|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מוסר ומוסר כפול בנאום הקוואזי-בית (חלק 2)

סוקרטס החכם באדם ומודל להתנהגות אמר: "מוחות חזקים דנים ברעיונות, מוחות ממוצעים דנים באירועים, מוחות חלשים דנים באנשים" והוא גם אמר: "כאשר הדיון אבוד - ההשמצה הופכת לכלי של המפסיד"
15/05/2018  |   יעקב קורי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ישראל היא בית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

   יעקב קורי
מוסר ומוסר כפול בנאום הקוואזי-בית (חלק I)

בחלק השני של המאמר על הסוגיות המועלות בנאום הקוואזי-בית מערב יום הזיכרון 2018, אעבור אחת לאחת על הטענות המושמעות מדוע ישראל היא לא בית, אלא פחות מבית, לא אחסיר אפילו אחת. גם כאן, כמו בחלק הראשון של המאמר ובכל כתביי וספריי, אשתדל לנהוג על-פי מצוות סוקרטס ולדון לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, מה עוד שבשיח הציבורי רבים מהדוברים מדברים בקול אחד - קול הרב, קול הגורו השמאלני, מקהלת המעודדים של ביבי, קול המנהיג הערבי המתבדל, קול העיתון, כשאף אחד אינו מעז לצאת משורת המקהלה, אפילו לשיר קול שני.

נאום הקוואזי-בית זכה להדים רבים עם תרגום לאנגלית וערבית ומכיוון שהוא נצפה וצוטט בכל העולם מן הדין שנבדוק את תקפות הדברים שמייצגים עבור רבים את ארץ ישראל היפה, האינטלקטואלית, עם לב רחב, עם פה ולב שווים, קול המצפון של ישראל, המצפן שלה. אור לגויים שצריך לשכפל בעולם להגביר את הטוב. נאום שבולט כמגדלור לעומת נאומים חלולים שמדכאים את לב שומעם, נאומים שנועדו להרשים, לשלהב, להרגיז ולהצדיק דברים שאינם ניתנים להצדקה. נאום התפארת מייצג את המחשבות והרגשות העמוקים ביותר. כך נטען...

הנאום גרם לנזק תדמיתי גדול לישראל בעיקר בחו"ל, אך גם בארץ. נאומים ומאמרים דומים המתפרסמים בעיתונים יוקרתיים בארץ ובחו"ל מסייעים לדמוניזציה של ישראל ולהפיכתה למדינה מוקצה, מצורעת, שמחרימים אותה, את עמה ואת ראש ממשלתה, לא מוכנים להופיע בה, לתת למרצים שלה להופיע באוניברסיטאות בחו"ל, היא זוכה לקיטונות של ביקורת. התוקפים את ישראל הם אנשי רוח בעלי שם עולמי, ברובם מישראל, שבצדקנות ובמוסר כפול מוציאים את דיבתה הרעה של המדינה ויש מקום להסיר את מסך ההטעיה ולהציג את הסילופים תוך השוואתם למצב האמיתי. מאמר זה ישתדל לעשות זאת בצורה מפורטת, בלי התלהמות, תוך הצגת עובדות בדוקות.

אנחנו עדיין לא בבית כי לפלשתטינים אין בית

הטיעון המרכזי הוא שגם אחרי 70 שנה אנחנו "עדיין לא בבית". ואני סברתי לתומי שעם הצהרת בלפור לפני כמאה שנה זכינו לבית לאומי ליהודים בארץ ישראל. חלפו 30 שנה והאו"ם הכיר בתוכנית החלוקה הנותנת בית ליהודים בישראל. הקימונו מדינה לתפארת, בית למיליונים של יהודים שבאו ממחנות המוות באירופה וברחו מהפוגרומים של השבאב הערבי, בית ציוני. אבל טעיתי, טעינו, אין לנו בית, אנחנו הומלסים. ולמה אין לנו בית?

בגלל אלפי הומלסים, בגלל עשרות אלפי צעירים חסרי דיור שחלקם הקימו אוהלים ברוטשילד לפני 7 שנים, בגלל מאות אלפי דיירי שכונות העוני והפריפריה הגרים בדירות שאינן מתאימות למגורי אדם? בגלל שהמדיניות הניאו ליברלית של ממשלות ישראל בעשרות השנים האחרונות הרגה את מדינת הרווחה? לא ולא! כי "אם לפלשתינים לא יהיה בית, גם לישראלים לא יהיה בית". כאמור, איני מתיחס לאדם אלא לעניין, כי זו דעתם של יונים רבים. הלכתי ובדקתי איך ניתן להגדיר קביעה זאת ונזקקתי לשפת אימי, צרפתית, על-מנת לתאר את ההגדרה של "אידיאה פיקס" - "רעיון מקובע", שהוא ביטוי המתאר רעיון או תפיסה שקנו אחיזה כה מוצקה, עד שכל רעיון אחר נדחה ללא בדיקה של ממש. הביטוי מתייחס למצב חולני, בו השבוי באידאה פיקס כלל לא מודע לעיוורונו, דוחה על הסף כל ביקורת ואף מאשים את מבקריו, שכן לדידו עצם הערעור על האידאה פיקס הוא מעשה בלתי נסבל ולעזאזל העובדות!

כי מה זאת ירדן? מדינה שבה 80% מתושביה פלשתינים - זה לא בית? מה הם חייזרים? אה, יש להם שם בית אבל הם לא שולטים בבית שלהם. שיראו לי מדינה ערבית אחת שבה העם שולט בבית שלו. בסוריה? שהפכה לבית קברות ענק ולא לבית, בלבנון, בלוב, בתימן, בעירק, באלג'יריה? עם מלחמות האחים שלהן - שם יש לתושבים בית? ומה זאת עזה - שעקרנו אלפי מתיישבים מבתיהם ונסוגונו עד מאחורי הקו הירוק? שם זה לא בית? זאת לא מדינה עצמאית? הדמוקרטיה פעלה שם רק פעם אחת כמו בגרמניה הנאצית ומאז שולט שם שלטון טרור בתאוקרטיה שמתנכלת בראש וראשונה לאזרחיה ולא מכירה בישראל, לא בגבולות 1967 ולא בגבולות 1947.

שלישראל יהיה בית רק בתוך המים ורצוי מחוץ למים הטריטוריאלים. מדינת טרור חמאסית שחופרת מנהרות מתחת לבית שלה בשביל לפלוש לבית שלנו, שמחלונות הבית שלה יורים עלינו אלפי טילים. אה, יש להם בית, אבל הוא הפך לבית סוהר. ולמה הוא הפך לבית סוהר? כי ירו עלינו אלפי טילים וחפרו מנהרות, שלחו חוליות טרור והניחו מטעני חבלה. אם החמאס היה רוצה הוא יכול היה להפוך לסינגפור של המזרח התיכון, למודל של דו-קיום עם ישראל, עם נמל ימי, נמל אווירי, גבולות פתוחים עם ישראל, תנועה חופשית של אנשים וסחורות. במקום זאת הם בחרו בדרך המלחמה והטרור אחרי שהשבנו להם את כל אדמתם. אז יש כבר לפלשתין שתי מדינות לעם אחד.

ומה זאת הגדה המערבית - זה לא בית? מי שולט שם - ישראל או הרשות הפלשתינית? אה, זה אכן היה בית אחרי הסכמי אוסלו' כאשר ישראל נסוגה ממרבית הגדה, אבל ישראל כבשה מחדש את הגדה, הציבה מחסומים ובנתה חומה. אבל בנרטיב של המציאות האלטרנטיבית (בגלל סוקרטס אני לא משתמש במילה שיקרית), פתאום קם אדם ומחליט שהוא בונה חומה ומתנכל לאוכלוסייה. אבל למה? מה עם מעשי התרמית של ערפאת עם ביטול כביכול של האמנה הפלשתינית שנועדה רק להביא את ההנהגה הטרוריסטית לגדה ולעזה? להביא ולא להחזיר כי הם אף פעם לא היו שם, הם אף פעם לא היו מדינה עצמאית. ערפאת בכלל מצרי, קומפטריוט שלי, אולי אפילו היינו שכנים...

ערפאת התחיל באינתיפאדה השנייה בה נרצחו יותר מאלף אזרחים ישראלים חפים מפשע ובלית ברירה ישראל נאלצה לכבוש מחדש את הגדה ולהקים גדר או חומה ובכך לשים קץ לטרור. יש לפלשתינים בגדה שלטון כמעט עצמאי ויכול היה להיות להם בית ברוב שטחי הגדה ושלטון עצמאי אם לא היו בוחרים בדרך הטרור כמו אחיהם בחמאס. אם ניתן להאשים מישהו בזה שאין להם עדיין בית בגדה זה רק את עצמם. אבל מזילים דמעות תנין שאין להם בית.

ואם אנחנו ניסוג מהגדה יתחולל אסון שיביא לאלפי אבידות, כפי שהסברתי בהרחבה במאמריי ובספריי. אפילו כתבתי סיפור שמתאר מה יהיה אם וכאשר ניסוג - "ברוך אשם", שניתן לקרוא אותו באתר שלי ושל אוניברסיטאות ובאחד מספריי. אך לא די לפלשתינים בשלושה בתים הם רוצים עוד בית רביעי - מדינת ישראל עם זכות השיבה. ואילו הם עם תומכיהם ב-BDS ועוד הרבה ישראלים מצדדים בזכות השיבה של חלק/רוב/כל הפליטים, פליטים שקיימים רק במוחם הקודח, כי יש בפועל רק כמה עשרות אלפי פליטים שחיו אי-פעם בישראל, עד שנת 1948.

כל שאר הפליטים הם ילדי פליטים שתהיה להם זכות שיבה כאשר ילדי הפליטים הגרמנים יחזרו לסודטים וילדי הפליטים היוונים יחזרו לטורקיה, ילדי הפליטים ההודים יחזרו לפקיסטן וילדי הפליטים הבוסנים יחזרו לרפובליקה סרפסקה. הם רוצים ארבעה בתים ולא מכירים בזכותנו אפילו לבית אחד! אין לנו זכות אליבא דפלישתנאים לבית יהודי ולמעשה הם רוצים שנחזור לפולין (הפולנים מאוד ישמחו), לעירק ולתימן (הם ישמחו עוד יותר). לכן הטענה שעדיין אין לישראל בית כל עוד שלפלשתינים אין בית (כשיש להם 4) היא לא פחות מאשר מוסר כפול: "יישום של גישות מוסריות שונות בשני מקרים דומים": לנו אין בית כי להם כביכול אין. וזו גם אידיאה פיקס וסילוף המציאות.

ישראל היא הרבה פחות בית כי היא מדינת אפרטהייד

"כשישראל כובשת ומדכאת עם אחר, במשך 51 שנה, ויוצרת בשטחי הכיבוש מציאות של אפרטהייד - היא נעשית הרבה פחות בית". איך אומר סוקרטס - כשאתה לא מנצח בוויכוח תתחיל להשמיץ. ישראל היא מדינת אפרטהייד כמו דרום אפריקה, כמו דרום ארצות הברית עד שנות השישים, כמו במדינות קולוניליסטיות חשוכות. ואם ההשמצה הזאת לא תעזור, נציג בטיעונים של אנשי שמאל אחרים, למעשה יונים, כי רובם הם כלל לא אנשי שמאל במובן החברתי כלכלי של המונח, שהיא מדינה פשיסטית, נאצית, יודו-נאצית, או לפחות חברה של נאצים ורוצחת.

תשמיץ, תשמיץ, תשמיץ עוד ועוד. בסוף יידבק משהו וכולם יהפכו את ישראל למדינה מצורעת, אולי באמת לא מגיע לה בית? אפרטהייד היא מדיניות גזענית המושתתת על עקרונות של הפרדה גזעית בין לבנים ושחורים ומתן זכויות יתר לבני המיעוט הלבן. נפסח על זה שאין שחורים ולבנים כאן (בהמשך נתייחס לטענה שהמזרחים הם נאנדרטלים מטפסים על עצים ולמעשה השחורים בהתאם לכמה גזענים מהשמאל), יש יהודים ויש ערבים.

ישראל לא כבשה שום מדינה פלשתינית, שמעולם לא הייתה קיימת. היא כבשה מממלכת ירדן את הגדה המערבית במלחמת השמד שבה ירדן רצתה להשמיד את ישראל במלחמת ששת הימים יחד עם מצרים וסוריה. כשמדינה פותחת במלחמה היא צריכה לצפות לכך שתשלם על כך מחיר וירדן אכן הסכימה לוותר על הגדה ולא טוענת יותר לריבונות עליה, אחרי שהיא הייתה שטח כבוש ירדני עד 1967. יהודה ושומרון הם אולי שטח כבוש על-פי פירוש מסוים של החוק הבינלאומי אבל גם לנו יש זכויות על ארץ האבות וחיים שם למעלה מחצי מיליון מתיישבים שנשלחו על-ידי ממשלות ישראל לדורותיהן. ירושלים המזרחית סופחה לישראל. קיימים גושי התישבות יהודים.

אין הפרדה גזעית בין יהודים לפלשתינים. הפלשתינים גרים באדמותיהם ולא נעקרו מהן, בית המשפט הישראלי דואג לכך שלא ינשלו את הערבים מזכויותיהם וכשמתברר שנעשה להם עוול עוקרים ישובים יהודים מאדמה שהתיישבו עליה שלא כחוק. אין חוקים של אפרטהייד שמפלים ערבים כפי שהיו חוקים בדרום אפריקה או אפילו בדרום ארצות הברית. אין שוני בזכויות הקניין, אין איסור להינשא לישראלים, אין מלונות נפרדים, אם עוברים אחד אחד על חוקי האפרטהייד הם בכלל לא מתייחסים למציאות בגדה. וכל מי שאומר שיש כאן אפרטהייד משקר.

כמובן שניתן לטעון שהגדה כבושה, שתושביה הערבים אינם אזרחי ישראל. אבל הם אזרחים של הרשות הפלשתינית שהיא לצערנו רשות דיקטטורית שמזמן שכחה לקיים בחירות, לא באשמת ישראל כמובן. יש לישראל שליטה על התושבים כשהם רוצים לעבור לישראל ואם יש תחנות בידוק רבות וגדר שהם קוראים לה חומה זה בגלל הטרור והאינתיפאדה השנייה כפי שהוסבר לעיל. האם הגדר/חומה שנבנתה בין ארצות הברית למקסיקו היא גדר אפרטהייד? כמובן שאין אפרטהייד בתוך ישראל. המטרה היחידה לקרוא לישראל מדינת אפרטהייד היא לעשות דה-לגיטימציה ודמוניזציה לישראל כפי שעשו לדרום אפריקה ולשכנע אנשים מחוסרי ידע שאין לישראל זכות קיום, כי היא אפילו לא בית ליהודים. בעבר היה פרוטוקול זקני ציון וכיום יש מדינת אפרטהייד פשיסטית.

אם לא מקיימים ערבי זיכרון עם משפחות מחבלים, רוצחי אזרחים, ישראל היא פחות בית?

לא נראה לי שמי שטען טענה זאת באמת התכוון אליה, אבל לטעון שישראל היא פחות בית אם לא נותנים למשפחות של מחבלים רוצחים שפלים של אזרחים, שטבחו אלפי יהודים וערבים חפים מפשע, לקיים עצרת זיכרון יחד עם ההורים השכולים של בנינו הגיבורים, שהגנו על המולדת בחירוף נפש, בצבא הכי מוסרי בעולם, זאת הטענה הכי אבסורדית ונטולת יסוד ששמעתי מזה זמן רב, ובימי חלדי שמעתי הרבה טענות אבסורדיות. מה עוד שהטקס התקיים לאחר שבג"ץ הורה לאשר את כניסתם של 90 פלשתינים לישראל לצורך השתתפותם בטקס.

וזאת למרות שליברמן, שר הביטחון, אסר על-כניסתם. וזה קורה במדינה הפשיסטית שלנו המגבילה כביכול את סמכויות הבג"ץ. מי מגביל למי את הסמכויות? באיזו מדינה פשיסטית מאפשרים לבג"ץ לבטל את החלטות שר הביטחון, לדאוג לזכויות הפלשתינים בגדה, לזכויות הקנין שלהם, להורות על גירוש מתישבים שהתישבו על אדמות פלשתיניות? ובכלל, לקיים עצרת זיכרון עם משפחות מחבלים זה בדיוק כמו לקיים ביום השואה עצרת זיכרון עם משפחות של גבלס, הימלר ואייכמן, גם הן משפחות שכולות. ואת הקשר של המופתי עם היטלר מכירים.

אם הכוונה הייתה לקיים עצרת זיכרון יחד עם משפחות חללים ירדנים, סורים או מצרים שנהרגו במלחמות נגד ישראל הייתי עוד יכול להבין, אבל אין ולא יכולה להיות כל סליחה למחבלים השפלים ובטח לא ערבי זיכרון משותפים. זכותם של הורים שכולים ישראלים לקיים ערבי זיכרון משותפים אפילו עם משפחת קוזו אוקמוטו, אבל גם זכותו של ליברמן לאסור את בוא המשפחות. לכן, לטעון שבשל כך ישראל היא פחות בית זה זילות המונח בית שכל כך נלחמנו וחלמנו עליו במשך אלפיים שנה. אם ליברמן לא מסכים - זה לא בית, מחר יגידו שאם לא יאפשרו לקיים צעדה של מיליון פלשתינים מעזה לירושלים ישראל אינה בית. הסנקציה על כל כניעה לתכתיב של השמאל תהיה מהיום ואילך שעקב כך ישראל היא לא בית, היא קוואזי-בית, כי ממילא אנחנו גם פשיסטים ונאצים. וכמובן הדובר הוא איש כבוד, הוא קול המצפון של ישראל, ארץ ישראל היפה. אבל נשבענו לסוקרטס לא להתייחס לאדם.

כשצלפים ישראלים הורגים עשרות מפגינים פלשתינים, רובם אזרחים - ישראל היא פחות בית

אני לא אגרר להשמצות, אבל אומר שמכל הטענות טענה זאת היא הכי מקוממת. שונאי היהודים טפלו על היהודים מקדמת דנא שהם רצחו את ישו, גרמו למגפה השחורה, שותים דם של ילדים נוצרים בפסח ומנשלים את הנוצרים הטובים מרכושם. הטיעונים של האנטישמים החדשים הם שישראל היא רוצחת של ילדים, כי הרגנו בשוגג ילד אחד, ארבעה או תריסר במלחמות. לפני ארבע שנים ראיתי כמה הצגות בפסטיבל התיאטרון של אביניון בצרפת (אירוע חובה לכל מטפס עצים ניאנדרטלי). ראיתי הצגות בגרמנית, צרפתית וספרדית והכל היה בסדר. עד שראיתי הצגה מצ'ילה על יומו האחרון של איינדה שדנה בסוגיה האם הוא נרצח על-ידי פינושה הפשיסט. עד כאן - שפיר.

והנה באמצע ההצגה בספרדית מפסיק השחקן הראשי את ההצגה ומשמיע הצהרה בפני הקהל, בצרפתית, ובה הוא טוען כי בנימין נתניהו הפשיסט כמו פינושה נהנה הנאה סדיסטית מרצח ילדים פלשתינים חפים מפשע ומגיע לאורגזמה עם כל ילד שהוא טובח. לא אספר במסה זאת מה הגבתי ואיך הגיב הקהל - מי שמעוניין מוזמן לקרוא את הפרק המתאים באוטוביוגרפיה שלי שניתן לקרוא באתר שלי ושל אוניברסיטאות. אבל מכל הטענות זאת אולי הטענה הכי (לא אומר נבזית, סוקרטס) אומר רק נ...טולת יסוד. זו היא עלילת דם במלוא מובן המילה - כי משתמע ממנה שיש צלפים ישראלים האורבים לכמה אזרחים תמימים וצולפים בהם, ככה סתם, מתוך הנאה סדיסטית. אף מילה לקונטקסט, ובעולם לא מבינים את הקונטקסט, שיש עשרות אלפי פלשתינים שרוצים לפלוש לישראל לטבוח ביהודים וישראל מגנה על גבולה ופוצעת את אלה שמתקרבים הכי קרוב לגדר ולפעמים כמה מהם נהרגים, רובם מחבלים שמניחים מטעני חבלה. אך איזו צדקנות, איזו קריצת עין לעולם הנאור, תראו את ישראל הרוצחת.

החיילים הישראלים מעולם לא הרגו אף ילד פלשתיני בכוונה, אם נהרגו ילדים ואזרחים זה בשוגג כשנורו אלפי טילים על ישראל מתוך בתי ספר, מסגדים ומוסדות אונרא, אם נהרגים אזרחים בימי שישי האחרונים כל האשמה תלויה בשלטון הרשע של החמאס ובמפגינים שמנסים לפרוץ לישראל אל תוך השטח הריבוני הישראלי. כבר לא הולך עם טילים בגלל כיפת ברזל, כבר לא הולך עם מנהרות בגלל השמדתן, אז עכשיו החמאס מנסה על גבם של אזרחים, נשים וילדים לעורר את אהדת העולם ולהעליל עלינו שאנחנו רוצחי ילדים - טענה שנשמעת מצויין בוודאי בקרב קהלים נוצרים מסוימים שמאמינים שרצחנו את ישו - זה היה פונטיוס פילטוס, אך לעזאזל העובדות, השקר הזה כבר מחזיק מעמד אלפיים שנה, אז השקר על ישראל רוצחת האזרחים יכול גם להצליח כמה שנים.

בקרב קהלים מוסלמים שמאמינים שהיהודים קופים (גם עורך של עיתון ידוע לאו-דווקא ניצי מאמין שכל מי שלא חושב כמוהו ובמיוחד המזרחים הם קופים מטפסים על עצים). למותר לציין שהעיתון הרעיף תשבוחות רבות על הנאום כמו גם עיתונים וגופים אחרים בעולם שציטטתי מתוכם בפתיח. כשנסוגונו מרצועת עזה ועקרנו מבתיהם אלפי מתיישבים אמרו לנו אבירי הנסיגה שאוי להם לפלשתינים אם הם ינסו לירות עלינו, לחפור מנהרות, לבצע פעולות טרור או לפלוש בצבא או עם אזרחים לשטח ישראל הריבונית. אוי ואבוי, אבל זה מה שקורה מאז הנסיגה.

294 מהגרים מקסיקאים נהרגו כשניסו לחצות את הגבול לארצות הברית בשנת 2017 - לא 30, לא 40, לא 50 - 294! ואין אפילו אמריקני אחד שאומר שבשל כך ארצות הברית היא פחות ביתו. והמהגרים לא היו כמו בעזה ברובם מחבלים, אזרחים אבל מחבלים - כל המחבלים הם אזרחים וזאת אחיזת עיניים והונאת הציבור והעולם לקרוא להם אזרחים חפים מפשע. ישראל הזהירה חזור והזהר בכל אמצעי אפשרי לא לנסות לפרוץ את הגדר וכשרצו אל הגדרות נאלצו לירות עליהם - כמעט תמיד רק ברגליים ובמקרים קיצוניים נהרגו גם מתפרצים.

לא מפגינים תמימים, מתפרצים. ישראל לא הורגת מפגינים אלא אם כן הם מאיימים על ביטחון המדינה והאזרחים ולהגיד שבשל כך ישראל היא לא בית, היא פחות בית, דווקא ברצועה שגבתה את חייהם של עשרות חיילים גיבורים שהגנו על המעברים? טענתי תמיד שהבעיה עם הפלשתינים היא לא השטחים ולא הכיבוש - הבעיה שהם לא רוצים אותנו פה בשום גבולות שהם וכל השאר תעמולת זוועה. אבל אפילו בהתאם ליונים הכי צחורות. מה להם כי ילינו שישראל מגנה על גבולותיה ומונעת פלישה של עשרות אלפי מפגינים שהם בכלל לא תמימים ואם יפלשו יטבחו אלפי אזרחים, כפי שבודדים מתוכם עושים זאת, אז מה יקרה כשיהיו עשרות אלפים? יהיה טבח המוני.

רוב העם סבור כי צה"ל, הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה נוקטים (עד כה) במדיניות מאוד זהירה בכל הסכסוכים עם לבנון, סוריה, אירן, הרשות הפלשתינית והחמאס. מוטלת עליהם אחריות עצומה והם עומדים בכבוד במשימה. ואני גדול המבקרים של הממשלה במדיניות הניאו ליברלית, חברתית-כלכלית שלה, אך לא בפן המדיני-ביטחוני של פעילותה שמבוצע עד כה לדעת רבים בצורה שקולה, וכל ניסיון לטפול עלינו את מותם של האזרחים 'התמימים' שרוצים לפרוץ לגבולות היא עלילת דם לא פחות גרועה מהפרוטוקולים של זקני ציון.

חוגים יוניים ואוהבי ישראל בעולם נעשו רואי חשבון לעת מצוא, מחזיקים בפנקסנות כפולה, ואני מקבל תזכורות - ביום שישי העקוב מדם 30.3 נהרגו כך וכך, נפצעו כך וכך, עם דברי בלע שלא ניתן לקרוא למפגינים טרוריסטים כי זאת זכותם הלגיטימית למחות נגד בית הסוהר שהפכה עזה, ועוד שקרים והשמצות כהנה וכהנה שאת כולם הזמתי לעיל ובמאמריי וספריי. וזה ממשיך - ביום שישי העקוב מדם 6.4, 13.4, 20.4 - תשמיץ, תשמיץ ותחזור ותשמיץ - משהו יידבק, ישראל תהפוך למצורעת, גזענית, פשיסטית, רוצחת ילדים, מוקצה. זאת למעשה הסיבה שהחלטתי להשיב מלחמה שערה. עד לפני כמה שנים מעולם לא התייחסתי לנושאים אלה בכתב, אבל עם גבור האנטישמיות, הטרור, הדה-לגיטימציה והדמוניזציה החלטתי להשיב טיעונים כנגד טיעונים, לא על גוף אנשים שכולם אנשי כבוד, אלא לגופו של עניין, כי כמות כזאת של שנאה עצמית, של סילופים, דמגוגיה לא הייתה מעולם.

וכשממשלת ישראל מנסה לקמבן עסקות מפוקפקות באוגנדה וברואנדה... היא בעיניי פחות בית

אני עדיין מתקומם כנגד המוטו של "ישראל פחות בית" וכנגדו אני מביא את המוטו של כולם אנשי כבוד (ושלא כמרק אנתוני אני באמת מתכוון לכך). אני דן לגופו של עניין וכאן לראשונה יש לנאום טיעון תקף. ישראל חייבת ליצור מדיניות הגירה של לא יהודים - פליטים, מבקשי עבודה, איחוד משפחות וכדומה. עם שהיה רדוף לאורך כל תולדותיו ונאלץ לסמוך על מדיניות ההגירה בספרד, בפורטוגל, בפולין, ברוסיה, בגרמניה, בבריטניה, באוסטרליה ובארה"ב, לא יכול להתעלם מגל ההגירה העצום הפוקד את העולם בגלל מלחמות ורעב. אני לא מבין מה הסיבה להתעסקות האובססיבית של הממשלה בסוגית הפליטים מסודן ואירתריאה, להוצאות העתק שהיא מוציאה לכלוא אותם ולחפש פתרונות לגירושם, ואני מאוד מקווה שהיא לא נובעת מגזענות נגד שחורים. כי הפליטים הם תמיד שונים.

קלטנו עשרות אלפים של נוצרים (על-פי ההלכה) שהיה להם קשר משפחתי עם יהודים והם היו ברובם "רוסים לבנים", אז מדוע להתעקש ברדיפה דווקא אחרי הפליטים מסודן. כמובן שאין להם כל קשר ליהדות, אין להם את ההשכלה של הרוסים, והם הסתננו למדינה ולא עלו אליה. כמובן שאם יש יסודות חתרניים ואלימים מתוכם יש לגרשם לאלתר, אבל נראה לי שרוב רובם הסתננו לכאן לקבל עבודה ואם יש בהם גם פליטים שמרחפת עליהם סכנת חיים, ואם סגרנו את הגבולות כך שיותר לא ניתן להסתנן לישראל, אם כל המאמצים להחזיר אותם לאפריקה נכשלו ואם יש חלוקה דומה בין ישראלים שרוצים בקליטתם לרוצים בגירושם, אין מנוס אלא לקולטם בישראל.

נראה לי שקליטת עשרת אלפים מהגרים לא יהודים (היהודים עולים מכוח חוק השבות) בשנה היא סבירה. לפיכך, אם יש כיום כחמישים אלף מהגרים מאפריקה, בעיקר מסודן ואריתריאה, ואם כל מאמצי החזרתם לארצות מוצאם או לארצות אחרות עלו בתוהו, ישראל צריכה לקלוט 10000 מהגרים מהם כל שנה במשך חמש שנים ולתת להם מעמד מתאים של תושב או אזרח, בלי לרכז אותם בעיר או שכונה מסוימת, עם הצעת עבודה, ביטוח סוציאלי, שירותי בריאות ועוד. אנו מספיק עשירים ועם לב רחב לעשות זאת. דווקא כדי שלא יאשימו אותנו במוסר כפול.

עלינו לשאוב השראה ממדיניות הגירה רציונליות כשל דנמרק וניו-זילנד - בין 10 המדינות הכי אתיות, דמוקרטיות ומשגשגות בעולם - ולא ממדיניות ההגירה המתירנית של גרמניה, צרפת, בריטניה או שוודיה. בתום חמש שנים, אנחנו נקלוט 10,000 מהגרים חדשים מדי שנה (ונקווה שמספר העולים יהיה לפחות פי שלושה ממספר זה), אך לא רק מאפריקה, גם מאסיה, אמריקה הלטינית, אירופה ועוד. ישראל היא בית לכולנו ללא קשר לקליטתם של סודנים או הקמת דופלקס עם הפלשתינים, אבל ישראל תהיה בית יותר איכותי, אנושי ומוסרי אם תקלוט מספר סביר של מהגרים מדי שנה המהווים כפרומיל מאוכלוסיתה. מה עוד שסביר להניח כי המהגרים יהיו אזרחים נאמנים, יתגייסו לצה"ל, יעבדו, לא יעמיסו על שירותי רווחה, ולא ישלחו מביתם טילים או יחפרו מנהרות להרוג אזרחים ישראלים.

וכשראש הממשלה משמיץ ומסית נגד ארגוני זכויות האדם... ישראל נעשית עוד קצת פחות בית. לכולם

לרגע חשבתי שנקלעתי למערכון של הגשש החיוור ("הצחקת אותי..."). הנאום המשמיץ והמסית בא ללמד מוסר את ראש הממשלה? ושלא יהיה ספק בכך - ראש הממשלה אכן מסית נגד כולם, אין לו העדפות מיוחדות - נגד שמאלנים (הם לא יהודים), נגד ערבים (הם נוהרים לקלפיות), נגד המשטרה החוקרת אותו. אבל נקרא קודם את כל הטיעון על-מנת שניתן יהיה להגיב לו, ברצינות, מהולה אולי בגיחוך. "וכשראש הממשלה משמיץ ומסית נגד הארגונים שדואגים לזכויות האדם, וכשהוא מחפש דרכים לחוקק חוקים עוקפי בג"ץ, וכשיש ערעור מתמיד של הדמוקרטיה ושל בית המשפט - ישראל נעשית עוד קצת פחות בית. לכולם". רוב הטיעונים נגועים במוסר כפול, בצדקנות, בחצאי אמיתות, בהשמצות, אבל זה אולי הבולט ביותר. התייחסתי לאורך מאות עמודים לכל הסוגיה של הארגונים לזכויות האדם בעולם ובישראל ולמוסר הכפול של רבים מהם, שמגנים כל הפרה מזערית של זכויות האדם נגד הפלשתינים אך ממלאים פיהם מים על פשעים איומים נגד האנושות של רוב הארצות החברות בארגונים של זכויות האדם, של הפלשתינים, של החמאס, של הרשות הפלשתינית, של מערכת החינוך שלהם עם המסרים הנאציים שלה. זהו שיא במוסר כפול והאירגונים הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר לישראל.

גם עסקתי בהרחבה בנושא "ההתנפלות על הבג"ץ. ששני הצדדים צודקים וחולקים את האשמה בצורה שווה. יש מאבק לגיטימי על מידת האיזון הסביר בין סמכויות הרשות השופטת, הרשות המבצעת והרשות המחוקקת. כשבית המשפט העליון רוצה שהכל יהיה שפיט והממשלה עם הרוב בכנסת רוצה להגביל את סמכויותיו. וזו לא הפרת הדמוקרטיה - בדמוקרטיה החזקה ביותר בעולם ארצות הברית קיים מאבק לא פחות חריף ובישראל אנחנו נוטים הרבה יותר לכיוון בית המשפט העליון. במדינות המתוקנות יש מודל כזה ואחר ולא צריך להשמיץ ולהכליל.

אבל כרגיל, משמיצים, איך אומר סוקרטס? "כאשר הדיון אבוד - ההשמצה הופכת לכלי של המפסיד", אז אם לא זוכים בבחירות כי העם יותר מדי חכם לתת את השלטון לכוחות מזעריים של היונים (פעם היו הרבה יותר אבל הם התפכחו בעקבות האינתפיאדה השנייה ו"מחיר השלום"), משמיצים בארץ ובעיקר בחו"ל, מפרסמים את התכנים במיטב העיתונות העולמית, באתרים אקדמיים בחו"ל, בטלוויזיה בעולם, מפיצים את הנאום עם תרגום באנגלית ובערבית (מעניין למה ערבית?), נותנים יד לדה-לגיטימציה ולדמוניזציה של ישראל ונתניהו, רוצחי האזרחים.

וכשהיא מקפחת ומפלה את מיליון וחצי הפלשתינים אזרחי ישראל... היא פחות בית, גם למיעוט וגם לרוב

"וכשהיא מקפחת ומפלה את מיליון וחצי הפלשתינים אזרחי ישראל; כשהיא מוותרת למעשה על הפוטנציאל האדיר שיש בהם לחיים המשותפים כאן - היא פחות בית, גם למיעוט וגם לרוב". אני כאמור מתייחס לטיעונים שמשותפים לרבים מהיונים ולא לנואם שרק מבטא את מה שהאחרים אומרים ולא יוצא משורת המקהלה. ושוב, לוקחים גרעין של אמת ועוטפים אותו בהשמצה. הערבים הישראלים או כפי שהוא קורא להם הפלשתינים לא משולבים מספיק בחברה הישראלית. השקעתי בנושא הרבה מחשבה ומרכיב מרכזי בחזון הרפובליקה השנייה שלי הוא שילוב הערבים והחרדים בחברה ובכלכלה. אבל האשמה העיקרית נעוצה בהנהגה שלהם שעושה הכל על-מנת שלא ישתלבו (גם הנהגת החרדים אשמה באי שילוב החרדים). נוח להנהגה הערבית להאשים את ישראל בקיפוח, אפליה ואפרטהייד - טענות מופרכות אם הכוונה למדיניות מכוונת של הממשלה. גם להם יש אידיאה פיקס ומוסר כפול.

זה נכון שיש פוטנציאל אדיר לחיים משותפים בישראל ואני הראשון הטוען כך שנים רבות. שליש מהסטודנטים שלי היו ערבים, סטודנטים מצטיינים, איכותיים, מלח הארץ. אבל הממשלה לא מקפחת ומפלה אותם בכוונה, כמו שהיא גם לא מקפחת ומפלה את תושבי הפריפריה בכוונה. לממשלות שלנו, לפחות בעשרים השנים האחרונות, יש מדיניות ניאו ליברלית שמקפחת את רוב העם, ליתר דיוק 90% מהעם, פרט לעשירון העליון, למאון העליון, לאלפיון העליון ולטייקונים. אבל זה לא מכוון נגד הערבים במיוחד, הם פשוט ברובם המכריע לא בעשירון העליון.

צריך לשלב את האוכלוסייה הערבית על-פי חזון הרפובליקה השנייה, עם מתן מלוא השירותים, במיוחד חינוך, עם דרישה מהם לשלם את מלוא המיסים, עם שילוב של כולם - גברים ונשים - בצבא או בשירות אזרחי, על-פי חוק ולא בהתנדבות, עם לימודים בבתי ספר ברמה גבוהה בעברית, עם לימוד השפה הערבית והאנגלית ברמה של שפת אם. להגיד שהערבים מקופחים ומופלים בכוונה בגלל שהם ערבים זה חלק מתעמולת הזוועה שנועדה להכפיש את ישראל (ותודה שהנואם לא טען לאפרטהייד גם כאן, אבל מנהיגים ערבים ויונים רבים גם טוענים זאת), זה חלק מהדה-לגיטימציה של ישראל, מבידודה בעולם, מהפכיתה למצורעת, עוד נדבך בהרס הבית והסובלנות ההדדית.

וכשישראל שוללת את יהדות מיליוני יהודים... כשאומנים נדרשים להוכיח צייתנות - היא פחות בית

הסאגה כנראה לא נגמרת, כבר הגענו לעשרה טיעונים שישראל היא פחות ופחות בית, והגענו כבר לגודלה של מדינה ליליפוטית, הואתיקן היא ענק לעומתנו. "וכשישראל שוללת את יהדותם של מיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיבים - היא שוב נעשית פחות בית. ובכל פעם שאמנים ויוצרים נדרשים להוכיח - ביצירותיהם - נאמנות וצייתנות, לא רק למדינה אלא למפלגת השלטון - ישראל היא פחות בית". צריך לשים לב למבנה המשפט - חשבו פה על כל מילה איך להשמיץ ולסלף בצורה המירבית. ובכן, ישראל לא שוללת את יהדותם של מיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיביים - מי שכותב את זה מסתכן בתביעת דיבה. הילדים והנכדים שלי עברו בר מצווה קונסרבטיבי ויש בתי כנסת ורבנים קונסרבטיבים ורפורמים. ישראל לא מכירה בנישואים שנעשים על ידם וזאת שערורייה, אבל זאת לא סיבה לא להיות בית. בגלל סיבות היסטוריות, לא כשרות ולא מוסריות, המדינה התחתנה חתונה קתולית עם האורתוקסים ששולטים ברבנות, אבל היא בטח לא שוללת את יהדות הרפורמים והקונסרבטיבים לא בארץ ולא בחו"ל. לטעון כך זו עלילה שנועדה להשמיץ, להסית, ולהרבות עוד יותר את השנאה לישראל. בכלל, הושקעה מחשבה רבה איך להשמיץ בצורה הכי כואבת לישראל בעולם, במערב, ביהדות העולם, אצל כל שונאי ישראל. זה הפך לבון טון להכות בישראל, ביהודי, כהמשך ישיר למצווה של "הכה ביהודי", והנאום הוא מופתי.

צריך להפריד הפרדה מוחלטת בין הדת למדינה, לפיכך לא יהיה הכרח בנישואים שמקיימים האורתודוקסים וכל אחד יהיה רשאי להתחתן כאוות נפשו, אך יוכרו רק נישואים שבוצעו בעירייה על-ידי פקיד ממשלתי ולא על-ידי רב כזה או אחר, קאדי או כומר. צריך לעשות אינטגרציה מלאה של החרדים ולא אחזור כאן על חזון הרפובליקה השנייה ומאות העמודים שכתבתי על כך. אבל מה רוצים הטוענים את הטענה השקרית כי ישראל בצורה ממלכתית שוללת את יהדותם של הרפורמים והקונסרבטיבים? הם רוצים להכפיש אותנו אצל הרפורמים והקונסרבטיבים שהם רוב היהודים בארצות הברית, שלא יתמכו במדינה, בקונגרס, בכלכלה, להשמיץ אותנו, לעשות לנו דמוניזציה.

אך השיא של המוסר הכפול הוא הסיפא של הטיעון - שאמנים ויוצרים נדרשים להוכיח ביצירותיהם נאמנות וצייתנות למדינה ולמפלגת השלטון. אני לא רוצה לחזור להיסטוריה ולהוכיח איפה היה יותר חופש יצירה ומחשבה - בממשלות הימין או השמאל, בימי בן-גוריון או בימי נתניהו? משטרת מחשבות נוסח 1984 היה הרבה יותר בממשלות השמאל והפליאה על כולן ברית המועצות עם סטלין שמש העמים שנערץ על-ידי מפ"ם השמאלנית והיונית הערצה עיוורת. אך יש לנו שרת תרבות שמדברת הרבה ולא עושה כלום בנושא הנאמנות למדינה.

ישראל נהנית מחופש יצירה שמושפע על-ידי העדפות הקהל ואם הקהל הוא ברובו מה לעשות לא יונה אלא נץ הוא לא אוהב במיוחד מחזות המתארים את חיילי צה"ל כקלגסים נאצים ואת הפלשתינים כטלית שכולה תכלת. על איזו משטרת מחשבות מדבר הנאום? על זה שאסרו את הצגת "אשה בורחת מבשורה", "סוס אחד נכנס לבר"? מי מממן ותומך בתיאטראות שמעלים מחזות אלה? הפלשתינים או ממשלת נתניהו "הפשיסטית"? ולמה צריך לתמוך בתיאטרון ערבי עם מסרים מסיתים על הנכבה, בהעלאת מחמוד דרוויש שרוצה לאכול בשר יהודי ולגרש אותנו

מפה? בשם חופש היצירה? האם ה-BBC תמך בזמן מלחמת העולם השנייה בתסכיתים שהיללו את היטלר והציגו את החיילים הבריטים כנאצים? ואפילו כיום? האם הקומדי פרנסז מעלה מחזות המסיתים לרצח, לטרור? ושיהיה ברור, מלכת האמבטיה ויצירותיו של חנוך לוין הן גאוניות, סאטיריות, מושחזות, מבקרות קשות את המדינה, אך הוא מעולם לא מסית, והוא מבקר מחמלה. כך, יש מקום גם לכל הסאטריות בטלוויזיה, בתיאטרון ובעיתונים.

אם שרת התרבות, שאיני מעריץ, כה טוטליטרית - שתתבע את כותב השורות "ובכל פעם שאמנים ויוצרים נדרשים להוכיח - ביצירותיהם - נאמנות וצייתנות, לא רק למדינה אלא למפלגת השלטון", אם הוא מעליל - שיוכיח זאת! משמיצים את ישראל בכל העולם וישראל לא עושה דבר. קשה להזים משפטים שישראל הורגת אזרחים פלשתינים - זו הגזמה פרועה אבל זה קורה וכבר הסברתי למה. אבל קל מאוד להזים את המשפט השקרי שישראל דורשת מאמנים ויוצרים להוכיח ביצירותיהם נאמנות וצייתנות לא רק למדינה אלא למפלגת השלטון. שיראו מקרה אחד שבו דרשו מסופר או מחזאי או שחקן או צייר להוכיח שהוא נאמן לליכוד. מכל ההשמצות זו המופרכת ביותר.

שוב ושוב, עלילות דם, סילוף המציאות, מוסר כפול - אנחנו היונים מוסריים, אבל חס וחלילה שלא יעלו מחזות במקומותינו של יוצרים ניצים, שיכתבו מאמרים בעיתונינו שיחרגו משורת המקהלה, שיכתבו ביקורת כלשהי אוהדת או קטלנית על הספר המופתי "חופשת שחרור" שנכתב על-ידי סופר משלנו, בשר מבשרנו, יונה צחורה, אך שמעז להציג את "הקלגסים" המתנחלים כבני אדם נורמטיבים, את המזרחים כאנשי תרבות ולא כניאנדרטלים המטפסים על העצים. כנראה שאין גבול לצביעות, למוסר הכפול, ולתמימות של מי ששומע מסרים כאלה בארץ ובעולם ומאמין להם. הפוסל במומו פוסל - ניתן היה לטעון כי מי שדורש נאמנות וצייתנות לחוגי היונים, לרוח "המפלגה", לוועדת הרפטואר בתיאטרון, לעורכים בעיתון, הם דווקא היונים, ובוודאי זה יותר נכון מדברי הנואם.

וכולי וכולי וכולי

וככה, לקראת הסוף, בדחילו ורחימו, לצאת ידי חובה - הפתעה! איש רוח יונה למעט הקול הכמעט יחידי הקורא במדבר, מחבר "גיבור מעמד הפועלים", מדבר על הפליית הפריפריה, ככה בדרך אגב, בסוף, לא באותו המשקל, כמו האמפתיה לבני דודינו הפלשתינים שהם חזון הטוב כאשר אנחנו חזון השלילה. פתאום יש אמפתיה לישראלים שהם לא יונים, לתושבי הפריפריה שאולי חשודים בהשתייכות לליכוד: "כשישראל מזניחה ומפלה את תושבי הפריפריה, כשהיא מפקירה ומחלישה עוד ועוד את תושבי דרום תל אביב, כשהיא מקשה את ליבה מול מצוקותיהם של חלשים ונטולי קול - ניצולי שואה, ונזקקים, ומשפחות חד-הוריות, וקשישים, ופנימיות לילדים שהוצאו מבתיהם ובתי חולים שקורסים - היא פחות בית. היא בית לא מתפקד". עשרה סעיפים בסעיף "שונות" אחד.

לא סעיף נפרד כמו העוול הנורא של ליבמרן שלא מאפשר למשפחות הרוצחים של האזרחים להיכנס לישראל, אלא סעיף אחד של שונות עם עשרה סעיפי משנה שכוללים את כל עוולות השלטון הניאו ליברלי. ובתמימותי סברתי שהנואם המכובד יקצה את כספי פרס ישראל ומעשר מהתמלוגים שלו לפתרון הבעיה הכאובה. מצחיק שנאום המתיימר להיות של איש שמאל בנוסף להיותו יונה טוען שממשלת הימין מפלה את תושבי הפריפריה. כנראה שהוא ואחרים הטוענים טיעונים דומים לא ראו את הסדרה "סאלח, פה זה ארץ ישראל". זהו שיא במוסר כפול, מי שהפלה את תושבי הפריפריה היו קודם כל ממשלות השמאל, שגם טענו שלמזרחים אין יכולת של חשיבה מופשטת ושלחו אותם ללמוד מסגרות, כולל אותי בהיותי בן 11. פתאום נזכרים שמזניחים את הפריפריה? שמפקירים את תושבי דרום תל אביב? איזה שיא של מוסר כפול! להזיל דמעות תנין על נזקקים, משפחות חד-הוריות וקשישים...

אבל כלאחר יד, בהופעת בכורה כשכה מעט יונים כתבו יצירות ספורות על הפריפריה ודרום תל אביב כמו "מקלט בבבלי" שלימדתי בתוכניות הלימוד שלי, כמו "שביתה" שהסטודנטים שלי בכו כשראו והתרגשו כשהציגו את הדילמות של גיבוריהם, וכמובן "גיבור מעמד הפועלים". לעומת אין ספור יצירות של יוצרים יונים על עוולות הכיבוש שהיא האידיאה פיקס שלהם, שמציגה את עוולות הכיבוש כנושא המרכזי של המדינה ולא הפערים בחברה או עשרות נושאים אחרים שהם לא פחות חמורים וכואבים מאשר הכיבוש, ולהבדיל עוסקים בנו ולא באויבינו.

זהו מוסר כפול, כי תושבי הפריפריה ודרום תל אביב הם לא "משלנו", הם מטפסים על עצים כהגדרת עורך עיתון היונים, הם מנשקי קמעות, משתטחים על קברות צדיקים, בקיצור צ'חצ'חים. מכיוון שאני מדבר כמצוות סוקרטס על טיעונים ולא על אישים, אני לא מתייחס כאן לדברי הנואם על מזרחים כי הוא לא עוסק בסוגיה זו כאן ואני לא מכיר את השקפותיו בנושא. אני מתייחס כאן לדברי אנשי רוח יונים בולטים, כי מטרת המאמר שלי להתייחס לטיעונים ולא לנואם כזה או אחר. יש לי רק שאלה אחת ליונים המעלים טיעונים אלה - למה פלשתינים היורים עלינו טילים, טובחים אלפי אזרחים בפעולות טרור, חופרים מנהרות בשביל לפלוש לבתינו, דוגלים בזכות השיבה שתחסל את ישראל, לא מוכנים להכיר בישראל כמדינת היהודים, החמאס השולט בעזה שפוסל בכלל את זכות קיומה של ישראל, מחנכים את ילדיהם להיות שהידים עם תעמולת זוועה אנטישמית, מממנים את משפחות המחבלים שרצחו יהודים, שמנהיגם אף מכחיש שואה - למה הם כשרים, למה להם מגיע אמפתיה והתחשבות ובית, ומדוע תושבי הפריפריה נדחפים אם בכלל למקום האחרון! שימו לב לפרופורציות בין ההתעסקות עם הפלשתינים והיונים להתעסקות עם כל שאר האוכלוסייה בישראל, לא מעבר לקו הירוק, לא למיעוט מבוטל, אלא לרוב העם!

וכמובן יש כאן לא רק מוסר כפול, יש גם השמצה כי השלטון הניאו ליברלי לא מזניח ומפלה את תושבי הפריפריה ודרום תל אביב בכוונה, אלא כחלק ממדיניות ניאו ליברלית כוללת להעדיף את הטייקונים הממלאים לשליט את המגרות בסיגרים ואת המרתפים בשמפניה ורודה, הנותנים משרות בעשרות מיליונים לפקידי ממשל לא אתיים שחוצים את הקווים ואחרי שמכרו להם את נכסיה המדינה בנזיד עדשים מקבלים שוחד סמוי במשרות בכירות. אז אין כוונת זדון נגד הפריפריה - יש מדיניות ברורה נגד 90% מתושבי המדינה בישראל, בארצות הברית ובכל המדינות המשליטות שלטון ניאו ליברלי שגרם למשברים הולכים ותוכפים שיגמדו את כל עוולות המדינה האחרות.

אם יש סכנה קיומית לישראל זה לא הכיבוש, בוודאי לא נושא ההגירה של הסודנים או אם מאפשרים למשפחות של מחבלים לקיים ערבי זיכרון משותפים. אם יש סכנה קיומית לישראל ולעולם זה הניאו ליברליזם שיגרום למשבר יום הדין ולשפל שלא היה כדוגמתו. ורק מתי מספר מודעים לסכנה. אסתכן ואומר שיש מטרה ברורה לעיתונים מימין ומשמאל שיש להם אינטרסים כלכליים להסיט את הויכוח לנושאים של הכיבוש, ההגירה ובג"ץ, ובעולם לבעיות של הפלות, הגירה או סכנת הפשיזם על-מנת לא לעסוק בבעיה העיקרית של הפערים ההולכים ומתרחבים בהכנסות, בכלכלה שהיא לא מפוקחת כראוי, בהתעשרות העצומה של החברות והטייקונים תוך שיסוי הדדי בשאר הנושאים. הפרד ומשול הייתה תמיד האימרה של השולטים ובמקום להתאחד נגד העושק אנו נכנעים לשיסוי הנורא.

כל חיי התמקדתי בעיקר, ולכן ייחדתי את ספריי ומאמריי אך ורק לסוגיה זאת ולא עסקתי כלל ביונים וניצים, חרדים וחילונים, יהודים וערבים. אני סבור שבמקום להתנצח ולהשמיץ, לריב ולהחרים, אנחנו צריכים לשנס מותניים ולהתאחד, כי אנחנו 90% מהאומה, מאוכלוסית המדינות הניאו ליברליות שעשוקים על-ידי מיעוט מזערי. אבל, בצוק העיתים החלטתי לעסוק בסוגיות האחרות כי איני רוצה לחיות במדינה מוחרמת, שנואה, חייבים להילחם בטרור שהולך וצובר תאוצה ומחר יגיע לטרור אטומי, חייבים ליצור אינטגרציה של הערבים והחרדים על-מנת שישראל תמשיך להתקיים, ועלינו לנאום יחד עם הנואם לא על הכיבוש אלא על עתיד האומה, אם אנו חפצי חיים.

תאריך:  15/05/2018   |   עודכן:  15/05/2018
יעקב קורי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מוסר ומוסר כפול בנאום הקוואזי-בית (חלק 2)
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
15/05/18 12:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
במערכת הביטחון נערכים לקראת ציון "יום הנכבה"(יום ג', 15.5.18). הצפי הוא לעוד יום של מהומות בדומה ליממה שחלפה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל וראש המל"ל. נתניהו אמר שהפעולה הנחושה של צה"ל וכוחות הביטחון מנעה פריצה לגבולות ישראל. עוד מסר כי "צה"ל, שב"כ והמשטרה ערוכים בכוחות מתוגברים לכל תרחיש".
15/05/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתנגשויות האלימות בגבול רצועת עזה, בהם נהרגו לטענת הפלשתינים 52 בני אדם ונפצעו מעל 1,000. "לכל מדינה החובה להגן על גבולותיה", כתב נתניהו. "ארגון הטרור חמאס מצהיר שבכוונתו להשמיד את ישראל ושולח אלפים לפרוץ את גדר הגבול כדי לממש מטרה זו. נמשיך לפעול בנחישות כדי להגן על ריבונותנו ואזרחינו". נתניהו יקיים הערב שיחות ועדכונים ביטחוניים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וראש השב"כ נדב ארגמן.
14/05/2018  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
חיל-האוויר תקף (יום ב', 14.5.18) עמדת חמאס במרחב ג'באליה לאחר שבוצע ירי לעבר כוח צה"ל באזור. אין נפגעים. קודם לכן סיכל כוח צה"ל פיגוע הנחת מטען על-ידי חוליה של שלושה מחבלים חמושים, במרחב רפיח סמוך לגדר. מדובר במוקד הפגנה אלים במיוחד. הכוח הגיב בירי לעבר המחבלים. המחבלים נהרגו.
14/05/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
במאה השנים האחרונות היינו עדים למאבק איתנים בין תנועות שלום למחרחרי מלחמה, בין אידיאולוגיות יוניות, ניציות וניציות מתונות בעולם ובישראל. כשאני כותב "יונים" או "הם", אני מתכוון ל"חוגים ביונים" כי אני לא רוצה להכליל, ואני מתכוון לחוגים בקרב היונים או הימנים או החרדים. זה הוא מאמר, לא תזה לדוקטורט בה אני מצווה לציין למי אני מתכוון במדויק, מי אמר מה או מתי ולהביא אסמכתאות, אחרת המאמר היה הופך ארוך מדי ומאוד קשה לקריאה. אם כן, יונים או חוגים ביונים מנסים להוכיח שהם טלית שכולה תכלת, מוסריים, רוצים בשלום, אוהבים את השכנים (אבל לא מרגישים ב"בית" עם העם שלהם...), בשעה שהניצים ובכלל כל מי שלא חושב כמוהם, אפילו מקרב השמאל והיונים עצמם, הם סמל הרע, פשיסטים, נאצים, רוצחי ילדים ואפרטהייד.
14/05/2018  |  יעקב קורי  |   מאמרים
אחד האתגרים הגדולים של הפוליטיקה הבינלאומית הצ'יליאנית הוא התמיכה בדמוקרטיה. צ'ילה היא בין המדינות המעטות בדרום אמריקה שהביעה ביקורת חריפה בדעותיה על ההתנהלות הממשלתית במדינות כמו ונצואלה או קובה, לכן ייתכן שזה מה שעושה את הביקור של אבו מאזן למאתגר יותר מבחינה אתית. איך צ'ילה מוכנה לנהל יחסים עם משטר כמו שקיים ברשות הפלשתינית המתנהלת מאז 2005 ללא בחירות מסורתיות.
14/05/2018  |  גסטון סיידמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
58 פלשתינים הרוגים בגבול ברצועה  /  מירב ארד
צה"ל תקף מנהרת טרור ברצועת עזה  /  עומר כרמון
היד הארוכה של המודיעין הישראלי  /  יוני בן-מנחם
צאו וראו בצאנה וראנה  /  אסתר שניאורסון גרי
סינדרום ירושלים  /  איתמר לוין
לא לסתום את בורות המים  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il