|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

סליקת כרטיסי אשראי <br>בזמן אמת באינטרנט

20/05/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות

עם התנפצותה של בועת הדוט.קום, חברות רבות הפנימו ש-על-מנת ולהתקיים הן חייבות ליצור הכנסות, ואף החלו לחפש מודלים של רווחיות. במשך השנתיים האחרונות, גולשי הרשת עדים לעלייה ניכרת באתרי אינטרנט חדשים המקדמים רכישה מקוונת כלשהי. מגמת עלייה זו התחזקה באופן ניכר לאחר אירועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. העיתון גלובס דיווח לאחרונה על עלייה של 35% בהיקף עסקות האון-ליין בישראל, וזאת בעיקר עקב המצב הביטחוני והחשש של לקוחות להסתובב באתרי קניות. נתונים אילו מסבירים את פריחתם של פתרונות הסליקה בזמן אמת. במאמר זה אפרט סיבות נוספות המדגישות את כדאיות הטמעת מערכת לסליקה ואימות כרטיסי האשראי בזמן אמת.

פוטנציאל השוק

הסיבה העיקרית לפתיחת אתר קניות וירטואלי היא ההבנה לפוטנציאל הקונים העצום שמסתובב בזירת המסחר באינטרנט. הגולשים ברשת מגוונים ודורשים את כל סוגי המוצרים והשירותים, החל מקניית מוצרי ביגוד וטקסטיל וכלה במוצרי פנאי ובידור, חינוך ונסיעות או חומרה ותוכנה. ברשת ניתן לבצע היום רכישה של כמעט כל מוצר בכל שעה ובמכל מקום.

תחרות ומיצוב

כניסתם של עסקים רבים לזירת המסחר האלקטרוני, מחייבת מתחרים לבדוק את השתלבותם המיידית במתן שירות און-ליין, הכולל את האפשרות להזמנת ואישור מוצריהם בזמן אמת, על מנת להישאר תחרותיים או להסתכן בלהישאר מאחור. לקוחות שקיבלו שירות בזמן אמת לא יסכימו להתפשר ולחזור לשירות נחות ואיטי, אוף-ליין.

שירות 24X7

אתרים רבים מספקים שירות באמצעות רשת האינטרנט, וזקוקים למתן מענה מיידי לבקשת הגולש כגון אתרי תוכן, הכרויות ואף אתרי הורדות תוכנה למחשבי כף יד ולמחשבים אישיים. ברוב המקרים לא יכולים אותם אתרים להחזיק מוקד שרות לקוחות מסביב לשעון אשר יספק מענה מיידי לאחר בדיקת כרטיסי החיוב. במקרים אלו הטמעת מערכת סליקת כרטיסי אשראי בזמן אמת הנה הכרחית.

מכירה חמה ומתוקה

"הכה על הברזל בעודו חם", כלל מכירות ידוע זה גורס שמכירה בטוחה הינה מכירה מיידית. אישור העסקה, סגירתה וחתימתה מהווים את ההבדל בין לקוח ללקוח פוטנציאלי. כל זמן שחשבונית העסקה או מספר אישור עסקה אינם מסופקים, כך גדל הסיכוי שלקוח מהסס יבטל את הרכישה או יעבור לאתר מתחרה.

שליטה ובקרה

מערכות הסליקה היותר מתקדמות משלבות מערכת Back office לסוחרים הסולקים, המרכזת את כל עסקות האון-ליין, מאפשרת שליטה ובקרה בזמן אמת וכן פירוט היסטורי של כל העסקות, אפשרויות חיפוש וחיתוך ואפילו ניתוח סטטיסטי וגרפיים של פעילות. מערכות אילו מייעלות בחברה הסולקת את השליטה והבקרה העסקית ומאפשרות פלטפורמה אינטגרטיבית בין חלקי הארגון השונים. לדוגמא: מנהל המכירות יוכל ליהנות מדוח מכירות יומי, אנשי החשבונות ישתמשו בכלי לצורך הוצאת דוחות והתאמות בעוד אנשי הרכש יעדכנו את המלאים.

בחנויות אלקטרוניות, מערכת הסליקה תייעל את מערך השירות, על-ידי מניעת רכישה של מוצר שאינו קיים עוד על המדפים ואזל מהמלאי. המערכת תאפשר לחברות לפקח על מספר ההזמנות ולהתריע בפני הגולש במידע והמוצר אינו קיים עוד במלאי.

סינון עסקות

אתרי אינטרנט גדולים זוכים לחשיפה מירבית של גולשים, אשר בחלקם הלא קטן מתנסים במערכת הרכישה ומכניסים פרטים שגויים למערכות. הדבר מתבצע לעיתים כפעולה תמימה או לעיתים מתוך כוונת זדון ורצון "להתעלל" באנשי שרות הלקוחות וההזמנות של החברה. הכנסת פרטים שגויים של אמצעי החיוב ופרטי המזמין, גורמים לנטל ולמעמסה על מאגר הנתונים ודורשת סינון של אותם מציקים בכדי למנוע הפרעה בתפקודם הרציף של עסקים. סליקת כרטיסי אשראי בזמן אמת מסננת את ההזמנות הפיקטיביות ומכניסה לרשימת ההזמנות רק את הרכישות התקפות והאמיתיות.

כיצד מתבצעת הסליקה?

הקמת מערכת סליקה כרוכה בעלויות רבות, הכוללות אמצעי אבטחת מידע מתקדמים, שרתים זמינים ומהירים בקווי רוחב פס גבוהים ואישורים מיוחדים מחברות האשראי. השקעה בתשתית למערכת סליקה ייעודית זו אינה כדאית לאתרי מסחר אשר מחזורם הכספי אינו עולה על מאות אלפי שקלים. לכן פותחו לאחרונה מספר אפליקציות סליקה באון-ליין המאפשרות התממשקות ופתרון סליקה במודל של שירות.

החברות הנותנות שרותי סליקה נחלקות לשני סוגים:

הן יכולות להוות כמעין שלב ביניים בתהליך הסליקה, כלומר להיות "הספק" - אותו גוף שעובד מול חברות כרטיסי האשראי, ובכך הם אלו המבצעים את חיוב כרטיס האשראי של הגולש, מזכים את חשבון הבנק שלהם, ולאחר מכן מעבירים את הכספים שנגבו לחברה שרכשה את שירותיהם.

אחד היתרונות העיקריים בשירותי סליקה מסוג זה, הוא ביטול הצורך בלהיות סוחר מוסמך בחברות האשראי הישראליות. חברות אלו בדרך כלל, מספקות גם את מנוע הקנייה כולו שלכאורה מספק פתרון מקיף יותר. אולם גורע בגמישות ובשליטת הסוחר. חברות הסליקה הנוהגות בשיטה זו לרוב יאפשרו את שלבי הרכישה על השרתים המאובטחים שברשותם, דבר אשר יגרום לשינוי בכתובת ה-URL שבדפדפן הגולש, שינוי שעלול לפגוע יגרום באמינות הסוחר מצד הגולש בנוגע לזהות האתר שבו התחיל את גלישתו, והרהורים ברצינות אבטחת המידע ובביצוע הרכישה העתידית.

הסוג הנוסף של נותני שירותי הסליקה הוא על בסיס ASP (Application Service Provider) - כלומר, אפליקציית הסליקה מתבצעת על ידי "מנוע" סליקה מרוחק היושב על שרתים הממוקמים בתחומה של נותנת השירותים. בשיטת עבודה זו התוכן והקוד של אתר האינטרנט נמצאים בשליטה מוחלטת של בעל האתר, ועל-ידי שתילת מספר שורות קוד נסתרות נשלחים הפרמטרים שמולאו על-ידי הצרכן לשרתי החברה הסולקת.

כיום, על אף השם הרע שגורמים אינטרסנטיים מנסים להוציא לאינטרנט, מספר הגולשים בעולם ממשיך לעלות באפן מתמיד. בישראל מוערך מספר הגולשים בכמיליון. יחד עם העלייה המתמדת במספר שעות הגלישה ישנה עלייה במספר העסקות המקוונות.

האינטרנט נכנס לכל תחום בחיינו היומיים במחשבי כף היד, בטלפונים הסלולרים ובקרוב גם בטלוויזיה. אין ספק שסוחרים בעלי חזון, הבונים את עתידם בתקופה מאתגרת זו, חייבים להשתלב במסחר העתידי וליהנות מפוטנציאל מכירות אדיר וקהל קונים שלא נגמר.

_____________________________
הכותב הינו מנהל המכירות בחברת InterSpace ומנהל המוצר "טרנזילה" - מערכת סליקה בזמן אמת.

תאריך:  20/05/2002   |   עודכן:  25/05/2002
שלומי צרפתי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקב חדשנותה של המדיה הסלולרית, נערכים מחקרים רבים בתחום אשר מטרתם למדוד את אפקטיביות המדיה. במחקר שערכה חברת המחקר פורסטר בשיתוף עם הפדרציה האירופאית לשיווק ישיר (FEDMA) נבדק היקף השימוש בפרסום סלולרי ב-SMS באירופה ומידת האפקטיביות שלו. המחקר התבסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ-200 משווקים גדולים באירופה ועל ראיונות עומק עם 40 משווקים מובילים.
20/05/2002  |  עמית צנטר  |   מאמרים
לא להאמין, אך תקופות מיתון כלכלי מציעות הזדמנויות לעסקים רבים. עסקים שיכולים להגיב במהירות לשינויים בכלכלה, שיכולים להפיק את מירב התועלת. מקובל שעסקים מקטינים תקציבי שיווק בזמנים קשים כלכלית. כתוצאה מכך, מדיות פרסום סובלות מירידה במכירות. דפוס, הוצאה לאור, רדיו, טלוויזיה, הדפסות וכו' ניצבים בפני ירידה במכירות, כך שהם רעבים ויצירתיים בפיתויים למפרסמים.
20/05/2002  |  בני ישראלי  |   מאמרים
מצב כלכלי קשה, אופק מדיני שאינו ברור, צימצומי תקציבים וסגירת עסקים מהווים חלק נכבד מכדור השלג של דילול הפעילות העסקית. בהמשך לכתבתי הקודמת "משיווק פסיבי לשיווק יזום" בה נכתב כי, "לעסקים שאינם מבצעים שיווק יזום אין זכות קיום", נשאלת השאלה כיצד ליזום פעילות שיווקית יעילה?
20/05/2002  |  דרור כהן  |   מאמרים
הרבה מן העוסקים במכירות נתקלים פעמים רבות ובייחוד בימים אלה בהתנגדות "יקר לי". התנגדות מסוג זה מופיעה בהרבה מוצרים והמגזרים במשק. מסתבר כי רוב אנשי המכירות אשר ממהרים להציע הנחה כספית כפתרון קל ומהיר לטיפול בהתנגדות זו, מעידים כי בדרך כלל פעולה זו אינה "סוגרת" את העסקה כפי שהם ציפו והלקוח עדיין "צריך לחשוב על זה...".
20/05/2002  |  מיכה שנהב  |   מאמרים
החיים דומים למזחלת כלבים בשלג. אם אתה לא המוביל - הנוף לא משתנה
19/05/2002  |  משה לרר   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il