|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

אורח החיים ובריאות האישה

16/01/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  הלב עפ"י הגישה הסינית
  דלקת ריאות ורפואה סינית
  אירוע מוחי ברפואה הסינית
  חידוש נעורים לפי הרפואה הסינית
  טיפול בנזקי ספורט ברפואה הסינית

רפואת הנשים הסינית המסורתית מערבת את לימוד הפיזיולוגיה והפתולוגיה, יחד עם האבחנה והטיפול המקובלים ברפואה הסינית המסורתית הקלאסית. רפואה זו הביאה לתרומה רבת ערך לבריאות הנשים הסיניות לאורך אלפי שנים.

לאישה יש רחם, שחלות ושדיים הקשורים לנשיות. להן מחזור חודשי, לויקוריאה, הריון, לידה והנקה. בשל-כך ייתכנו שינויים בין נשים לגברים לגבי אותם האיברים, במסלולים השונים, בסוגי האנרגיות YIN ו- YANG ו- QI ובדם. וכן גם בפיזיולוגיה של ההריון.

הביטוי הפיזיולוגי של הנשים מתבטא בוסת, הריון ולידה. האבחנה נעשית בעזרת ששת הגורמים הפתוגניים החיצוניים (קור, חום, יובש, רטיבות, רוח, וחום של סוף הקיץ). שבעת הגורמים הרגשיים (שמחה, כעס, מלנכוליה, דאגה, אבל, פחד וחרדה) ואורח חיים. הגורמים המשפיעים ביותר הם - חום, קור ולחות.

שינויים רגשיים דרמטיים משפיעים על האנרגיה הפנימית הקרויה QI ועל הדם, על-כן הם יכולים לפגוע בפעולה ההרמונית של האיברים הפנימיים. אורח חיים לקוי כולל תזונה לא מתאימה, שינויים סביבתיים, טיפול לקוי במחלות, פעילות מינית מופרזת ולידות מרובות, כל אלו פוגעים ב- QI של הכליות ומכאן למעורבות של הריאות, הטחול, הקיבה, הלב והכבד.

השפעת מזג האויר על המחזור החודשי:

ברפואה הסינית, ה- QI והדם תלויים האחד בשני ופועלים האחד על השני. כאשר הם בהרמוניה, אין מחלות. כאמור, מהגורמים החיצוניים המשפיעים ביותר הם: קור, חום ולחות והם מביאים לחוסר הרמוניה. הקור גורם לקרישיות ה- QI והדם. חדירה של קור גורמת לעמדון של דם ומסתיים במחזור ארוך, דימום מועט ועד לחוסר דימום ולכאבים. לעומת זאת, החום מאיץ את זרימת הדם ומביא למחזור קצר, דימום רב ולעיתים עד כדי דימום מאסיבי מהרחם.

הלחות מתאפיינת בצמיגות ונטיה לנוע מטה. על-כן הלחות תגרום למחזור דליל, אמנוריאה (חוסר דימום) ודיסמנוריאה (כאבי מחזור). הלויקוריאה (ההפרשה הנרתיקית) תגדל בכמותה. באם הלחות תהיה חמה, הדימום יהיה רב, וברבות הזמן יופיעו גידולים, שפירים או ממאירים.

ביטוי רגשי:

הרגשות השונים ברפואה הסינית הכוללים את השמחה, כעס, מלנכוליה, דאגה, אבל, פחד וחרדה, מיוחסים לאיברים השונים.

שמחה - לב
כעס - כבד
מלנכוליה ואבל - ריאות
דאגה - טחול
פחד וחרדה - כליות

במצב נורמלי שבעת הרגשות לא יגרמו לפתולוגיה. שינוי רגשי דרסטי ישפיע על ה- QI ועל הדם ויגרום לאי ספיקת מסלולי ה- CHONG וה- REN אשר אחראיים על איברי המין הנשיים, כתוצאה מכך יתפתחו מחלות הקשורות במחזור, בלויקוריאה, בהריון ובלידה.

1. מלנכוליה ודאגה: שניהם מעכבים את ה- QI ומונעים את תנועתו השוטפת בגוף. זה מוביל גם לעמדון של הדם. כתוצאה מכך מסלולי ה- CHONG וה- REN לא יתפקדו כיאות. התסמינים יכללו: מחזור ארוך, מחזור דליל, דיסמנוריאה (כאבי מחזור) ואמנוריאה (הפסקת הוסת).

2. כעס: הכעס גורם ל- QI לשנות כיוון ולעלות מעלה, ובמקרים היותר קשים הופך גם ל"אש". האש גורמת ליציאת הדם מכלי הדם ולזרימת דם מהירה. התסמינים יהיו: כאבי ראש במחזור, גודש בשדיים טרם המחזור, דימום מהאף ובחילות של בוקר במחזור, חולשת מסלולי ה- CHONG וה- REN יגרמו למחזור קצר ולדימום מאסיבי.

3. פחד ואבל: פחד ואבל מביאים לירידת ה- QI מטה עד כדי כך שאינו פוקד את מסלולי ה- CHONG וה- REN וה- DAI. התסמינים המתפתחים כוללים - צניחת רחם, עודף לויקוריאה ואף להפלות.

4. חרדה ושמחה: החרדה גורמת לבלבול ה- QI, עודף שמחה יגרום ל- QI לנוע באיטיות. שינויים תכופים של שמחה וחרדה יגרמו לאי סדירות בתנועת ה- QI והדם. הדבר יתבטא במחזור לא סדיר ובאמנוריאה.

נוירוזות וסטרס משפיעים גם הם על ה- QI והדם ומפריעים בפעילות האיברים השונים, במיוחד הלב והכבד, בסופו יתפתחו מחלות גניקולוגיות שונות.

דפוסי אורח חיים קלוקלים

אורח חיים לקוי כולל: תזונה לא מתאימה, פעילות מינית מוגזמת, לידות מרובות, שינויים סביבתיים אקולוגיים וטיפול פגום במחלות.

1. תזונה לקויה: תזונה לקויה כוללת זללנות, רעב מוגבר ואכילת מזון לא "נקי". כל המצבים הללו פוגעים בטחול ובקיבה. כאשר האנרגיה המולדת של הכליות נפגעת מתזונה לקויה או עקב טחול וקיבה פגועים, אזי יופיעו התסמינים של מחזור ארוך, מחזור דליל ועד לאמנוריאה.

באם תפקוד הטחול, כאחראי על זרימת הדם הנורמלית בכלי הדם ועל יצור הדם, נפגע, מסלולי ה- CHONG וה- REN יחלשו ויתפתחו תסמינים של מחזור עם דימום רב ועד לכדי דימום מאסיבי מהרחם.

באם ה- QI של הטחול והקיבה ניזוק, תוך צניחת ה- QI מטה, אזי מסלולי ה- REN וה- DAI יכשלו ויתפתחו תסמינים של לויקוריאה רבה וצניחת רחם.

באם ה- QI של הקיבה אינו יכול לרדת מטה, יתפתחו תסמינים של בחילות והקאות בוקר. באם ה- YANG יכשל מלעלות מעלה כתוצאה מחסר בטחול, יופיעו שלשולים בזמן המחזור.

אכילת מזון קר או לא בשל, יביא הדבר ליתר קרישיות הדם ובכך למחזור ארוך, דימום מועט וכאבי מחזור. צריכה מוגזמת של מזונות חמים וחריפים יגרמו להצטברות חום במסלולי ה- CHONG וה- REN, זה יביא לבריחת דם מכלי הדם, בנוסף יהיה מחזור קצר, דימום רב ביותר, דימום מהאף במחזור ודימום רחמי במשך ההריון.

2. פעילות מינית מוגברת ולידות מרובות: בשני המצבים (כולל הפלות מרובות), ניזוק ה- QI של הכליות המחליש את מסלולי ה- CHONG וה- REN. התוצאה, מחזור לא סדיר במקרים הקלים. דימום מהרחם, לויקוריאה מוגברת וגושים במקרים הקשים.

3. קונטוסיה וניתוח: החבלות ברקמות הרכות פוגעות בעובר ומביאות להפלות. ניתוחי בטן תחתונה ונרתיק מזיקים למסלולי ה- CHONG וה- REN, מחלישים את ה- QI והדם. הדבר מביא לתסמינים הבאים: מחזור עם דימום רב, לויקוריאה רבה, דיסמנוריאה ומסות.

4. שינויים סביבתיים: שינויים סביבתיים יפריעו לפעולת הלב, הטחול, הכבד והכליות. כתוצאה מכך יופיעו תסמינים של מחזור לא סדיר ואמנוריאה.

5. טיפול לקוי במחלות: במקרים של דם חם, תוספת של תרופות המחממות או שמהותן חמה (לפי הרפואה הסינית), יביאו לתסמינים הבאים: מחזור קצר ודימום רב.

מתן של תרופות מחזקות YIN או שמקררות, יביאו להארכת המחזור. מתן שגוי של הורמונים או גלולות למניעת הריון, יגרמו לבלבול ה- QI והדם, ובכך גם לתסמינים של מחזור לא סדיר ועד לאמנוריאה.

נתוני הקונסטיטוציה

מדובר בנתונים עימם אנו נולדים, התזונה והאישיות המשפיעים יותר על הפן הנרכש. בגיל הבגרות והבלות, רמת ה- QI של הכליות יכולה לגדול או לקטון. לפיכך יתפתחו אמנוריאה או דימום רחמי. כליאת QI הכבד תגרום להפרעות במחזור, נפיחות בשדיים טרם המחזור, חוסר פוריות ועד לאמנוריאה. אש בכבד תגרום לכאבי ראש ודימום מרובה במחזור. בחולשה ובחוסר של הטחול יתכנו שלשולים במחזור ובצקות. באם לאישה לחות רבה, היא תסבול ממחזור דליל, חוסר פריון, לויקוריה רבה. וכך ניתן להסביר נזקים ובעיות נוספות בנשים.

עקרונות הטיפול

1. לחזק את הכליות.
2. לווסת את תפקוד הכבד ובכך לאפשר זרימה חופשית של QI ודם.
3. להמריץ את הטחול ולמתן את הקיבה.
4. להביא להרמוניה של ה- QI והדם.

דרכי הטיפול

1. אורח חיים נכון - תזונתית, התנהגותית, רגשית וסביבתית.
2. צמחי מרפא הניתנים לצורך איזון המצב הפגום תוך חיזוק הכליות, וויסות הכבד, איזון מסלולי ה- CHONG וה- REN.
3. דיקור בנקודות אקופונקטורה לצורך השגת אותן המטרות המצוינות לעיל.
4. פעילות גופנית מווסתת לצורך זרימת ה- QI והדם במסלולים השונים.

תוצאות הטיפול

ברוב המקרים משיגים תוצאות טיפוליות מצוינות. חשוב להשיג שיתוף פעולה של הנשים בשל הצורך בשינוי אורח החיים, בנטילת התרופות הצמחיות, בהחלטה על הפסקת הטיפול התרופתי הרגיל עם תופעות לוואי לא מבוטלות.

הבחירה היא בידי כל אחת ואחת, את הדרך אנו בוחרים לעצמנו והתוצאות יהיו בהתאם לדרך שנבחרה. אנו לא מבטלים את הצורך ברפואה הרגילה במיוחד כאשר מדובר בבעיות הקשורות ברפואת חירום, במקרים של גידולים מפושטים, בזיהומים קשים או בדימומים מאסיביים. ככל שנקדים לעלות על המסלול הנכון כך נזכה ליותר בריאות ופחות בעיות וסיבוכים מאוחרים. תפילתי שאלוקים יזכה כל אחד ואחת מאתנו ביכולת הבחירה של הדרך הנכונה לו ולה. אתן הנשים ניחנתן ביכולת אינטואיטיבית מדהימה וכושר שינוי לא רגיל, חישבו על הדרך החדשה ישנה זו ואז - השמים הם הגבול.

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
פרופ' משה שטרנפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ממש בא להקיא, הדמוקרטיה שלנו קורסת מול עינינו ואנו מחשים. כמו גידול ממאיר המתחיל במוקד אחד בגוף החולה, וגרורותיו מתפשטות לשאר אברי הגוף עד לחיסולו, כך גם הדמוקרטיה החולה שלנו, שגרורותיה מכרסמות כבר בכל מגזרי חיינו ומסכנות את עתידנו יותר מהחמאס, החיזבאללה וכל ארגוני הטרור.
16/01/2006  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
עם התפתחות התעשיה העולמית והגלובליזציה של עסקים, נכנס לסלנג העיסקי המושג: Offshore. מושג זה נולד בחוף המזרחי של ארה"ב, בסוף שנות ה-50, וכוונתו: חברת offshore- היא חברה שאינה מנהלת פעילות עסקית במקום התאגדותה, והיא פטורה ממס או זוכה למיסוי נמוך. כיום המושג מתייחס למספר מרכזים כספיים עולמיים או לסוג עסקות מסוים, כאשר חברות הרשומות במרכזים אלו זוכות לשיטות מיסוי מיוחדות עד לקבלת פטור מלא.
16/01/2006  |  בוריס טיומקין  |   מאמרים
סדר היום הציבורי שותף לאחרונה בדילמה רפואית הנוגעת למתן תרופות נוגדי קרישת דם. הדילמה היא מתי ראוי לתת תרופות אשר מצמצמות סיכונים הנובעים מהסתיידות עורקים, אך מגדילות סיכונים אחרים כתוצאה מתנועת סחיפים בדם או דימום כלי דם מוחיים. הציבור לא נדרש להפוך מומחה ובקי ברפואת כלי דם, אך ברמה שטחית של הדיוטות ניתן להבין כי הבעיה בפניה ניצבו המומחים היא בעיה של הערכת סיכונים מול סיכויים ושל הערכה כמותית ואיכותית של סיכונים שונים המעמידה ברירה בין שתי חלופות קשות. דילמות של שיקול דעת קיימות לא רק בתחום הרפואי, אלא בכל תחומי החיים הפרטיים והציבוריים, כאשר שאלות של מומחיות מקצועית מעורבות בהערכה נכונה של סיכונים וסיכויים, בנטילת הימורים מחושבים ומידות של זהירות, מוסר ושכל ישר.
16/01/2006  |  עודד רוט  |   מאמרים
אריאל שרון היה ראש ממשלה כושל כמעט בכל היבט. למי ששכח, השיפור בכלכלה הגיע רק לאחר שהמשק הגיע לסף התמוטטות, ולא נותרה ברירה אלא לנקוט בצעדי חרום למניעת קריסה מוחלטת.
16/01/2006  |  בעז העצני  |   מאמרים
אכילת השניצל בבית התמחוי לא הועילה לתדמית "המנהיג" של אולמרט. על כן נקבע קמפיין חדש, שעשוי לתרום לדימוי מנהיג ה"גבר גבר" של אולמרט.
16/01/2006  |  אבי גולדרייך  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il