|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

מי העלה על דעתו?

מה ההבדל העקרוני והבסיסי בין הזוג היהודי מאנגליה שאכל נבלות כי "מי יכול להעלות על הדעת?", לבין שואלי השאלות "מי יכול היה להעלות על הדעת?" אחרי מעשים רעים בארץ שלא נערכנו אליהם כראוי?
31/07/2006  |     |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
   רשימות קודמות
  על חוטפים ונחטפים

מי יכול היה להעלות על הדעת שיהודים ירוצצו גולגלות ליהודים? מי יכול היה להעלות על הדעת ששוטרים יהודים יתנהגו כבהמות כלפי נשים ונערות? מי יכול היה להעלות על הדעת שהמשטרה והפרקליטות יחפו על הפושעים האלה? מי יכול היה להעלות על הדעת ששרה בישראל תגיד שרציחת יהודיים בידי ערבים היא מעשה לגיטימי אם היהודי הוא חייל בצבא היהודי? מי יכול היה להעלות על הדעת שממשלה יהודית תהרוס יישובים יהודיים ותתן חלק מארצנו לצורר הערבי? מי יכול היה להעלות על הדעת שהממשלה היהודית לא תכין דיור ועבודה למגורשים אלא תעשה הכל כדי לפורר את הקהילה היהודית, המשפחה היהודית, והפרט היהודי?

כל השאלות האלה מזכירות לי שלפני שנים הגיע לדירתי בחיפה זוג דתי מאנגליה שזה עתה ירדו מהאוניה בנמל. הצענו להם לנוח ולאכול ארוחת צהריים, אך הם אמרו שהם שבעים כי אכלו במסעדה ליד נמל חיפה. "מצאתם שם מסעדה כשרה?" תמהתי. "בארץ ישראל לא כשר?" תמהו הם. הייתכן? מי היה מעלה על הדעת שבארץ ישראל הקדושה יהודי מאכיל יהודי בטריפות ונבלות?

מה ההבדל העקרוני והבסיסי בין הזוג היהודי מאנגליה שאכל נבלות כי "מי יכול להעלות על הדעת?", לבין שואלי השאלות "מי יכול היה להעלות על הדעת?" אחרי מעשים רעים בארץ שלא נערכנו אליהם כראוי?

אין שום הבדל!

נבחן את הזוג מאנגליה. הם למדו בקהילה בלידס שארץ ישראל היא הולי-לנד, הם למדו ששם בארץ חמדת אבות הכל טהור וזך, שם תהא השכינה שורה. כשהגיעו לארץ ישראל, הם נהגו לפי התאוריה שהושתלה בהם.

ברור שראוי היה לומר לראשי קהילת לידס שהתאוריה שהם מפיצים על הארץ מונעת את ראיית המציאות ולכן מזיקה. מובן שאותו זוג עצמו, שחזר ללידס, ידע שהכל נעשה מתוך מחשבות טהורות, ולכן ידע שביקורת שלו תיחשב כפגיעה בסדר החברתי הטוב של הקהילה, כחוצפה וכפגיעה בכבוד התורה.

ומה לגבינו? אנו בתוך עמנו אנו חיים. שרתנו בצבא יחד עם חילוניים ("כאלה שטרם מקיימים את כל המצוות שנשמתם הטהורה כמהה לקיים"), גם עם ימנים וגם עם שמאלנים, אנחנו נמצאים אתם בעבודה, באוניברסיטה, ושומעים אותם בתקשורת. כל המעשים המנויים לעיל לא נעשו בידי חוצנים אלא בידי אלה שהיו עמנו, ובתמיכתם. אלא שבנו הוטמעה חובת הונאה עצמית. אנחנו "יודעים" שהנשמה שלהם גבוהה יותר משל שלומי אמוני ישראל! וממילא איננו מסוגלים לחזות מראש את התנהגותם הצפויה.

בנו לנו בארבעים השנים האחרונות תיאוריה שיוצרת אצלנו תמונת עולם שעכשיו מתפוצצת לעינינו! כל הפעילויות שלנו לשינוי החלטות אצל הצד השני נעשו על סמך תמונת העולם הבלתי מציאותית, וממילא לא נשאו פרי. "השלום הזה מתפוצץ לנו בפנים" זעקו סטיקרינו, הם ראו וחייכו: "שיתפוצץ לכם בפנים, בדיוק מה שרצינו". סטיקרינו שאלו "למה נתת להם רובים, סבתא?" וסבתא-זאב השיבה לעצמה בחיוך של שביעות רצון (כי אנחנו לא שווים בעיניה התיחסות): "בשביל לטרוף אתכם, ולירות בכם".

לא הפעלנו את יהדות ארה"ב נגד התנכלויות ממשלות השמאל. לא הפעלנו עיתונות זרה נגד פגיעת הממשלה בזכויות האדם היהודי, כי לנו יש "אהבת חינם" שמונעת מאתנו אפילו להרהר בכיווני פעילות יעילים. ואנחנו "יודעים" שבמאבק "האהבה תנצח". ערכנו שוב ושוב הפגנות חמודות ושרשראות אנושיות. הרוצה לנצח בבחירות ולהיות בעל השפעה במדינה חייב להשקיע את עיקר כוחותיו בכריית בור ליריביו ולא לבניית גבעה לעצמו, השמאל הולך בדרך זו ומצליח.

עיתונאים שאינם מחוגי "אהבת חינם" הפיצו בציבור מידע על דרכי צבירת הון של אולמרט ושל שרון ומשפחתו, התמיכה בקדימה הלכה וירדה. סביר שחודש נוסף היה מאפשר הקמת ממשלת ימין. אבל אנחנו במו ידינו בזבזנו חודש שלם של פעילות בכדי להראות לכולם כמה אנחנו נחמדים שמכבדים את עומרי שרון היושב ליד מטת אביו בהדסה.

בזמן הנסיגה שערך בגין מסיני הפיצו הפעילים הפועלים, בשם מה שהם מכנים "תורת הרב" את העיקרון "לא תהיה נסיגה" הוא נקבע, בעיקר בקרב הצעירים, כעיקרון מחייב שוה ערך לשאר 13 העיקרים. היתה נסיגה. לא היה שבר אמונה ב"תורת הרב" הנאמרת בפי פרשניו, אלא שבר אמונה בתורת ישראל שאחד מעיקרי האמונה "שלה" נשבר לעינינו.

כן הדבר גם היום. הנביא ירמיהו קבע שבעולמנו "דרך רשעים צלחה", הקב"ה אישר שאכן כך מתנהל עולמנו. אך בניגוד מוחלט לכך הפיצו את העיקרון "באהבה ננצח". בניגוד לדברי (ירמיהו ה' כ"ו) "נמצאו בעמי רשעים", אומרים לנו "אין יהודי רשע, יש תינוקות שנישבו שטרם הראינו להם את האור". זאת בניגוד לעולם המציאותי שבו כל מנהיגי האומות הם תינוקות שגדלו והתבגרו בין גויים והם אינם מגרשים את עמם שלהם מארצם, ואינם מוסרים חלק מארצם לאויב. אם היינו מתחשבים במציאות המציאותית, לא בדמיונית, ייתכן שעמונה היתה קורית בכפר מימון וייתכן שהנחישות והרגישות היו נעצרות שם.

אילו הייתי אחד מאנשי קהילת לידס הייתי אומר בפה מלא, שחובה על אוהבי הארץ שבארץ ישראל לחדול מנתינת מעמד מיוחד ל'תורת הרב' שפיתחו להם בארבעים השנים האחרונות, תיאוריה שמונעת מהם מלהעלות על דעתם את מה שקורה לעיניהם, וממילא מונעת מהם פעילויות מותאמות-מציאות בעלות סיכויי הצלחה.

אך אני חי כאן בארצנו וכיצד אומר דברים הנחשבים ככפירה בעיקר? כיצד אומר דברים שיש בהם פגיעה באנשים מסורים טהורי לב שסבלו כל כך למען עמנו וערי א-לוהינו ושיש להם זכויות כה רבות בבניין הארץ?

דוגמאות לאמור לעיל:

1. בלילה שלפני פוגרום עמונה ביקרתי אצל ידידים, שתי בנותיהן (15,17) הודיעו שהן יוצאות לעמונה. ביקשתי מיד מהוריהן שיעכבו את בנותיהן לכמה דקות ויסבירו להן איך להתנהג בזמן התקיפות המיניות הצפויות מהשוטרים מחר. צפיתי זאת, בגלל שכך אומרת המציאות המציאותית. כך התנהגו שוטרים, בגיבוי רבין, כלפי מפגינות ימין, וכך הם התנהגו בהפגנות נגד גרוש היהודים מחבל עזה. עכשיו כשהשוטרים הונחו לנהוג ב"אפס סובלנות", ההשתוללות צפויה.

2. בעקבות ירי הטילים המתמשך על שדרות, ההתקפות בכרם שלום וגבול הצפון נוכח ר"ה אולמרט שדרך הויתורים מסכנת את קיומנו, הוא זנח את פינוי המאחזים וההתכנסות, ויצא ללחום באויב.

התאור הנ"ל מניח שהקיום הוא ערך-על אצל מקבלי ההחלטות במדינה. אך שופטי הבג"צ התעלמו לחלוטין מחוות הדעת של נתניהו, יעלון, ועמידרור שגרוש היהודים מחבל עזה והשומרון מסכן את קיום המדינה. הבגצניקים אמרו: "כאשר עסקינן בגיבוש תוכנית לאומית-ביטחונית-מדינית הנוגעת לשורשי הקיום הלאומי, כמו תוכנית ההינתקות, יש לצאת מתוך ההנחה כי הכנסת והממשלה שקלו את מלוא ההיקף של השיקולים ההסתברותיים, תוך העזרות במומחים".

הממשלה לא הראתה שנהגה כך. אך כאן מדובר בערך עליון, עשיית צרות ליהודי יש"ע, שגובר על הנחת היסוד שבגללה הבג"צ קיים: לא תמיד השלטון 'בסדר'.

גיורא איילנד (המועצה לביטחון לאומי) אמר שתהליך ההחלטה על הגרוש היה "תהליך פרוע" ולא היתה התייעצות לגבי ההשלכות של הגרוש (הארץ 4.6.06). יוסי ביילין אמר שלא היתה שום התיעצות עם רבין או פרס או בתוך המשלחת לאן הסכם אוסלו יוליך אותנו (הארץ 7.3.97).

עיתונאי קטן שלי, שליט מחשבות הציבור וקובע התנהגות השליטים, יטווח את האויב. הוא יודע שזה יביא אותו לדיווח וצילום תמונות בשר ודם. הקיום היהודי לא חשוב לו. אצל שליטי המדינה קיום המדינה הוא ענין זניח כשהמטרה היא הריסת הימין: הקהילה, המשפחה והפרט. אולמרט היה ממשיך להפגיז מקומות זניחים, אם הטילים היו ממשיכים להישלח רק אל אנשים זניחים, אך טילים הגיעו לאשקלון והיה חשש שיגיעו לאשדוד והפופולאריות בסקרים ירדה.

שיטרית קרא לזנוח את גרוש יהודי השומרון. שרון היה זורק אותו מהממשלה. אולמרט חשב שעליו להתחזות לצ'רצ'יל. הוא לא צ'רצ'יל ("בקושי צ'רצ'ילינה" יגידו ליצני הדור - ויצדקו). את התוצאות רואים בהנחיות המבולבלות לצה"ל שאינן מאפשרות ניצחון.

כשאולמרט ירגיש שפטר איך שהוא את עניין הרייטינג הציבורי, הוא ילך לגרש את יהודי יהודה ושומרון השנואים. הוא יודע שהוא מסכן את קיום המדינה, אך 'תמות נפשי עם מתנחלים'. אדם מציאותי שהקיום חשוב לו יתמוך במתן חופש לצה"ל לנצח, ובאותה עת יעשה את כל הנחוץ כדי שאולמרט יורחק.

ד"ר גדעון ארליך הוא ד"ר במדעי המחשב. תושב נגוהות מזה חמש שנים.
תאריך:  31/07/2006   |   עודכן:  31/07/2006
ד"ר גדעון ארליך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחרונה אירעה התרחשות נוספת וחשובה בסוגיית החיוב במס ערך מוסף של קבלנים/יזמים בגין היטלי ואגרות פיתוח (להלן: היטלי פיתוח). למעלה מעשר שנים עוסקים בתי המשפט בישראל בשאלת חיובם של יזמים ורשויות עירוניות במס ערך מוסף בגין היטלי פיתוח. השאלה העיקרית בה דנו בתי המשפט הינה בדבר חליפין של פיתוח שטחי הרשות בתמורה לויתור על היטלים ואגרות המוטלים עליו.
31/07/2006  |  עו"ד אברהם אלתר  |   מאמרים
למעט מיקרים חריגים, כל נבחר ציבור יודע: היום אתה ח"כ, מחר אתה (אולי) שר, ומחרתיים אתה לשעבר. מהסיבה הזו, כ"א מהפוליטיקאים, היה רוצה להטביע את חותמו (ואת יריביו), על הציבוריות הישראלית. ובמילים פשוטות: רוצה שיזכרו אותו בזכות עשייה היסטורית.
31/07/2006  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
תמונות הזוועה של גופות הילדים שחולצו מהבניין בכפר כנא, מזעזעות בהיבט האנושי כל אדם באשר הוא, ללא קשר לדעותיו הפוליטיות. לא מעטים הזילו דמעה לנוכח הפגיעה הנוראה בילדים חפים מפשע. המועקה ליוותה אותנו במהלך היום כולו, למרות שרובנו מבינים ומסכימים עם מטרות המלחמה ומודעים לדילמות שהיא מציגה. מבחינה רציונאלית, ברור לכל שהחיזבאללה עושים שימוש ציני ואכזרי באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי, אך הלב האנושי מתקשה להשלים ולהצדיק מראות קשים כאלו.
31/07/2006  |  אורנה מרקוס בן-צבי  |   מאמרים
אני מאד מתוסכל. אני מבין שצריך כעת לארגן כמה שקרים לבנים מצידנו על-מנת להוכיח שהשגנו הישג כלשהו. אפשר גם להסביר למה אנחנו היינו בסדר והאויב, ממש לא. הוא לא התנהג כשורה. מטעמים נפשעים הוא מסתתר בבונקרים, יורה רקטות וטילים מתוך בניינים ומסגדים ולאחר מכן - כמה נורא - עוזב את המקום ולא מחכה שיפגעו בו.
31/07/2006  |  אריה דרוקמן  |   מאמרים
אלה המשלים עצמם כי נסיגה לגבולות מוכרים ומוסכמים על-ידי האו"ם, בתמיכת כל מדינות תבל, תספק לצה"ל את הלגיטימציה להילחם מלחמת אין ברירה מוצדקת ככל שתהיה, חיים בסרט, וכשיקיצו ממנו למציאות, זה עלול להיות חלילה מאוחר מדי.
31/07/2006  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il