|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

בורותו של איש ה"תרבות" <br>

אחרי לכתך... תישאר שממה גדולה, מדבר שממה ומרחבי אינסוף ללא צליל, רק עדר בהמות עם 30 מנדטים
23/06/2015  |   אליעזר רפופורט   |   מאמרים   |   תגובות
קוטלר. צא ולמד הסטוריה

לקח לו מר קוטלר השבוע את הזכות הבלבדית לקבוע את גבולות הארץ, ולימדנו מר קוטלר כי בקעת הירדן היא חוץ לארץ. מר קוטלר, אנא מכבודך, צא ולמד קצת היסטוריה. חזור למקורות העם היהודי, אם אתה עדיין חושב שאתה משתייך אליו, חזור אל התנ"ך. לעזר לך אביא לך סקירה קצרה של ההיסטוריה של ארץ ישראל.
מימי כניסת עם ישראל לארץ ישראל (התקופה נקראת כיבוש הארץ) לפני כ-3000 שנה, ישבו שבטי ישראל משני צדי בקעת הירדן. האם בקעת הירדן הייתה חו"ל? בכל תקופת שלטונם של מלכי יהודה וישראל. ממלכות יהודה וישראל היו משני צדי הירדן. באף תקופה לא הייתה בקעת הירדן תחת שלטון זר.

נוסיף עוד. משחר ההיסטוריה גבולות בין עמים וארצות נקבעו כתוצאה ממלחמות. כשהיה בישראל מלך חזק גבולות הארץ התקדמו מזרחה, וכשהיה מלך חלש גבולות ישראל נסוגו מערבה. אך תמיד בקעת הירדן הייתה בשלטון ישראל.

כך גם בימינו, בשלטון השמאל עם ראש ממשלה רופס נמסרים חלקי מולדת לאויב הפלשתיני ובשלטון הימין אין שינוי בגבולות. כשראש ממשלה מושחת פונה שמאלה באים ויתורים לכיוון מסירת שטחי מולדת לאויב הפלשתיני.

לאחר חורבן בית שני על-ידי ממלכת רומא והגליית היהודים ידעה ארץ ישראל שלטון זר ממלוכי, צלבני ומלחמות נוצרים במוסלמים, שלטון מוסלמי ושלטון האימפריה הטורקית במשך 600 שנה. לאחר מלחמת העולם הראשונה סולקה האימפריה העותומאנית מכל ארצות המזרח התיכון, ארץ ישראל נכבשה על-ידי בריטניה, נקבעו גבולות חדשים ונוצרו מדינות חדשות במזרח התיכון. הבריטים שלטו במצרים, ארץ ישראל משני צדי הירדן, ועירק, והצרפתים שלטו בלבנון וסוריה. (הסכם סייקס-פיקו). בתום מלחמת העולם השנייה סולקו הצרפתים (ממשלת ווישי, שותפתה של גרמניה הנאצית) מן המזרח התיכון וארצות ערב קבלו עצמאות. סוריה, לבנון ועירק. ושוב אתה רואה מר "תרבות" קוטלר גבולות חדשים נקבעים בעקבות מלחמות. גם גבולות ארצות אירופה נוצרו ונקבעו מחדש בעקבות שתי מלחמות העולם.

טרמינולוגיה תרבותית

ושוב, מר קוטלר, בעקבות מלחמת העולם הראשונה קיבל חבר הלאומים ב-1918 החלטה להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, ארץ ישראל משני צדי הירדן. האם היה מעמד אוטונומי לבקעת הירדן ונשלטה על-ידי שלטון זר?

הבריטים, שביצוע החלטת חבר הלאומים נמסר כמנדט להם, חיבלו ומעלו בתפקידם. פקידי משרד החוץ ומשרד המושבות היו ברובם אנטישמים (כמו מחלקת המדינה בארה"ב כיום) היו להם אינטרסים כלכליים בעולם הערבי. הם לקחו שייך ערבי מסעודיה והמליכו אותו על שבטי הבדואים בעבר הירדן. כך נקרע עבר הירדן מארץ ישראל ונוצרה ממלכת טרנס ג'ורדן ההאשמית. אך בקעת הירדן ממערב הירדן נשארה הגבולות ארץ ישראל תחת המנדט הבריטי.

החלטת החלוקה של האו"מ מ-1947 קבעה חלוקת הארץ למדינה יהודית ולמדינה ערבית (לא מדינה פלשתינית, עוד לא היו אז פלשתינים, ולא היה "נרטיב" פלשתיני). אין צורך לכתוב מי קיבל את החלטת האו"מ ומי רצה את הכול, יצא למלחמת השמדה והפסיד (איך אתה קורא למלחמת 1948? בטרמינולוגיה התרבותית שלך, מר קוטלר?). מי משגשג ומי מילל, מי בונה ומפתח את ארצו ומי עוסק ברצח וטרור. באשר ל"נרטיב" הפלשתיני, אמליץ לך על שני ספרים שירחיבו את השכלתך ואולי את תרבותך, ואולי מהם תחכים. הספר: "רשמי מסע בארץ הקודש" שכתב מרק טוויין ב-1886, והספר "מאז ומקדם" מאת ג'ואן פיטרס.

ובכן, אתה רואה, מר קוטלר, גבולות נוצרים ונקבעים על-ידי מלחמות. במלחמה יש מנצח ומפסיד. דרכו של עולם היא כי המנצח מכתיב את הגבולות למנוצח. המנצח גם מכתיב שלום ותנאי שלום למנוצח. כך עשו בעלות הברית לגרמניה, וכך עשו ליפן.

שונאי ארץ ישראל

במלחמת העצמאות (או מלחמת השחרור, מלחמת הקוממיות) נקבעו גבולות הקו הירוק. נכבשה יפו, שיך מוניס, שהיום שוכנת בה אוניברסיטת תל אביב), רמלה, לוד, עכו, חלקים מחיפה, מצפת ומטבריה, נצרת, עין הוד, קוביבה, זרנוגה, יבנה, מג'דל, באר שבע, חלקים מירושלים, ועוד.... זה היה כיבוש טוב, ואנשי שלומנו קבלו שם בתים ונכסים, וכולם היו מרוצים, אגב השמאל אז עוד היה ציוני. באשר ליהודה ושומרון - הם נכבשו ע"י צבא זר, פולש, צבא הממלכה ההאשמית של טראנס ג'ורדן. והממלכה שינתה את שמה לממלכת ג'ורדן (ירדן- נעלם הטראנס) כדרכו של עולם כך נקבעו גבולות 1948. גבולות שהאדון קוטלר מכיר בהם.

ב-1967 יצאו מדינות ערב במטרה מוצהרת להשמדה פיזית טוטאלית של מדינת ישראל. (יומני קולנוע הראו מצעדי הצבא המצרי בקהיר בצעדי ריצה קצובה בקריאות: "איטבח, אחטבח"), למרבה ההפתעה המלחמה נסתיימה כאשר ישאל שחררה את כל חלקי ארץ ישראל אותם כבש הצבא הירדני, והגולן ומדבר סיני בידי ישראל. כדרכו של עולם היו צריכים להיווצר גבולות חדשים. אבל אז הופיע שמאל ישראלי חדש, אנטי ציוני, מחנה שאתה וחבריך ה"אמנים" ואנשי "התרבות" שייכים אליו, שונאי ארץ ישראל, המכנים את יהודה ושומרון, ערש הקיום, הריבונות והתרבות היהודית, אותם אתם מכנים "שטחים", או אפילו "שטחים כבושים" - ממי כבשה ישראל את השטחים ה"כבושים", מר קוטלר? מהפולש, הכובש הירדני, הלא כך? המצאתם את המלה "כיבוש" המשמשת את התעמולה הערבית ומשמשת את שונאי ישראל בכל העולם. השמאל הישראלי מאז, 1967 יחד עם שונאי ישראל בעולם, רוצה חוקים אחרים שחלים רק על יהודים. כשערבים יכבשו הכיבושים יישארו בידם. יהודים צריכים הכל להחזיר.

השמאל הישראלי, שאינו אחר מהיהודי הגלותי המתרפס (לגבי היהודי הגלותי, אני מרכין את ראשי וכובעי בפניו. הוא עשה הכול כדי לשרוד ולשמור על זהותו, והצליח למרות כל האסונות האיומים שהביאו עליו הגויים). לעומתו השמאל הישראלי המתרפס - הוא ראוי לכל הבוז והתיעוב, זה אצלו בגנים. התרפסות לשמה - התרפסות בפני האויב ושנאה עצמית.

השמאל המתרפס לא מבין כי אם הערבים ינצחו, אז הם ישחטו את כל היהודים בארץ ישראל, גם אתכם, אנשי ה"תרבות "הנאורים (ראה הטבח בחברון ב-1929, הטבח בבצע הזיקוק ושיירת נבי דניאל ב-1947, טבח תושבי כפר עציון ב-48, טבח הילדים באביבים ועוד) אך הוא דורש אם ישראל מנצחת היא צריכה להחזיר הכול לערבים כדי לתת להם עמדת פתיחה טובה למלחמה הבאה.

שממה גדולה

ובכן אתה רואה, מר קוטלר, צא ולמד קצת היסטוריה. אם טעיתי בפרט קטן פה ושם אתך הסליחה. לא למדתי זאת מספרים. אני חי בארץ ישראל, אני בן גילך, ועברתי כילד את מלחמת העולם השנייה ולאחריה את מלחמת השחרור (כך נקראה אז) ומלחמות ישראל אחריה, ולמדתי את הלקחים..

הפליא אותי הדבר כי בנאום הבהמות שלך מינית את עצמך גם כאפוטרופוס של התרבות, הספרות, האמנות, המוזיקה, עולם האופרה, והאמנויות הפלסטיות, שעמך נולדה התרבות והיא תיעלם עם הסתלקותך.

אחרי לכתך לא יישאר שייקספיר, לא טולסטוי, לא ויקטור הוגו ובלזאק, לא באך, מוצארט, בטהובן, שוברט, ברליוז, מאהלר, ברוקנר, דבורז'אק, רוסיני, ורדי, ופוצ'יני, סטרוינסקי ושוסטקוביץ, לא מיכלאנג'לו וליאונרדו דה וינצ'י, לא רמברדט, פיטר ברויגל, רובנס, לא פיסארו, מאנה, מונה, רנואר, ולא מרק שאגאל, פיקאסו, ומכס ארנסט. תישאר שממה גדולה, מדבר שממה ומרחבי אינסוף ללא צליל. רק עדר בהמות עם 30 מנדטים.

חזון הבלהות שלך אכן עלול להתממש, חבריך הנאורים בארצות אירופה ימסרו את ארצותיהם למוסלמים, (כמו שאתה וחבריך בשמאל רוצים למסור את ארץ ישראל לערבים) ואז יבוא דאעש, ישחט את כל האירופים וגם הרבה מוסלמים פחות קנאים מדרישותיו, וגם ידאג לתרבות: ינתץ את כל המונומנטים, ישרוף את כל הכנסיות, בתי האופרה, התיאטראות, הלובר, המוזאון הבריטי, הארמיטאז', הפראדו, ועוד.. את כל תרבות המערב, את הכול, והעולם יחזור לחשכת ימי הביניים איסלאמית.

הכותב הוא פיסיקאי, איש משכיל, קורא ספרות ב-4 שפות, חובב ציור ואמנות פלסטית, ומאזין אינטנסיבי למוזיקה קלאסית מודה מכל הלב על הענקת התארים "בהמה וניאנדרטל" מהאוניברסיטה והאקדמיה ל"תרבות" של הגאונים, האד"מורים, והפרופסורים גרבוז, קוטלר, וקסמן, ואלונה קמחי.
תאריך:  23/06/2015   |   עודכן:  23/06/2015
אליעזר רפופורט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בורותו של איש ה"תרבות"
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלמוני
23/06/15 10:42
 
נתניהו הזמין-וזנח
23/06/15 13:18
2
קחתן
23/06/15 12:20
3
אהרון שחר
23/06/15 16:22
4
אריה נוני סנדלר
23/06/15 17:43
5
יוסי שפניר
23/06/15 17:54
 
יוסי אבידור
25/06/15 17:23
6
יעלא
24/06/15 17:26
7
יוסי אבידור
25/06/15 17:00
8
יוסי ארגואן
25/06/15 21:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קראו יחד אתי את סעיף 99 לחוק העונשין, המופיע תחת הכותרת "בגידה": "מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייעו לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם. לעניין סעיף זה, 'סיוע' - לרבות מסירת ידיעה בכוונה שתגיע לידי האויב או ביודעין שהיא עשויה להגיע לידי האויב, ואין נפקא מינה שבעת מסירתה לא התנהלה מלחמה".
23/06/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מסתבר, שההון האנושי הצעיר של החברה הישראלית הפך למורת רוחו לכוכב ברולטת הקזינו של ההון. צעירים רבים, ההון האנושי היקר של החברה הישראלית, סומאו בבחירות האחרונות ונתנו קולם למפלגות ימין ומרכז, שלמעשה ממשיכות לקדש את "הכלכלה החופשית", כלכלה שמסומרת היטב במסמרי ההון הבורסאי. כלכלה בה הבורסה מיטיבה לשחק בעתידם הפנסיוני.
23/06/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
המלך הסעודי, סלמאן בן עבד אלעזיז, נמצא על כסאו רק חמישה חודשים אולם הוא שינה את מדיניותו של קודמו המלך עבדאללה ועבר לנקוט מדיניות חדשה אקטיבית ופרגמטית המבוססת על אינטרסים כדי להתמודד עם סכנת התפשטותה של אירן במזרח התיכון.
23/06/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
שיירה ארוכה הלכה בדממה אחר ארונו של אבא קובנר. הקיבוץ, עין החורש, היה מעולף בשאריות חום הקיץ הגווע וקצת הסתיו של ראשית תשרי היסס כבר בינות לעצים הנשירים. היה ריק סביב. כפר נאה שדמה כנטוש. הכל ליוו את האיש . רחוקים שהגיעו מכל קצוות הארץ הניחו את כלי הרכב שלהם בחנייה בשערי הקיבוץ והלוויה הלכה אל החורש בו פינה לעצמו בית העלמין את מקומו. הייתי, אני יודע, האיש האחד בצוותת המלווים הגדולה הזאת שהיה חבוש כיפה סרוגה. ואולי לא, אולי היה שם גם אברהם מלמד נוחו עדן, שמעולם לא נטש את אהבהבותיו לשמאל האידיאי, גם כשהיה כבר נבחר הציבור הדתי הלאומי, ולא את השרפרף שנשמר לו בין יושבי הקרנות של האמנים, ואנשי העט, והפזמונים שחיפשו אלה את אלה בתמר או בסוקולוב, גם כשקולה המצוי של תנועתו עשתה הדים להדרת האומנויות החופשיות כמרוקנות מיהדות. לא ראיתיו. אבל מוכרח שהלך סמוי בין המלווים. אני מכל מקום הייתי שם.
22/06/2015  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
הנשיא ראובן ריבלין ניסה בטוב ליבו לפייס במריבה האמוציונלית, טעונת המילים הבוטות, בין קבוצת האמנים הבכירים לבין שרת התרבות מירי רגב. "אמנות איננה רכושו של מחנה כזה או אחר, של ימין או שמאל, מזרחיים או אשכנזים, ואוי לנו אם תיפול קורבן לפוליטיזציה מסוכנת", כתב ריבלין בפייסבוק שלו והוסיף: "אמנות איננה כלי נשק אלא כלי להידברות, לתקשורת - כלי ששובר מחיצות ולא מציב חומות". דברי אמת יפים היוצאים מן הלב.
22/06/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il