|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הפרקליטות שוב בשירות מוזס

07/11/2002  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   תגובות
 שמות קשורים
  ארנון מוזס
  חיים רוזנברג
  ידיעות אחרונות

ביום ג' השבוע (5.11.02) התקיים דיון נוסף בכתב אישום שהגישה המדינה נגד אריה סילברמן, מי שנמנה בעבר - עד פתיחת ההליכים הפליליים נגדו - עם קציני המשטרה הבכירים ביאח"פ (כיום יאחב"ל). תוך-כדי דיון התברר, כיצד משרתת הפרקליטות שוב את האינטרס של ארנון מוזס ואנשים נוספים בידיעות אחרונות.

המשפט מתברר בבית משפט השלום בתל אביב, בפני השופטת רחל גרינברג. המדובר באחד מספיחי פרשת נמרודי. המדינה מיוצגת על-ידי עו"ד נאוה שילר, שאגב לא מפסיקה להעיר ולעקוץ, במהלך הדיון - משל באה להפגין מי בעלת הביתה אמיתית באולם. סילברמן מיוצג על-ידי עו"ד יורם חכם.

וכיצד משרתת הפעם הפרקליטות את מוזס ואנשיו?

בעיצומו של הדיון ושמיעת עדותו של עו"ד דן אבי-יצחק (עד במשפט זה), ולאחר שהגיש עו"ד יורם חכם את טיוטת כתב האישום שהוכנה בפרקליטות נגד האחראי על המשק והאבטחה בידיעות אחרונות, חיים רוזנברג (בטיוטה נזכר שמו של ארנון מוזס כמי שקיבל את פרי האזנות הסתר הבלתי חוקיות), קפצה עו"ד נאוה שילר, וביקשה להטיל צו איסור פרסום על טיוטת כתב האישום. היא נימקה זאת בהגנת הפרטיות. לא פחות.

עו"ד יורם חכם התנגד. הוא טען, כי אין מקום להגנה על פרטיות של איש, בנסיבות אלה. הוא ציין, כי הטיוטה פורסמה באתר Nfc כבר לפני כשנה וכי היא מופיעה בארכיב האתר. כל זה לא הועיל. השופטת גרינברג קיבלה את בקשתה של עו"ד שילר והוציאה צו איסור פרסום עד להודעה חדשה.

צו איסור הפרסום מחבל עתה בפרסום חלקו השני של התחקיר, העוסק בארנון מוזס, חיים רוזנברג ואחרים. פעם נוספת אנו רואים, כיצד הפרקליטות - אותה פרקליטות שנמנעה, משיקולים זרים, מהגשת כתב אישום נגד ארנון מוזס וחיים רוזנברג, כיצד היא "קופצת" עכשיו להגן על השניים מפני חשיפת מעלליהם.

כדי שניתן יהא לפרסם את טיוטת כתב האישום במסגרת חלקו השני של התחקיר, פנינו מעריב ואני לבית המשפט, בבקשה לבטל את צו איסור הפרסום. להלן ההודעה במלואה:

הבקשה לביטול צו איסור פרסום


בקשה דחופה, במעמד צד אחד, לביטול צו איסור פירסום

בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת, בדחיפות ובמעמד צד אחד, להורות על ביטול צו איסור הפירסום מיום 5/11/02 (להלן: "הצו"), האוסר על פירסום טיוטת כתב האישום כנגד מר חיים רוזנברג (להלן: "רוזנברג"), וזאת, בין השאר, מן הטעמים הבאים:

א. טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג מתפרסמת, ברציפות, מדי יום ביומו, במשך כאחד-עשר חודשים(!) מאז יום 6/12/01, באתר האינטרנט רב התפוצה של המבקש 1, “News First Class”. כמו כן, חלקים משמעותיים ממנה מצוטטים ונזכרים בנספחים שצורפו לכתבי טענות שונים, אשר הוגשו במסגרת הליך פומבי של בית המשפט העליון ואשר פתוחים לעיונו של כלל הציבור (רע"א 3007/02). בנסיבות אלה, צו איסור הפירסום משולל תועלת, שכן המידע אשר את פירסומו מבוקש למנוע, נמצא כבר, בשלמותו, ברשות הציבור.

ב. המבקשים מתעתדים לפרסם, בתקופה הקרובה, כתבת תחקיר מקיפה, בעלת עניין ציבורי רב ביותר, הכוללת ציטוטים מטיוטת כתב האישום והתייחסויות שונות אליו. צו איסור הפירסום מונע את פירסום הכתבה ובכך פוגע, באופן לא סביר ולא מידתי, בעקרונות העל של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת.

ג. המשיבה 1 השתהתה במשך כשנה שלמה בבקשה לאסור את פירסום טיוטת כתב האישום ובכך גילתה דעתה כי אין בפירסומו נזק כלשהו וכן רוקנה מתוכן את עצם צו איסור הפירסום, שכן, כאמור, טיוטת כתב האישום בשלמותה ממילא נמצאת בידי הציבור.

ד. בית המשפט העליון, ברע"א 3007/02, לאחר קריאה ועיון מעמיקים, התיר את פירסום הכתבה נשוא בקשה זו, בקובעו כי עיקרון פומביות הדיון, הכולל בחובו אף את עיקרון העל של חופש הביטוי, גובר על עיקרון הפגיעה בפרטיות. והדברים יפים שבעתיים במקרה שלנו בהם הפגיעה הנטענת בפרטיות הינה קטנה ומרוחקת מזו אשר נטענה ברע"א 3007/02.

ואלה נימוקי הבקשה:

רקע עובדתי

1. במהלך התקופה הקרובה, אמורה להתפרסם במוסף סוף שבוע של "מעריב" (המבקש 2), כתבת תחקיר , פרי עטו של המבקש 1, הכוללת, בין השאר, ציטוטים נרחבים מתוך טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג והתייחסות אליה.

העתקי עמודים רלוונטיים מתוך כתבת התחקיר (נוסח לא סופי) מצ"ב, מסומנים נספח 1 ומהווים חלק בלתי נפרד מבקשה זו [נספח 1].

2. כמו כן, במשך כאחד-עשר חודשים(!) מאז יום 6/12/01 ועד היום, מדי יום וברציפות, מפרסם המבקש 1 באתר האינטרנט רב התפוצה “News First Class” כתבה אליה מצורף נוסחה המלא של טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג. במסגרת כתבה זו מסביר המבקש 1 במפורש, כי הוא מביא את נוסחה המלא של טיוטת כתב האישום, מפאת חשיבותה הרבה, ועל מנת שהציבור יוכל להתרשם ממנה ולשופטה במו עיניו, לאמור:

"זו למעשה הפעם הראשונה שבה נחשפת טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג … נביא אותה כאן, בשלמותה, כדי שיוכלו המבקרים לדעת אילו חשדות הועלו כנגד רוזנברג ואילו עניינים נגנזו."

(ההדגשה אינה במקור)

העתק הכתבה וטיוטת כתב האישום, המפורסמים, מאז יום 6/12/01 ועד היום, מדי יום ביומו, באתר האינטרנט “NFC” של המבקש 1 מצ"ב, מסומן נספח 2 ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו [נספח 2]

3. לתדהמתם הרבה של המבקשים, ביום 5/11/02, במהלך דיון בתיק שבכותרת, אשר הקשר בינו לבין פרשת "רוזנברג", אם בכלל, הינו עקיף ואגבי ביותר, הוציא בית המשפט הנכבד צו איסור פירסום, האוסר על פירסומה של טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג.

4. העתק הצו או נוסחו המדויק אינם נמצאים בידי המבקשים, הואיל והמדובר בדיון מוקלט, אשר תמלולו, למיטב ידיעת המבקשים, טרם הסתיים. אולם הואיל והמבקש 1, אשר נכח בדיון, שמע את החלטת בית המשפט הנכבד במו אוזניו, ומטעמי זהירות משפטית, מוגשת בקשה זו.

האיזון הנכון בין זכות הציבור לדעת לבין הפגיעה הנטענת בערכים מוגנים:

המבקשים טוענים, כי בנסיבות המקרה דנן, יש לבטל את צו איסור הפירסום, וזאת בשל האיזון הנכון בין ערכי העל של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת לבין החשש הנטען, הלכאורי, המרוחק, התיאורטי והבלתי מבוסס לפגיעה בפרטיותם של רוזנברג ו/או המשיבה 1, כמפורט להלן:

5. ככלל, בית המשפט, בדונו בבקשה לאיסור פרסום מחויב לאזן בין עקרונות העל של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, שהוכרו כזכויות יסוד, לבין החשש מפגיעה בצנעת הפרט כתוצאה מן הפירסום.

6. ברע"א 176/86, פסק בית המשפט העליון (כבוד השופטת בן-פורת), בדונו בבקשה לאיסור פירסום, כי במסגרת האיזון בין זכות הציבור לדעת לבין הפגיעה בפרט, יש ליתן משקל עדיף לחופש הביטוי ולזכות הציבור לדעת ולאסור פרסום רק באופן מצומצם:

"מאחר ובזכות יסוד עסקינן, יסטה בית המשפט מעיקרון הפומביות ויורה על דיון בדלתיים סגורות רק לאחר שקילה זהירה ועל דרך הצמצום."

7. במקרה דנן, כאמור לעיל, מבקשים המבקשים לפרסם, במוסף סוף שבוע של "מעריב" (המבקש 2), כתבת תחקיר, פרי עטו של המבקש 1, הכוללת, בין השאר, ציטוטים נרחבים מתוך טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג והתייחסות אליה. המדובר בחלקה השני של סדרת כתבות תחקיר, בעלות עניין ציבורי רב ביותר.

8. בנוסף על כך, במשך כאחד עשר חודשים, מאז יום 6/12/01 ועד היום, מדי יום ביומו, מפרסם המבקש 1 באתר האינטרנט רב-התפוצה שלו, “News First Class”, את נוסחה המלא של טיוטת כתב האישום, כך שכל אשר חפץ לעיין בטיוטת כתב האישום יכול לעשות זאת על נקלה. ויודגש, אין המדובר בפירסום חבוי או נסתר אלא בפירסום רציף, במשך כשנה שלמה, באתר אינטרנט פופולרי, הנהנה מ- 10,000 כניסות גולשים מדי יום.

9. כמו כן, חלקים נרחבים מטיוטת כתב האישום צוטטו ונזכרו בטיוטת כתבה אשר צורפה כנספח למספר כתבי טענות, אשר הוגשו לבית המשפט העליון במסגרת הליך פומבי, רע"א 3007/02 יואב יצחק ומעריב הוצאת מודיעין בע"מ נגד ארנון מוזס, אשר התיר את פירסום הכתבה נשוא בקשה זו.

העתק כתבי טענות שונים, אשר הוגשו לבית המשפט העליון במסגרת הליך פומבי של בית המשפט העליון הנכבד, רע"א 3007/02, אליהם צורפה כנספח הכתבה המצטטת חלקים מטיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג מצ"ב, מסומנים נספח 3 ומהווים חלק בלתי נפרד מבקשה זו [נספח 3].

10. בנסיבות אלה, בהן, מחד גיסא, צו איסור הפירסום, עתיד לפגוע בפירסומה של כתבת תחקיר רבת חשיבות ועניין ציבורי ובאתר אינטרנט, ומאידך גיסא, המידע אשר את פירסומו אוסר צו איסור הפירסום ממילא נמצא ברשות הציבור בנוסחו המלא והמפורט, ברי כי איזון נכון בין ערכי העל של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת לבין החשש לפגיעה, לכאורית, רחוקה ותיאורטית לגביה לא הונחה כל תשתית ראייתית, במשיבה 1 או ברוזנברג, אינה יכולה להוביל אלא למסקנה כי יש לבטל את צו איסור הפירסום שניתן, ולחלופין לצמצמו ביותר.

11. ויודגש, ברע"א 3007/02, הונחה בפני בית המשפט העליון טיוטת הכתבה כולה, ובית המשפט העליון הנכבד, לאחר קריאה ועיון מעמיקים בה, התיר את פירסומה של הכתבה נשוא בקשה זו, בקובעו כי הזכות לפרטיות אשר נטענה שם כטעם לאיסור פירסום הכתבה נדחית מפני עיקרון פומביות הדיון (ביסודו עומד עיקרון העל של חופש הביטוי), לאמור:

"‎8. אומנם, פומביות הדיון פוגעת ממהותה בפרטיות המתדיינים ולעתים קרובות בפרטיות העדים. אך ככלל, הזכות לפרטיות - הגם שגם היא זכות יסוד - נסוגה מפני עקרון הפומביות.

‎9. עיקרון פומביות הדיון, כפי שמצביע בין היתר עיגונו המפורש בחוק-יסוד, הינו מרכיב מרכזי במשטרנו. ביסוד עקרון זה עומד גם חופש הביטוי - שהוא לעצמו ניצב בראש החירויות שעליהן מבוססת דמוקרטיה - והקפדה עליו מהווה "תנאי חיוני לתשתיתה הדמוקרטית של מדינת ישראל"

הכלל הבסיסי הוא, איפוא, שאין פוגעים בעקרון הפומביות, לרבות בדרך של איסור פרסום, אלא על-יסוד הוראה מפורשת בחוק או החלטת בית-המשפט על-פי עילות מפורשות שנקבעו בחוק."

(ההדגשה אינה במקור)

העתק רע"א 3007/02 מצ"ב, מסומן נספח 4 ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו.

12. והדברים יפים שבעתיים בענייננו, בו לא ברור מהו האינטרס המדוייק בגינו נזעקה המשיבה 1, בשיהוי של כשנה שלמה, לבקש את איסור הפירסום.

13. המבקשים אינם מבינים איזו תועלת תושג, אם בכלל, מצו איסור הפירסום. לעומת זאת, הפגיעה בערך העל של חופש הביטוי, אשר תתרחש בוודאות אם ימנע פירסום הכתבה ואם יופסק הפירסום באתר האינטרנט “News First Class”, הינה מיידית וודאית.

14. אף השתהותה הארוכה של המשיבה 1, במשך כשנה שלמה (מאז יום 6/12/01 ועד יום 5/11/02), מלמדת כאלף עדים, כי אין ממש בטענתה של המשיבה 1 בדבר הפגיעה בפרטיותה. יתרה מזאת, המבקשים אף אינם מבינים מהי הפגיעה לה טוענת המשיבה 1, שכן אין המדובר בפירסום של נייר עבודה פנימי של המשיבה 1 אלא במסמך רשמי, אשר נוסח והוכן על ידי המשיבה 1, ואשר שימש אותה במסגרת הליכים משפטיים שונים ובכללם השימוע אשר ערכה למר רוזנברג.

15. באשר לרוזנברג -

15.1. כאמור לעיל, במהלך השנה האחרונה מפרסם המבקש 1 את טיוטת הכתבה ורוזנברג לא דרש ממנו מלהימנע מפירסומה בדרך כלשהי.

15.2. כמו כן, במהלך התקופה האחרונה המציאו המבקשים סידרת שאלות לרוזנברג, בהן התבקשה תגובתו לעניינים שונים הנזכרים בכתבה ובכללם, כמובן, טיוטת כתב האישום. רוזנברג, המיוצג על ידי עורכי דין בכירים ומנוסים, נמנע מלפנות לערכאות משפטיות בטענה כי פירסום הכתבה עתיד לפגוע בפרטיותו, למרות שידע כי הכתבה עתידה להתייחס, בין השאר, אף לטיוטת כתב האישום. התנהגותו זו של רוזנברג מלמדת, כי אף רוזנברג עצמו אינו סבור כי פירסום טיוטת כתב האישום כנגדו מהווה פגיעה בפרטיותו.

15.3. יתרה מזאת, במסגרת לא פחות משלוש ערכאות שונות, במסגרתן נדונה בקשת המבקשים לבטל את צו איסור הפירסום בנוגע לטיוטת הכתבה, הודיעו ב"כ מוזס (הקשור כמובן לרוזנברג), כי אין להם טענה כלשהי, בגינה הם מבקשים לאסור פירסום מוקדם, של חלק הכתבה, הכולל התייחסות לטיוטת כתב האישום.

העתק לדוגמא של התכתבויות שונות בין ב"כ המבקשים לבין ב"כ רוזנברג מצ"ב, מסומן נספח 5 ומהווים חלק בלתי נפרד מבקשה זו.


סוף דבר

16. בבקשה זו הראינו, כי יש לבטל את צו איסור הפירסום, בין השאר, מן הטעמים הבאים:

16.1. טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג מתפרסמת, במהלך אחד עשר החודשים האחרונים, מאז יום 6/12/01 ועד היום, מדי יום ביומו, באתר האינטרנט רב-התפוצה של המבקש 1, “News First Class”. כמו כן, חלקים משמעותיים ממנה נזכרים בנספח אשר צורף לכתבי טענות שונים, אשר הוגשו במסגרת הליך פומבי לבית המשפט העליון ואשר פתוחים לעיונו של הציבור (רע"א 3007/02). בנסיבות אלה, צו איסור הפירסום משולל תועלת כלשהי, שכן המידע אשר את פירסומו מבוקש למנוע, נמצא כבר ממילא בידי הציבור מזה כשנה.

16.2. המבקשים מתעתדים לפרסם, בתקופה הקרובה, כתבת תחקיר מקיפה, בעלת עניין ציבורי רב ביותר, הכוללת ציטוטים מטיוטת כתב האישום והתייחסויות שונות אליו. צו איסור הפירסום מונע את פירסום הכתבה ובכך פוגע, באופן לא סביר, בעקרונות העל של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת.

16.3. המשיבה 1 השתהתה במשך כשנה שלמה בבקשה לאסור את פירסום טיוטת כתב האישום ובכך גילתה דעתה כי אין בפירסומו נזק כלשהו וכן רוקנה מתוכן את עצם צו איסור הפירסום, שכן, כאמור, טיוטת כתב האישום ממילא נמצאת בידי הציבור.

16.4. בית המשפט העליון, ברע"א 3007/02, התיר את פירסום הכתבה נשוא בקשה זו, בקובעו כי עיקרון פומביות הדיון, הכולל בחובו אף את עיקרון העל של חופש הביטוי, גובר על עיקרון הפגיעה בפרטיות. והדברים יפים שבעתיים במקרה שלנו בהם הפגיעה הנטענת בפרטיות הינה קטנה ומרוחקת מזו אשר נטענה ברע"א 3007/02.

17. ב"כ המשיב 2, עו"ד יורם חכם, נתן הסכמתו לבקשה זו.

העתק מכתבו של ב"כ המשיב 2, עו"ד יורם חכם, מצ"ב, מסומן נספח 6 ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו.

18. בקשה זו נתמכת בתצהירו של המבקש 1, מר יואב יצחק.

19. מן הדין ומן הצדק לבטל את צו איסור הפירסום.

20. אשר על כן ולאור כל האמור לעיל, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות כאמור במבוא לבקשה זו.

ב"כ המבקשים

צבי בר-נתן, עו"ד
יואב פרוכטמן, עו"ד
ברץ, בר-נתן ושות'

תאריך:  07/11/2002   |   עודכן:  07/11/2002
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסוף השבוע פרסם מעריב כתבה מחפירה אודות הרב אבינר ושתי נשים שלכאורה הטריד. "שנים רבות הן שמרו את הסוד הכואב לעצמן" פותחת הכתבה דרמטית. קראתי את הכתבה פעם ופעם נוספת, ולא מצאתי שם גילוי מרעיש או סוד מזעזע.
06/11/2002  |  ח"כ אורי אריאל  |   מאמרים
מבין שלל המטרות אשר יש לממשלה במדיניותה החברתית, צימצום מימדי העוני היא אולי המקיפה ביותר. מן המפורסמות הוא כי העוני מאפיין משפחות בהן ראש המשפחה אינו עובד או שיש רק מפרנס אחד במשפחה ושכרו נמוך. מכאן שאחד המפתחות החשובים לצימצום מעגל העוני הוא התעסוקה. במקביל יש להשתית על בסיס יציב יותר את התמיכה באוכלוסיות שאינן יכולות לעבוד.
יום ג' (5.11.02) ירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל כיום נוסף, בו היציבות המעורערת של מדינת ישראל קיבלה מכה נוספת. הלילה קבע פגישה ראש הממשלה, אריאל שרון, עם נשיא המדינה, משה קצב, והודיע לו על כוונתו להקדים את הבחירות. במשך שעות הבוקר הוברר, כי התאריך שנבחר לקיום הבחירות יהיה בתחילת חודש פברואר.
05/11/2002  |  ניצן כהן  |   מאמרים
(בראשית כה) יט וְאֵלֶּה תּוֹלְדת יִצְחָק בֶּן- אַבְרָהָם אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת-יִצְחָק: (רש"י): ואלה תולדות יצחק. יעקב ועשו האמורים בפרשה:
04/11/2002  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בחוק ההסדרים שהונח על שולחן הכנסת שילבו פקידי משרד האוצר הצעת חוק לאיחוד ארבע מועצות היצור הצמחיות - הדרים, פרחים, פירות וירקות - למועצת יצור אחת. החוק המוצע להפעלת המועצה המאוחדת ירוקן אותה מיכולת אמיתית לנהל את ענפי החקלאות. בכך יגשים משרד האוצר את תוכניתו ההסטורית לחיסול הכוח המאורגן החוקי של החקלאים.
03/11/2002  |  נפתלי בן-סירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il