|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

שישה בשישי

מה יש למהר

רוב בני האדם אוהבים לדחות החלטות קשות וצעדים בלתי נעימים. בישראל נוספת לכך הנטייה שלא לעשות היום מה שאפשר לדחות למחר, ולא לדחות למחר מה שאפשר לדחות למחרתיים. יש מקרים בהם הגישה הזאת מובילה למינהל לקוי, ויש מקרים בהם היא עולה בדם
24/02/2017  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   כנסת 20   |   תגובות
מתי הקבינט ידע [צילום: דו"צ/פלאש 90]


צוק איתן
דחיין ומאחר [צילום: קירסטי וויגלסוורף, AP]

דוח מבקר המדינה שיתפרסם בשבוע הבא, יעסוק בתפקודו של הקבינט לפני מבצע צוק איתן ובמהלכו ובמענה לאיום המנהרות. המחלוקת הציבורית והפוליטית הגדולה ביותר, שאמורה לקבל מענה בדוח, היא האם ומתי דיווחו בנימין נתניהו, משה יעלון וראשי הדרג הביטחוני לקבינט ולממשלה על המנהרות ההתקפיות שחופר החמאס.

מתוך היכרות עם נתניהו ועם תרבות השלטון בישראל, אני מנחש שהוא לא ממש מיהר להניח את המידע על שולחנם של הקבינט והממשלה. נתניהו הוא דחיין, כפי שנראה בהמשך בנושא משרד התקשורת, והוא גם ידוע כמאחר כרוני. בנוסף לכך, נתניהו איננו מהמנהיגים המעודדים ריבוי דעות; ראו כיצד הוא מחסל בשיטתיות כל מתחרה פוטנציאלי בליכוד, ולכן סביר להניח שלא רצה שיותר מדי שרים ידברו יותר מדי (לטעמו) על המנהרות. ואילו הדרג הביטחוני – ויעלון הוא נציג מובהק שלו – סבור כעיקרון שצריך לתת לפוליטיקאים להפריע לו כמה שפחות, ו"עודף מידע" פוגע בעיקרון הזה.

תראו איך למרות המלחמות והכשלונות והוועדות – בסופו של דבר אנחנו חוזרים לאותה בעיה: מתי ומה ידעו מקבלי ההחלטות. זה היה שורש הקונספציה שהובילה למחדל במלחמת יום הכיפורים, זו הייתה הבעיה בהתנהלותו של אריאל שרון במלחמת שלום הגליל, זו הייתה הביקורת המרכזית על ממשלת אהוד אולמרט במלחמת לבנון השנייה – ושוב אנחנו עם אותו ויכוח. התפישה הזאת, שלא צריך למהר לשתף במידע חיוני, עולה לנו בדם – פשוטו כמשמעו.

משרד התקשורת
רק ממלא מקום [צילום: דורון סהר]

באפריל 2016 קבע בג"ץ, כי אם בתוך שמונה חודשים לא יוציא בנימין נתניהו מידיו לפחות חלק מהתיקים שהחזיק – יהיה מקום להתערבות משפטית העשויה לכפות זאת עליו. נזכיר, שראש ממשלת ישראל – אולי האדם עם התפקיד הקשה ביותר בעולם – היה במקביל גם שר החוץ ושר התקשורת ושר הכלכלה והשר לפיתוח איזורי. זה לא היה רק אבסורדי, אלא גם הפגין זלזול תהומי בציבור ובמינהל תקין, משום שמדובר באחת משתיים: או שהמשרדים מיותרים (כי לא צריך שרים במשרה מלאה), או שנתניהו עושה את מלאכתו בהם רמייה (כי אין לו זמן להיות שר אמיתי).

מכל מקום, תאריך היעד היה פברואר 2017. נתניהו לא התקשה להיפרד מתיקי הכלכלה ושיתוף הפעולה, אבל את החוץ ואת התקשורת הוא מאוד רוצה. שיחותיו עם נוני מוזס וחברותו עם שלדון אדלסון וארנון מילצ'ן מסבירות היטב מדוע. לבסוף לא הייתה לו ברירה, והוא התפטר מתפקידו כשר התקשורת – ממש ברגע האחרון. ליתר ביטחון, לא מתמנה שר חדש; צחי הנגבי יהיה ממלא המקום לשלושה חודשים, ואז נראה. כי מה יש למהר? התאריך שקבע בג"ץ הוא רק אופציה (כפי שנראה מיד), ואין מה למנות שר חדש כל עוד ראש הממשלה רוצה להמשיך ולבחוש. ואל תבלבלו את המוח עם מושגים כמו "ממשל תקין", "התנהגות נאותה" או "האינטרס הציבורי".

פינוי עמונה
קיבלו שנתיים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

כמה מילים על התפישה הממשלתית לפיה התאריכים שקובע בג"ץ הם רק אופציה ונקודת מוצא לסחבת. הדוגמה האקטואלית ביותר והחמורה במיוחד היא סיפור עמונה. ב-25.12.14 הקציב בג"ץ למדינה שנתיים כדי לפנות את המאחז. זה די והותר זמן כדי להגיע להסכם, למצוא חלופה, לבנות, להתקין תשתיות ולהיכנס לבתים החדשים. הממשלה כמובן לא נקפה אצבע.

ב-31.10.16 גילה מישהו, שנותרו פחות מחודשיים, והמדינה רצה וביקשה ארכה של שבעה חודשים. בג"ץ סירב, ובצדק. ב-20.12.16 – חמישה ימים לפני המועד האחרון – ביקשה המדינה 45 יום, כדי לממש את המתווה אליו הגיעה עם המתיישבים. בג"ץ נתן לה את מבוקשה וקבע שהפינוי יבוצע עד 8.2.17. הנשיאה מרים נאור הבהירה, שהיא מצפה מהמדינה לעמוד בהתחייבותה שלא לבקש ארכות נוספות.

אז היא ציפתה. ברגע האחרון יצאו הרצים דחופים בדבר המלך וביקשו – נכון, עוד דחייה. מובן שנאור סירבה. ואחרי כל זה, התברר שלמדינה אין פתרון למתיישבים, כי המתווה שגובש בחופזה היה עמוס בעיות. אז זרקו אותם, כמו פליטים, ליישובים אחרים. ונזכיר מהיכן התחלנו: מפסק דין שהתקבל בדצמבר 2014 ונתן מראש שנתיים להתארגנות. איך שלא תהפכו את זה – מדובר בביזיון, חרפה, זלזול ועוד כמה וכמה תארים דומים.

תחבורה ציבורית
דרך החור שבגרוש [צילום: יעקב נעמי, פלאש 90]

הפתרון האמיתי היחיד לעומס בכבישים, ההולך ומחמיר מדי יום, הוא התחבורה הציבורית. אבל המדינה לא ממהרת להשקיע בה, כי מבחינת החישוב הפיננסי הקר והמיידי שלה – הפקקים משתלמים יותר. ונסביר.

בשנה שעברה הסתכמו הכנסות המדינה ממיסים ב-283.2 מיליארד שקל. מס הקנייה על רכב לסוגיו הכניס 12.5 מיליארד שקל, והיבואנים גם שילמו מכס בסך 600 מיליון שקל. הבלו על הדלק הכניס עוד 17.7 מיליארד שקל. בסך-הכל, מיסוי הרכב והדלק היווה 11% מכלל ההכנסות ממיסים. נכון שלא הכל משקף הכנסות מרכב פרטי, ונניח – בצורה מאוד-מאוד שמרנית – שמדובר במחצית בלבד; אלו הם עדיין 15 מיליארד שקל ו-5% מהכנסות המדינה. ועל זה לוותר?

מצד שני, תחבורה ציבורית בולעת כסף שהמדינה לא רואה אותו בחזרה – גם בתשתית וגם בסובסידיות, בעיקר לדן ולאגד. ברור שההשקעה בה משתלמת לטווח ארוך, משום שהיא מפחיתה את זיהום האוויר ואת אובדן התפוקה בשל עמידה בפקקים. אך האוצר מסתכל על החור בגרוש שבידיו ולא על הלירה שטרם קיבל, וזו התוצאה – ממנה כולנו נמשיך לסבול.

מס ריבוי דירות
לא מספיק כרטיס צהוב [צילום: יצחק הררי]

התקשיתי להאמין למראה עיני כאשר קראתי השבוע את תיאור ההליך שהביא לאישורו של חוק מס ריבוי דירות בוועדת הכספים. בשילוב יוצא דופן של סחבת ומהירות, הצליח משרד האוצר להעביר חוק מורכב ושנוי במחלוקת – ואז להכניס בו שינויים בדלת האחורית, בלי חקיקה כנדרש. הסיפור מרתק ואתם מוזמנים לקרוא אותו לפרטיו.

עיקרי הדברים: המיסוי הזה, ה'בייבי' של משה כחלון, נכלל בחוק ההסדרים – שהוא כשלעצמו מכשיר בעייתי שהגיע הזמן להעבירו מן העולם. אחרי שוועדת הכספים החלה בדיון עליו, ביקש האוצר לחכות, בנימוק שיש לו שינויים. הנוסח המתוקן הועבר לוועדה בשעה 7 בערבו של יום הדיונים האחרונים, ופתאום האוצר נזכר שאין זמן ודרש להצביע עליו בו בלילה. מנכ"ל המשרד, שי באב"ד, הגדיל לעשות כאשר ישב בחדר הוועדה וזירז את חבריה, משל היה נוגש בספינת עבדים. החוק אושר למחרת ב-7 בבוקר, ומשה גפני דחה את בקשתו של יולי אדלשטיין לקיים דיון נוסף ותקין.

התיאור הזה בא מפיה של הכנסת עצמה, בתשובתה לעתירות לבג"ץ נגד החוק, כך שאין ספק בנוגע לדייקנותו. הוא מציג את גפני כעושה דברו הכנוע של האוצר, את כחלון כמי שהתקינות החקיקתית לא מעניינת אותו, ואת אנשי הדרג המקצועי באוצר כמי ששמים פס על הכנסת. אומנם הכנסת מבקשת מבג"ץ שלא לבטל את החוק, אלא רק להזהיר שזה מה שיעשה בפעם הבאה, אך ספק אם ניתן להסתפק בכרטיס צהוב על כזו התנהלות מתמשכת ומכוונת.

הוועדה לבחירת שופטים
לא בחרה בפתרון הקל [יונתן זינדל, פלאש 90]

טעיתי. הייתי בטוח שמאחר שכבר נקבע מועד נוסף לישיבת הוועדה לבחירת שופטים, חבריה ידחו לחודש הבא את ההכרעה על בחירתם של ארבעת שופטי בית המשפט העליון. למה חשבתי כך? קצת בגלל שזה הרגל האדם, וקצת בגלל שאצלנו שכללו את ההרגל הזה לדרגה של טבע: למה לדחות למחר מה שאפשר לדחות למחרתיים.

דחייה כזאת הייתה הפתרון הקל ביותר למחלוקות שליוו את הוועדה במשך חודשים ארוכים. מי יודע מה יקרה בתוך חודש? אולי משהו פוליטי ישתנה, אולי מישהו מהמועמדים יוותר, אולי יתגלה משהו נעים או לא נעים על אחד מהם. אבל הוועדה, בראשותה של איילת שקד, לא בחרה בפתרון הקל אלא בפתרון הנכון: להגיע להסכמה כאן ועכשיו, כדי לאפשר למערכת כולה להתארגן כיאות. כל הכבוד.

תאריך:  24/02/2017   |   עודכן:  24/02/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איסמעיל הנייה   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל שרון / Ariel Sharon   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   ארנון מוזס / Arnon  Mozes   ארנון מילצ'ן   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חאלד משעל   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהודית (ג'ודי) שלום-ניר-מוזס   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוחמד דף   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרים נאור / Miriam Naor   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי באב"ד / Shai Baabad   שי  פירון / Shai  Piron   שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה יש למהר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
24/02/17 10:54
2
מתי ולאן ?
24/02/17 13:04
3
אבוי לך
24/02/17 15:05
4
רק חודש....
24/02/17 15:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוץ והביטחון סיירה (יום ה', 23.2.17) באזור קריית שמונה, בכדי לבחון את מוכנות יישובי קו העימות בצפון לתרחישי חרום.
23/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ה', 23.2.17) בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא הטיפול הנאות בקשישים בבתי אבות והפיקוח עליהם זאת בעקבות התחקיר שפורסם בשבועות האחרונים על בתי האבות הסיעודיים. הנתונים מראים כי בעוד במשרד הרווחה קיימים 129 מוסדות, 8 מפקחים לא במשרה מלאה על 6 תקנים, במשרד הבריאות קיימים 300 מוסדות עם 80 מפקחים במשרה לא מלאה על 60 תקנים, כמעט פי 10 מפקחים.
23/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה קיימה הבוקר דיון בבקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא הטיפול הנאות בקשישים בבתי אבות והפיקוח עליהם זאת בעקבות התחקירים שפורסמו בשבועות האחרונים על בתי האבות הסיעודיים.
23/02/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המיוחדת צדק חלוקתי ולשוויון חברתי דנה (יום ד', 22.2.17) דיון בנושא מצוקת החנייה החמורה שקיימת בבתי החולים.
22/02/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הוא אלוף ההוצאות בתקציב הקשר עם הציבור בשנת 2016. זוהר הוציא 102,439 שקל - מגלים הנתונים שמפרסמת הכנסת (יום ד', 22.2.17).
22/02/2017  |  אריאל י' לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
"ענישה של אנשים שהמפתח לכלאם נמצא בידם"  /  עידן יוסף
"ההתערבות החיצונית - הייתה מיותרת"   /  עידן יוסף
"תקצוב מיוחד לביה"ח בצפון תוך שבועיים"  /  מירב ארד
העציץ של משרד הביטחון  /  עידן יוסף
חוק ההסדרה יעשה סדר  /  בצלאל סמוטריץ'
איך להרוויח ממס דירה שלישית   /  אלעזר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il