|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ללמוד מוולווט אנדרגראונד

טוב יעשה היחצ"ן אם גם יטרח לעקוב מדי יום ושבוע אחר המדורים הרלוונטיים בעיתונות, ויבדוק מי הם אותם הכתבים הנוכחיים שמככבים בנישות הנכספות מבחינתו
19/07/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

אז ולווט אנדרגראונד התגלתה כדבורית שרגל, ואחד הסודות שהסעירו את ביצת התקשורת הישראלית נחשף, לא בלי רגשות מעורבים של אחדים, ניפוצי פנטזיות של אחרים ושביעות רצון אצל רבים. למעט ביקורת נוקבת ועניינית אודות התקשורת הישראלית על כל תחלואיה, שימשה ולווט גם על תקן לוח מודעות של התקשורת, וסיפקה שירות מידע כמדור ברנז'ה בלוגיסטי לגבי נושאי התפקידים השונים ותזוזותיהם. לעתים הקדימה את כל המדורים העוסקים בכך בפורטלי האינטרנט למיניהם, וסיפרה ראשונה לחבר'ה מי קודם, מי פוטר, מי מונה לעורך ומי רחמנא לצלן חצה את הקווים.

תאמרו שהמידע זרם אליה בגלל ייחודיותה בנוף כבלוגיסטית נשכנית שהפכה את עצמה למותג? ייתכן. עם זאת, היא הגיעה למעמד הזה לא בחסד. גם כדבורית שרגל היא ידעה לטפח ככל הנראה קשרים שיובילו אותה אל המידע הנחוץ. המלעיזים יאמרו שאילו היתה מפתחת קשרים טוב עוד יותר, לא היה לה כל צורך בבלוג, משום שהיתה מגיעה אל מחוז חפצה בזכות דבורית ולא כוולווט, אך כך או אחרת יש לראות בה משום דוגמה ליחסי ספק מידע-מפרסם מידע. לפחות כמו בקולגות מהעיתונות החושפים ידיעות ראשוניות בזכות שימון מקורות.

בדומה לעיתונאי טוב, שכדי להוציא ראשון את הידיעה עליו להימצא בקשר רציף עם מקורותיו, גם היחצ"ן חייב להזין את עבודתו בקשר אישי מתמיד עם מי שהוא חפץ ביקרו. לצד טיפוח הקשר היומיומי עם הלקוחות אותם מייצג משרד יחסי הציבור שלו, עליו ליצור מערכת נפרדת של טיפוח העיתונאים והזנתם. קשר אישי שוטף ומתעניין (כן, גם עיתונאים צריכים שילטפו להם את האגו), יוכל להגדיל בהרבה את הסיכויים להחדרת כתבות וידיעות אודות לקוחותיו אל העיתונים והמדורים הרצויים.

אלא שלשם כך, ראשית על היחצ"ן לערוך מיפוי יסודי של התקשורת הישראלית. עליו לפלח אותה לתחומי עיתונים ומגזינים, סוגי מדורים, תחומי סיקור, תת נושאים המטופלים בכל מדור, האוריינטציות וההעדפות בנושאי הטיפול של כל עיתונאי ועיתונאי.

יחצ"ן איכותי לא רק שצריך לדעת בדיוק מי העיתונאי שמסקר איזה תחום ובאיזה עיתון, אלא שנדרשת ממנו בקיאות גם לגבי הפרויקטים שעליהם עובדים העיתונאים הרלוונטיים ללקוחותיו, ועליו לדעת מה מעניין אותם במיוחד בתחום הסיקור שלהם, באיזה אופן הם מעדיפים לקבל את ההודעות לעיתונות, האם הם מעוניינים בכתבות גדולות שייצאו ממשרד יחסי הציבור ויאפשרו להם מידע מרבי או שהם מעדיפים לקבל רק מספר מילים כהצעה או כתיאור מוצר בתוספת מספר הטלפון של הלקוח.

עליו להכיר את העדפותיהם של העיתונאים הרלוונטיים לגבי אופן ניהול השיחה - אל מי לפנות באי-מייל, אל מי בפקס, בטלפון או באס.אמ.אס ומי מהם ישמח לפגישה פנים אל פנים. באותו האופן על היחצ"ן לדעת מי מהם זקוק למוצר עצמו ומי יסתפק רק בתמונה. יותר מכך, יחצ"ן טוב צריך להיות מצוי במידת האפשר אף ביחסיו של העיתונאי עם העורך שלו, כדי לאמוד את סיכויי החדרת הכתבה/ידיעה אל העיתון.

האפשרות שעיתונאי ידאג להכניס ידיעה זו ולא אחרת למדורו, נעוצה במידה רבה בקשר אישי, ולא רק בעניין שיש לעיתונאי במוצר או בנושא. טיפוח קשר אישי משמעו מתן חיזוק חיובי לעיתונאי עם פרסום כתבה מעניינת שלו (ולא רק כתבה אודות לקוח של המשרד), איחולי הצלחה עם תזוזה או קידום לתפקיד אחר, שיגור ברכות לכבוד אירוע אישי או מקצועי מוצלח, השתתפות בצער בעקבות פיטורים או לרגל אירוע אישי מצער, והבעת עניין בעיתונאי ובפועלו באופן כללי.

קשה ואף בלתי אפשרי לקיים את כל אלה כאשר ההתמצאות במפת התקשורת לוקה בחסר. על היחצ"ן להתעדכן מדי יום ולהיות עם היד על הדופק לגבי כל שינוי רלוונטי. הכרחי שיהיה מצוי במוספים מיוחדים שעומדים לצאת בנושאים מסוימים, בזמני סגירת העיתונים ובחופשות. אם לא יהיה זריז מספיק, כשיתעורר כבר תהיה מונחת על שולחנו של העיתונאי רשימה אינסופית של הודעות לעיתונים והצעות לכתבות ממשרדי יחסי ציבור זריזים יותר. אם גם אינו נושא ערך אישי מוסף עבור העיתונאי, הוא יאלץ להמתין בסבלנות עד שיחזרו אליו, כלומר עד החודש הבא, כאשר הנושא כבר לא יהיה אקטואלי.

כדי להצליח בעבודת קשרי העיתונות לא פחות מאשר בעבודת קשרי הלקוחות, צריך לכוון באופן ממוקד אל המטרות הרצויות ולא לפזר אנרגיות ומשאבים על מטרות משנה רצויות פחות. היחצ"ן צריך לזהות את משבצות הפרסום שאליהן הוא שואף להגיע, להתביית על הכותבים והעורכים החשובים לו ביותר עבור לקוחותיו, ולכוון את ההודעה שהוא מוציא לעיתונות אליהם ולא אל תפוצה מקסימלית ואנונימית. פעולה מושכלת מבחינתו תהיה הפיכת העיתונאים האלה לאנשי שלומו. אותם אנשי שלומו יוכלו לעדכן אותו באופן ראשוני (ואולי אפילו בלעדי) ושוטף אודות שינויים פרסונליים במערכת העיתון שלהם, כך שלא יצטרך להיות תלוי בחסדי "אייס", "NRG ברנז'ה" או "וואללה! ברנז'ה", ויידע עוד לפניהם מי נגד מי, מתי, כמה ולמה.

טוב יעשה היחצ"ן אם גם יטרח לעקוב מדי יום ושבוע אחר המדורים הרלוונטיים בעיתונות, ויבדוק מי הם אותם הכתבים הנוכחיים שמככבים בנישות הנכספות מבחינתו. כידוע, התחלופה בתחום הזה היא רבה, וטעות בהפניית הודעה לעיתונות לכתב שכבר עזב והוחלף באחר לא תמיד תיסלח.

"שימון" עיתונאים אינו עניין קל לכל אחד, לפעמים הוא אפילו מעייף וכמעט מביך, אבל בקצהו של הכלי ההכרחי הזה צפוי דובדבן. הסיפוק מההצלחה יהיה הבונוס הגדול.

הכותב הוא תקציבאי ב"Cinterra" משרד יחסי ציבור, לובינג קמעונאי ומיתוג.
תאריך:  19/07/2006   |   עודכן:  19/07/2006
רוני הרש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקב חדשנותה של המדיה הסלולרית, נערכים מחקרים רבים בתחום אשר מטרתם למדוד את אפקטיביות המדיה. במחקר שערכה חברת המחקר פורסטר בשיתוף עם הפדרציה האירופאית לשיווק ישיר (FEDMA) נבדק היקף השימוש בפרסום סלולרי ב- SMS באירופה ומידת האפקטיביות שלו. המחקר התבסס על סקר שנערך בקרב למעלה מ- 200 משווקים גדולים באירופה ועל ראיונות עומק עם 40 משווקים מובילים. על-פי ממצאי המחקר, אחוז התגובה לפרסום סלולרי ב- SMS הינו 11%, פי חמישה מאחוז התגובה לפרסום באמצעות דיוור ישיר.
19/07/2006  |  יעל לוטן  |   מאמרים
תגובה לטרור הקיברנטי, אף על-פי שהיא עשויה להיתפס לכאורה כאקט "הרואי" ו"פטריוטי" עלולה להוות אקט של מלחמה של ממש על תשתיות של מדינה. באמצעות מתקפה אחת על מערכת אינטרנטית במדינה כלשהי ניתן לשתק את כלל תשתיות האינטרנט שלה ובכך לגרום להסלמה בין שתי מדינות. אין זה מעניינם של אזרחים לגרום להסלמה בין מדינות - אלא אחריותו של השלטון בלבד. מוטב שטובי המוחות בתחום יתעלו את האנרגיות הללו בכדי לעזור ולהגן על מערכות בארץ, כך שלא ניתן יהיה לתקוף אותן, מאשר "לסייע" בהפלת מערכותיה של מדינה אחרת.
19/07/2006  |  רון פורת  |   מאמרים
פלוני הגיש בקשה לסגור מרפסת בקומה העליונה של ביתו ולהסדיר את חוקיותן של המדרגות החיצוניות (הקיימות) המובילות אליה. הוועדה המקומית לתו"ב כרמיאל אישרה את סגירת המרפסת, אך לא את המדרגות.
19/07/2006  |  שירי מור-בלכר  |   מאמרים
1.מדוע הושקע מאמץ כה רב להפציץ את תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה כאשר הפרשנים הנכבדים אלון בן דוד ועמנואל רוזן משדרים ממילא את המסרים של התחנה. האזנתי היטב בימים האחרונים והבנתי כי החיזבאללה מכין לנו הפתעות כואבות מאוד בתל אביב וסביבותיה ובמקומות נוספים בארץ ובעולם, אין כל סיכוי לחסל את הארגון הזה והוא ישתקם כי אין כבר מטרות להפציץ. כדאי לרוץ ולעשות הסכם בכל תנאי על-מנת למנוע סבל נוסף ובכלל, בעצם בכל המלחמות עד היום הפסדנו [עמנואל רוזן הכין לנו סקירה על כך] ולכן כדאי מאד שלא להסתבך גם במלחמה הזאת.
19/07/2006  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
יזמי בנייה וסוכני נדל"ן אולי לא יאהבו את הקביעה הזאת, אבל בתנאים ובזמנים מסוימים, נכסי דלא ניידי עשויים להיות ניידים למדי. הקוראן אף מגדיל לעשות בעניין זה בסיפור הידוע על הר שקם מרבצו והלך לו למקום אחר, כדי לבקר את אבי האומה האיסלאמית מוחמד.
19/07/2006  |  מכון ויצמן למדע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים    סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
איתן לסרי
איתן לסרי
יש לשמור על עקרון ההדדיות בתגובות כדי שהצד השני המבין היטב את כללי המזרח התיכון ויבין גם שיש כאן מדינה ריבונית מפותחת וחזקה בכל ההיבטים היכולה להגיב בהתאם ולהשיב לו כגמולו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il