|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
על המערב לשוב לחיים שאינם מתמסרים לאחר עד כלות על חשבון חיי הקהילה עצמה. אישה מוסלמית ברחוב בפריז, צרפת [צילום: AP/Christophe Ena]

האלימות הסמויה מהעין

קיני הטרור לא ינוקו אם לא נקרא לילד בשמו: איסלאם ג'יהאדיסטי כדאי להזכיר זאת לאידיאליסטים הילדותיים במערב: הסיבה לקריסת אירופה ב-50 השנים האחרונות נעוצה בעריצות המחשבה שהם משליטים
22/11/2015  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
אם מיליארד וחצי מוסלמים טוענים שחטפו להם את האמונה, הם מוזמנים להפגין, להתערב במערכות החינוך שלהם ולשאול: מדוע רוב הטרור מיוצר בידי מוסלמים?

1. 70 שנות מבוכה. בתום המלחמה הנוראה ההיא, ב-1945, עמד המערב על חורבותיו ופחד מעצמו. מאז נעה המטוטלת מן הכלל אל היחיד, האחר, המיעוט, הנרדף, הפליט, השונה - כל מי שנדרס בגלגלי הלאומיות שהתעוותה ללאומנות צמאת דמים.

רגש החרטה על הזוועה, והכעס האיום על החורבן שהסבו הרעיונות הלאומיים הביאו את האוניברסיטאות, הכורים האינטלקטואליים של המערב, להפנות את מרצן נגד הרעיונות הלאומיים. היחיד הועלה לדרגת אלוהים. כ-ו-ל-ם רצו להיות אינדיבידואליסטים. להיסטוריה דרכים משונות משלה ללמדנו אירוניה. האימפריה הקומוניסטית ניצלה את רגש החרטה ועודדה את התפוררות הלאומיות המערבית. לסובייטים היו סוכני תודעה רבים, חלקם מתוך ידיעה, חלקם מתוך תמימות, וחלקם - אידיוטים שימושיים שחתרו נגד חוסנה של חברתם בכסות סוציאליסטית אידיאליסטית.

במהרה איבדו היחידים בחברה את מעמדם לטובת הזר, האחר המוחלט, זה שאין שום אינטרס חברתי, כלכלי או לאומי להכילו. כך, במחווה אלטרואיסטית - הפוכה ממה שהכרנו לפני המלחמה - שינו מדינות הלאום את חוקיהן והלך רוחן לטובת מיעוטים שונים לגמרי מתרבותן. במיוחד התבטא הדבר בקליטה הדרגתית אך מאסיבית של המוני מוסלמים ביבשת הנוצרית הוותיקה. עבור חלקים באליטה המערבית היה בזה משום מירוק המצפון אחרי מאות שנות קולוניאליזם באפריקה ובאסיה. משונה ככל שיהיה, המוסלמים תפסו באירופה את מקום היהודים. האמת היא שאחרי הפעולות היעילות של גרמניה הנאצית ובעלות בריתה, זה לא היה קשה. נותרו מעט יהודים באירופה.


2. כדרכן של מהפכות, גם המהפכה האינטלקטואלית הזאת הפכה לעריצות מחשבתית. אינספור פעמים פגשתי אנשים שרוממות הפלורליזם בגרונם, וחרב פיפיות בידם להכרית דעה סוררת. בעשור הקודם לימדתי באקדמיה לאמנות בצלאל. רוב הזמן ישבתי לבדי בחדר המרצים, שידעו מי אני ומה דעותיי. באחד מכינוסי המחלקה לתיאוריה ולהיסטוריה, שם לימדתי שירה, פנתה ראש המחלקה למרצים ודיברה על "פלורליזם" ועל כך שיש לשמוע קולות אחרים מקרב הימין או המתנחלים. היה ברור שהתכוונה אלי. אז ביקש אחד המרצים רשות, אמר שהוא מתייחס אל מדינת ישראל כאל פלנטת אושוויץ ושאל: האם בפלנטת אושוויץ היינו נותנים לקצין אס.אס להרצות על שירה?

היה בזה משהו מזעזע ומשעשע כאחד, משום שהוא לא היה אי-בודד בים של פלורליזם; בטיפשותו שימש תיבת תהודה לרבים במחנהו, שהיו מתוחכמים דיים לא לפלוט את ערימת השטויות שהשליך עלינו. מעבר לקוריוז הסוציולוגי, הייתה בדבריו נקודה ששלחה אותי להתבוננות באשר לטבע המחלוקת הרעיונית והפוליטית פה. המרצה המדובר הגדיר מהו שמאל לשיטתו: "תמיכה ללא סייג בעמדת החלש" בלי להכתיב לו את עמדותיו. ללא סייג!

קחו את העמדה הזאת וחברו אותה עם עריצות מחשבתית - שבצורתה הקיצונית לא תהסס לשלוח רבים למחנות חינוך מחדש, או לכל הפחות תסתום את פיות יריביה באמצעות מנגנון התקינות הפוליטית או סתם השתקת קולות מתנגדים - ותקבלו את הסיבה לקריסתה של אירופה לנוכח עשרות מיליוני המוסלמים, שהיגרו אליה ב-50 השנים האחרונות. המסורת היהודית, שהתגלגלה גם לזו הנוצרית, גורסת שאין תיקון ללא וידוי קודם. והווידוי צריך להיות מפורט. כך הרמב"ם בהלכות תשובה: "וצריך לפרוט את החטא, שנאמר 'אנא חטא העם הזה חֲטָאָה גדולה וַיַּעֲשׂוּ להם אלוהי זהב'". לא מספיק לדבר על "חטאה גדולה", אלא יש לפרט אותה - עשיית עגל הזהב.


3. אם לא נוקבים בשם המפורש, במקור לטירוף האלים האוכל בנו - איסלאם ג'יהאדיסטי - לא תעזורנה הפעולות לניקוי קיני הטרור. העולם החופשי צריך לומר בקול ברור שאינו משלים עוד עם הצורה המטורפת של האיסלאם. מדינת ישראל עשתה צעד בכיוון, שעה שהכריזה על התנועה האיסלאמית כהתארגנות בלתי חוקית. האחים המוסלמים על שלל תחפושותיהם מבקשים לפרק את מדינות הלאום באזור, ועל ראש כולנה - לחסל את "הישות הציונית הכובשת". לטרור האיסלאמיסטי דרכים רבות להסתוות.

אם מיליארד וחצי מוסלמים טוענים שחטפו להם את האמונה - הם מוזמנים לצאת ולהפגין, להתערב במערכות החינוך שלהם, לשאול: מדוע מכל הדתות הגדולות, עמי האיסלאם נותרו מאחור? מדוע רוב מוחלט של הטרור - מיוצר בידי מוסלמים? המערב זקוק לאמירה תקיפה ולא מגמגמת במערכות הפוליטיות, החינוכיות והתקשורתיות - שנגמרה החגיגה, ושמעתה ינקוט מדיניות של אפס סובלנות כלפי התופעות הללו.

האמירה הזאת צריכה להיות מופנית לא רק כלפי מיליארד וחצי מוסלמים, אלא גם כלפי אינטלקטואלים מבולבלים במערב, המסכנים את חיינו באידיאליזם הילדותי שלהם. אחרי 70 שנה, המערב צריך לצאת מגָלות התודעה ולשוב לציון, לנקודה הפנימית של חיים הגונים ומוסריים, שאינם מתמסרים לאחר עד כלות על חשבון חיי הקהילה עצמה.


4. העם היהודי הוריש לעולם את הציווי הנצחי "ואהבת לרעך כמוך". זה הבסיס האוניברסלי לדאגה לאחר, לשונה ממך. בראשית המאה השנייה לספירה קבע רבי עקיבא, מגדולי חכמינו, שלא מדובר בציווי רגיל אלא ב"כלל גדול בתורה" ובעיקרון מוסרי עמוק, עד ש-200 שנה קודם לכן העמיד הלל הזקן את כל התורה על הציווי הזה.

והנה, בתלמוד הבבלי דנו חכמינו בשניים שהיו מהלכים בדרך, וביד אחד מהם קיתון מים המספיקים רק לו. אם ישתו שניהם - ימותו, מכיוון שהמים לא יחזיקו אותם בחיים. לעומת זאת, אם רק בעל המים ישתה - יחזיק מעמד ויחיה. מה עושים? התנא בן פטורא טען: מוטב שישתו שניהם וימותו, ואל יראה אחד מהם במיתת חברו. "עד שבא רבי עקיבא ולימד: וְחַי אחיךָ עִמְךָ - חייךָ קודמים לחיי חברךָ".

אפשר לשער שהשאלה שהציבו חכמינו כיוונה בעיקר ללמד שדווקא ר' עקיבא, שהדגיש את עליונות הציווי "ואהבת לרעך כמוך", הוא שגם קבע כי במקרה שעל כף המאזניים שקולים חייך מול חיי חברך - חייך קודמים. תשתית הרעיון היא שיחסִי המוסרי לזולת תלוי בראש ובראשונה ביחסי המוסרי כלפי עצמי. אין אחריות כלפי האחר אם איני אחראי קודם כל לעצמי ולחיי.

האמת העתיקה צריכה להאיר לנו ולמערב כולו: חשוב ורצוי לעזור לאחר, לזר, לפליט ולנרדף - אבל לא על חשבון חיי הרבים. ב-70 השנים האחרונות שכחנו שגם לרוב יש זכויות, בעיקר הזכות לחיות.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 20.11.15)
תאריך:  22/11/2015   |   עודכן:  22/11/2015
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האלימות הסמויה מהעין
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מאמר מעניין
22/11/15 10:15
 
דרור1
22/11/15 19:38
 
מוטקה ה.
22/11/15 19:50
 
עם כשלים תהומיים
22/11/15 20:07
 
לסיכום
22/11/15 23:17
 
שוחר-שלום
23/11/15 09:01
 
כמה תשובות
23/11/15 09:19
 
לא אדיוט שימושי
23/11/15 16:45
 
טול קורה,
23/11/15 19:55
 
שוחר-שלום
24/11/15 12:10
2
שוחר-שלום
22/11/15 17:27
3
מגיב ותיק
22/11/15 21:59
 
שוחר-שלום
2/12/15 13:28
4
אהרון שחר
22/11/15 22:19
5
מזרחן
23/11/15 07:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
עבדאללה אלעלמי, חבר אגודת הכלכלה הסעודית, כותב במאמר שהתפרסם בעיתון "אלערב" כי העולם הערבי נתון בקונפליקט פנימי, במלחמות בינו לבין עצמו השוללות מעמי ערב את כבודם, אוצרותיהם ותקוותם לחיים טובים יותר
21/11/2015  |  מנשה שאול  |   מאמרים
ערב הסעודית נמצאת, כך נראה, באחת מנקודות הזמן הרגישות ביותר שידעה מזה עשרות שנים. השילוב בין תהליכים היסטוריים המשנים את פני האזור ומאתגרים את הסדר הפוליטי המוכר, לבין הירידה החדה במחירי הנפט בשנה האחרונה והתהליך הרגיש של חילופי דורות בהנהגתה, יוצרים מארג אתגרים יוצא דופן ליציבותה של הממלכה.
הארגון הרצחני דאעש גובה אינספור קורבנות, מרביתם מוסלמים במזרח התיכון. טבח המוני מניע מוסלמים רבים לברוח במנוסה מזוועות ולבקש מקלט באירופה וגם לשאת עיניים לארה"ב וקנדה. המוני מוסלמים הפכו לפליטים נסים מאימת דאעש ואל-קאעידה, נסים מעריפת ראשים, ממכוניות תופת, מאונס, מרעב ומחיים ללא עתיד.
18/11/2015  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בין ישראל ופלשתינים, האירנים וסורים, דאעש וישראל, הקופטים והסלפים והאמת והשקר
16/11/2015  |  מנשה שאול  |   מאמרים
האיסלאם זוהי תרבות שנוצרה במדבר על-ידי לוחמים קנאים שקידשו את המוות מעל החיים. האיסלאם במהותו הבסיסית גורס שיש להרוג את כל אלו שאינם מוסלמים כמצוות האל. חוקי האיסלאם הינם פרימיטיביים ואכזריים ואינם חלק מהתרבות המערבית היהודית-נוצרית. האיסלאם שם לו למטרה לכבוש את כל העולם ולדברי מנהיגיו הינו כיום בתהליך הזה. נכון שיש איסלאם מתון יותר כמו זה שבמרכז רוסיה, וכזה המתון פחות בדרום מזרח אסיה, אבל האלימות האכזרית והקיצוניות של האיסלאם נעשית גרועה ואכזרית יותר ברחבי המזרח התיכון - מפקיסטן ומערבה, ודאעש מסמל את ה"קיצוניות העליונה ביותר".
15/11/2015  |  יהודה דרורי   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עשרות הרוגים ברובע השיעי בביירות  /  עידן יוסף
הוקפא קמפיין פרסומי לתיירות במצרים  /  עופר וולפסון
תימן ניתקה את יחסיה הדיפלומטים עם אירן  /  עופר וולפסון
העולם מתעלם משיקום רצועת עזה  /  יוני בן-מנחם
הבריון האמיתי  /  מנחם רהט
מצרים במשבר  /  יוני בן-מנחם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il