|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

לא הכל פרסום ויחסי ציבור

ביבי לא ילד שמנת, הוא ליכלך את ידיו בעבודה שחורה. לא היה זמן להפוך את סילבן שלום למותג אלה רק כמה מהשטויות שיחצ"נים ופרסומאים מנסים להאכיל אותנו בבואם למכור לנו מועמדים פוליטיים האם הם באמת חושבים שאנחנו לא מכירים את "הסחורה"?
23/12/2005  |     |   מאמרים   |   בחירות 2006   |   תגובות

יתכן שאני מיושן, שמרן ולא מתחדש עם הזמן. לא משנה כיצד אמצב את עצמי, הפרסומאים והיחצ"נים, שמנהלים היום את המדינה, מעליבים את האינטליגנציה שלי ואת יכולתי המוכחת לקבל החלטות על סמך ניתוח קר והגיוני, הנתמך בעובדות שנלמדו, נותחו ועובדו לכלל השקפת עולם מובנית ומסודרת, שעל בסיסה אני יודע להחליט למשל, במי לבחור להנהיג את המדינה ואת מי מהנבחרים העלובים לסלק משורות הכנסת.

פוליטיקאי, ולא משנה מיקומו במפה הפוליטית, החליט להעמיד את עצמו לבחירה חוזרת או ראשונית. היחצ"ן שלו, איך לא, סידר לו הופעה באחד מכלי התקשורת כדי למכור את משנתו. כשאותו פוליטיקאי ירצה להתחנף לקהל היעד שלו, הוא ישלוף את האמירה השחוקה והמניפולטיבית "הציבור לא מטומטם, הוא יודע את האמת עלי".

האמת היא שהציבור ועוד איך מטומטם, ואת זה יודע אפילו אותו פוליטיקאי שמבקש את תמיכת אותו קהל יעד. על הטמטום הציבורי הזה, מסתערים היחצ"נים והפרסומאים. אם הציבור היה מבסס את החלטותיו על סמך עובדות וזיכרון היסטורי לא ארוך במיוחד, היחצ"נים אולי לא היו מתים מרעב מחוסר פרנסה אך בוודאי לא היו לוקים בחטא היוהרה ומשנים את יחסם הפטרנליסטי כלפי קהל המטרה. אולי אז התכנים גם היו משתנים בהתאם.

רוצים דוגמה לטמטום ממוקד ? אז בבקשה - עד לפני בחירתו של ביבי לראשות הליכוד, היה קשה לי להאמין שאיזה יחצ"ן רציני ומוערך, ירשה לעצמו לייעץ לביבי נתניהו לשתף את הציבור באנקדוטה זניחה מעברו, שהוא נדרש לעבודות שחורות ושליחויות לממן את למשל את לימודיו.

וראה זה פלא. ביבי הכאילו שר חברתי, שדואג פתאום לפני בחירות לתושבי קו העוני, אכן מאזכר את אותה אנקדוטה הזויה באחד מהופעותיו התקשורתיות. תמיד יש מי שיאכל את הלוקש וישתמש בו לביסוס טיעוניו. סוזן עמור, הרצה לבחירות מטעם הליכוד, לא התבלבלה כאשר נדרשה לתגובה השבוע בערוץ 1 באשר לסדר היום החברתי והתמיכה של ביבי בתושבי קו העוני. היא פשוט ציטטה את מה שהאכילו גם אותה היחצ"נים של ביבי בסיפור הסוחט דמעות. ביבי לא ילד שמנת. הוא ליכלך את ציפורניו בעבודות שחורות. נו באמת? עד כמה אפשר להיות ציני? על מי אתם עובדים? ככה זה כשרוצים להיבחר בכל מחיר. גב' עמור, חפשי לך עוגן אחר.

הינה עוד דוגמה הקשורה למתחרה של ביבי - סילבן. כשאני קורא ראיון עם הפרסומאי הדר גולדמן, שהריץ את סילבן שלום בבחירות המקדימות לראשות הליכוד ואת כישלונו הוא מסביר בתירוץ העלוב לטעמי, "שלא היה לו מספיק זמן להפוך את סילבן שלום למותג", אני באמת נעלב גם בשביל סילבן וג'ודי, אשת חיקו המוחצנת.

האם אתה, מר גולדמן הפרסומאי, באמת מאמין שמדובר בעב"מ שזה עתה נחת לקרקע המציאות הפוליטית מתוך העננים האפורים המכסים את אחת השכונות בבאר שבע בהן גדל הנער סילבן? על איזה מותג חדש אתה מדבר? אותו קהל מטרה שאליו אתה פונה שייבחר בלקוח שלך, לא מכיר שנים רבות את סילבן מפעילות משותפת במרכז המפלגה, בעשייה הציבורית, בתפקידיו הקודמים כשר בממשלת ישראל ובמינויים הפוליטיים בהם תיגמל את תומכיו?

האם צילום מתוקשר בכותל המערבי, או סנדקות זמנית בבריתו של הנכד של קבלן קולות ממרכז הליכוד, הם שיסללו את דרכו להנהגת המדינה? צר לי מר גולדמן. אני לא הייתי בוחר בסילבן על סמך הקמפיין המניפולטיבי שמשרדך ניסה להאכיל אותנו. עלי זה לא עבד ולא יעבוד.

המגוון העצום של כלי התקשורת שופך עלינו ים של מידע. מחובתנו כציבור אחראי, לקלוט את המידע, לסנן את העיקר מהטפל, לנתח את המידע ולגבש עמדה הנשענת על ניתוחים, פרשנויות ועובדות. לדאבוני, חלק ניכר מציבור הבוחרים המשפיעים, עצלן ואדיש. הוא מעדיף שיחשבו במקומו. למה להתאמץ. שאחרים יעשו זאת בשבילו.

את סוג הקהל הזה, מזהים היטב היחצ"נים והפרסומאים. זה המקצוע שלהם לזהות ולמפות את קהל המטרה הזה. הציבור הרדום והעצל הזה, הוא חומת המפגע המזוכיסטית לכל המניפולציות והמסרים, שיורים עליו בצרורות.

הגיע הזמן לשנות את הגישה. הציבור ראוי לקצת יותר קרדיט. אני לא חולק על חשיבות תפקידם של היחצ"נים והפרסומאים. הם שמזינים את כלי התקשורת במידע המשרת את האינטרסים של הלקוחות שלהם. אלו כללי המשחק. זו זירת הפעילות המוכרת. אבל מה עם התכנים? שכחתם שגם להם יש קצת חשיבות? גם אם נקבל את ההשוואה המעצבנת והמעליבה, שלמכור פוליטיקאי זה כמו למכור סבון כביסה, אם הסבון לא יוריד את הכתם כפי שהבטיחו בסרט הפרסומת, הצרכן לא יתקרב יותר לסבון הזה וישלח את היצרן לכינוס נכסים.

הוא הדין עם התכנים המהותיים של הפוליטיקאי שבו עסקינן. תתרכזו, יחצ"נים יקרים, בתכנים משכנעים ואותנטיים, שמוכרים היטב לציבור שעוקב שנים אחר הלקוח שלכם. הלקוח הפוליטי שלכם תמיד באור הזרקורים. התנהלותו גלויה לכל. בוחר רציני יזכור את מעלליו ומידותיו של הלקוח שלכם בבואו להחליט על גורלו ביום הבוחר. מניפולציות תקשורתיות ומתחנפות שצובעות בצבעים לא טבעיים את המועמד מתוך כוונה לבנות עליו מותג חדש, שלא מתלבש על הרקורד הפוליטי שלו, לא יעבור בקרב קהל הבוחרים, שמפרגן לעצמו כמבין עניין ולא כעבד נרצע של מניפולציות מיוחצ"נות. זה רק מזיק ללקוח שלכם. הוא המפסיד העיקרי.

תאריך:  23/12/2005   |   עודכן:  23/12/2005
אוריאל שטרית
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמעט כולם אצלנו טוענים שהם אוהבים את הארץ, אבל רק חלקם מתנחמים על מה שרואות עינינו ושומעות אזנינו, באמירת חז"ל כי 'ארץ ישראל נקנית ביסורים'. חוששני שכל המתנחמים באמירה זו, כמו גם אוהבי הארץ שאינם מכירים אמירה זו, אינם מבחינים בין ארץ ישראל לבין מדינת ישראל; שכן לענ"ד היסורים באים עלינו משום שהחלפנו את ארץ ישראל במדינת ישראל.
23/12/2005  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
לפני מספר שבועות התקשר אלי חבר ושותף לעסקים, מורן זבדי מחברת מוזהטק, ששיתף אותי בנושא הבא:
22/12/2005  |  יוסי כהן  |   מאמרים
כל הקורא בעיון את מדורי הכלכלה בעיתונים לא יכול שלא להתפעם מהפוריות, היצירתיות וקצב קידום פעילות הממשלה וזרועותיה, לרבות השלטון המקומי. חלק נכבד מאותם מדורים מוקדש למידע על פגישות, הודעות, החלטות ופעילויות של שרים, מנכלי"ם ופקידים בכירים. ידיעות אלו אמורות לטעת תחושה של סיפוק ותקווה באזרח הישראלי הממוצע - כי הנה, כל שאיפותיו עומדות להתגשם.
22/12/2005  |  מוטי שפירא  |   מאמרים
בבחירות הבאות יש לכולנו הזדמנות יוצאת דופן - אנחנו יכולים לדרוש מהנבחרים שלנו שיבטיחו לנו שינויים בתקציב המדינה - ויהיה עליהם לקיים זאת ימים ספורים לאחר בחירתם. שכן, מיד לאחר הבחירות יהיה על הכנסת להתכנס ולהצביע על חוק התקציב ל-2006. אין לה פשוט ברירה, מפני שהזמן האחרון בו תוכל לבחור בעד או נגד התקציב, צפוי להיות (בסוף מארס) שלושה-ארבעה ימים לאחר השלמת ספירת הקולות.
22/12/2005  |  שי פאוזנר  |   מאמרים
אחת המניפולציות היותר מתוחכמות והיותר מעודנות שהייתי עד להן בחיי, היתה החדרת האמונה, כי בענינים שברומו של עולם לא תהיה לאזרח הפשוט יד ורגל. אותיות קידוש לבנה אלו יקבעו כלאחר יד על-ידי נבחרי הציבור שלנו.
22/12/2005  |  משה אבקסיס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
יום השואה השנה מעורב עם מאורעות ה-7 באוקטובר    הלקח הראשון שתמיד שיננו היה "לא עוד שואה"    חשוב בימים אלה להזכיר את הלקח הנוסף: "לא עוד גלות"
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 264/65, יוסף שיוביץ ויוסף ראש נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים שמעון אגרנט, יואל זוסמן ואלפרד ויתקון. 29 באוקטובר 1965
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il