|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

הבלופרים

צה"ל שיקר לנו במשך שנים; איילת שקד מתהדרת בנוצות לא לה; משה כחלון אינו אומר את האמת על התקציב; מלון קראון פלאזה בים המלח מנסה לעבוד על כולם; התקשורת מכזבת במזיד בנוגע לימין; ואיש אינו מאמין לתאריך היעד של הרכבת הקלה
07/08/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"רק ישראל" [צילום: סוזן וולש/AP]

ועוד משהו קטן
"פרט לישראל, כל מדינה בעולם תומכת בהסכם עם אירן" – דברי ברק אובמה. נכון מאוד. אה, כן, וגם סעודיה. וגם איחוד האמירויות. וגם קטאר. וגם כוויית. וגם מצרים. וגם ירדן. וגם טורקיה.


תהליכי התייעלות והתכנסות למסגרת תקציב הביטחון / דוח מבקר המדינה
דוח מבקר המדינה על יישום דוח ועדת ברודט ועל העמידה החלקית של צה"ל בהתחייבותו להתייעלות
הצעת תקציב המדינה לשנת 2016-2015 / חוברת מחליטים
קובץ ההחלטות בנושא תקציב המדינה שהגיש משרד האוצר לאישור הממשלה, אוגוסט 2015
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ה-2015 / תזכיר חוק
תזכיר חוק לרפורמה מקיפה בחייבים ובתאגידים הנכנסים להליכי חדלות פרעון ופשיטת רגל, שבמרכזו העדפת שיקומם הכלכלי

צה"ל ומשרד הביטחון
קיצצו מרצון באימונים [צילום: פלאש 90]

שנים אומרים לנו צה"ל ומשרד הביטחון (המשרד שכביכול מפקח עליו), שהצבא מצמצם בצורה משמעותית את מספר אנשי הקבע; שהוא מתייעל במיליארדים; שהקיצוצים בתקציבו כופים עליו להפסיק פעולות חיוניות לביטחון המדינה. השבוע בא מבקר המדינה, יוסף שפירא, ובעזרת מסמכים של צה"ל והמשרד עצמם הוכיח, שהם בילפו – שלא לומר שיקרו – לכל אורך הדרך.

מספר אנשי הקבע בצה"ל גדל ב-9%, וכעת הצבא עושה טובה ומחזיר את מספרם לזה שהיה בשנת 2008. צה"ל היה אמור לחסוך 10 מיליארד שקל כחלק ממתווה ועדת ברודט, אבל חסך 62% פחות. והבחירה לקצץ באימונים ובהצטיידות היא בחירה מרצון, משום שאם צה"ל היה מיישם כפי שהתחייב את דוח ברודט – הייתה לו הרבה יותר גמישות בשאלת החיסכון.

כדאי מאוד לזכור את השקרים המכוונים והמתמשכים הללו בכל פעם בה יספרו לנו שוב צה"ל והמשרד עד כמה המצב קשה, עד כמה פקידי האוצר חונקים אותם, עד כמה ביטחון המדינה נמצא בסכנה. אני לא האמנתי להם בעבר, ועכשיו לבטח שלא אאמין לאף מילה.

איילת שקד
291 עמודים בחודשיים? [צילום: דודי וקנין, פלאש 90]

"המייק-אובר הגדול של שרת המשפטים – רפורמת חדלות הפירעון יוצאת לדרך", הודיע השבוע דובר שרת המשפטים והוסיף: "שרת המשפטים, איילת שקד, פרסמה היום את תזכיר חוק חדלות פרעון ושיקום כלכלי". דא עקא, שמדובר בהצעת חוק בת 291 עמודים ובהם 90,000 מילה, וכפי שאמר הדובר עצמו – עבדו עליה צוותים שלמים במשרד המשפטים ובשורה של גורמי ממשל נוספים. הצעת חוק כזאת לא מכינים בתוך חודשיים, ואני בספק אם גם שנתיים מספיקות לכך.

אני בכלל לא מקבל את צורת ההצגה, בה החלה ציפי לבני, ולפיה הצעות החוק הן תוצר עבודתו של שר המשפטים. השר יכול לתת כיוון ודחיפה, יכול לקבוע סדרי עדיפויות, אבל הוא ממש לא יכול להכין הצעות חוק – מהסיבה הפשוטה שזה לא תפקידו. בשביל זה יש בכל משרד מחלקה משפטית, ובמשרד המשפטים – מחלקת ייעוץ וחקיקה (לצד המחלקות הייעודיות). אבל אם בכל זאת רוצים לומר שהצעת החוק הזאת שייכת לשר כלשהו, אזי אין ספק שהיא של ציפי לבני הרבה-הרבה יותר מאשר של איילת שקד.

הבלוף הזה של איילת שקד הוא גם אידיוטי וגם מרגיז. אידיוטי – כי הצעת החוק הזאת הייתה בעבודה זמן רב לפני ששקד בכלל חלמה להגיע לרחוב צלאח א-דין. מרגיז – כי פרט לרצון לקבל כותרת, אין לו שום הסבר. המסקנה המתחייבת: ספקנות כפולה לגבי מה שתאמר שרת המשפטים מכאן ולהבא.

משה כחלון
חושב שכולנו מטומטמים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

תשמעו מה היה לשר האוצר לומר עם הצגת תקציב המדינה: "כלכלה היא משרתת בני אדם וככזו היא צריכה להיבחן. האיום הגדול ביותר שניצב בפנינו כחברה הוא התרחבות הפערים... זה תקציב שטוב לאזרחים, טוב למאבק לשוויון הזדמנויות – טוב לצמצום הפערים... בתקציב הזה יש בשורה אמיתית לחברה הישראלית על כל גווניה. אנחנו מביאים ראייה כלכלית שמקלה על המשפחה הישראלית והאדם העובד. התקציב יתן דחיפה לשכבות החלשות ולפריפריה". בקיצור: גן עדן עלי אדמות.

אלא שאחרי זה כדאי לקרוא את 133 עמודי הצעות ההחלטה הנלוות לתקציב. תמצאו שם קיצוץ של מיליארד שקל בחינוך (הכלי שאין בלתו לצמצום פערים); תמצאו שם קיצוץ של מאות מיליונים בתחבורה (החיונית לקידום הפריפריה); תמצאו שם דחייה נוספת של יום חינוך ארוך (המסייע בעיקר לשכבות החלשות); תמצאו שם קיצוץ בתקציב המדען הראשי (המסייע להקמת חברות, כולל בפריפריה); תמצאו שם קיצוץ בתקציב הפיתוח של המשטרה (האמורה לתת לכולנו ביטחון אישי); תמצאו שם החמרה בתנאים לדמי אבטלה (וברור מי מקבל אותם).

אני לא מצפה שהתקציב יהיה כולו גן של שושנים, ודאי לא כאשר הגרעון גדל וההסכמים הקואליציוניים מטילים אבן ריחיים של מיליארדי שקלים. אני כן מצפה ששר האוצר יסתכל לנו בעיניים ויאמר את האמת: אנחנו נותנים יותר כאן ונותנים פחות שם, יהיו מי שיקבלו ויהיו מי שיאבדו, יש סוכריות ויש גזירות. משה כחלון גם משקר לנו בפרצוף וגם חושב שכולנו מטומטמים. אז זהו, אדוני השר, שאנחנו לא.

התקשורת
שום דמיון [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

אני מציע בכל לב לקרוא את מאמרו הנפלא של קלמן ליבסקינד במעריב, בעקבות ההשתלחות התקשורתית והציבורית במחנה הימין אחרי ההצתה הנפשעת בכפר דומא. קלמן מייחס את ההתקפות הגורפות, הגסות והכוזבות על הימין לאג'נדה פוליטית, ואין ספק שהוא צודק. אני חושב שצריך להוסיף עוד מרכיב: שקר מכוון.

הרי לפחות חלק מן הפרשנים והשדרים יודעים, שאפילו אם מישהו מהימין ביצע את המעשה הנורא הזה (וזה עדיין לא הוכח) – הרי שהוא אינו מייצג שום דבר שמתקרב למחנה כולו. הם הרי יודעים, שאיש כזה אינו מאפיין את הימין יותר מאשר פרחח מהיציע המזרחי בטדי מאפיין את הירושלמים. הם הרי יודעים, שאין שום דמיון בין הטרור היהודי המבוצע בידי פושעים יחידים (ושחייבים לעוקרו מן השורש), לבין הטרור הפלשתיני הזוכה לתמיכה רשמית של אבו מאזן ואנשיו. הם הרי יודעים, שכל ראשי מחנה הימין בכלל והמתנחלים בפרט מגנים בכל פה ובכל הזדמנות את המעשים הללו.

הם יודעים – ומשקרים במזיד. בדיוק כמו ששיקרו אחרי רצח רבין וסיפרו לנו על רבנים שהוציאו לו דין רודף. 20 שנה אחרי, אני מחכה לראות שיצביעו על רב אחד שעשה זאת. אין, לא היה ולא יהיה – אבל את השקר הזה ממשיכים לטפטף בכל הזדמנות. אלו הם שקרים של מי שהשתלטו על השיח התקשורתי והציבורי, כולל בערוצים ציבוריים, ואינם נותנים פתחון פה למישהו שחושב אחרת. אלו הם שקרים של מי שחושבים שהמדינה שייכת להם, ואינם מסוגלים להשלים עם תוצאות אחרות בבחירות. אלו הם שקרים של מי שמתיימרים להיות עיתונאים מקצועיים, ולמעשה הם תועמלנים נכלוליים.

קראון פלאזה
"חוסר נעימות" [צילום: אתר הרשת]

במלון קראון פלאזה בים המלח התקלקל המיזוג בשיאו של גל החום בתחילת השבוע. האורחים סיפרו ל-ynet שאיש לא נתן להם מידע, לא הגישו להם אפילו מים וכמובן שלא הוצע להם לעבור למלונות שכנים. תגובתה הראשונית של הנהלת המלון שווה ציטוט מלא: "אכן ישנה תקלה במערכת מיזוג האוויר במלון. אנו מנסים לתקן אותה כמה שיותר מהר ובינתיים מעניקים לאורחים כל מה שניתן על-מנת להקל עליהם את השהייה. בעניין הפיצוי, הנהלת המלון תעשה מה שתמצא לנכון".

אני מאמין לכל מילה של האורחים ולא מאמין לאף מילה של ההנהלה, שלמעשה גם לא הכחישה את דברי האורחים: אין מידע, אין מים, אין חלופה, אין פיצוי. גם אחרי שהתקלה תוקנה, ההנהלה התהדרה במאמציה, תלתה את הבעיה במזג האוויר החם והודתה לאורחים על הסבלנות והסובלנות שגילו במהלך "חוסר הנעימות" (כלשונה) שנגרם להם.

אם לשבת ב-40 מעלות בים המלח בלי מזגן זה "חוסר נעימות", אני לא יודע מה פירוש "עינוי". אם מזג האוויר אשם, אני לא יודע למה זה קרה רק לקראון פלאזה. אם האורחים גילו "סבלנות וסובלנות", אזי הם מלאכי השרת. ושימו לב שגם אחרי האירוע, לא הציעו להם שום פיצוי. במילה אחת: בלופרים. בשלוש מילים: שומר נפשו ירחק.

הרכבת הקלה
מינימום עשר שנים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

תעשו לנו טובה, כל מי שקשורים לפרויקט המגלומני והמיותר הזה: תפסיקו לספר לנו שהוא יסתיים בשנת 2021. אתם הרי יודעים שזה לא יקרה. אתם הרי יודעים שעוד לא היה בישראל פרויקט ציבורי גדול שהסתיים בזמן. את נתב"ג 2000 חנכו בשנת 2004; את הרכבת המהירה לירושלים התחילו לסלול ב-2009 ואולי יסיימו ב-2016 (אגב: הקו הנוכחי נסלל בשלהי המאה ה-19 בתוך שנתיים); הרכבת הקלה בירושלים נחנכה בשנת 2011 באיחור של חמש שנים; קו הרכבת לאילת אושר ב-2012 ועד היום לא הונח אפילו אדן אחד; וכן הלאה וכן הלאה.

כולנו יודעים מה יקרה. יתנהל הליך משפטי על כל פיפס. יתגלו קשיים הנדסיים בלתי צפויים. יפרצו שביתות. אחד הספקים יפשוט את הרגל. חרדים יטענו שיש קברים באחת המנהרות. גשמים ושטפונות יעכבו את העבודות. המסילה שתגיע ממזרח תפספס בחמישה סנטימטרים את זו שתגיע ממערב. דיירים ובעלי עסקים יפגינו וישבשו את העבודה. בקיצור: אם הרכבת הקלה בתל אביב תתחיל לעבוד ב-2025 – נהיה מאושרים עד הגג.

תאריך:  07/08/2015   |   עודכן:  07/08/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלופרים
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
7/08/15 11:38
2
אורי מילשטיין
7/08/15 12:38
3
משהמוישה
7/08/15 13:06
 
מהשמאל
7/08/15 13:16
 
אמנון111
8/08/15 17:46
 
עדר השמאל השפל
9/08/15 13:23
4
אהרון שחר
7/08/15 13:17
5
קורא בעיון
7/08/15 15:41
 
שוחר-שלום
7/08/15 23:50
6
א. וינשטיין
7/08/15 19:00
7
בקבוקי תבערה
7/08/15 22:08
 
תשקורת
9/08/15 13:40
8
יוסי ארגואן
8/08/15 06:29
 
דגדג
8/08/15 10:38
9
פריטה
8/08/15 09:09
10
גבור גדול
8/08/15 17:31
 
אוונגארד
8/08/15 21:46
 
לאט לך
9/08/15 00:48
11
נתין מדמנת ישראל
8/08/15 19:42
 
להתייחסות רצינית
8/08/15 20:26
12
עידןסובול
8/08/15 22:29
13
שקד מריונט
8/08/15 23:58
 
ממרם
9/08/15 15:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
חקירת פיגוע הדריסה שאירע היום (יום ה', 6.8.15) סמוך ליישוב שילה שבשומרון מעלה כי סגן דניאל אלבז, מפקד המחלקה שנפצע יחד עם חייליו בפיגוע, הצליח לנטרל את המחבל למרות פציעתו.
06/08/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
שלושה חיילים, כבני 20, נפגעו מרכב בכביש 60 סמוך לכפר סינגי׳ל וליישוב מעלה לבונה שבשומרון, שני פצועים במצב קשה והשלישי במצב קל. שני הפצועים קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. אחד הפצועים פונה בניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום והשני פונה במסוק של חיל-האוויר. הפצוע השלישי טופל במקום.
ההסתה נגד מחנה הימין בעקבות הרצח בכפר דומא ממשיכה לצבור תאוצה - אבל לכל מי שמשווה בין המחבלים היהודים למחבלים הפלשתינים, כדאי לשים לב לדבריו השבוע של ג'יבריל רג'וב
06/08/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
כאשר וירוס קטלני מתנחל בגופו של אדם ומאיים על קיומו, מוזעקים טובי הרופאים כדי להקדים רפואה למכה. הם אינם שואלים האם זה הוגן ודמוקרטי להשמיד את הנגיף. השאלה היחידה העומדת על הפרק היא: מהי הדרך הטובה והיעילה ביותר לחסל את הייצור מפיץ הרעל הארסי הזה, ואין מי שיבוא אליהם בטענות על כך שהם מבקשים לנצל את מומחיותם כדי למחוק את הנגע. בדרך דומה צריכה הדמוקרטיה המתגוננת לנהוג בתופעת מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, שמשנתו ההזויה פסוקה ולפיה למדינת ישראל יש המון 'חביות נפץ ונקודות תורפה' שאותן צריך להחריב בדם ואש. המטרה לטעמו היא לערער את יסודות המדינה עד למצב שבו היהודים יהיו מוכרחים להכריע אם הם חפצים במהפכה או בדיכוי מרד שלא יאפשר את קיומה של המדינה ולהקים במקומה מדינת הלכה.
05/08/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
קבוצת קיצונים מטילה את חיתתה על מדינה שלמה פוגעת באפשרות לדו-קיום עם שכנינו מתוך כונה ברורה לגרום להרג נזק ועוד. זה כבר לא רק שונאי נוצרים המציתים כנסיות ומורחים גרפיטי, זה לא רק מציתי ביתספר יהודי ערבי - אלה פורעי חוק מהמעלה הראשונה רוצחים שאינם מתבישים במעשה הזועה שהם עושים זה לא מעשה של אי-שפיות זמנית זה בכונה תחילה.
05/08/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תקציב המדינה  /  מי ומי  
הנשיא: נעצור את המחבלים שפגעו בענבר  /  איציק וולף
המינהל האזרחי הרס בית בשכונת היובל בעלי  /  איציק וולף
שני ישראלים נפצעו בפיגוע בירושלים  /  עידן יוסף
חמינאי העתיק מערפאת  /  ישראל רוזנבלט
דרך המלך  /  אביתר בן-צדף
אחמד טיבי וידיו הנקיות מדם   /  אורנה רב-הון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il