|
ימים מיוחדים ברשתות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
נכון, זו לא טעות סתם או סופר, ישנן רשתות אשר מותחות את החודש ולא מסתפקות ב-30 ימי מכירה, מאחר שחלק לא מבוטל מהוצאות העסק ובעיקר שכר הדירה וחלק משכר העובדים, הוא קבוע. כל הגדלה של מספר ימי המכירה ובעקבותיהם הגדלת המכירות - הוא רווח נטו לבעליהם.
אז מה רשתות אלה קוסמות כמו דין הקוסם המדהים מערוץ 2? ממש לא! הן פשוט משקיעות בנושא יותר והפכו את הנושא למעין פולחן מכירות. קוראים לתופעה ימי לקוחות או ימי מועדון או לייף סטייל סייל ו/או כל שם אחר.
בעזרת ימי הלקוחות, מכפילים ו/או משלשים את ימי המכירות הרגילים ועל-ידי פעולה זו, מוסיפים מספר ימי מכירות לחודש, אשר חלק לא מבוטל מהם זו תוספת לנטו בקיזוז תוספת הפרסום והעלות השולית של השעות הנוספות של העובדים.
אבל אליה וקוץ בה - השימוש התכוף בישראל ברשתות כמו: שופרסל, סופר-פארם והמשביר לצרכן - "בפטנט" הזה שוחק את הרעיון והשפעתן קטנה על ציר הזמן, במיוחד שההטבות "בימים מיוחדים" אלה, אינה מהותית ואינה חדה להבדיל מימי המכירות שעורכות חברות כמו עלי בבא ו
אמזון - שם נעשה חיתוך מחיר מדהים ושווה.
אז מי אמר שקוסמות זו רק בתוכנית של דין מערוץ 2?