אני מאמין שלי ולבני בגין יש נושא מרכזי משותף - שנינו משתמשים בתחבורה הציבורית. זה גם יותר חסכוני, גם יותר בטוח, יותר נעים, פחות מזהם, אפשר לנמנם בלי לסכן חיים, ואפשר לראות אנשים שאינך מכיר.
בימים האחרונים עליתי על אוטובוסים, והנה אני רואה שבעל הבית השתגע, אני משלם, מקבל עודף ואומר לנהג "יקירי נתת לי יותר מידי עודף" והוא עונה "תביט בכרטיס, המחירים ירדו", "המחירים ירדו"? אני שואל, "כן, פלא עולם שמיני, המחירים ירדו", עונה הנהג.
לאחר שנים של ויכוחים בין מדיניות סוציאלית המוזילה את המצרך, לבין זו התומכת בנצרך, נמצאה נישה בשוק, אשר המרבית המשמעותית של משתמשיה הם משתמשים חלשים כלכלית, ולכן הורדת מחירי המצרך בה, ממוקדת בנצרכים חלשים (בממוצע).
הישג סוציאלי
ומי הביא לנו את הרעיון הזה? מר"צ? הסוציאליסטית עלק? או מפלגת העבודה הסוציאליסטית עלק? לא. מי שהביא לנו את זה היא תנועת
ש"ס אשר בפי כל שגורה הסברה שהיא דואגת אך ורק לחרדים יוצאי עדות המזרח, והנה לנו הישג סוציאלי לאומי, שיזמה מפלגת נישה, המיטיבה עם כלל הנצרכים של אותו מצרך, אשר רובם כאמור, באמת נצרכים (תרתי משמע).
וכאן לא נפלה הממשלה בפח שנפל בו אוצרו של השר לפיד. הרעיון הראשוני היה לבטל את המע"מ על תחבורה ציבורית, אך ביטל מע"מ הוא קאזוס בלי מול פקידי האוצר, ובמידה רבה של צדק, ביטול המע"מ על דירות יצר מהומה והתפטרויות בצמרת האוצר, ולדעתי זו הייתה גם אחת הסיבות שכל סיפור מע"מ 0 על דירות ירד מהפרק, וכאן הוחלפה התוכנית למע"מ אפס בתחבורה הציבורית לתוכנית סבסוד בשיעור המע"מ – מה שהסיר ודאי את החסם העיקרי ממימוש התוכנית.
אז סעו כמוני בתחבורה הציבורית. איש לא גילה לכם על כך עד כה כמה זה כדאי ונוח, אולי כי לא רוצים לפאר את הממשלה, אפילו במקומות בהם היא ראויה לשבחים, ואולי פשוט כי השכבה השלטת במדיה לא ראתה מימיה אוטובוס מבפנים, וכשאתם יודעים, אין תירוצים, ואולי, אולי אם יגדל השוק, ירדו עוד המחירים, ולאו-דווקא מכוח סבסוד ממשלתי.
שאפו לממשלה, שאפו לתנועת ש"ס.