|   15:07:40
  נסים גבאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

למה אינני מצביע "העבודה"

אני יותר משלם עם עצמי לא לבחור א.מ.ת בבחירות הכלליות ב-28.03.06, וגם אם טרם התבשלה במוחי ההחלטה איזו מפלגה להעדיף, אינני מוציא מכלל אפשרות "לבחור" ב...יום של ים רווי חול ומים לצלילי המטקות המתקתקות ליד האוזן
18/01/2006  |   נסים גבאי   |   מאמרים   |   בחירות 2006   |   תגובות

כחבר מפלגת "העבודה", קשה לי פוליטית לכתוב את הדברים הבאים מהאונה השמאלית שמוזנת מהלב, אבל מאידך, מאוד נוח לי עם עצמי. אינני ולא הייתי מעולם צבוע ומתחסד, אפילו לא בעיתות שמחה מפוסטרות, כמו לקול מחיאות הכפיים מבית ברל בעת הכרזת "הרשימה המרשימה" של "הנבחרת המנצחת" של מפלגת "העבודה" לכנסת ה-17.

אני יותר משלם עם עצמי לא לבחור א.מ.ת בבחירות הכלליות ב-28.03.06, וגם אם טרם התבשלה במוחי ההחלטה איזו מפלגה להעדיף, אינני מוציא מכלל אפשרות "לבחור" ב...יום של ים רווי חול ומים לצלילי המטקות המתקתקות ליד האוזן.

את הדברים הבאים אינני כותב כהוגה דעות ומעצב דעת קהל. את הפריבילגיה הזו אני משאיר לפוליטיקאים, לפרשנים ואולי אפילו לסוקרים. אני בא מעמדה ניטראלית חסרת אמביציה לשנות החלטות וגישות, ומביע דעתי הצנועה מבעד למשקפיים העממיות שמביטות על כל הפוליטיקה המסחררת והגועשת – ביותר רחמים וסלידה, מאשר התעסקות מעמיקה חסרת יסוד.

אגדיל ואפרט את רחשי ליבי והבנתי ללא כל חשש או סומק בושה – לגבי כל אחת מהדמויות ברשימת המפלגה הזו לכנסת:

1) עמיר פרץ (משוריין)
יכול מאוד להיות שהוא מועמד שנבחר בהתאם לחוק, למרות שגם על כך יש בי יותר מסתם תהיות. יתכן אפילו שהיה צורך במהפך רציני וטלטלה עזה במפלגה הקפואה הזו, לצורך יציאה מהקיבעון המחשבתי של הציבור הרחב. השאלה הנותרת פתוחה היא: האם עמיר פרץ?

המסקנה שלי, שאינה מחייבת לדעתי הסבר מעמיק יותר מדי: האיש לחלוטין אינו ראוי לחלוטין להיות ראש ממשלה. יכול מאוד להיות שתיאורטית, מנהיג פועלים מסוגל להנהיג מדינה, אבל יש לי מחד, ספק באשר להיותו מנהיגם של הפועלים, ומאידך, התאמתה של מדינה כמו ישראל לכך שמנהיג פועלים ינהיג אותה. הציון: 2.

2) יצחק הרצוג
אדם נחמד. פוליטיקאי מהזן העדין שאיננו רגילים אליו. איש מעמיק בעשייתו. נצר של אדם מכובד שהיה נשיאנו. כבודו במקומו מונח, תרומתו לפוליטיקה תבורך, אבל עם כל היתרונות המבורכים: האם הוא מנהיג? הציון: 6.

3) אופיר פינס
הצעיר המבטיח. אין לי מילה רעה עליו. יתכן שהייתי חושב אחרת על המפלגה, לו היה האיש חלק מרשימה אחרת. הימצאותו בתוך הרשימה, שכמעט אין בה אור זוהר, מעמעמת את סיכוייו לעזור לי לשנות דעתי הכללית. גם התנהלותו המעין ילדותית במערך הפוליטי הציבורי מעלה מעליו עננה בלתי מרנינה. הציון: 6.

4) אבישי ברוורמן
עם כל כישוריו הכלכליים התיאורטיים, לא הייתי נותן בידי האיש הזה את אוצר המדינה כדי שיתחיל ליישם שם את התיאוריות הכלכליות שרכש והעביר באקדמיה. יתכן והאיש שווה את התהילה שיצרו סביבו בהיכנסו לפוליטיקה (אליה ערג שנים רבות), אבל את הסטאג' טרם עבר. לא הייתי קונה ממנו מכונית ישנה עד שיוכיח כי הציפיות ממנו תואמות את המציאות. הציון: 5.

5) יולי תמיר (משוריין לנשים)
אישה חכמה וראויה. גם עליה אין לי מילה רעה. אבל התבטלותה בצמוד לעמיר פרץ כקרש הצלה להידרדרותה האישית בתוך מפלגתה הקורסת, מביאה אותי למחוא לה כפיים על ההימור ולהרים גבה על הדרך שהביאה אותה להישאר על המפה הפוליטית. הציון: 5.

6) עמי אילון
איש שב"כ מצויין. את כל דרכו לאחד המקומות שאינם תואמים את שאיפותיו האישיות ("אני אהיה ראש ממשלה...), מגמדים דבריו לפנים על דרך וסגנון שונים מעוד סתם פוליטיקאי. את כל הדרך עד היותו חבר כנסת מן השורה, כאשר את העתיד ינסה לבנות ללא רקורד ביצועי מחוץ לממלכת הביטחון הסמויה, אין אני רואה כהצלחה מסחררת. הציון: 5.

7) איתן כבל (משוריין)
בכנות. נדמה לי שאילו לא היה נבחר למזכ"ל עוד בתקופה ההיא של מפלגת "העבודה", שאיש לא ספר מה היא עושה בחדרי חדריה, לא בטוח שהיה מושך כיום בחוטי המפלגה המנסה להרים ראש לקראת הבחירות הקרובות. את הפרלמנטר כבל לא הרגשנו מי יודע מה, וגם פוטנציאל הצלחתו בתפקיד ראוי בעתיד יותר מלוט בערפל. הציון: 4.

8) בנימין בן-אליעזר
את הפוליטיקאי החלקלק הזה שמזכיר מאוד את חברתו לשעבר לסיעה, דליה איציק, כדאי לשבח כשורד, אבל לא יותר מכך. האיש האפור הזה המסמל בעיקר את ההנהגה הכושלת שהצליחה להרדים את האופוזיציה שלא הייתה קיימת, לא ניתן לראות כעתיד, לא למפלגה ולא למדינה. הציון: 3.

9) שלי יחימוביץ' (משוריין לנשים)
עיתונאית מעולה, אבל חוצה קווים ללא כל מצמוץ, ברגע של כמעט יציאה לגמלאות. האישה הזו טעונה המון אנטי נגד פוליטיקאים, ופתאום מוצאת עצמה מתחבקת איתם בתאווה בלתי ניתנת לתיאור.

האישה שמעולם לא היית מאמין כי גבר יהיה בעיניה מודל להערכה, מרגישה מצוין עם הגברים הפוליטיקאים שהיו מרוחים בעבר על לחמה כחמאה. האישה שסלדה משחיתויות והרכבים מוזרים בפוליטיקה, לא מצאה שום טעם לפגם לנצל הפרסום הרב שרכשה, ועוד להיכנס למקום משוריין לאישה. נדמה כי יותר מכל רצתה להבטיח לעצמה מקום עבודה נוח יותר מזה שהיה מנת חלקה מעבר למתרס. הציון: 5.

10) מיכאל מלכיאור (משוריין)
אין איש המוכן להזכיר לנו כיצד זה שוב נכנס האדון המכובד הזה לכנסת – משוריין. לא שתפארתו טרם השריון הראשון. לא ששגשג בעבודתו הפרלמנטרית. לא שיש לו מנדטים להביא מהשד יודע היכן. אבל האיש נכנס כמעט ללא מילים ואמות הסיפים לא רעדו. הציון: 2.

11) מתן וילנאי
ראיתי אותו עומד נכלם על הבמה עם כל הנבחרת המרעישה, וכאילו אינו מחובר להם. מועמד להיות ראש ממשלה שתמך בשמעון פרס שעזבו לטובת מפלגה אחרת...ועדיין מקבל אמון מצביעים במפלגה. מעלה ספקות יותר מרבים על מידת סיכויי הצלחתו כחבר כנסת בקדנציה הקרובה. הציון: 4.

12) קולט אביטל (משוריין לנשים)
חברת כנסת אפורה, שהמנגנון האישי הנעים שלה הצליח להשאירה בעוד קדנציה. ללא השריון, כמעט בטוח שהיתה מחפשת עבודה אחרת, אבל נפלאות הפריימריז ירשמו אותה לעוד משהו כמו 4 שנים סמויות מעינינו. הציון: 4.

13) אפרים סנה
כשלון פנטסטי כפוליטיקאי, אבל תככן פוליטי בלתי נלאה. האיש ששום תפקיד לא הצעיד אותו לתהילה, קיבל תמיד את מלוא תשומת ליבה של התקשורת ואת אהדתן של קוביות הקרח במקפיא המפלגה. אם חייבים... הציון: 1.

14) דני יתום
אדם ראוי למדינה ולבני ביתו, אבל פוליטיקאי ואיש ציבור שעד היום לא תרם נדבך אחד שכדאי להתברך בו. אין ספק שהוא יכול לחיות ולעסוק בהרבה תחומים, כאשר את התחום הפוליטי הייתי מוציא מכלל אפשרות. הציון: 4.

15) נדיה חילו (משוריין לנשים)
זוהי דוגמה לאישה שקיבלה את האפשרות לממש את שאיפותיה האישיות. כל כך רצתה להיות חברת כנסת...ולא הצליחה. כל כך חשבה שהפוליטיקה תיתן לה צ'אנס והתאכזבה. עד שהגיע האביר השחור על הסוס הלבן, בדמותו של פטרונה עמיר פרץ, והנה לכם אילנה כהן במהדורת 2006. התקווה היחידה שאני תולה בה, שהיא לא תהיה פנינה רוזנבלום. הציון: 5.

16) שלום שמחון (מושבים)
איש המושבים, ובכנסת יש מספיק מושבים...אז למה לא? מאחר ובמשבצת בה התמודד לא היו כאלה שקיבלו פרסום קודם המאפשר להם להתמודד נגד שמחון – זה מה יש. הציון: 5.

17) אורית נוקד (קיבוצים)
חברת כנסת שנשארה אנונימית גם אחרי קדנציה שלמה, וכמה טוב שיש שריון בקיבוצים? אני שמח בשבילה שתוכל להמשיך ולמלא את משבצת החכי"ת האנונימית והמספקת תחמושת לטוענים נגד נבחרינו. הציון: 3.

18) יורם מרציאנו (שכונות)
שיהיה לו בהצלחה. כנראה שבמפלגה המחודשת עדיין מאמינים שנציג שכונות יעזור למסכנים האמיתיים שם, ואפילו ציון עתידי ניתן לו: הציון 3.

19) ראלב מג'אדלה (ערבים)
נציג לערבים? אשרי המאמין. הציון: 5.

20) שאקיף שאנן (דרוזים)
נציג לדרוזים? האם הוא יצליח היכן שנכשלו חבריו? הציון: 4.

21) ליאון ליטינצקי (עולים)
המגנט לעולים? נו באמת...הציון: 2.

22) אבי יחזקאל (מרכז)
חבר הכנסת שלא סיים קדנציה קודמת? במקרה...עבדכם הנאמן היה זה שבעתירה לבג"צ גרם ליחזקאל לעזוב בבושת פנים את הכנסת. כעת הוא חוזר? לתפארת מפלגת "העבודה". הציון: 0.

23) משה סמיה (שרון-שומרון)
תעשו לי טובה. החבר של אפי אושעייה...שיחד התעקשו להישאר בהסתדרות, צמודי לחיים לעמיר פרץ...כעת חובק הפטרון את התלמיד השני? אוי כמה שאני מכיר את האיש ולא מצפה ממנו לגדולות ונצורות. תככנות פוליטית? בואו נרד מזה...הציון: 2.

24) אבי ביצור (דן)
המנכ"ל של "עם אחד"? די...כמה שקוף גם המועמד הזה...הציון: 2.

25) ברוך זלץ (חיפה)
לא מכיר. מקום 25? אולי עדיף לו להירשם ב"קדימה"? הציון: 5.

26) גדעון בן-ישראל (גמלאים)
מזל טוב. באמת הגיע הזמן. הבעיה הקטנה שגילו לא יעמוד לו עד שבאמת יוכל ליישם את רצונותיו למען בני גילו...הציון: 6.

אז בהצלחה למפלגה הכי לא רלוונטית במפה הפוליטית, כאשר קולו המהדהד של עמיר פרץ מעיר אותי מתהיותיי: "אנחנו נכבוש את השלטון...".

עם הנבחרת הזו?

פובליציסט
תאריך:  18/01/2006   |   עודכן:  19/01/2006
נסים גבאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסיפור חוזר על עצמו, שוב ושוב, לפני הבחירות לכנסת, במחזוריות כאילו טבעית כמו עונות השנה, בחירות, פריימריז, תרומות, דילים.
18/01/2006  |  עו"ד אברהם פכטר   |   מאמרים

18/01/2006  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
הקשר בין האחים הוא אחד החשובים והמורכבים במערכת המשפחתית. החוויה של "להיות אחים" מאפשרת להתנסות בהתנהגויות חברתיות ולהתפתח רגשית. זוהי מעין חממה מעצבת לתקשורת בינאישית, לשיתופי פעולה, לאמון ולפתרון בעיות. בהיבט הרגשי היא מאפשרת יחסי חום, קרבה, תמיכה והשתייכות בצד קנאה ותחרות.
18/01/2006  |  ד"ר בינימין הוזמי  |   מאמרים
אני כמעט בטוח שלא יצא לכם לראות, אבל היה ושודר בטלוויזיה בשידור חי ונושם ומגיב מעט לגירויים, משחק הכדוריד של הנבחרת הטובה של ישראל מול נבחרתה הלאומית החזקה של בולגריה.
18/01/2006  |  מנשה ברק  |   מאמרים
אירוע מוחי יכול לפגוע באדם במקומות שונים במוח ולגרום לנזק גופני. ברפואה הרגילה נותנים לאנשים בסיכון מדללי דם מהקבוצה של האספירין ואלו עם חשד לתסחיף מקבלים מדללי דם מקבוצת הקומדין או ההפרין. כאשר כבר התחולל האירוע המוחי שוקלים מתן תרופה מקבוצת ה- TPA אותה קיבל גם ראש הממשלה שלנו.
18/01/2006  |  פרופ' משה שטרנפלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il