|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

ה-FBI קילקל לפלשתינים את ההצגה

הכל היה מוכן לקראת ההצגה הגדלה שתכננו הפלשתינים בציריך: הוקעת ישראל הגזענית בקונגרס פיפ"א. אבל ממש ברגע האחרון פרצה לכותרות שערוריית השחיתות הגדולה בארגון הגג של הכדורגל העולמי, ודחקה לקרן זווית את מופע התעמולה שהכין רג'וב. באין רייטינג - בוטל הקרקס
31/05/2015  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ה-FBI בפעולה [צילום: וילפרדו לי/AP]

להכפיש, להכפיש, להכפיש
זה היה עוד מהלך במסגרת האסטרטגיה הפלשתינית שתכליתה הכפשת ישראל בכל זירה בינלאומית אפשרית. לא רמת הכדורגל בג'נין היא המעניינת את רג'וב. חשוב לו הרבה יותר למכור ביריד הצביעות הבינלאומי את הטענות על אודות "הגזענות הישראלית ממנה סובלים ערביי ישראל"

יוני בן-מנחם
ג'יבריל רג'וב ניצח או הפסיד?

על תקוות שווא של חולדות חדות שן
יצחק מאיר
יש לקוות, ומותר אפילו להעריך, שסוף דבר לא יימצא לאונס הזה רוב, ושהעיתונות החוקרת בעולם תהיה רשאית לזקוף לזכותה כי חשיפת השחיתות חסרת התקדים הזאת, גם חשפה את הרקב הפוליטי ויצרה מצב מרתיע, גם מוסרית, גם אדמיניסטרטיבית, גם פוליטית, גם תרבותית * על פרשיית השחיתות הגדולה בפיפא וההצעה הפלשתינית להשעות את ישראל מהכדורגל הבינלאומי
לרשימה המלאה

הכל היה מוכן לקראת ההצגה הגדולה שתכננו הפלשתינים להפיק בציריך: צליבת ישראל הגזענית אל עמוד הקלון של פיפ"א, ארגון הגג של הספורט הפופולרי ביותר בתבל, הכדורגל. אבל איש לא ציפה שמי שיקלקל ברגע האחרון ממש את המופע הקרקסי הזה, תהיה דווקא לשכת החקירות הפדרלית של ארה"ב, הידועה הרבה יותר בראשי התיבות של שמה, ה-FBI.

כי עם כל הכבוד למשלחת השכנוע המנופחת (9 חברים!) ששיגרה ההתאחדות לכדורגל לקונגרס פיפ"א, ובלא להמעיט מערכו של המאמץ הדיפלומטי הנרחב של ישראל, מה שקילקל לפלשתינים את ההצגה התעמולתית עליה עמלו במשך חודשים, היו חוקרי ה-FBI ומשטרת שוויץ.

אלה, בדיוק יומיים לפני התכנסות קונגרס פיפ"א (ראשי התיבות בצרפתית של Federation Internationale De Football Association), פשטו על משרדי הארגון בציריך, ובמסגרת חקירת השחיתות הגדולה עצרו 7 מבכירי הארגון במלון בעיר. ממה שנמסר, בסך-הכל צפויים להיעצר 14 איש, החשודים בקבלת שוחד בסכומים של כ-150 מיליון דולר בתקופה של 24 שנים!

המידע הסנסציוני על עננת השחיתות הכבדה שירדה עתה על פיפ"א - שבמוקדה חשדות לתשלום שוחד בתמורה לקבלת הזכות לארח שלושה מונדיאלים (2010 בדרום אפריקה, 2018 ברוסיה ו-2022 בקטר) - יכול היה להפתיע רק את הנאיביים חסרי התקנה.

מי שהתעלמו מהעובדה כי מדובר בארגון שבמשך שנים טיפח תרנגולת המטילה ביצי זהב, בדמות מונדיאלים שואבי חסויות כבדות (מקדונלד'ס, ויזה, אדידס, קוקה קולה וכו'), בנוסף לתשלומים שמנים עבור זכויות השידור בטלוויזיה - מטמון רב-פיתוי, שבאופן טבעי הוליד חרושת שמועות על מעשי שחיתות.

לדוגמה, הרווח הנקי של פיפ"א ממונדיאל 2014 שנערך בברזיל, לרבות כל משחקי ההעפלה אליו, אחרי התשלום לנבחרות השונות, נאמד ב-2 מיליארד ו-600 מיליון דולר. אין עוד שום אירוע ספורט עולמי, גם לא המשחקים האולימפיים, השואב אליו הכנסות בסדר גודל כזה.

ראשי פיפ"א יכלו להדוף גלי שמועות אלו בטענות כאילו פעלו לפיזור גאוגרפי של המונדיאלים כדי לקדם מדינות נחשלות. אבל כאשר הוענקה הזכות לארח את משחקי 2022 דווקא לקטר - מדינת חצי אי-זעירה שמעולם לא הותירה רישום כלשהו בתולדות הכדורגל העולמי, ועוד הודיעה מראש כי בשל אקלימה הקשה (הטמפרטורה הממוצעת בקיץ נעה בין 44 ל-45 מעלות) המשחקים אצלה בניגוד למקובל ייערכו בדצמבר(!), היה ברור שמשהו רקוב בארגון שהוקם ב-1904.

מהלך נוסף באסטרטגיה הפלשתינית

וכאשר החדשות המרעישות מרצדות על מסכי הטלוויזיה בראש מהדורות החדשות בכל רחבי הגלובוס, רק טבעי הדבר שהידיעה בדבר הדרישה הפלשתינית להשעות את ישראל מחברותה בפיפ"א, נדחקה לקרן זווית.

ממילא בשעה שפיפ"א מושפלת ומאבדת הרבה מיוקרתה, קשה לראות דווקא בה את הזירה האידיאלית מבחינה מוסרית, לדון בהשעיית ישראל. הנושא הזה שמר על הבכורה רק בישראל, שם הוא טיפס בהיסטריה אופיינית למוקד השיח הציבורי, כאשר מאחורי הכותרות המתלהמות ("חניבעל-רג'וב בשער!"), מחכים בחלק מהתקשורת בציפייה לדווח לעם היושב בציון על "סטירת הלחי שספגה מדיניות הכיבוש של ממשלת נתניהו".

על-רקע הרייטינג הבינלאומי המאכזב, הבינו הפלשתינים כי מוטב להם למשוך את דרישתם מסדר היום של הקונגרס, משום שהיא צפויה לתבוסה בהצבעה (ההצעה הייתה זקוקה לרוב מיוחס של 75% מהקולות של 209 חברות הארגון). בנאום בכייני ("מאיימים על חיי") שנשא ג'יבריל רג'וב הוא הרים דגל לבן.

אם היה עדיין מי שתהה מהו המניע האמיתי מאחורי יוזמתו של רג'וב - לא רג'וב שהכריז לפני שלוש שנים כי "ישראלים הם שטנים וציונים בני כלבים", ולפני שנתיים אמר בראיון טלוויזיוני כי "אם היה לנו נשק גרעיני היינו משתמשים בו" - אלא רג'וב בכובעו כיושב-ראש התאחדות הכדורגל הפלשתינית - באו הדרישות הפלשתיניות החדשות שהועלו במהלך המו"מ מאחורי הקלעים, וחשפו את האמת לאמיתה.

לא חופש התנועה לכדורגלנים הפלשתינים בין רצועת עזה לגדה (כאילו שהחמאס כבר הודיע שיאפשר זאת), אלא התנאי הפרובוקטיבי בעל האופי המדיני המתגרה: הערעור על זכותה של ישראל להפעיל קבוצות כדורגל ביו"ש, בשל הטענה שמדובר בשטח פלשתיני כבוש. מעניין מתי יתעוררו מפקחי שלום עכשיו מתרדמתם ויעתרו לבג"ץ, נגד הפגיעה בריבונות פלשתין?

כלומר, זה היה עוד מהלך במסגרת האסטרטגיה הפלשתינית שתכליתה הכפשת ישראל בכל זירה בינלאומית אפשרית. לא רמת הכדורגל בג'נין היא המעניינת את רג'וב. חשוב לו הרבה יותר למכור ביריד הצביעות הבינלאומי את הטענות על אודות "הגזענות הישראלית ממנה סובלים ערביי ישראל".

רג'וב אם כן, הפך גם לפטרונם של ערביי ישראל, בדיוק כשם שאבו-מאזן דרש בזמן המו"מ שניהל כאן מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי גם את שחרורם של מחבלים בעלי אזרחות ישראלית!

בסך-הכל, עוד ניסיון שקוף לנגח את ישראל, אם לא בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אז בעצרת האו"ם, ולא - אז במועצת האו"ם לזכויות האדם, ולא - זירה הפופולרית של הכדורגל הבינלאומי. ניסיון שכשל.

ומה עם רבבות האומללים בקטר?

לא פלא שלא הכל בישראל שמחו נוכח הכישלון הפלשתיני. רק ביום רביעי התפרסם ב"כלכליסט" (המוסף הכלכלי של "ידיעות") מאמר נוטף שבחים מפליגים לאישיותו של החבר רג'וב, שכותרתו הייתה ממש נבואית: "רג'וב כבר הביס את עיני"... בביטאון הפלשתיני בשפה העברית, הארץ, התפרסם מאמר פרשנות, שהתקשה להסתיר את חמיצותו.

לצד מחמאה נדירה לנתניהו ("יכול להיות מבסוט ולרשום לעצמו הישג טקטי נאה"), חזר המאמר לתמליל הקבוע שלו, והכותרת הזהירה "ישראל קיבלה כרטיס צהוב מפיפ"א". כותב מאמר הפרשנות התנחם בעיקר בהחלטה שהתקבלה בקונגרס, לפיה תוקם ועדה שתבדוק את הטענות בדבר אפלייתם של כדורגלנים פלשתינים במעברי הגבול ושל כדורגלנים ערביים בתחומי ישראל.

עוד תבדוק הוועדה מה מעמדן של 5 קבוצות שהוקמו בהתנחלויות, בגין הטענה הפלשתינית שמדובר בשטח כבוש. אחרי שהבודקים המכובדים יבחנו את המצב הפרובלמאטי של בית"ר אריאל, יישאר להם בוודאי גם המון זמן לבדוק את הדוח המזעזע שפירסמה אשתקד הפדרציה הבינלאומית של ארגוני הסחר, ולפיו 900 עובדים כבר מתו ועד לסיום העבודות בקטר צפויים לקפח שם את חייהם 4,000(!) פועלים מהודו, בנגלה דש, סרי לנקה ונפאל, במהלך בניית האצטדיונים למונדיאל 2022 (רק לשם השוואה: בהקמת המתקנים למונדיאל 2004 בברזיל, מתו 7 פועלים, ובהקמת המתקנים למשחקים האולימפיים בלונדון, מת פועל אחד).

את מצבם של רבבות האומללים בקטר, העובדים בחום של 50 מעלות צלזיוס, תחת סילוני מים המוזלפים עליהם, איש בפיפ"א או באו"ם לא יבדוק. הם נמצאים מאחורי חומת מגן גבוהה של מיליארדי דולרים.

תאריך:  31/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ה-FBI קילקל לפלשתינים את ההצגה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
31/05/15 10:39
 
באום
31/05/15 19:14
2
סיריוס
31/05/15 11:36
3
שבץ חלובה
31/05/15 13:03
4
אורח
31/05/15 14:00
5
סניל
31/05/15 15:20
 
ישראל רוזנבלט
31/05/15 19:37
 
סניל
31/05/15 22:34
6
נעשה במתכוון אולי
31/05/15 18:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
פואד אבו-סריה תובע 15 מיליון שקל מרשת אל-ג'זירה, בטענה שחשפה את זהותו כמשתף פעולה עם ישראל והשב"כ. אבו-סריה הגיש גם בקשה לפטור מאגרה, בה טרם התקבלה החלטה.
31/05/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
היום (29.5.15) הוא יום גדול לעם ישראל היושב בציון - ניצחנו!
29/05/2015  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
נראה כי הרשות הפלשתינית נחושה להתקדם בתוכניתה לבנאם את הסכסוך הישראלי פלשתיני ולהכריע את ישראל במוסדות הבינלאומיים תוך ניצול המתיחות הקשה בין ממשל אובמה לממשלת הימין בראשות נתניהו והמגמות המסתמנות באיחוד האירופי לפעול נגד המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה.
29/05/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
יו"ר התאחדות הכדורגל הפלשתיני הודיע (יום ו', 29.5.15) כי החליט לסגת מההצעה להשעות את ישראל מפיפ"א - נכון לשעה זו.
29/05/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בשולי הכותרות: איפה הזכות לחיים וביטחון לתושבי יו"ש? החולם והלוחם - בוז'י הלוחמני הלוטש עיניו לכיסא ראש הממשלה איפה היו הח"כים בדיון על עובדי דימונה? מועדון הפורום ותרבות הסמוך די לכתות - הכתובת רשומה על הקיר בקטנה - ולקינוח פסוקו
28/05/2015  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il