אם החשיבה המערבית קלטה את הפיגועים בארצות המערב, כרצון האיסלם הקיצוני הנחשל לפגוע ב"שטן הגדול" ו"השטן הקטן", באו הפיגועים הרצחניים בשארם-אַ-שייח' וּמוטטו את כל בנין הקלפים הזה. אולי עכשיו יתחילו להבין שאין מדובר בכוחות החושך נגד בני האור, לא בנחשלות, ברעב ובעוני נגד הקדמה והעושר, אלא מדובר במשהו אחר לגמרי שנבצר עד היום מן החשיבה המערבית לרדת לעמקו.
שהרי מה יכול לגרום למוסלמים, ויהיו קיצוניים ככל שיהיו, לטבוח בבני אמונתם? נראה כי הפרשנים המערביים טועים כולם באשר לרצונם של החבלנים הללו לפגוע בנשיא מצרים חוסני מובארק, על התנהלות כזו או אחרת בתוך עמו או ביחסיו עם מדינות אחרות בכלל ועם מדינת-ישראל בפרט. גם לא מובנת לנו משמעות הכרוז של המפגעים המדבר על הרצון לפגוע "בציונים ובצלבנים". מיהם הציונים בשארם-א-שייח'? לאיזה צלבנים הם מתכוונים?
ובכל זאת משהו מתחיל לחלחל. מתחילים להבין שארגון "אל-קעידה" איננו "ארגון" במובן המערבי של המילה, אין הוא מפקדה השולחת כוחות לבצע משימות כאלה ואחרות. זהו יותר מקור של השראה, כדברי הפרשן רוני דניאל. כל התארגנות מקומית מחליטה באופן עצמאי על פעולותיה וקוראת לעצמה "שלוחה של "אל-קעידה", כמו זו שעשתה את הפיגוע בשארם-א-שייח' הקוראת לעצמה "גדודי עבדאללה עזאם".
בסופו של דבר לא יהיה מנוס מכניסתם של מוסלמים אל מעגל הלוחמים בטרור. רק אלה ישכילו את העולם המערבי להבין שאם הם רוצים להדביר את הטרור, הם חייבים לרכוש הִגיון אחר בצד ההגיון המערבי. אין פשוט מזה ולא בשמים היא! ברגע שיוצאים מתוך הגיון מוסלמי הכל צפוי והרשות נתונה. כלומר ניתן לצפות מהלכים מראש ויש את כל הרשות להדביר אותם. לרבות סוגי הדברה אסורים בעולם המערבי. בשביל להתמודד עם אוייב, מוכרחים להבין הבנה יסודית מהו ההגיון העומד מאחורי פעולותיו ורק אז לבחור את הגישה והכללים למלחמה בו. אין דרך אחרת.