בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך
חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת
ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
אריה אבנרי לא היה איש של אנדרסטייטמנט, של רמיזות ● הוא לא רכב על גלים של הצלחה, אלא המשיך לפעול בצנעה, יום אחר יום, מפנה את תשומת הלב של התקשורת והציבור לעוולות שלטוניות ולעסקות מושחתות של הון-שלטון ● מאחורי החזות המחוספסת הסתתר לב זהב
|
אבנרי ז"ל. לב זהב ונחישות אין קץ
|
|
|
|
|
|
עלעול באחד מספריו האחרונים של העיתונאי אריה אבנרי, "זעקי ארץ מושחתת", נותן לך מיד תחושה חזקה של אופיו של הכותב. שטף של מילים, הולמות, חובטות, מטיחות בקורא את מלוא הכיעור של הסיאוב, המרמה, הנהנתנות ושחיתות שהתפשטו בחברה הישראלית, ובפרט במוסדות השלטון שלה. אריה אבנרי לא היה איש של אנדרסטייטמנט, של רמיזות. הוא כתב כמו שדיבר, כמו שפעל - בשטף אינסופי של מילים ומעשים, מתוך בעירה פנימית במנוע שלא כבה לעולם. ככתב משפטי, הכרתי את אבנרי בפאזה המאוחרת של חייו המקצועיים. הוא כבר היה עיתונאי במיל. ופעל במישור הציבורי - כיו"ר עמותת "אמיתי" ובהמשך כיו"ר תנועת אומ"ץ, שפעלה למען טוהר המידות ברשויות השלטון. משאביה של התנועה היו תמיד צנועים, אך היה לה נכס שערכו עלה על כל תרומה או משאב חומרי: אריה אבנרי, על הזיכרון ההיסטורי הפנומנלי שלו, על הניסיון המצטבר שלו בעיתונות ובעשייה ציבורית, על האנרגיות הבלתי אפשריות שלו להפוך כל אבן ולהתריע בשער בכל פרשה, ארצית או מקומית, מרכזית או משנית. מאחורי החזות המחוספסת שלו הסתתר לב ענק, לב זהב. אבנרי לא חיפש לעשות לעצמו, לא רכב על גלים של הצלחה, אלא המשיך לפעול בצנעה, יום אחר יום, מפנה את תשומת הלב של התקשורת והציבור לעוולות שלטוניות, למכרזים תפורים, למינויים לא ראויים, לעסקות מושחתות של הון ושלטון, ולנבחרי ציבור שסטו מדרך הישר. "אנחנו לא מתייאשים ולא מרימים ידיים נוכח השחיתות הציבורית המפלצתית בקרב מנהיגים חסרי בושה", כתב בהקדמה לספרו האחרון, "אומץ לב", "לא מתייאשים מול אישי ציבור פורעי החוק הסדרתיים, ולא מאבדים את התקווה גם כאשר עינינו כלות מול נבחרי ועובדי ציבור שבזים למערכות המשפט ורודפים את אוכפי החוק". כאמור, לא איש של רמיזות דקות. אבנרי היה מכור לתחקירים. הם ליוו את הקריירה העיתונאית שלו, את עשרות הספרים שכתב, ובסופו של דבר גם את הפעילות הציבורית שבה המשיך לחקור ולפרסם מידע שהגיע אליו. כל שועי ארץ הכירו אותו; נבחרי הציבור, שהייתה להם סיבה לחשוש מהפניית זרקור אליהם, חששו מפניו. הוא היה שייך לדור אחר בעיתונות, דור של אנשים שגם אם עברו לעיסוקים נוספים, גילו שמכתיבה עיתונאית ופובליציסטית אי-אפשר לפרוש באמת. בשנים האחרונות, כשנטלתי על עצמי את ייצוגה של תנועת אומ"ץ בכמה תיקים בפני בית המשפט העליון, הזדמן לי גם לעבוד בצמוד לאבנרי. חוויתי את הגיבוי המוחלט שהוא מעניק לסובבים אותו, את הנכונות שלו ללמוד, לחשוב ולקבל החלטות ענייניות בלא להתקבע מראש על תוצאה, ואת המסירות הטוטאלית שלו לטובת האינטרס הציבורי, גם אם פירוש הדבר להרגיז גורמים רבי-כוח בזירה הציבורית, השלטונית והמשפטית. נדמה לי שמה שהיה משמח יותר מכל את אריה אבנרי, הוא לדעת שמפעל חייו יימשך, וימשיך לפעול תחת ידיים בוטחות. ראיתי אותו ממשיך לפעול ככל שיכול היה, גם ממיטת חוליו, גם כשהמחלה כבר נגסה בו. הוא המשיך להיאבק עד רגעיו האחרונים. אריה אמיתי.
|
|
יובל יועז הוא עורך דין, פרשן משפטי ומרצה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, במסלול האקדמי – המכללה למינהל, ובמרכז האקדמי פרס.
|
|
תאריך:
|
19/04/2016
|
|
|
עודכן:
|
19/04/2016
|
|
יובל יועז
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יהודה דרורי
|
19/04/16 20:39
|
|
2
|
|
מתתיהו (מתי) דוד
|
19/04/16 22:13
|
|
3
|
|
מ.ל.
|
20/04/16 00:12
|
|
4
|
|
חנניה וינברגר
|
20/04/16 01:06
|
|
5
|
|
מי ייכנס לנעליך?
|
20/04/16 07:34
|
|
6
|
|
וינטר הניה
|
20/04/16 08:00
|
|
7
|
|
שושפרי
|
20/04/16 08:00
|
|
|
|
היהוד הניצחיj
|
20/04/16 12:08
|
|
8
|
|
ofermargolin
|
20/04/16 08:43
|
|
9
|
|
אלברט שבות
|
21/04/16 23:08
|
|
כנען הפכה לפרובינציה מצרית ונשארה תחת כיבוש מצרי כשלוש מאות וחמישים שנה, ובסופה נחלשה ונסוגה למצרים, ובמקביל לנסיגה המצרית פלשו לכנען שבטי ישראל ושבטי הפלישתים. שני הפולשים פלשו לכנען בגלל הצורך במרחב מחיה, ולכן כבר בראשית הפלישה החל החיכוך בין הישראלים לבין הפלישתים.
|
|
|
יהודי, אם תשאלו מה זה - לעולם לא תקבלו תשובה משביעה רצון. ובכלל, תעוררו מיד את השאלה: האם היהדות היא דת או לאום, אולי לאום שיש/אין לו דת, אולי דת שיש/אין לה לאום? וכן הלאה לאורך מאות דורות שהתישו והתשישו לאומים עבי כרך שנעלמו מעת לעת. ובכלל, מיהו יהודי ומי מוסמך בעיני מי לפסוק מיהו יהודי? יהודי אחד יש לו לפחות שני בתי כנסת ושלוש עמדות נחרצות לכל מצב (ידוע שמצבים משתנים כהרף עין וגם נטיית הלב), והוא מוכן ונחוש לקפוץ מכל עמדה נתונה לכל מעמד נתון לקול רחש נתון בכל רגע נתון. זה הנתון הכי לא מתון...
|
|
|
המצוי בדברי ימי העולם ישתאה וישתומם מהעושר התרבותי, מהשירה, מהסגנון המסתלסל ומהפיוט שהיו מקור גאווה לתרבות הערבית. היא הייתה השראה להוגי דעות, לפילוסופים, לפייטנים ולאנשי מעוף ודמיון. בשונה מהזמר האירופי, הנגינה הערבית מבוססת על אקורדים שונים שבשונה מהאירופי הקצבי מבוססת על מקאמים (בסורית מע'אם עם קו"ף גרונית) . כלי הנגינה, העוד, הקנון והדארבוקה ודומיהן ממוצא פרסי וערבי גם השפיעו על פיתוח כלי נגינה אחרים ויותר משוכללים. על-מנת לטעום מעט מהאוצר הבלום הזה אפשר להאזין לתפלות בסגנון "ספרדי-ירושלמי" שחלק מהם מזכיר לחנים של מוחמד עבד-אל-וואהב, עבד-אל חאלים חאפז ויותר מאוחר אום כולת'ום ופאריד אל-אטרש.
|
|
|
אנו נמצאים תחת מתקפה רעשנית וקטלנית של אמצעי התקשורת בעולם, מגובים על-ידי עמותות כאלה ואחרות, ששמו להן למטרה להשמיד את מדינת ישראל, וכל האמצעים כשרים, החל בתחקור חיילי צהל, עבור לאספקת מצלמות ומסרטות להנצחת רגעים קשים ומבישים, ודרך הטלת חרם על-ידי מדינות ועמים כנגד תוצרתה של ישראל.
|
|
|
עונת האביב ידועה כעונה נפלאה בה אנו חוגגים את חג הפסח, ובמקביל, מתרחשת עלייה חדה בהיקף אימוצי כלבים בעמותות השונות. לא בכדי החג קרוי גם 'חג החרות', על שום שחרורנו מעבדות לחופשי, וכך גם בעת האימוץ אנו מדברים על שחרורו של הכלב לחרות: שחרורו מכליאה בכלוב של עמותה דואגת, אימוצו והעברתו לבית חם, אוהב, לאנשים בודדים או למשפחה וילדים. 'מצוות שחרור הכלבים' נעשית לאורך כל השנה, אך מקבלת חשיבות רבה בחג הפסח בו אלפי כלבים מחכים בעמותות על-מנת שתוכלו לקיים מצווה ולאמצם!
|
|
|
|