|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הפרסום באינטרנט לא מת - הוא נח

בשונה ממפלגות אחרות ששפכו את הכסף על רכישת שטחי פרסום, מפלגת העבודה הוכיחה את משמעותה של בניית נוכחות באינטרנט מכיוון אחר
16/04/2006  |     |   מאמרים   |   בחירות 2006   |   תגובות
ינון לנדנברג, "האתגר האמיתי טמון בהשגת השפעה בדיוק כשאין לך את התקציב הדרוש"

כסף, זמן ומאמץ עצום מושקעים בהשגת בולטות באינטרנט. כמנכ"ל משרד אינטראקרטיב אני עוסק בכך במשך רוב שעות היממה. מנסיוני, מאמצי השיווק אונליין מתועלים, על-פי רוב, לרכישת שטח פרסום באתרים הגדולים. ובמסורת זו נקטו גם רוב המפלגות במערכת הבחירות האחרונה.

כשיש לך חצי מיליון דולר או כפול מזה לפרסום באינטרנט, אתה רגוע כי כל המדינה הגולשת תראה אותך. זו חוכמה קטנה. אם הקריאייטיב טוב, וההצעה השיווקית גם מעניינת, יש אפילו סיכוי ממשי שתצליח ליצור אינטראקציה עם הגולש. אבל גם בזה אין חידוש. האתגר האמיתי טמון בהשגת השפעה בדיוק כשאין לך את התקציב הדרוש, ואינך יכול להרשות לעצמך קנייה של כל הבאנרים בעמודי הבית של הפורטלים.

בשונה ממפלגות אחרות ששפכו את הכסף על רכישת שטחי פרסום, מפלגת העבודה הוכיחה את משמעותה של בניית נוכחות באינטרנט מכיוון אחר. שם המשחק היה תוכן איכותי ושיווק אישי. העבודה, אם בהתאם לרצונה או ככורח מציאות תקציבית, ויתרה לחלוטין על באנרים באינטרנט, וכמעט שלא השקיעה בפרסום מסורתי באתרים בעברית. בכל זאת, היא הצליחה למשוך לאתר שלה מאות אלפי גולשים, לגייס אלפי מתנדבים אונליין, לגייס תרומות, ובעיקר להעביר את המסר שלה בצורה אפקטיווית ביותר המוגשת באופן לעיס ונוח.

בעת תכנון קמפיין האונליין, היו למפלגה העבודה שתי דרישות. ראשית, הקמת אתר תוכן ולא אתר פרסומי, שיהיה מחובר למערכת ניהול תוכן עצמאית עם אג'נדה, ושלעורך האתר תהיה יכולת לקבל החלטות עיתונאיות נפרדות מאלה של שאר הקמפיין. שנית, הקמה של מערכת שיגור דואר אלקטרוני (ניוזלטר) לפי רשימות מפולחות המגובה בכלים סטטיסטיים מדויקים. המשימה האסטרטגית באינטרנט היתה לייצר תוכן טוב, המתעדכן מדי יום, ומערכת שיווק ישיר אשר תזמין את המכותבים להיכנס לאתר, לקרוא, לצפות, להעלות תוכן שלהם, להעביר מידע ולהדביק קהילה רחבה של מכרים.

אידיאולוג'יק פיתחה גם את מערכת "מתקשרים. משכנעים. מנצחים!" הראשונה מסוגה בישראל. תוך הסתמכות על מספר תעודת הזהות שלהם, מתנדבים שנרשמו קיבלו בדואר האלקטרוני 20 מספרי טלפון של בוחרים בני גילם, מהאזור שבו הם גרים. בנוסף, קיבל המתנדב "תסריט שיחה" שנכתב על-ידי מנהלי הקמפיין של מפלגת העבודה, שסייע לו לשכנע את הבוחרים לשים "אמת" בקלפי.

כך, בעלות שיווקית נמוכה יחסית, יצרו אתר התוכן של העבודה ועלוני הדואר האלקטרוני באזז משמעותי, שתורגם למאות אלפי ביקורים באתר ולגיוס מתנדבים מאסיווי. כל זאת, כאמור, ללא קמפיין פרסומי משמעותי במובן השמרני של המונח.

איני טוען כאן שתם עידן הפרסום בצורתו המסורתית. אהובינו הבאנרים, החשיפות והקליקים יישארו איתנו עוד זמן רב, ויש לכך הרבה סיבות והמון הסברים טובים והגיוניים. ועדיין, הדוגמה שהבאתי כאן ממחישה כיצד באמצעות חשיבה יצירתית, בשילוב מערכת טכנולוגית איכותית ופיתוח תוכן (גם אם הוא תוכן שיווקי טהור), ניתן להגיע להישגים משמעותיים ברשת. שינוי התפישה נובע מעבודה מול קהל שחושב אחרת, מתנהג אחרת ובעיקר יש לו אג'נדה עצמאית, שהיא מהות ההוויה באינטרנט. הפרסום לא מת, הוא רק נח קצת, כשכלים נוספים עושים את העבודה במקומו.

הכותב הוא מנכ"ל חברת הפרסום באינטרנט אידיאולוג’יק.
תאריך:  16/04/2006   |   עודכן:  17/04/2006
ינון לנדנברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בכל מסמך רשמי של חברה בינלאומית המכבדת את עצמה, ניתן למצוא בדרך כלל שני מושגים חשובים:
16/04/2006  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
צודק הנשיא בוש בהשוותו את שליט אירן להיטלר: אותו כוח מניע הבנוי על שנאה עיוורת ויצר הרס העולים על כל שיקול אחר של חיפוש טובת העם או השגת מטרות אנושיות נעלות. גם אותה טקטיקה, הבנויה על הסתה להשמדת יהודים, שכה עזרה להיטלר לקנות את לב האספסוף האירופי, שעבור התענוג לרצוח יהודים היה מוכן להשתעבד לדיקטטורה שלו ולשרת אותה במיטב יכולתו. אבל, קיים גם הבדל.
16/04/2006  |  יוסף דוריאל  |   מאמרים
שלושת הכלים המרכזיים לעיצוב מדיניות כלכלית הם: מדיניות המיסוי, המדיניות הפיסקאלית (תקציב המדינה) והמדיניות המוניטארית (הריבית ושער החליפין). מאמר זה מספק חומר מחשבה ואלטרנטיבה מקצועית ומעשית למדיניות של ממשלות ישראל ובנק ישראל לדורותיהם, ובמיוחד מאז תוכנית הייצוב מיולי 1985.
16/04/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
1. על-פי דין תורה, אדם שעבר עבירה "ישלם" את עונשו בהתאם למעשה האסור. למרבה הצער, במערכת המשפט שלנו הדברים מתנהלים אחרת... גישת בתי המשפט כלפי עבריינים היא גישה המתחשבת ברקע, בעבר, באופי ובעתיד. על-ידי כך היא נותנת כוח רב בידיים זרות ובעלות אינטרסים "מגוונים" כגון: פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מליצי יושר, עדי אופי, קרובים של בוזגלו, קרובים של בוזגלוביץ' וכו'... למעשה, כל אלה גם יחד הם שיכריעו בסופו של דבר את גזר הדין לאחר שהשפעתם על בית המשפט תהיה מכרעת.
16/04/2006  |  טל רבינוביץ  |   מאמרים
"גן-עדן עכשיו” איננו סרט ערבי. זהו סרט מערבי מובהק העשוי על-פי חוקי הז'אנר של הסרט הרוצה-להיות סרט מחאה. אם זה לא היה כל כך קרוב אלינו, אם זה היה על דרום אמריקה או אירלנד, היינו יכולים להאמין לו. כמובן שאז תישאר פתוחה השאלה אם תושבי דרום אמריקה או אירלנד היו מאמינים לו.
16/04/2006  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il