כאשר חברה מסחרית רוצה להחדיר מוצר לשוק היא מפרסמת אותו באגרסיביות, מנסה לשכנע הצבור שכדאי לרכוש המוצר. שרשרת של פרסומים משכנעת אחוז מסויים קטן לנסות.
לאחרונה בולטות התבטאויות של רוצחי נשים, אשר מעוררות שאלות רבות. "אני ארצח אותך כמו....."; "אני אשרוף אותך כמו...". הדוגמאות נהירות לצד האלים, כמו גם לצד המותקף! הפרסום - עשה את שלו !!!
העמדת הנושא בראש סדר היום על-ידי שדריות התקשורת, בעיקר מגישות החדשות בטלוויזיה וברדיו, מעוררת רחמים. נפח הזמן שהן מקבלות לנושא הוא עצום, יחסית לתאונות דרכים-שהן לא פחות קטלניות למשל.
הנושא נטחן במטרה להגן על נשים בסיכון. האם סיפור הרצח לפרטיו מועיל לנפגעות ולבני משפחותיהן? אני סבור ההיפך! הפרסום מועיל לאנשי ונשי התקשורת אשר סבורות שבכך הן מקדמות את ענייני הנשים, למעשה הן מקדמות את עצמן בלבד - על גבן וגופותיהן של האומללות !
המשפחות - כבר נפגעו. הנשים - כבר נקברו, טרם זמנן. התקשורת בשלה - מקשיבה רק לעצמה ולרייטינג שלה. הרי כבר הוכחתן שככל שתדברו ותטחנו את הנושא - לא תשפיעו לטובה על מספר הרציחות השנתי, אשר הולך וגובר. העובדה הקשה ביותר היא העובדה שהרוצחים מביאים "לאהובותיהן" דוגמאות שפורסמו ועברו שיווק אגרסיבי ברדיו ובטלוויזיה.
כן. יש לדווח על כל מקרה כזה, אין לי ספק בכך! אבל לעשות פסטיבל של שיווק ופרסום -לא ולא!!!
אני מזמין אתכם, כלי התקשורת, להביט במראה ולשאול: האם עוררנו, אפילו גבר אחד, לעשות המעשה הנתעב? מדוע שלא תנסו, לפרק זמן קצוב, לבדוק את השפעתכם? אם תוכיחו שאין קשר בין "פרסום ושיווק" לרצח נשים - אשמח אתכם ואנסה לחשוב הלאה.