בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
העונשים המוטלים על עברייני תנועה סדרתיים אינם מידתיים ואינם מרתיעים
|
קטל מיותר [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בחודש ינואר 1949, בעצם ימי מלחמת השחרור, נהרג בתאונת דרכים סגן אלוף מרדכי נמצא-בי. בעקבות מותו יזם המטה הכללי של צה"ל מבצע למניעת תאונות כלי רכב, שנקרא "מבצע מרדכי". ללמדנו שההרג בכבישים והמאמצים למנוע אותו או להקטינו אורכם כאורך ימי המדינה. חרף כל זאת, ככול שחולפות השנים, הקטל בדרכים נמשך, ותובע דמים מרובים תרתי משמע. אז מה ניתן לעשות להקטנת הקטל המיותר והיקר הזה? 1. הקמת משטרת תנועה כאגף של משרד התחבורה ולא של משטרת ישראל. למה? כי אז ראש אגף תנועה במשרד התחבורה לא יוכל לטעון שהמפכ"ל מגביל את תקציבו. 2. כל ההכנסות מענף הרכב – מכס, מס-קניה, בלו, מע"מ וכיו"ב יופנו לתקציב משרד התחבורה ולא לקופת האוצר הכללית. שינוי זה יאפשר את שיפור התשתיות והאכיפה. 3. הרשעות מרתיעות: לא ייתכן שעבריין תנועה סדרתי, שצבר 89 הרשעות בעבירות תנועה קשות ונתפס מדבר בטלפון הנייד בשעת נהיגה יוענש בקנס של 5,000 שקל! איך נהג כזה מורשה לנהוג?! המסקנה היא שחייבים להחמיר מאוד את ענישת עברייני התנועה. 4. הגבלת מספר הרכבים הנעים על הכבישים; לדוגמה, אם בשנת 2016 נעים על הכבישים 3 מיליון רכבים, אז מספר הרכבים החדשים שיורשו לעלות על הכבישים יהיה זהה למספר הרכבים שירדו או שהורדו מהכבישים (במחשבי משרד הרישוי מאוחסנים כול הרכבים שרישיונם השנתי חודש) ולא יעלה על 3 מיליון. לא ייתכן שכל חודש יועלו על הכבישים רכבים חדשים יותר מאשר רכבים ישנים שירדו מהכביש. כל זאת כיוון שכבר היום התשתיות לא מספיקות למספר הרכבים שנעים על הכבישים. ואם נתעלם ונמשיך להעלות על הכבישים מכוניות חדשות עד אין סוף — או אז מחכה לנו שואה תחבורתית.
|
תאריך:
|
14/04/2016
|
|
|
עודכן:
|
17/04/2016
|
|
שמעון גרובר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהרון שחר
|
14/04/16 22:34
|
|
2
|
|
פרופ אליהו בן-חנן
|
14/04/16 23:02
|
|
3
|
|
פתרון פשוט ועובד
|
19/04/16 13:40
|
|
4
|
|
Hatsofe
|
22/04/16 03:17
|
|
בשנת הלימודים תשע"ג (2012/13) למדו 1,584,126 תלמידים בכיתות א-יב בבתי ספר שבפיקוח משרד החינוך. מתוכם 7,930 נפגעו בתאונות דרכים. מבין הנפגעים, 25 תלמידים נהרגו, 204 נפצעו קשה והשאר נפצעו קל.
|
|
|
מקסים בוקאטי ז"ל תושב חולון בן 22 נהרג ב-7 במרס 2015, לאחר שכלי הרכב שבו נסע התנגש במעקה בטיחות בנתיבי איילון, בסמוך למחלף וולפסון שבחולון. נוסעת נוספת שישבה לצדו מאחור נפצעה באורח קל. הנהג והנוסע שישב לידו, תאומים בני 21, נלכדו ברכב שהחל להתלקח ונפצעו באורח קל. לאחר שחילצו עצמם - נמלטו השניים מהמקום, ונתפסו לאחר זמן קצר על-ידי השוטרים. ככל הנראה, הנהג היה שיכור ונהג ללא רישיון.
|
|
|
הקשר ההדוק בין השימוש בתחבורה ציבורית לבין שיעור ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים נחשף (יום ב', 22.3.16) בדיון משותף שנערך על-ידי השדולה למאבק בתאונות דרכים והשדולה לתחבורה בת קיימא. בדיון, שנועד להפנות זרקור לאפשרות לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות, נחשפו נתונים שהבהירו באופן חד-משמעי כי מעבר של נוסעים לתחבורה ציבורית יכול לשנות את המתרחש בתחום ולבלום את המגמה המדאיגה לפיה נרשמת עלייה בכמות הנפגעים בתאונות.
|
|
|
ועדת הכלכלה סיימה (יום ב', 21.3.16) את השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים, שמוביל היו"ר ח"כ איתן כבל, בשתי ישיבות שעסקו באכיפה המשטרתית ובפעילות נגד נהגים מסוכנים, וכן בפעילות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להפחתת תאונות ובפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בהן הופיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר התחבורה ישראל כ"ץ. כבל פתח את הדיון וחזר על כך שהוא וחברי הכנסת מכל סיעות הבית נחושים לעשות מעשה שישנה בצורה דרמטית את המציאות. "בי נשבעתי לא לוותר, אני אעשה הכל, יחד עם חברי הכנסת, להילחם בכל הכוח כדי להוריד את עקומת ההרוגים והפצועים באופן משמעותי. זה בידנו, ומי שלא יירתם למאבק יידרש לשאת בתוצאות", אמר.
|
|
|
עבאס זכי חבר הוועד הפועל של אש"ף, המוכר בהתבטאויותיו הקיצוניות נגד ישראל ונגד היהודים ומי שנחשב למקורבו של אבו-מאזן, נסע לאחרונה לאירן והצהיר בביקורו שם כי הוא תומך בהבטחתה של אירן לשלם לכל מחבל פלשתיני שירצח יהודי ושביתו ייהרס - מענק בסך 30 אלף דולר, ולכל "שהיד" - 7,000 דולר.
|
|
|
|