בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
זה מה שקורא בעידן בו הרציחה מחפשת את המדיה, והמדיה יודעת, והיא ערה לעובדה מקפיאת הדם כי הרוצחים עושים אותה שותף להפצת הפחדים המשתקים עולם ומלואו
|
רגישות אנושית [צילום: ג'ון לוקר/AP]
|
|
|
|
|
... והזוועה אינה עוצרת. היא מסתערת במהירות האור על כל העולם כולו, וסרטונים מוקרנים עם אזהרה - "תמונות מסוימות עלולות לשעשע". אבל משדרים, גם את התמונות וגם את האזהרה מפניהן. ויש צמתים מהם יוצאים כל החרדות. להצניע. לא לחטא בעידוד מטורפים שלא רק יחקו את הרציחה ההמונית אלא גם יגלו בתוכם כוחות של סטייה הדוחפים אותם להתעלות על הרוצח. להפך, להראות הכל, כי עיתונות אינה יכולה שלא להיות נאמנה לעובדות פן לא תיאמן, פן תואשם בכיסוי היכול להיות פוליטי, חד-צדדי, קנוי. לערוך ולהוציא את המראות מעבר למה שאדם מן היישוב יכול לשאת בלי להתמוטט מבפנים. אחריות. או לא. לא אחראי לערוך, להיות בין המייפים, בין המזייפים את המציאות. ואולי לא כך ולא כך אלא רגישות, רגישות אנושית גם מול הנורא. אבל מה זה רגישות. איפה הגבול? מי יידע מה קרה כשהרגישות ערכה מה שקרה. מה מותר מה אסור, איפה עוצרים. עד לאן חושפים? איפה שלט 'עצור' בדיווח על טבח? איפה הגבול בדיווח על רצח עם? איפה הגבול בדיווח על מראות אפוקליפסיים בהם בני אדם מאבדים צלם אנוש אל מול ובתוך אסון שזורק אותם אל שאריות של חיים שאפילו מלאך המוות לא היה רוצה לראות אותם? לא שהעיתונות מעניינת אותי מכל כשהנורא מכל הוא בני אדם אנשים, ונשים, ילדים, וזקנים, והמון מבוהל הנס על נפשו ורומס לפניו מי שנס כמותו לאט יותר. אבל הרי זה מה שקורא בעידן בו הרציחה מחפשת את המדיה, והמדיה יודעת, והיא ערה לעובדה מקפיאת הדם כי הרוצחים עושים אותה שותף להפצת הפחדים המשתקים עולם ומלואו. מה תעשה? מה מקומה בעולם הזה בו זאב בודד יכול להשתלט על כל העיתונים וכל המיקרופונים ועל כל המצלמות שבעולם ולכוף עליהם לספר את הסיפור שלהם לתבל ומלואה מפני שהם מחויבים על-פי עצם טיבם לשרת את האמת שהוותה? איפה האמת? הרי עצם אינוס התקשורת להיות שופר לרציחה הוא שקר נורא. הוא שימוש בעיתונות שאינה רוצה שישתמשו בה והיא נאנסת להיות בדיוק מה שאסור לה להיות על-פי שבועתה שלה. נורא. הדילמה. הדילמה הנוראה. חשבון נפש? היעזור חשבון נפש? לא במקום בו הטרגדיה מטיחה אמת בחברתה ושתיהן מתמוטטות. נורא.
|
תאריך:
|
03/10/2017
|
|
|
עודכן:
|
03/10/2017
|
|
יצחק מאיר
|
|
התיבה הפותחת את התורה היא שתיים שהן אחת, והמילה הנועלת את התורה גם היא שתיים שהן אחת. "בְּרֵאשִׁ֖ית" לבדה היא צנועת משמע, אבל "בְּרֵאשִׁ֖ית בָּרָ֣א", הוא היגד המעמיד בראש 'השירה הזאת' את האמונה כי יש לבירה בעלים, כי היקום כולו, המתפשט עדיין והולך, התחיל מאמירה "יְהִ֣י א֑וֹר". להיגד זה מעמקים ומרחבים קוסמיים. החלל כולו, 'הָאָֽרֶץ' במובן 'העולם' הייתה "תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ וְחֹ֖שֶׁךְ עַל-פְּנֵי֣ תְה֑וֹם", התהום בו סובבה גם הפלנטה "ארץ", "וְר֣וּחַ אֱלֹהִ֔ים מְרַחֶ֖פֶת עַל-פְּנֵ֥י הַמָּֽיִם" המטפוריים שאין להם סוף. (בראשית א',ב'). זה היה הים הראשון לבריאה. רק ביום הני נבראה 'הָאָֽרֶץ' במובן מקומנו שלנו בצבא השמים, והיוצר כל, יתברך, עשה לה שמים משלה, ויבשת ומים משלה, הבדיל אותה משאר גורמי השחקים ועליה הושיב את האדם שברא. זאת הפתיחה. זאת האצלת האמונה של " "לַֽ֭ה' הָאָ֣רֶץ וּמְלוֹאָ֑הּ תֵּ֝בֵ֗ל וְיֹ֣שְׁבֵי בָֽהּ" (תהלים כ"ד,א') על כל הנבראים בצלם. הצהרה אוניברסאלית.
|
|
|
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס היה השבוע במצב רוח מרומם לאחר ההצלחה של הרש"פ להתקבל במעמד של מדינה חברה בארגון האינטרפול הבינלאומי. נראה כי מחמוד עבאס איננו מתכנן לנצל את הקבלה לארגון רק לצורך רדיפת קציני צה"ל בחו"ל אלא גם לצורך חיסול חשבונות עם יריביו הפוליטיים ובראשם מוחמד דחלאן.
|
|
|
פעם אחת בשנה. לשעה אחת. נציג אחד. לפחות! ואיש לא בא. ליבי עם המשפחות השכולות.
|
|
|
התמצאותי בעולם הספורט מוגבלת, אם לנקוט לשון המעטה גורפת. אלא שמתברר שבזירה הזו, כן גם בה, ניתן לקדש שם שמים ברבים. מעשה שהיה כך היה:
|
|
|
בשולי הכותרות: איך שומרים על שפיוּת בשבי? משטרה בִּפלילים - מי ישמור על השוטרים? הקמבק של גרעיני חמניות במוזאון מה לומדים מספר קוהלת? וּלקינוח פסוקו
|
|
|
|