  יאשיהו יוסף פינטו  
ראש מוסדות "שובה ישראל"
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

פרשת אמור

בראשית הדברים

צריך להתמודד ולתקן תמיד את הבעיה הראשונה, השורשית, ורק אחרי שאדם מתקן את הקלקול הראשון יכול הוא לבנות את הבניין, לשנות את כל חייו
10/05/2015  |   יאשיהו יוסף פינטו   |   מאמרים   |   תגובות

א. "ובת איש כהן כי תחל לזנות את אביה היא מחללת באש תשרף" (ויקרא כ"א, ט'). אם היא פתאום חוטאת, מה אביה אשם, הרי היא חטאה? אלא שהיא לא פתאום החלה לזנות, כבר בבית של אביה היא התנהגה לא טוב, רק לקח זמן עד שהתגלה הדבר. אדם לא קם ביום אחד ועושה מעשים רעים. הנפילה לוקחת זמן, לפעמים בהתחלה אדם מסתיר את זה, אבל בסוף זה מתגלה - זה יסוד גדול בחיים.

ב. אומרים חז"ל: מתי שהקב"ה נתן למשה להיות המנהיג של עם ישראל, הראה לו דור דור ודורשיו, דור דור ונביאיו, שוטריו ומנהיגיו. והקב"ה הראה למשה רבינו את מיתתו של שאול המלך, שמת מיתה משונה. כידוע, מה שמסופר בספר נביאים, כשראה שאול המלך שהפסיד במלחמה עם פלישתים אמר: עכשיו פלישתים יתפסו ויענו ויביישו אותנו, לקח שאול את החרב, נעצה באדמה וזרק את עצמו על החרב והרג את עצמו. מתי שמשה ראה את זה הוא הזדעזע ואמר לקב"ה: מלך ראשון שקם לישראל ימות במיתה כזאת?! אמר הקב"ה למשה: "אמור אל בני אהרון הכהנים" - הוא מת בגלל הבנים של אהרון שמקטרגים עליו. הגמרא אומרת, מתי ששאול המלך רדף אחרי דוד ורצה להורגו, דוד ברח לנוב עיר הכהנים, שם היו כל הכהנים גרים, היה כמה מלשינים שהלשינו לשאול שדוד מתחבא בנוב, שאול רץ מהר לנוב ואמר: למה עשיתם מעשה כזה, דוד מורד במלכות ואתם עוזרים לו, הלך והרג את כל הכהנים שהיו בעיר הזאת בדין של מורדים במלכות. אמר הקב"ה למשה: הבנים של אהרון מקטרגים על שאול.

המדרש ממשיך ואומר, למה שאול מת בצורה כזאת, כי הוא לא שמע בקול שמואל שאמר למחות את עמלק, סך הכל היו חמישה דברים שעליהם נענש שימות. אם כך, צריך לשאול, למה מאשימים רק את הבנים של אהרון, שהקב"ה יספר למשה את מעשה של שמואל הנביא ששאול ביזה אותו וגם לא הרג את עמלק, למה מזכיר רק את עוון הריגת הכהנים.

"אל תזכור לנו עוונות ראשונים" - אנחנו מבקשים מהקב"ה שלא יזכור לנו את העוונות הראשונים, וצריך לשאול מה עם העוונות האחרונים, למה מזכירים רק את העוונות הראשונים? אפשר לפרש ולומר - אם יש בניין גדול ורוצים להפיל אותו, מפילים את התחתית, את היסוד של הבניין, ואחרי שמפילים את היסוד כל הבניין נופל. ההתחלה של החיים זה היסוד, מה שבונים הלאה יש בו כוח מהיסוד. וכך גם לדברים הרעים, הדבר הראשון הוא נותן את הכוח לכל הקלקול. מתי שיש בעל בית ועובד לא טוב, איך מתחילות להיות בעיות? בהתחלה מתי שבעל הבית לא התנהג בחוכמה עם הפועל, וויתר לו, אומנם הכל היה טוב, הם היו אוהבים זה את זה, אבל ההתחלה הייתה מקולקלת, אחרי זה הבניין נבנה עקום ובסוף הוא נופל. האדם החכם מה עושה? הולך לחפש את העוונות הראשונים ואחרי זה יכול לסדר את הבניין. אדם שעובד במקום ויש לו בעיות עם בעל הבית, אם רוצים לתקן את זה, שילכו ליסודות לתקן את זה. אחרי שמתקנים את היסוד, אפשר לתקן את הבניין. החטא הראשון הוא הבעיה, זה כל הבניין המקולקל שנבנה. לכן התורה אומרת: אל תזכור עוונות ראשונים, אם הראשונים יפלו, גם האחרונים.

אותו דבר בכל הבעיות ובכל הדברים, הראשית וההתחלה - שם צריך האדם לעשות את התיקון הגדול. מה הייתה הבעיה העיקרית של שאול המלך? הריגת נוב עיר הכהנים, זה היה מבחינתו העוון הראשון הקשה ביותר, היו עוד עוונות לפני, אבל העיקרי והחזק זה בעיר נוב, שהרג עיר שלמה של צדיקים. ולכן אנו אומרים - אל תזכור לנו עוונות ראשונים. צריך להתמודד ולתקן את הבעיה הראשונה, ואחרי שאדם מתקן את הקלקול הראשון אז האדם יכול לבנות את הבניין, יכול לשנות את כל חייו, אבל אם לא, כל הבניין שלו רעוע ולעולם לא יכול לבנות אותו.

ג. צריך להקפיד להיזהר זהירות גדולה במצוות "מדבר שקר תרחק" (שמות כ"ג, ז'). כל דבר שיש בו מציאות של שקר צריך האדם להתרחק, מכל עניין שיש בו אפילו נקודה קטנה של שקר, משום שאיפה שהשקר נמצא האמת לא נמצאת, וחותמו של הקב"ה זה אמת. איפה שיש אמת יש טוב, ואיפה שח"ו יש שקר יש חורבן גדול, ואין מציאות שהדבר של השקר יתקיים.

אדם שחוטא וטועה במעשיו ולא מתבייש להודות בטעות שלו, אדם שעושה דבר לא טוב וחוזר בו ולא נשאר עומד בשקר שלו - הקב"ה חנון ורחום וסולח לו, אבל אם נשארים בשקר מאבדים כל חלקה טובה, כל דבר טוב. מי שהולך אחרי השקר קשה לו להודות באמת והשקר לוקח אותו לאבדון. כל אדם שהלך אחרי השקר, השקר החריב את החיים שלו. אדם יורד ומתדרדר ומגיע לדברים הנמוכים והשפלים ביותר. זו לא בושה להתרחק מהשקר - זו גדולה גדולה להתרחק מהשקר.

ד. המדרש אומר, מתי שנוח התחיל להכניס את כולם לתיבה, הקב"ה אמר לו שייכנסו לתיבה זוגות זוגות, באו אריה והלביאה ונכנסו, באו כל החיות זוגות זוגות, השקר בא ורצה להיכנס לתיבה - אמר נוח לשקר: איפה הבן זוג שלך, לתיבה נכנסים רק זוגות ואתה לבד לא יכול להיכנס. הלך השקר בצער גדול וידע שהוא ייכחד בתוך המבול. בדרך שהלך השקר, הוא מצא את הפחת וההפסד, אמר השקר לפחת: "בוא שנינו נהיה זוג וניכנס לתוך התיבה וכך נשרוד שנינו ולא ניכחד במבול הגדול". אמר הפחת לשקר: "אני לא מוכן להיכנס איתך אלא אם כן תתן לי איזו מתנה". אומר רבי לוי במדרש, שההסכם ביניהם היה שכל מה שאדם ירוויח בשקר ייתן את זה לפחת, אדם יפסיד אותו בפחת. אומר המדרש שמאז כל מי שמרוויח דבר בשקר - בסוף השקר נותן את הנדוניה לפחת - אדם מפסיד את מה שהרוויח בשקר. אין אף אדם שהרוויח דבר על-ידי השקר, לפעמים נראה לאדם שהוא הרוויח, אבל זה רק למראית העין. אחרי זה השקר מצריך לשלם על-פי ההסכם עם הפחת, ומה שהרוויח בשקר הוא מפסיד אותו.

ה. המשנה אומרת שלעתיד לבוא הקב"ה עתיד לרחק את הקרובים ולקרב את הרחוקים. אפשר לפרש בדרך מוסר ובמליצה, אם ניקח את האותיות א-מ-ת, א' בהתחלה (של ה-א'-ב'), מ' באמצע ות' בסוף, אבל אותיות ש-ק-ר הן אחת ליד השנייה. אם כך, לעתיד לבוא מה יעשה הקב"ה - יקרב את הרחוקים, את האמת יקרב, ייחד ויחזק את האמת, אבל את הקרובים שזה הש-ק-ר, שהן אחת ליד השנייה, הקב"ה עתיד להרחיק אותם. שקר שכביכול נראה אחד ליד השני ונוח - הקב"ה עתיד להרחיק. אמת שלפעמים זה קשה ולא נוח - עתיד הקב"ה לקרב.

ו. חותמו של הקב"ה זה אמת. אמת זה הדבר החזק ביותר. איפה שיש שקר יש חורבן. אדם שהחיים שלו בנויים על שקר יהיה לו חורבן, אם לא היום, אז עוד יום, עוד שנה או עוד שנתיים. שקר אין לו אחיזה ואין לו תפיסה. אבל מקום שיש אמת, גם אם לפעמים הדברים קשים, יש בו חוזק אמיתי. סוף האמת להיות וסוף השקר להיחרב. אדם צריך בכל כוחו להילחם ולרוץ אחרי האמת. לפעמים בחיים של האדם יש מצבים שרואה שרע לו, ולא מגיע לו הרע הזה. אדם שעובד בעבודה ועושקים אותו, השותף גוזל אותו, אדם שיש לו כל צער שבעולם, אם זה צער שלא מגיע לו וזה בשקר, השקר הזה סופו להיחרב, והאמת סופה לקום ולהתחזק. לכן האדם צריך לחזק את האמונה שלו, וגם מתי שיש שקר - להיות "ודובר אמת בלבבו", להיות עם האמת וללכת עם האמת בכל כוחו.

ז. החפץ חיים אומר משל ונמשל על השקר. היה אדם שפעם אחת הלך לבית מרזח, שתה כוס אחת ועוד כוס עד שאותו אדם השתכר מכל מה ששתה. בחוץ היו יורדים שלגים כבדים, ואותו אדם יצא מבית המרזח שיכור ורצה לנסוע לביתו. אמרו לו אנשים: "איך תסע לבית, יש שלג גדול, כל האדמה מכוסה בשלג, לנסוע בסוס ועגלה זה סכנה", אותו אדם לא היה בדעתו, עלה לסוס והעגלה והתחיל לנסוע, הוא לא ידע את השבילים, הלך לדרך לא דרך, טעה בדרך, עד שפצע את הסוס ולא יכול היה לנסוע עוד. בבוקר קמו כל יושבי בית המרזח ורצו לנסוע לביתם, הכל היה מכוסה בשלג, אבל היו סימנים של אותו אדם שהשתכר בלילה. עלו כולם לסוסים ולעגלות ואמרו: אם מישהו עלה לדרך הזאת, ודאי הלך לדרך הטובה, נלך על-פי הסימנים של אותו סוס ואותה עגלה. כולם הלכו על-פי אותם סימנים ואיבדו את דרכם.

כך לפעמים רואים בחיים באפלה גדולה סימנים של מישהו שהלך והצליח. מה אומרים אנשים? אם פלוני אלמוני הצליח, גם אני יכול להצליח, אלך כמוהו בדרך שהוא הלך. אבל האנשים לא יודעים שהסימנים זה רק באפלה, לא יודעים שמתי שמתרחקים בדרך - רואים שהראשון הלך בדרך לא דרך ואיבד את כל חייו. לכן אדם צריך להתרחק בכל כוחו מכל עניין שיש בו שקר.

זכות דברי התורה תהיה לרפואה שלמה וישועה של האדמו"ר עט"ר הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו בן הרבנית זהרי שליט"א (קהילת קודש, שובה ישראל).
תאריך:  10/05/2015   |   עודכן:  10/05/2015
יאשיהו יוסף פינטו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בכל פעם שמתגלה צורך למלא את קופת האוצר נזרק הרעיון להחזיר את מס הירושה למערך המיסים הקיים. למס זה יש הצדקה כלכלית מאחר שהוא בא למנוע את הגדלת האי-שוויון בחלוקת ההכנסות על פני הדורות. ברוב הארצות המפותחות קיים מס זה. באנגליה המס יכול להגיע ל-40%. משפחת המלוכה האנגלית פטורה ממס זה וכמעט מכל המיסים האחרים ואכן צברה רכוש רב על נכסיה ללא תרומה כלכלית בדרך של יזמות פרט לכך שהיא מהווה אטרקציה תיירותית. בית המלוכה מהווה דוגמה מוחשית לעיוות על פני דורות של הצבר ההון.
10/05/2015  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
אני מנחה מספר "פרלמנטים" במקומות שונים בשרון, ואני מביא פה בקצרה חלק מהתזה שאני מעלה תמיד בפני המשתתפים - ואשר עד היום לא קבלתי התנגדויות לתזה זו. הנקודות המובאות פה הינן עובדות ידועות וכל ישראלי חייב ללמוד אותם כדי לדעת מה לענות לאויב הפנימי והחיצוני:
10/05/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
למרות שהכותרת ידועה וברורה והולכת איתנו מאז שחרב בית המקדש, למרות זאת יש אנשים בתוכנו המשימים עצמם נביאים ומתנבאים בשער.,אחד מהם הוא שמעון שיפר פרשן לעת מצוא בעיתון ידיעות אחרונות.
10/05/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
גדולי האומה הם כושלים סדרתיים בכל הנוגע לדאגה לצאן מרעיתם. נעזור להם הפעם לגבות את הסכומים שחבריהם גונבים.
10/05/2015  |  אהרון שחר  |   מאמרים
הנריק מ. ברודר הוא דמות בולטת בגרמניה - סופר, עיתונאי, ידוען טלוויזיוני, פולמוסן. יהודי, שנולד אחרי המלחמה בפולין ובעודו ילד היגרו הוריו לגרמניה. הוא היה דמות בולטת בשמאל הגרמני עד שנקעה נפשו מן האנטישמיות שעלתה שם כפורחת מתחת למסכה התמימה של התנגדות למעשיהם הרעים של הישראלים נגד הפלשתינים. ברודר שהה זמן מה בישראל ואח"כ חזר לגרמניה.
10/05/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע לערוך חידון שעוסק באקטואליה וזו אחת השאלות - מה הכישלון הגדול במלחמת החרבות לאחר האירוע הנורא ב-7.10.2023?
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il