|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

פרסום סלולרי - לאן?

20/05/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות

עקב חדשנותה של המדיה הסלולרית, נערכים מחקרים רבים בתחום אשר מטרתם למדוד את אפקטיביות המדיה. במחקר שערכה חברת המחקר פורסטר בשיתוף עם הפדרציה האירופאית לשיווק ישיר (FEDMA) נבדק היקף השימוש בפרסום סלולרי ב-SMS באירופה ומידת האפקטיביות שלו. המחקר התבסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-200 משווקים גדולים באירופה ועל ראיונות עומק עם 40 משווקים מובילים.

על-פי ממצאי המחקר, אחוז התגובה לפרסום סלולרי ב-SMS הינו 11%, פי חמישה משיעור התגובה לפרסום באמצעות דיוור ישיר. 33% מהמשתתפים במחקר דיווחו כי הם משתמשים ו/או השתמשו בפרסום סלולרי, כאשר מתוכם 21% מסרו כי הם משתמשים בפרסום באמצעות SMS לעיתים קרובות. 5% מהמשתתפים דיווחו כי הם מתכוונים להשתמש בפרסום סלולרי על בסיס קבוע בשנה הבאה וכי הם מתכוונים להקצות לכך 7% מתקציב השיווק.

SMS למטרות שיווקיות

קיימים שלושה שימושים עיקריים בהודעות SMS למטרות שיווקיות. השימוש הראשון הינו פרסום חד-פעמי ב-PUSH, שנועד בדרך כלל לשם יצירת מודעות למוצר או שירות (מבצעים מיוחדים, קופון סלולרי, יידוע על השקת מוצר או חנות חדשה וכו'). שימוש נוסף הינו פרסום רב-פעמי ב-PUSH, המשמש בדרך כלל לבניית מערכת יחסים עם הלקוח וליצירת דיאלוג מתמשך. ולבסוף, פרסום חד-פעמי ב-PULL שמשמש בדרך כלל למבצעי קידום מכירות.

עוד בדק המחקר את היעילות של הפרסום הסלולרי ביחס לשיווק ישיר באמצעות דואר אלקטרוני, שלפני כשנתיים הסתמן כהבטחה גדולה, ובינתיים מתגלה כפחות אפקטיבי מהמצופה.

המחקר העלה כי ריבוי האפשרויות הטמונות בפרסום הסלולרי, הופך את המדיה הזו למדיית שיווק ישיר אפקטיבית הרבה יותר מאשר פרסום בדואר אלקטרוני, ומשיג תוצאות טובות הרבה יותר בעלויות נמוכות בהרבה!

אנשי השיווק שרואיינו במסגרת המחקר מסכימים על דבר אחד: ההפרסום ב-SMS יישאר בשטח זמן רב, מכיוון שהוא מאפשר להם להגיע לקהל שהגישה אליו הולכת ונהיית קשה יותר, בכל עת ובכל מקום.

פרסום סלולרי באירופה?

במחקר נוסף שערך איגוד הפרסום הסלולרי הבינלאומי עולה כי 80% מהנשאלים באירופה מוכנים לקבל הודעות פרסומיות לטלפון הסלולרי.
ההסכמה של המנויים לקבלת הודעות פרסומיות נובעת מהפרסונליזציה - התאמה לפרופיל הדמוגרפי ולתחומי העניין של הלקוח, הסכמת הלקוח - מתן אפשרות ללקוחות להירשם לשירות ולהתנתק ממנו והנעה לפעולה - אפשרות לגרום הנעה מיידית לפעולה באמצעות הפרסום הסלולרי (כמו למשל להתקשר מיד למוקד טלפוני של המפרסם או להשתמש בהודעה כקופון סלולרי).

נקודה מעניינת נוספת שהוצגה במחקר מוכיחה, כי פרסום סלולרי יוכל להיעשות אך ורק באמצעות חברות אשר יספקו שירותים כאלו למנויים קבועים.

בישראל, המצב דומה?

כן, בישראל המצב מעודד לא פחות. מסקרים שנערכו בארץ עולה כי 40% מהנחשפים לפרסום סלולרי מגיבים באופן מיידי. 98% מהמנויים לשירותי תוכן ומסחר סלולרי קוראים את הודעת ה SMS בתוך 24 שעות מקבלתה, ו-85% קוראים את ההודעה מיד עם קבלתה או זמן קצר לאחר מכן. ההיענות הגבוהה נעוצה בעובדה שמדובר בהודעות הנשלחות אך ורק למנויים שביקשו לקבל אותן ובהתאם לתחומי העניין שלהם.

ומה מעניין את הצרכן הישראלי?

המידע אותו רוצה הקהל הישראלי לקבל, על-פי הסדר הבא: תיירות, קולנוע, מוסיקה, קניות (כללי), מסעדות ואוכל, הנעלה הלבשה ואופנה, מסעדות ומועדונים, אינטרנט, חשמל ואלקטרוניקה, ספורט, מוצרים לבית, ירידים ופסטיבלים, חומרה ותוכנה, קוסמטיקה, רשתות מזון.

מצב הרוח הלאומי משתקף גם במדיה הסלולרית. ניתן לראות כי תחום הבידור והפנאי תופס נתח נכבד מתחומי העניין של הצרכן הישראלי. כמו כן, ניתן לראות כי שיעור גבוה של אנשים (בקטגוריות שונות) מעוניינים לקבל מידע בנושאי צרכנות וקניות. ההסבר לכך נעוץ במיתון השורר במשק, הגורם לצרכנים לגלות מעורבות גבוהה ולבקש להיחשף למבצעים והנחות בתחום הבידור, בכלל ובצרכנות, בפרט.
____________________________
הכותב הינו מנהל שיווק בחברת TippCom, המתמחה בפרסום ושיווק סלולרי.

תאריך:  20/05/2002   |   עודכן:  25/05/2002
עמית צנטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא להאמין, אך תקופות מיתון כלכלי מציעות הזדמנויות לעסקים רבים. עסקים שיכולים להגיב במהירות לשינויים בכלכלה, שיכולים להפיק את מירב התועלת. מקובל שעסקים מקטינים תקציבי שיווק בזמנים קשים כלכלית. כתוצאה מכך, מדיות פרסום סובלות מירידה במכירות. דפוס, הוצאה לאור, רדיו, טלוויזיה, הדפסות וכו' ניצבים בפני ירידה במכירות, כך שהם רעבים ויצירתיים בפיתויים למפרסמים.
20/05/2002  |  בני ישראלי  |   מאמרים
מצב כלכלי קשה, אופק מדיני שאינו ברור, צימצומי תקציבים וסגירת עסקים מהווים חלק נכבד מכדור השלג של דילול הפעילות העסקית. בהמשך לכתבתי הקודמת "משיווק פסיבי לשיווק יזום" בה נכתב כי, "לעסקים שאינם מבצעים שיווק יזום אין זכות קיום", נשאלת השאלה כיצד ליזום פעילות שיווקית יעילה?
20/05/2002  |  דרור כהן  |   מאמרים
הרבה מן העוסקים במכירות נתקלים פעמים רבות ובייחוד בימים אלה בהתנגדות "יקר לי". התנגדות מסוג זה מופיעה בהרבה מוצרים והמגזרים במשק. מסתבר כי רוב אנשי המכירות אשר ממהרים להציע הנחה כספית כפתרון קל ומהיר לטיפול בהתנגדות זו, מעידים כי בדרך כלל פעולה זו אינה "סוגרת" את העסקה כפי שהם ציפו והלקוח עדיין "צריך לחשוב על זה...".
20/05/2002  |  מיכה שנהב  |   מאמרים
החיים דומים למזחלת כלבים בשלג. אם אתה לא המוביל - הנוף לא משתנה
19/05/2002  |  משה לרר   |   מאמרים
עוד בטרם נקברו קורבנות הטבח באדורה, כבר נשאלו תושבי הישוב אם בכוונתם להישאר במקום. פוליטיקאים מן הסוג הדמגוגי הציעו לפנות "התנחלויות מבודדות", כדי "להחזיר את הביטחון", הן למתנחלים והן לתושבי גוש דן. לעומת זאת, כאשר לפני שבועות אחדים התרחש פיגוע בגליל המערבי, בשדות התנחלות מצובה, וגרם למותם של 6 ישראלים, לא נשמעו קולות הקוראים לפנות את הגליל ולא נשאלו שאלות מדוע לסכן אזרחים וחיילים כדי להחזיק בהתנחלות שעל-פי החלטת האו"ם (29.11.47) מצויה מחוץ לגבולות המדינה היהודית. לכל ברור שהגליל המערבי, למרות שנכבש בכוח בתש"ח, הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. מדוע קולות ושאלות מסוג זה צצים כאשר נופלים קורבנות במקומות אחרים בארץ, שאף הם בידינו בעקבות מלחמה שנכפתה עלינו?
18/05/2002  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il