|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

שישה בשישי

תגידו את האמת

כאשר חז"ל דיברו על "עולם השקר", הם לא דמיינו את המציאות בישראל של 2015 בה אי-אמירת אמת היא כמעט הנורמה. הנה כמה דוגמאות מהשבוע האחרון: מלשכת ראש הממשלה ועד הוועדה לפניות הציבור במשרד התחבורה
13/11/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
"נראה שלא" [צילום: אנדרו הרניק/AP]


בחינת פעילות נציבות הביקורת על מערך התביעה / חוות דעת
אליעזר גולדברג ממליץ לאפשר ביקורת פרטנית על פרקליטים במקרים בעלי חשיבות ציבורית, לעגן בחוק את פעילות נציבות הביקורת ולהחיל את עבודתה גם על היועץ המשפטי לממשלה

אובמה ונתניהו
סיפרו את אותו סיפור [קובי גדעון, לע"מ]

בשנת 1996 סיקרתי את ביקורו הראשון של בנימין נתניהו בוושינגטון כראש הממשלה. סיפרו לנו, שפגישתו עם ביל קלינטון נמשכה שלושת רבעי שעה יותר מן המתוכנן. מי שמכיר את הבית הלבן יודע, שזה בלוף. לוח הזמנים של נשיא ארה"ב מתוכנן ברמת הדקה, ואין לו – כפי שנטען השבוע בעקבות פגישתו של נתניהו עם ברק אובמה – 45 דקות פנויות כדי להאריך פגישה מסוימת. אז למה אומרים את זה? כדי ליצור את הרושם שהייתה פגישה נהדרת. אמירת האמת היא לא פקטור.

זה עוד כלום לעומת הדברים שיצאו מהבית הלבן לפני הפגישה, ולפיהם "נראה שהסכסוך הישראלי-פלשתיני לא ייפתר עד תום הקדנציה של אובמה" בינואר 2017. "נראה שלא"? תגידו, אתם עושים צחוק? אם היה איזשהו תהליך, אפשר היה לדבר על אפשרות שכן ואפשרות שלא. אבל מאחר שאין תהליך ויש רק טרור, ברור שלא יהיה הסכם ואפילו לא תחילתו של הסכם. אז למה אומרים את זה? כי לפוליטיקאים קשה עד בלתי אפשרי להודות בכישלון. גם כאן, אמירת האמת היא לא פקטור.

לימור פלד
לטיפולך [מרים אלסטר, פלאש 90]

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, לימור פלד, כנראה מאמינה שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים – אזי מספיק אנשים ישתכנעו שהוא אמת. בחודש האחרון אומרת וכותבת פלד ללא הרף, שהשופט בדימוס אליעזר גולדברג קבע שנציבות הביקורת על הפרקליטות "הוקמה במתכונת משובשת ובלתי ראויה", וכי מדובר ב"גוף הנעדר את הבסיס החוקי לפעולתו". המסקנה של פלד חד-משמעית: לסגור את הנציבות.

הבעיה היא, שגולדברג לא אמר את הדברים הללו. פרסמנו כאן את הדוח שלו במלואו, ואנחנו מצרפים אותו שוב למאמר זה. מי שימצא היכן הדברים הללו נכתבו – מוזמן להפנות את תשומת ליבי. כאשר הצבתי את אותו אתגר ליחצ"ן של ארגון הפרקליטים, הוא השיב שלא יענה לי משום שאני ממילא נגדם. פלד אינה מסוגלת להגיד את האמת: העמדה שלה נדחתה לחלוטין, גולדברג קבע שהנציבות נחוצה ושיש לעגן אותה בחקיקה – צעד שלא נעשה עד כה משום ש...ארגון הפרקליטים התנגד לו.

האמת היא, שאין לי ציפיות מגב' פלד. היא כנראה הצליחה לשכנע לפחות אדם אחד בבלופים שלה: את עצמה. אבל אני כן מצפה שהבוס שלה יקרא לה לסדר וישים קץ למסע הכזבים שלה. ואם הבוס שלה יגיד שהוא לא מתערב בענייני ארגון העובדים, נזכיר לו שכאשר הופיע בעצמו בפני גולדברג, אמר שהוא מבקש להיות להם לפה. שי ניצן – לטיפולך.

חנין זועבי
עובדות מול שקרים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

נכון שלשים את הגברת הנ"ל בתוך טור שכותרתו "תגידו את האמת", נשמע כמו בדיחה לא מוצלחת. אני ממש לא מצפה ממנה להגיד את האמת. להפך: אתפלא מאוד אם פעם היא תגיד משהו נכון בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני. אז למה אני בכל זאת מתעסק איתה? בגלל שלפעמים כל מה שצריך כדי להפריך את השקרים וההסתה של חנין זועבי ודומיה, הוא להציב עובדות היסטוריות מתועדות ומוכחות.

בנאום לזכר ליל הבדולח אמרה השבוע זועבי: "בדומה לגרמניה, גם בישראל התקבלו עשרות רבות של חוקים גזעניים ואנטי-דמוקרטיים". היא לא הראשונה, ומן הסתם גם לא האחרונה, שמשווה את ישראל לגרמניה הנאצית. יש גם יהודים שעושים את זה. כדי לסתום להם את הפה, נא עיינו בטבלה המצורפת בתחתית המאמר. היא עוסקת אך ורק בהבדלים המבניים בין ישראל של 2015 לגרמניה של 1938 – לא באידיאולוגיות, לא ברדיפות, לא בהסתה. די בהבדלים הללו כדי להבהיר בצורה חד-משמעית, שאין אצלנו שום דבר שמתחיל להיות קרוב למשהו שמזכיר איכשהו את קצה הזרת של גרמניה הנאצית. לא שאני חושב שזה יזיז משהו לשקרנים, אבל שלפחות נדע כיצד לענות להם.

שמעון מזרחי
בכל מקרה, לא אמר אמת [צילום: פלאש 90]

לא קיבלנו החלטות, זאת לא הייתה פגישה לשם כך. דיברנו על הדרך שבעזרתה צריך להרגיע את המערכת, קשה לעשות זאת כשיש מי שמתסיס אותה". כך אמר יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי. ביום ראשון השבוע (8.11.15) סמוך לחצות, כאשר נשאל האם הוא ועמיתו אודי רקנאטי דנו בפיטוריו של המאמן גיא גודס. חלפו 12 שעות והקבוצה הודיעה: גודס פוטר. ומה נאמר באותה הודעה? "אחר מחשבה רבה ולבטים קשים, התקיימה היום פגישה עם גיא גודס בה הוחלט כי יש לעשות שינוי וכי גיא לא ימשיך לאמן את מכבי תל אביב". גודס עצמו קיבל את ההודעה שמונה שעות אחרי הפגישה בה לא הוחלט דבר.

יש בדיוק שתי אפשרויות. האחת: ההחלטה לפטר את גודס נולדה רק ביום שני בבוקר (9.11.15) – מה שאומר שלא היו "מחשבה רבה ולבטים קשים" כפי שנאמר בהודעה השנייה. האחרת: ההחלטה נפלה כבר לאחר ההפסד למכבי אשדוד, ערב קודם – מה שאומר שכן התקבלו החלטות והפגישה כן נועדה לשם כך. במילים אחרות: בכל מקרה, מזרחי לא אמר את האמת. לא מפתיע כאשר מדובר במועדון וביו"ר שבעבר סיפרו לנו שאולסי פרי המסומם חולה בשפעת, ושיורם חרוש המפוטר ביקש להתפטר, ועוד כל מיני בלופים קטנים וגדולים לאורך השנים.

אתם יודעים מה? בעבר טענתי כאן שמכבי לא יכולה לטעון שהיא "הקבוצה של המדינה", משום שמדובר בעסק פרטי ודורסני שרומס לטובתו את ענף הכדורסל ונבחרת הכדורסל. במחשבה שנייה, בלופרים כאלו דווקא די מתאימים לייצג את תת-תרבות השקר שפשתה במקומותינו.

סלבישה יוקאנוביץ
הקבוצה החלשה ביותר בליגת האלופות

למאמן קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב, סלבישה יוקאנוביץ, היה בסוף-השבוע שעבר הסבר ליכולת החלשה של הקבוצה במשחקה מול סוגרת הטבלה, מכבי נתניה: העובדה שחלפו רק שלושה ימים מהמשחק מול פורטו בליגת האלופות. קבוצות אחרות לא משחקות היום, טען.

יצאתי ובדקתי. ובכן, רוב הקבוצות ששיחקו ביום רביעי (4.11.15) אכן לא שיחקו בשבת שלאחר מכן, אלא רק ביום ראשון. אבל ארבע קבוצות מהליגות הבכירות ביותר באירופה – שם המשחקים קצת יותר קשים מאשר אצלנו – כן שיחקו בשבת: באיירן מינכן, לברקוזן, ולנסיה וצ'לסי. אותה תמונה נמצאה בבדיקת המחזור הקודם של ליגת האלופות: ארבע מבין 16 הקבוצות שהתמודדו במפעל זה ביום רביעי, שיחקו כעבור שלושה ימים בליגות המקומיות. וולפסבורג, ריאל מדריד וסביליה שיחקו בשתיים מן הליגות הבכירות; הרביעית הייתה PSV הבלגית.

אז נכון שרוב הקבוצות קיבלו עוד יום מנוחה, אבל הטענה הנחרצת של יוקאנוביץ אינה עומדת במבחן המציאות. מוטב שיגיד את האמת: מכבי, הקבוצה החלשה ביותר בליגת האלופות השנה, לא בנויה להתמודד בשתי מסגרות – אפילו כאשר הליגה הישראלית רחוקה שנות אור ממקבילותיה האירופיות.

משרד התחבורה
למה להתעסק איתם? [צילום: משרד התחבורה]

בחודש שעבר התלוננתי במשרד התחבורה על נהג במונית שירות שניבל את פיו כלפי, לאחר שביקשתי ממנו להפסיק לשוחח בטלפון הסלולרי בשעת הנהיגה. בתלונה פירטתי את שמו (שלום קורן), מספר הקו והמועד. אחרי כמה ימים התקשרה אלי נציגה חביבה של המשרד, וידאה את הפרטים, ביקשה וקיבלה גם תיאור פיזי שלו, ונענתה בחיוב כאשר שאלה האם אסכים להופיע בפני חוקר של המשרד ובבית המשפט.

הנה התשובה שקיבלתי השבוע מוועדת פניות הציבור: "בהחלטתה נמצא כי התלונה תיגנז עקב חוסר שיתוף פעולה מצידך וכנגזרת מכך חוסר ראיות שהן חלק בלתי נפרד מתהליך הוועדה". וואלה, נכון. חוץ משם ומקום ותאריך ותיאור פיזי ונכונות להעיד – באמת לא שיתפתי פעולה. מה כל כך קשה להגיד את האמת? נניח שאין בזה עניין לציבור; לגיטימי. אבל כאשר נותנים לי כזו תשובה המנותקת מן המציאות, אני מתחיל לחשוב שהאמת שונה: פשוט לא רוצים להתעסק עם הנהגים הללו. מה הם צריכים? שאדון קורן ודומיו יפתחו ג'ורה גם עליהם?

ישראל וגרמניה הנאצית: מה כאן דומה?!

ישראל
גרמניה הנאצית
שיטת משטר
דמוקרטיה
דיקטטורה
אופוזיציה
יש
אין
מפלגות מותרות
ללא הגבלה
אחת
מפלגות בפרלמנט
בסביבות עשר
אחת
פרלמנט
פעיל
מושבת
המחוקק
הפרלמנט
הממשלה
מערכת המשפט
עצמאית
כפופה לממשלה
ביקורת שיפוטית
יש
אין
עיתונות
חופשית
מפוקחת
איגודים מקצועיים
חופשיים
כפופים לממשלה
חופש ביטוי
יש
אין
משק ועסקים
רגולציה מוגבלת
רגולציה מוחלטת
חופש פולחן
יש
אין
ארגוני נוער
ללא הגבלה
אחד – מפלגתי
חופש התכנסות
יש
אין
תאריך:  13/11/2015   |   עודכן:  13/11/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תגידו את האמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
13/11/15 12:50
 
וינטר הניה
13/11/15 16:43
 
ע_הראל
15/11/15 02:29
2
שוחר-שלום
13/11/15 18:08
 
אהרון שחר
14/11/15 10:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחת מהגדרת המנהיגות היא הובלת אנשים לעבר מטרה משותפת. היכולת לחולל שינוי וליצור מוטיבציה, הן הכרחיות בהגדרה זו של מנהיגות.
13/11/2015  |  הרב יהודה ישרים  |   מאמרים
על הפסוק הראשון בפרשת השבוע (בראשית כה): [יט] וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת יִצְחָק, בֶּן-אַבְרָהָם: אַבְרָהָם, הוֹלִיד אֶת-יִצְחָק. אומר רש"י: וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת יִצְחָק - יעקב ועשיו האמורים בפרשה. שניהם בניו של יצחק אבל הבדלים עצומים בין אח לאחיו. כי מראש נקבע ונאמר לרבקה אמם: (פסוק כג) ...שְׁנֵי גֹיִים בְּבִטְנֵךְ, וּשְׁנֵי לְאֻמִּים, מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ; וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ, וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר. כלומר מדובר בשני אחים שמאבק נצחי, לכאורה, נטוש ביניהם. בחסידות מבואר שהאישיות של כל אחד מאתנו מורכבת מיעקב ומעשיו. קוראים לזה גם יצר טוב ויצר רע. פעם היצר הטוב גובר ופעם להפך.
13/11/2015  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מן המקובלות היא כי כאשר ראש ממשלה נמצא בחו"ל הכבשים שותקות ולא תוקפות אותו, שלא לאמר לא מגישים הצעות אי-אמון. אבל בכיתתנו יש תלמיד שאינו מכיר את הכללים, או שלא מקבל אותם, והוא משמיע את קולו חזור והשמע. התלמיד הוא נפתלי בנט שעדין לא למד את כללי התנהגות של שר בכיר בממשלת ישראל.
12/11/2015  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בימים האחרונים נחשפנו לדיון ציבורי, מעט תמוה לדעתי, על רשימת ההשמעות (פלייליסט) בגלגלץ. שרת התרבות קבלה על כך שהתחנה אינה משמיעה מספיק מוזיקה ישראלית. יוצרים שונים כמו אביהו מדינה לקחו את דבריה למקומות רחוקים יותר והתלוננו על קיפוח של הזמר "הים תיכוני" כהגדרתם כאשר כוונתם לזמר המכונה מזרחי כי ברור שאינם מתכוונים למוסיקת שנסונים צרפתית (מדינה על חוף הים התיכון) או לפלמנקו ספרדי ואפילו לא לשירי עם בוסנים, קרואטים, סלובנים או כאלו מנסיכות מונקו.
12/11/2015  |  יורם דורי  |   מאמרים
הארגון האסלמיסטי הנקרא "המדינה האיסלאמית" והידוע גם בשם דאעש אינו ארגון טרור בלבד, הוא הרבה יותר מכך. אכזריותו התהומית ושאיפותיו להכחיד או לענות את כל הכופרים לשיטתו, מציבות אותו כאיום אסטרטגי לכל העולם, כולל חלק מהמוסלמים שאינם סונים, ובראש ובראשונה איום על המערב הנוצרי והיהודים, כמובן.
12/11/2015  |  עמית עוז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il